Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (558) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (43) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (97) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (371) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (9) közösség (240) közösségi média (14) kreatív (120) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (35) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1224) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (33) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (72) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (326) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (247) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Microtargeting

Címkék: ajánló polblog

2008.06.02. hétfő 21:57 Konrad

Ahogy nézem, Indexes szokás, hogy az érdekes cikkeket eldugják hétvégén. Most is volt egy olyan olvasnivaló, ami persze kellően száraz a marketinget nem kedvelőknek, de akit kicsit is érdekel ez a téma, annak nem szabad kihagynia. (Már csak azt nem értem, hogy miért pont az Index foglalkozik ilyen újdonságokkal, és miért nem a Kreatív, a BTL, a Marketing&Média vagy az Mfor.hu. Vagy csak én nem vettem észre?)

Tehát a lényeg: az amerikai elnökválasztás (egészen pontosan a demokrata előválasztás, azaz az elnök jelölt jelöltek kampánya) kapcsán merült fel az a technika, amely úgy gondolom az elkövetkező évek egyik meghatározó boszorkányfőzete lesz a (z amerikai politikai) marketingnek. Ez pedig a microtargeting:

A módszer a direkt marketing előkészítését és a választók lehető legaprólékosabb szegmentálását célzó adatbányászati technikákat alkalmazza az egyéni választók viselkedésének pontos feltérképezése és a potenciális szavazók felkutatása érdekében.
Azaz összeszednek minden létező adatot, majd abból vonnak le következtetéseket, azok alapján írnak célzott üzeneteket és juttatják el a címzetteknek.

Mondjuk a módszer a politikai marketingre van kitalálva, de nézzük csak:

a jövedelemre, korra, foglalkoztató ágazatra vonatkozó összefüggésre derülhet fény, amelyek segítségével olyan meglepőnek tűnő következtetések is levonhatók, mint például, hogy egy adott földrajzi terület tekintetében milyen a szellemi és fizikai dolgozók aránya, mennyi időt töltenek el az emberek a munkahelyre való utazással, vagy milyen származású a lakosság

Azért ez másra is jó, nem? Mondjuk nem olcsó megoldás, de a felfokozott versenyben sok előnyt jelent ez a módszer. Hiszen:

A microtargeting segítségével Karl Rove kampányfőnök Iowa államban a potenciális Bush támogatók 92%-át, Floridában 84%-át érte el (szemben a 2000 évi kampány 50-50%-os elérési arányával)
Azaz nagyon-nagyon pontosan lehet célozni.

Legyen ennyi ízelítő, a cikk pontosabb és még tartogat információkat, érdemes végigbogarászni! »»

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr69500274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vino_utitars 2008.06.03. 09:11:20

Háborús fejlesztések mellékterméke a technika fejlődése

A cikk vége így ír:
"Az Obama kampányt segítő Strategic Telemetry cég a microtargeting módszer alkalmazásával több, mint 34 milliós demokrata szavazótábort térképezett fel, akik közül több mint 7 millióan erősen republikánus elkötelezettségű városok vagy agglomerációk lakosai. Közel 24 millió bizonytalan szavazóról rendelkeznek információval, több mint 35 érdeklődésre számot tartó témakörrel kapcsolatban."
Ha a választásban sikerrel alkalmazzák a módszert, és ennyi minden adatot tudnak és jól 'algoritmálnak' belőle, akkor remélem az elnöki döntéseiknél is használják majd, és a kampányokon túl, a hétköznapi életminőségben is érezteti a hatását. Úgy mellékesen.

Sziebig Péter · http://www.klikkmania.hu 2008.06.03. 15:00:05

microtargeting???

inkább pont ez lenne a behavioral targeting, nemde?

csiszi · http://emailmarketing.blog.hu 2008.06.03. 15:22:57

Hasonlít a kettő, de a behavioral targeting inkább a weben feltérképezhető mozgások és akciók alapján céloz. Ez pedig a résztvevőktől közvetlenül (és nem közvetetten) begyűjtött adatokat dolgozza fel és elemzi - nem valószínű, hogy az emberek kocsijába GPS-t tettek, hogy megtudják, hány perc amíg beérnek a munkába.

Az igazi adu ász persze a kettő kombinálása lenne. A jövő marketingje szerintem egyértelműen a nagyon durva matematikai, pszichológiai és marketing ismeretek kombinálása az adatbázis marketingbe. Minden más terület hatékonysága folyamatosan romlik (tv, rádió, újságok, internet), ebben viszont még iszonyatos potenciál van.

dfs 2008.06.03. 18:55:04

a cikk nem az indexé, hanem az agent portálé. Copy paste átvették.

www.agent.ai/

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.06.03. 19:51:32

dfs, ott van a cikkben, hogy átvették (nézd meg, ki írta). Van az Agent és az Index között együttműködési megállapodás, annak a keretében. Nem ez az első cikk tőlük, és remélem nem az utolsó. Csak eddig a többi nem kapcsolódott direktben a marketinghez, a robot mániámat pedig nem ezen a blogon élem ki :)

MaghiarDigiCreatics · http://www.maghiardigicreatics.wordpress.com 2008.06.03. 21:24:57

De Péter, ez az. Attól még annyi nevet kaphat, amennyit kitalálunk neki. Pl: www.memesponge.com/2008/01/targeting-methods-in-online-advertising/


süti beállítások módosítása