Tavaly és idén a kirowski készített arról felmérést, milyen operációs rendszert, flasht, böngészőt használunk a gépeinken. Egy tavaszi konferencia miatt az Adverticum is elkészítette a maga felmérését, a rendelkezésre álló nem kevés olyan weboldalon keresztül, ahol az ő általa kiszolgált hirdetések jelennek meg. Ennek a felmérésnek most elkészült egy aktuális, e hónap elejére datált változata is. Sőt, mostantól havonta készül ilyen táblázat, azaz lehetőségünk lesz folyamatosan figyelni a piac változásait.
Ez a felmérés még a Firefox 3 hivatalos megjelenése (és az egy nap alatt történt rengeteg letöltése) előtt készült, azaz ha megjelenik a jövőhavi adatsor, akkor már azt is láthatjuk, vajon veszített-e felhasználókat az Explorer ezzel az akcióval.
És akkor most lássuk a sajtóanyagot, íme:
Az Adverticum elkészítette az idei évi második nagy felmérését a felhasználók alapvető szoftverhasználatáról. A kutatás az Adverticum AdServer hirdetéskiszolgáló segítségével történt. A több mint három millió hazai felhasználónál a reklámmegjelenések segítségével mért adatokból kiderült, hogy mára a Firefox böngészőt használók száma majdnem eléri a 40%-ot, miközben a felhasználók 99 százaléka a Microsoft valamelyik operációs rendszerét használja.
A felhasználók közel egyharmada, 31,7 százaléka még a kevésbé biztonságos Internet Explorer 6.0-t használja, de már 29% a 7-es verzióra állt át. Weboldal tervezők, kampánykészítők számára fontos adatok, hogy a mérés alapján a számítógépek több mint felének 1024x768 pixeles felbontása van, és az ennél alacsonyabb felbontás aránya mindössze 6,3%.
Az Adverticum legutóbb 2 hónappal ezelőtt készített hasonló felmérést, így a trendeket is megfigyelhetjük. Ezek alapján elmondható, hogy Firefox részesedése jelentősen növekedett, és a felhasználók fokozatosan fejlesztik a számítógépparkot: növekednek a felbontások és egyre újabb programokat használunk.
A kattintás után nyíló táblázatban pedig a két hónap legfontosabb számait is megnézhetjük.
Utolsó kommentek