Amikor először megláttam a múlthéten már említett grafikont, és arról beszélgettünk, milyen hatással lehet ez a hazai vezető portálokra, akkor feltettem azt a naív kérdést: esetleg stratégiát kell váltaniuk?
Erre Máth András mondta azt, hogy nem, stratégiát kellene alkotniuk. Azaz jelenleg kb. annyi a stratégia a vezető portáloknál (értsd: Index, Origo, Startlap és vidéke), hogy nő a penetráció, ezért növekszik az olvasók száma, így daráljunk magunk alá minél több tartalmat, és az jó lesz. A különbség inkább csak a bedarálás módjában és irányában különbözik.
De ez a grafikon azt mutatja, hogy önmagában nem elég a fenti "stratégia". A diverzifikálódás, a külföldi szolgáltatások és a jó ég tudja mi még beleszólhat a növekedési álmokba. Valamit tenni kell, méghozzá érdemes időben, mert most nagyobb költségek nélkül talán el lehet indulni egy kijelölt úton.
A kérdés számomra az, van-e annyi és olyan stratéga ezeknél a cégeknél, akik képesek irányt mutatni, azt az irányt elfogadtatni és aztán következetesen ennek mentén végigvezetni az adott portált. Megmondom őszintén, kicsit szkeptikus vagyok...
Szerintem egyébként nincs általános megoldás, amit mindenki követhet. Meg kell találni az egyedi sajátosságokat, azokat a területeket, ahol továbbra is erősnek akarnak maradni. A Sanomának egyfajta induló portál jelleget (Startlap, és itt ugye pont a Google a versenytárs). Az Origónak egyfajta letisztult... mit is? ide akartam valami okosat, de van arca az Origónak? Az Indexnek pedig a "megmondom, véleményemezem, jópofa vagyok" vonalat.
Vagy valami egészen mást. Majd ők eldöntik. Talán időben.
Utolsó kommentek