Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Portálok stratégiája?

Címkék: onlinemarketing weboldal

2008.08.05. kedd 13:53 Konrad

Amikor először megláttam a múlthéten már említett grafikont, és arról beszélgettünk, milyen hatással lehet ez a hazai vezető portálokra, akkor feltettem azt a naív kérdést: esetleg stratégiát kell váltaniuk?

Erre Máth András mondta azt, hogy nem, stratégiát kellene alkotniuk. Azaz jelenleg kb. annyi a stratégia a vezető portáloknál (értsd: Index, Origo, Startlap és vidéke), hogy nő a penetráció, ezért növekszik az olvasók száma, így daráljunk magunk alá minél több tartalmat, és az jó lesz. A különbség inkább csak a bedarálás módjában és irányában különbözik.

De ez a grafikon azt mutatja, hogy önmagában nem elég a fenti "stratégia". A diverzifikálódás, a külföldi szolgáltatások és a jó ég tudja mi még beleszólhat a növekedési álmokba. Valamit tenni kell, méghozzá érdemes időben, mert most nagyobb költségek nélkül talán el lehet indulni egy kijelölt úton.

A kérdés számomra az, van-e annyi és olyan stratéga ezeknél a cégeknél, akik képesek irányt mutatni, azt az irányt elfogadtatni és aztán következetesen ennek mentén végigvezetni az adott portált. Megmondom őszintén, kicsit szkeptikus vagyok...

Szerintem egyébként nincs általános megoldás, amit mindenki követhet. Meg kell találni az egyedi sajátosságokat, azokat a területeket, ahol továbbra is erősnek akarnak maradni. A Sanomának egyfajta induló portál jelleget (Startlap, és itt ugye pont a Google a versenytárs). Az Origónak egyfajta letisztult... mit is? ide akartam valami okosat, de van arca az Origónak? Az Indexnek pedig a "megmondom, véleményemezem, jópofa vagyok" vonalat.

Vagy valami egészen mást. Majd ők eldöntik. Talán időben.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr74601787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pollner · http://soreo.biz 2008.08.05. 16:52:57

Konrad, el kellene már felejteni ezt a "portálozást". Az Index egyébként is online hírlap, a Startlap meg linkgyűjtemény.

A tartalomszolgáltatásban jól látszik, hogy egyre kisebb az igény a "mindenkire lövünk" tömegmédia-megoldásokra. Az olvasók egyre nagyobb része nem a túlzsúfolt címlapról, hanem valamilyen "szűrőn" (kereső, linkajánló, hivatkozás, RSS) esik be.
A címoldalak szerepének túlértékelése leginkább onnan származik, hogy a hirdetők jelentős része még mindig ott tart, hogy az a menő, ott akarnak megjelenni.

A tartalomszolgáltatás másik rákfenéje a kiszolgáltatottság a hirdetéseknek. Amíg csak a kattintások száma számít, addig szinte öngyilkosság bármilyen "minőségi" tartalomban gondolkodni.

devizakozep 2008.08.05. 19:32:20

index csinalja jol. be kell irni naponta 2x a fooldalra , h csocs, p1na, sze-ksz, kell kozolni legalabb egy ilyen temaju kepet (most meg csak csocs van, de varjunk 1-2 evet, lesz ott meg mas is). s kesz.

kesz az igenytelen sz-ar. a sz-arra meg repulnek a legyek tomegevel.

az index kb 2006ban volt utoljara megmondomavelemenyem-jopofavagyok. azota nem tudjak eldonteni, h az elobbi statusz, vagy a mivagyunk a nagyhirportalbrand!-tivagytok-a-pondro-olvasok, vagy a bulvar-az-egeszvilag-masszirozzunk-mi-is-a-csocsoket vonal mellett kotelezzek el magukat.

mert hirdetok fele az egyik, media-brandepites jelleggel a masik, olvasok fele meg a harmadik szeretne lenni. 1 seggel meg 2 lovat is nehez allitolag, nemhogy 3t.

mostanaban a csocs fele erositettek, gyomrukat es a bankokat (=hirdetok) latszolag nem zavarja, akkor meg hajra.

csak lenne mar vmi egyseges irany. tulkeppen szinte mindegy h mi.

kereso · http://kereses.blog.hu 2008.08.06. 07:35:51

Sajnos valóban egyre inkább bulvárosodik az index. Mondjuk szerintem ennek egyszerű oka van, nézik az átkattintások számát. Ha valahol itt aztán tényleg nyomon lehet követni mire van igény.

SzG 2008.08.13. 15:41:17

Azért van egy apróság, amire érdemes figyelni, mégpedig hogy a grafikonon egy görbét látunk, vannak benne a korábbi időszakra tekintve is törések, emelkedő, csökkenő tendenciák, stagnáló időszakok, hullámvölgyek. Most is zajlik egy folyamat, az hogy a vége lefele hajlik lehet átmeneti állapot is.

Analyst 2008.08.22. 14:46:00

Ha megnézitek a grafikont, minden júliusban van egy lokális minimuma, e felé tart az ábra végén is. Én nem vonnék le a "lehajlásból" messze menő következtetéseket. Ettől még persze érdemes beszélni a portálok stratégiájáról. Üdv

Berber 2008.08.22. 20:33:55

erről a grafikonról bebizonyosodni látszik, hogy egetverő hülyeség.
aki erre építi a stratégiáját, az sikeres ember nem lehet.
onlinemarketing.blog.hu/2008/07/31/kerdesek_hete_mi_tortenik_a_hazai_interneten?fullcommentlist=1#c3145251