Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A felsőoktatás is üzlet

Címkék: onlinemarketing kampány

2008.08.06. szerda 19:30 Konrad

Márpedig ha üzlet, akkor bizony kell neki marketing. És valóban. Miközben eddig jórészt a nem állami egyetemek, főiskolák hirdettek, mostanra az államiak is bizony megjelentek a hirdetési piacon.

Most tekintsünk el attól, mennyire valódi is a verseny ezen intézmények között, inkább koncentráljunk a dolog marketing részére. A felsőoktatásban továbbtanulók döntő többsége 21 év alatti. Márpedig egy dolog szerintem minden állandó olvasom pontosan tud: a 21 év alatti korosztályban kiemelkedően magas az internetezők aránya.

Sőt, azt érdemes hozzátenni: aki komolyan akar továbbtanulni, az bizony szükségszerűen internet felhasználó. A kivételek száma elenyésző.

Mi következik ebből? Leginkább az, hogy az interneten kell hirdetni. Nemcsak lehet, nemcsak érdemes, hanem kell. Ugyanis itt jelennek meg az érdeklődők, itt vannak azok, akik például most is továbbtanulási lehetőséget keresnek.

Egyébként ezen a területen két kampányidőszak van: az első december végétől február elejéig tart, második pont mostanában: július vége - augusztus eleje. Mindkettő olyan időszak, amikor viszonylagos reklámcsend van. Hatékony, olcsó kampányokat lehet így folytatni. És valóban: ha valaki most fut egy kört a fontosabb helyeken, és figyeli az ETARGET és Google hirdetéseket is, jópár egyetem vagy főiskola reklámjával találkozhat.

Kampány van. A felsőoktatásban is.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr44603959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aha 2008.08.06. 22:14:10

elképesztő, sosem hallott igazságok ismét.

egy vérlázítóan gyenge példa: mebtk.extra.hu/potfelveteli.htm

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.06. 22:37:06

Érdekes link :)
Másrészt: attól, hogy neked triviális, másnak még nem az.

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.08.07. 00:38:45

Gödöllőit láttam többször már, de inkább ők még mindig offline hírdetnek, a megfelelő magazinokban, újságokban.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.08.07. 00:48:31

Én nem is értem, hogy miért nem nyomulnak jobban az egyetemek. Lehet, hogy a dékáni hivatalokban és a vezetőségekben ülők nem anyira részei az internet penetrációnak, hogy erre is gondoljanak? (igen igen, igen, sokuk még a saját mailjeit is nehezen olvassa, nap mint nap látom!) Vicces, hogy olyan főiskolák és egyetemek, ahol van marketing szakirány, uram bocsá' még e-marketing képzés is, nem nyomulnak ezerrel az általad említett kampányidőszakokban. Nemrég olvastam a W.G. blogján egy jó posztot arról, hogy milyen üres GURU helyek vannak még.... Uraim, itt a következő űr, amit be lehet tölteni: A felsőoktatás e-marketing kampányainak specialistája.
(basszus, poénnak szántam, de most jövök rá, nem is hülyeség...)

ftxpmj 2008.08.07. 03:02:13

Azért azt is hozzá kell tenni, hogy általában nem a színvonalukról híres nagy intézmények hirdetik magukat (nemcsak a neten, hnem máshol is), én Műegyetemes, Eltés, Debreceni Egyetemes stb. hirdetést még nem láttam, ahogy az USA-ban sem a Stanford vagy a Yale hirdeti magát, az viszont kifejezetten zavar, hogy néhány ilyen hirdetős intézmény képtelen hazugságokat állít, pl. egy tévéreklámban valmelyik azt állította, hogy a náluk végzettek 100%-a a szakmájában diplomás állásban helyezkedett el, ami lehetetlen, ilyenre a színvonalasabbak sem képesek.

A felsőoktatás marketingjével kapcsolaban inkább azt hiányolom(és ebből az állami 100 milliókat is), hogy még mindig nem propagálják eléggé a természettudományos, informatikai, mérnöki pozíciókat, itt arra gondolok elsősorban, hogy sok jó képességű gyerek elmegy pl. közgazdásznak, ahelyett, hogy a fentieket választáná, egyrészt jobban is kereshetne illetve az általa megtermelt nemzetgazdasági bevétel is többszörös lehetne, mert ma a ttk-s, informatikai, mérnöki karokon valami elképesztő lemorzsolódás van, tehát hiába bővítik a keretszámot, ha egyszerűen meghaladja felvettek képességeit a tananyag és nem végzik el, 1-2 év után otthagyják a szakot.

Károly · http://szeged.blog.hu 2008.08.07. 03:42:42

Szegedi Tudomány Egyetem hirdeti magát, pedig ott a színvonal nem átlag alatti...

Manó 2008.08.07. 07:53:00

ftxpmj
A sok jó képességű gyereknek siralmasan rossz a matektudása. És nagyon kevés a természettudományos tárgyakból a tudása.
Nem az ő hibájuk, az oktatás rendszerét kellene megreformálni, egészen általános iskolától kezdve.

Cseh Balázs · http://b2bonline.blog.hu 2008.08.07. 09:04:44

A GDF kampány nagyon jó ötlet, gratula, Konrád.

Balage 2008.08.07. 11:22:27

"A magyar felsőoktatás a magyar gazdaság, kereskedelem megtestesítője: Fizetsz és még szivatnak is!"

...amúgy valóban üzlet csak nem értem miért nekem kellemetlen ha fizetek.

2008.08.07. 12:05:41

A legtöbb egyetemen lassan mozognak a dolgok, lassan tudnak változtatni. A pécsi közgázon szerencsém volt, általában nem kész tankönyvekből hanem a tanárok napi/havi/de minimum évi frissítésű anyagaiból zajlott a tanítás.
A jogi kar szinte mozdulatlan volt még pár éve, a vizsgafelvétel kivételével akár a 80-as években is lehettünk volna. Valószinűleg a különböző karok mentalitása kihat a reklámozásukra is.

A károlyróbert például a petőfin hirdetett rengeteget, s a petőfi áraiból kiindulva nagyon drágán futhatott le a dolog. Más kérdés hogy mint fent említve lett, az egyetemek fő célcsoportja a 21 év alattiak, míg tudtommal a a petőfi a 20-30 éves alternativ érdeklődésű fiatalokat célozza meg a zenei kínálatával.

na de vajon mely portálokon, siteokon érdemes egyetemeknek hírdetni? IWIW?myvip?Index?

devizakozep 2008.08.07. 14:54:56

azert sztem ez itt nem amerika, hogy 473 ezer felsooktatasi intezmeny kozul lehessen valasztani es szegeny nebulo ne tudja kovetni az esemenyeket a boseg zavara miatt. ha valakit erdekel egy adott terulet, max 2-3 olyan intezmeny van, ahol azt tanitjak. hat gyujt arrol infokat es eldonti, hogy mit szeretne. nem igazan vagom, h miert kellene iwiwes vagy akarmilyen bannerokon hirdetni, hogy "gyertek a AAAAAAra mert ez a csuuuucs". csont folosleges.
az masik kerdes h taneszkozre nincs penzuk, nemhogy par millios netes (igen, _szerintem_ ertektelen) hirdetesre.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.07. 16:37:23

deviza, közgazdász képzés az országban pl. közel 50 helyen történik. Nem 4-5, hanem 15-20 vagy akár 40 hely közül is lehet választani.

devizakozep 2008.08.07. 23:10:19

felsooktatasban ? nane...

jegyzem meg, 5 evet dolgoztam benne. egeszen kepben vagyok bizonyos dolgokrol.

2008.08.07. 23:18:28

deviza, én a pécsi közgázon végeztem pl, de sopronbn györben szombathelyen, szegeden pesten miskolcon debrecenben stb is képeznek, sőt a kodolányi idegenforgalom turizmus szakán végzetteknek is közgazdász kerül a diplomájába....

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.07. 23:28:27

deviza, az nem ma lehetett. Az elmúlt 8-10 évben nagyon radikális változások történtek.

És igen, a felsőoktatásban.

aha 2008.08.08. 00:59:40

és ebből a közel 50 fajta közgazdászdiplomából hányat fogad el a piac?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.08. 01:03:10

aha, a piac az egy tág fogalom. Pl. egy önkorményzatnál elég a papír, ha szakirányú, míg persze egy nagyobb cég válogat. Emiatt aztán mindnek van értéke, csak más-más szegmensbe.

devizakozep 2008.08.08. 01:45:27

6 eve leptem le onnan, mint foallasbol. epp a nagy osszevonasok idoszakaban. voltam tagja legfelsobb donteshozoi kornek is. vannak emlekeim. annyira reg nem volt. (bar mindez abszlute nem tartozik a posthoz, be is fejezem). amit mondtam, tartom, bar tudom, h gondolkodasommal allandoan renitens vagyok.

Berber 2008.08.08. 02:48:44

a nagyobb cég válogat, a resztli meg megy a közszférába, ahol 7től 3ig van az irodában. kitölt egy papírt a 8 órás műszak alatt és sír, hogy milyen rohadt sokat melózik és milyen kevés pénzt kap érte, miközben ő diplomás értelmiségi, neki több járna.
a piac az a "nagyobb cégek" halmaza. az önkormányzat az a süllyesztő sajnos.

2008.08.08. 08:49:58

aha, Konrád, kicsit egyszerűstve, láttam olyan hirdetést ahol leirták, corvinuson, Müegyetem, szegeden és pécsen végzetteket előnyben részesítik. Segitettem kodolányis barátomnak tanulni pár dolgot, a követleményrendszer és a tanított anyag minősége alapján nálam nem a közgazdász kategőria, illetve sok esetben az emberalapannyaggal is gond volt..tisztelet a kivételnek. ezért nem kell meglepődni ha "közgazdász " diplomával dolgoznak pincérek, recepciósok müszakvezetők stb...

Balogh Tibor 2008.08.08. 12:49:06

Még egy post aminek a kiindulási pontjával van baj. Egyszerűen nem igaz.

Nem érdeke-e mindenkinek, hogy a szakmáját - és nem a pénzt - szerető orvosa, jogásza, lelkésze, tanára, programozója stb. legyen az országnak?

A felsőoktatás nem üzelet. Sehol a világon nem az, főleg nem Magyarországon. Csak a szűklátókörű propagandagépezet próbálja ezt elhitetni. Ráadásul attól hogy elüzletiesítik a felsőoktatást, ettől nem lesz jobb.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.08. 15:41:13

Tibor, attól, hogy nem akarod üzletnek látni a felsőoktatást, még az. A valóság az, hogy üzlet. Üzlet, mert nem mindegy, mennyibe kerül, üzlet, mert nem mindegy, hogy hol és mit tanul az ember (azaz mit vesz) és üzlet, mert a jó választás még hasznot is hoz.

Nem beszélve arról, hogy nemcsak állami felsőoktatási intézmények vannak.

Balogh Tibor 2008.08.09. 20:46:28

A gondolatmeneted alapján a gyereknevelés is üzlet, mert pénzbe kerül, meg nem mindegy, hogy mennyibe kerül stb.

Egyszer olvastam valahol, hogy Oroszországban valahol találtak két gyereket, akiket farkasok neveltek fel. Mindegyik négylábon mozgott, "karmaik" voltak, és vonyítottak.

Nem, az oktatás egyáltalán nem üzlet. Nem attól válik valami üzletté, hogy el lehet adni, vagy pénzt lehet érte kérni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.10. 03:06:10

Nem fog tetszeni, amit írok, de a gyereknevelés is üzlet: befektetés a jövőbe. A közgázon ezt így (is) tanultuk. Pontosan mérhető, kimutatható gazdasági hatásai vannak...

Mitől válik valami üzletté szerinted? Annyit azért elmondanék, hogy egyes felfogások szerint már az is egyfajta marketing, amikor a gyerek ételért sír, és amikor megkapja, elhallgat. Ezt talán egy marketing blogon nem istentől elrugaszkodott dolog leírni :)


süti beállítások módosítása