Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Reklám-e a blog?

Címkék: blog ajánló blogring blogmarketing

2008.08.12. kedd 10:23 Konrad

Pollner egy érdekes kérdést dobott fel: egy olyan blog, amely egyértelműen egy reklámozó szándéka alapján készül, de blogszerűen működik, vajon reklámnak számít-e?

A kérdés azért kiemelten érdekes, mert ha reklám, akkor fel kell tüntetni ezt a tényt - azaz ezt kelezni kell az oldalon. De vajon milyen kritériumok esetén válik egy blog reklámbloggá?

Ebben az esetben a blogot készítő Szántó Balázs azt írja, hogy nem fizetett tartalom kerül ki, ők (mármint a PR ügynökség) készítik a blogot, ami bár munka, de szeretik. (Kis háttér a blogról Balázsnál.) Ez így elsőre fából vaskarikának tűnik, hiszen a megrendelő végső soron fizet, ha másnak nem, a PR ügynökségnek, és ráadásul a blognak van olyan célja, ami üzleti cél.

De. Ha az Alupalack.blog reklám, akkor vajon minden olyan blog reklám, amelyik céges? Vagy egy terméket mutat be? Reklám-e a Bélyegző blog? A Gazdag Tanácsadó blog? Az Onlinemarketing Blog? Mert ezek a blogok pénzeket hoznak az íróiknak - nemcsak egy-egy bejegyzés, hanem az egész. Persze közvetve, hiszen elsősorban megrendeléseket hoznak, és abból származik a bevétel, de így aztán tényleg mi mások ezek a blogok, ha nem reklámok?

Így válik számomra ténylegesen érdekessé a kérdés. Azt látom, hogy ha egy testület (jelesül egyik kedvenc sóhivatalom, az ORTT - nevük legyen mindig áldott!) szól bele abba, mi a reklám, akkor még az autók márkajelzését is kell takarni egy-egy filmből. Ezért jó lenne valami önsanyargatás önszabályozás, vagy legalább valami iránymutatás: döntsük el mi, bloggerek, mikortól nevezhetünk egy blogot valóban reklámblognak!

Vagy ezt nem is lehet, és maradjon minden úgy, mint most? 

36 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr93611961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

devizakozep 2008.08.12. 10:41:36

ortt beleszol a netes tartalmakba? nemhiszem. annyira osszetett es rugalmas medium ez, hogy nincs azaz uristen aki kontrollalni tudna. papirokkal plane nem.

az onszabalyozast meg mindenki vegezze el sajat maga. pakoljon ki azt amit akar. a latogato meg eldonti, hogy kattint-e , elolvassa-e, megfogadja-e stb.

sokszor azert irgyellek konrad...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.12. 10:47:55

Az ORTT és mások is lassan 8 éve próbálnak beleszólni az internetbe, emlékezz csak a 2000-es (első ) Internet Hungary konferenciára és Körmendy Ékes Juditra.
Ha találnak fogást rajta, rögtön bele akarnak majd szólni.

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.08.12. 11:01:29

Szerintem ha valaki a saját URL-je alatt reklámoz valamit, az tisztább ügy. A Gazdag Tanácsadóról egyértelmű, hogy nem valami jótékonysági szervezet blogja, hanem WG rendezvényét támogatja. Ugyanez a helyzet a Bélyegzőexpresszel is. Ennél a blognál is világos, hogy ki a "gazda".
Az ingyenes blogszolgáltatóknál megjelenő reklámblogok viszont éppen ezt maszatolják össze. Részletesebben:
mediablog.hvg.hu/2008812.aspx

Bence 2008.08.12. 11:11:40

Konrád, a fiatalok kedvéért összefoglalnád néhány szóban azt a bizonyos 2000-es konferenciát?

cpandacsoki · http://isis.blog.hu 2008.08.12. 11:38:48

A briteknél nemrég tiltották be a nyomtatott újságokban megjelenő burkolt apróhirdetéseket, pl.: "Van nekem egy klassz xyz gadgetem, és annyira nagyon klassz, lehet vele kényelmesen ezt meg azt..." stb. A netről ezt talán lehetetlen leválasztani, de még egy újságcikkből is problémásnak tűnik egy jól elrejtett név nélküli, de mindenkitudjamirőlvanszó product placement-et kipellengérezni.

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.08.12. 11:47:07

Bence: Konrad helyett küldöm a témábal foglalkozó hajdani cikket a fiataloknak:)
index.hu/tech/net/internethu2/

mediavampeer 2008.08.12. 11:58:12

Szerintem meg az emberek kezdjenek el gondolkodni, és ne becsomagolt késztermékként, címkével ellátva kapják automatikus fogyasztásra a világot. A kritikus gondolkodás kihal, ha mindig megmondjuk, ezt hogy kell érteni, ezt hogyen kell kezelni, végül pedig ennek szellemében hogyan kell cselekedni. Minél inkább birkának tekintik a fogyasztót, annál több szabályozást és kategóriát erőltetnek a piacra, a hirdetők a kiskapukat kezdik keresni, nincs öntisztulás, értelmét veszti a morál és az etika, mert csak szabályokban, törvényekben és hatóságban gondolkodik mindenki. Ezt a kategorizálási görcsöt pont azoktól fogadom értetlenül, akik az online térben otthonosan mozognak, ráadásul szakemberek (vagy annak tartják magukat). Az internet egy kreatív médium, és pont azokból az erőltetett gondolkodási keretből ad lehetőséget kiszabadulni. Mindenki maga döntsön.

Basahalom boulevard · http://basahalom.blog.hu 2008.08.12. 12:42:31

Tőlem azt kérdezték a minap egy társaságban, honnét lehet tudni, hogy egy blogger főállásban ténykedik, valahonnét tiszteletdíjat kap a blogírásért, vagy kedvtelésből bloggerkedő civil. Merthogy ez sem mindegy.
Nem tudtam válaszolni.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.08.12. 12:56:06

Kényes kérdés. Sztem az a szakmai blog, amely egy céghez kapcsolódik és egy terméket (vagy többet) erősít (pl Gazdag tanácsadó) az reklámbolg. De nincs ezzel semmi gond. Ilyen ár-érték arányú reklámot úgysem találni sehol, és kizárt, hogy az ORTT ebbe bele tudjon szólni. Az már Orwell regénybe illene. Piszkálja csak nyugodtan a csőrüket, hogy végre valamit nem szabályozhatnak. Még érdekesebb, amit Pollner feszeget, mi va akkor, ha ingyenes blogszolgáltatónál blogom van, és azon pl. nem a saját termékemet reklámozom, hanem bármilyen más brandet? Hát az nagyonis reklám. De miért baj ez? Ezt végülis nem a filmek szünetében kapom ha kell, ha nem, nem is az utcán ordít rám egy plakátról. Meglátogatom, ha akarom. Ha nem, akkor meg 3 másodperc múlva otthagyom. Végre egy olyan reklám, amit nem vagyok kénytelen elfogyasztani, hanem dönthetek, kell-e vagy nem.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2008.08.12. 13:19:27

De az ORTT megszűnik rövidesen nem? Mintha léte nem volna összeegyeztethető az EU szabályozással? Vagy csak nem szankcionálhat? Nem figyeltem jól, kicsit tompítva jön az info a médiarengetegen át.

Anyaszerkesztője vagyok a Szomjas oázis és az Éjszakai állatkert antológiáknak (lásd még: Kitakart Psyché sorozat) a női testről, ill. női szexualitásról. Az egyik kötetnek elkezdtem blogot csinálni, többet is, melyen részben bemutatom a szerzőket

a-szomjas-oazis-szerzoi-bemutatkoznak.blog.hu/

és tartalmi leírást is adok szomjasoazis.blog.hu/2008/06/14/fulszoveg_1

részben a könyvvel kapcsolatos aktuális eseményekre hívom fel a figyelmet, úgyis mint dedikálások, felolvasások, rádiójáték, a könyvvel kapcsolatos színházi előadás

szomjasoazis.blog.hu

vagy pl, felteszem, hogy mit mondtak róla olyanok, mint Makk Károly, Hajós András, Csányi Vilmos, Bakáts Tibor Settenkedő, Kepes András, Vekerdi Tamás...

szomjasoazis.blog.hu/2008/06/25/mit_mondtak_a_szomjas_oazisrol


Nos, ezt persze lehet hívni reklámnak, én azonban úgy gondolom, hogy a blogommal elviszem a könyvet a közönséghez, tehát kultúrát terjesztek, szerintem bűn lenne, ha ebbe akárki bele akarna nyúlni.... amúgy is rettenetesen nehéz eljutni az olvasókhoz, ráadásul könyvtúltermelés is van...

nem vagyok alkalmazásban a könyvkiadónál, ahol kijött a könyv, hanem freelance vagyok, tehát megszerkesztem a sorozat könyveit, és a kész könyvvel házalok..., így tehát a blogom nem a kiadóé, hanem az enyém (nem vagyok vállalat, nem vagyok cég), egy magánszemélyé, én tartom fenn támogatás nélkül, a magam szakállára,

mi következik ebből?

marketingghost · http://marketinger.blog.hu 2008.08.12. 15:05:57

Kezdő bloggerként:

-a reklámblog egyelőre még újszerű csatornának számít kis hazánkban, véleményem szerint egy, a más média által nehezen elérhető réteghez fér hozzá. Reklám szempontjából olcsó, igaz az elérhető célcsoport létszáma is arányaiban csekély.

-ha pl konrád avagy rabbit, s még sokan mások ilyen tematikusan összeállított blogot épít, amely az adott témakörökben sokszor több információt nyújt, mint a szakmai portálok, vagy a gyorsan avuló tartalmú könyvek, ennyi önreklám elnézhető...aprópó, Konrád,köszönet a megemlítésemért a blogodon...

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.08.12. 17:11:16

Szerintem ha egy adott blog a termékről szól, lásd alupalack, lásd futóblog, akkor az reklámblog.

Amin csak ott virít a márkajelzés, de a kontent nem a termékről szól, lásd ízlés blogja, az szponzorált blog.

A szakmai blog egy harmadik kategória (ami szerintem a másodikhoz áll közelebb), ahol is felvillantod, hogy mihez értesz, és emiatt esetleg megkeresnek, hogy szeretnének veled dolgozni.

Ebbe az utóbbiba tartozik az omb is. Illetve részben a másodikba is az etargetes posztok révén. Ezeknél jelölve is van, hogy fizetnek érte.

Szvsz a reklámblogok és szponzorált blogok esetében fel kellene tüntetni, hogy hirdetésről van szó.

devizakozep 2008.08.12. 18:31:11

ortt vs netet el kellene felejteni, mikor percek alatt olyan orszagba (es olyan ceg ala) mozgatom a szervereimet, ahova akarom.
nektek is, nekik is.

Balázs · http://www.szanto.org 2008.08.12. 21:43:59

Lehet, hogy csak nekem, de a reklám pejoratív: erősen márkázott kereskedelmi üzenet, amit elém tolnak, ha tetszik, ha nem.

A "reklám" (netán speciális hirdetési melléklet," haha) feliratú meg az x-es megjelenéseket, legyen az blog, sajtó vagy bármi, ösztönösen átugrom, mert arra kondícionáltak, hogy a reklám = gagyi. (Tisztelet a kivételnek.)

Szerintem egy olvasható, élvezhető blog (és remélem az alupalack is ilyen) nem reklám, már csak azért sem, mert nem erőltetjük rá senkire. Nincs bannerkampány, nincs sajtóhirdetés vagy óriásplakát. Ha tetszik, találtál benne valami információt, hogy azt ne mondjam tartalmat. Ha nem tetszik, nem olvasod. Magyarul: elkapcsolhatsz.

Egyetértek @mediavampeer-ral, feltételezem az olvasóról/fogyasztóról, hogy maga is el tudja dönteni, mi az, ami értelmes, urambocsá értékes tartalom, és mi az, amivel csak eladni akarnak neki.

nop · http://www.kirowski.hu 2008.08.12. 21:55:55

Visszaterve a cimben megfogalmazott kerdesre (reklam-e a blog), a konkret blog sztem az a vonatkozo torveny betuje szerint.

Igy nez ki a "gazdasai reklam" definicioja a szept. 1-tol hatalyba lepo tv. szerint:

"c) gazdasági reklám: olyan közlés, tájékoztatás, illetve megjelenítési mód, amely valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog − ideértve a pénzt, az értékpapírt és a pénzügyi eszközt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket − (a
továbbiakban együtt: termék), szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog (a továbbiakban mindezek együtt: áru) értékesítésének vagy más módon történő igénybevételének előmozdítására, vagy e céllal összefüggésben a vállalkozás neve, megjelölése, tevékenysége
népszerűsítésére vagy áru, árujelző ismertségének növelésére irányul (a továbbiakban: reklám),..."

Rabbit · http://www.rabbitblog.hu/ 2008.08.12. 23:34:28

@Balázs a reklám definíciójában nincs benne, hogy csak akkor az, ha push "kommunikációval" tolják eléd. Ezzel az erővel keresőhirdetés sem létezik, hiszen te keresel rá egy adott dologra.

Illetve a fogyasztó ismerje fel... hát... Ezzel az erővel eltörölhetnének minden erre vonatkozó szabályozást, a fogyasztó nőjön fel, ismerje fel, hogy mi reklám.

Én már levettem volna a blogotokat a blog.hu-ról, ha én lennék az admin :)

A futóblog meg különösen visszás, hiszen hiteles, "véleményvezér" arcok tolják, látszólag saját lelkesedéből... Aztán ott látjuk az index nyitó blogketrecben is - nyilván tök véletlenül (persze x nélkül).

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.13. 00:26:34

Rabbittal és nop-pal értek egyet. Sőt, tovább is kell lépni a Rabbit által írtak alapján: pl. az Index címlapon erre: cigi.blog.hu/2008/08/12/uj_marlboro elhelyezett link és annak szövege "Új Marlboro
A Szigeten már lehet kapni a Flavourt, ami új szűrője miatt erősebbnek hat, mint amilyen." mégcsak nem is burkolt cigireklám...
Azaz a reklám jellegű blogok ajánlása, illetve a reklámnak minősülő blogok ajánlása is reklám a javából.
Más kérdés, hogy ezekkel mit kezdünk.

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.08.13. 09:56:03

Balázs, nyilván közvetlenül nem a terméket nyomtátok, hanem egy művészeti pályázatot, ami önmagában szimpatikus. Éppen azért, mert sokan vannak, akik egy újabb Coca-Cola reklámra nem vevők, de egy grafikai pályázat>alupalack>Coca-Cola áttétellel gond nélkül beveszik. Nincs is ezzel semmi baj, csak valahol - impresszum, bemutatkozás, disclaimer - jelezni kellene, ki is áll a blog mögött.
Szerintem ez nem riasztaná el a látogatókat - ettől nem lennének rosszabbak a blog anyagai -, inkább átláthatóbb és ettől szimpatikusabb lenne az egész.

Balázs · http://www.szanto.org 2008.08.13. 11:19:14

OK, meggyőzhető vagyok, és most nem megyek bele filozófiai vitákba, nem mondom pl., hogy "branded entertainment." Azért pár dolog:

@rabbit Szvsz amikor feljön egy keresőhirdetés, az NEM azért van ott, mert te hirdetést kerestél. A hasznos tartlaom mellett, azt kiegészítve jelenik meg. Hogy a blog.hu adminjai miért nem vették le, azt tőlük kell megkérdezni :), Blumi elsők között látta és véleményezte a Twitteren.

@Konrad itt is kérdés a tartalom vs reklám, a dohányzásról szóló, független (nekem legalábbis annak tűnik) blog szerzője és olvasói számára az hír és értékes információ, hogy van ilyen. Persze abban a termékkategóriában sokkal érdekesebb a reklámjogi helyzet.

Alapvetően nekem sokszor az a bajom a sajtóval (is), hogy egy ténylegesen hírértékű bejelentés nem jelenhet meg, mert márkázott, és márpedig mi termék- vagy cégnevet nem írunk le! Pedig tartalom, ami a fogyasztót érdekli, de legalábbis érdekelheti.

@pollner A dolog nagyon egyszerű, ami kommunikáció volt, az mind tőlünk, cégnévvel, elsősorban újságíróknak, részletes magyarázattal, a sajtóközleménnyel együtt ment ki. Kvázi online sajtócsomagként indult, persze nyilván NEM feltételeztük, hogy senki más nem látja. Mea culpa, úgy gondoltam, egyértelmű a dolog, kiegészítem a bemutatkozó dobozt.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2008.08.13. 12:22:44

@Balazs, megtartgyaltuk hazon belul, mert nem volt egyertelmu - nekem tovabbra sem az, nem eleg eles a hatar.

Mindenesetre az jo, hogy elindult egy policygyarto folyamat pont az utobbi napok 'ketertelmu' blogjai miatt, ennyi haszna biztos volt.

pollner · http://soreo.biz 2008.08.13. 14:54:32

@sztahanov: Jobb későn, mint soha.
(Egyébként nem értem a Blog.hu szereposztását sem. Hiába az Indexé már a cucc, még mindig Te mondod meg mi kóser és mi nem kóser? Te nem valami vezető fejlesztő, vagy ilyesféle vagy?)

Iron1 2008.08.13. 16:22:17

Hmmm, a futóblog szerintem egyértelműen olyan, mint egy PR cikk, s mivel egyértelmű is a közvetlen anyagi haszon belőle, biztosan kitenném mellé az X-et, ha az én portálomon lenne.

A cigizős blog megint érdekes. Szerintem önmagában létezhet ilyen blog, de az, hogy az index kitesz egy ilyen cikket a főlapra, az burkolt dohányreklám. Akár van belőle pénze, akár nem.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.08.13. 17:12:56

@pollner ne szólj be a bluminak, mert kapol! :)) amúgy nem fejlesztő, hanem tanácsadó, nem ő mondja meg, de szava azért lehet... amúgy meg az ilyen szerintem sem kóser, pedig ha valaki, én hirdető-párti vagyok :)

pollner · http://soreo.biz 2008.08.13. 17:32:52

@Rabbitblog: Beszólásról szó sincs, csak furcsállom (?), amikor Mo. egyik vezető médiacége hirtelen egy amatőr cserkészcsapatnak álcázza magát. Nem tudom Blumi /Sztahanov milyen témában ad tanácsokat, de mindenképpen tisztább helyzet lenne, ha a dolgok nyilvánosan, nem pedig a bratyizás szintjén működnének. (Persze tudom, ez idealista megközelítés, bratyizás nélkül megállna a média.)

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.08.13. 19:33:15

@pollner Mintha pont azt írta volna a blumi, hogy megindult a policy-gyártó folyamat. Amíg nem volt ilyen, nyilván nem is volt mit szabályozni, kezelni. Most meg rajta vannak - ennyi.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2008.08.14. 09:53:17

@pollner, azt erted cserkesxcsapatnak, hogy nincs mar tiz eve halalosan pontos, kobe vesett policynk a reklamozas osszes alesetere? Mert akkor igen, persze, azok vagyunk, bar masok a definicios szokasainki.

(Termekmenedzser es tanacsado vagyok, nem fejleszto, ezt nem is ertem, honnan jott.)

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.08.14. 11:14:09

@Sztahanov: Bocs, valóban tisztázatlan volt számomra, milyen minőségben dolgozol az Indexnél/Indexnek.
Nem gondolom, hogy 10 éve kellene már ilyen szabályozásnak ("policy") léteznie, de évekkel a Blog.hu indulása után azért talán elvárható. Egyébként az Index nem csak a "közösségi tartalmak" esetében, de szerkesztett oldalain sem sietett soha tisztázni a tartalom és a többé-kevésbé burkolt üzleti kommunikációs anyagok viszonyát.

hunterbear 2008.08.14. 14:33:53

mivel a termék netes reklámfilmjét az estiskola jegyzi, annyit engedjetek meg hozzáfűzni, hogy szerintem ha egy termék akár blogmotorral, akár mással felkerül az internetre is, nem elbújva egy cikkhez, ahogy az mondjuk az indexnél dívik, akkor azzal nincs gond. nekünk megtisztelő volt, hogy balázsék és rajtuk keresztül a coca-cola megkeresett minket, hogy csináljuk meg a filmet, olyannyira, hogy mivel a végeredményt vállalhatónak tartjuk, a saját oldalunkon is bemutatjuk - úgy, hogy ez nem volt kikötés, magyarán szabad akaratunkból.

gondolom a palackon belül ugyanaz a barna folyadék lakik, mint a műanyagosban, vagy üvegesben. az, hogy a cola kitalálta, hogy dizájnolja meg valami hazai grafikus a limitált széria dobozát, szerintem szintén nem gáz, alkalmazott grafika, nem is akar más lenni, mint ami.

van egy termék, mivel kis szériában kerül kiadásra, gondolom nem az a cél, hogy mondjuk mint a marlboronál, szíjjad minél inkább az új cigit, itt a lényeg az, hogy a cola (és az ügynöksége) másképp mert gondolkodni egy termékről, mint korábban tette.

ha már írtam az indexet - szerintem ha van terület, amin kellene működnie az önszabályozásnak és az etikának, az épp az a reklámcikk ipar, amit az indexnél oly sokan nyomnak. megír valamit az újságíró valami extra baksisért, mondjuk egy laptopról, mintha összehasonlítaná más laptopokkal, és mintha az lenne a nyerő, és mindeközben igen súlyosan meg van véve a "verseny", a cikk - csak elfelejtik kitenni a (x) jelet alá, hogy kedves olvasó, ez biza reklámcikk.

itt erről nincs szó. nem béreltek fel senkit, hogy mondjuk a pepsi ellenében áradozzon a coca előnyeiről, nem hozták ki brit tudósok azt az eredményt, hogy a cola fogyasztásával nő az átlagéletkor és a hajad is fényesebb lesz, csupán készült egy termék, ami publicitást kap blog formában. hol a baj?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.14. 23:28:34

zsolt(u), egy nagyon fontos dolog van a jelenlegi hazai szabályozásban: attól, hogy egy hirdetés nem fizetett, de segíti a hirdetett termék üzletét, reklámnak számít. Ráadásul ez a reklám nem arról szól, hogy vedd meg a tuti különleges palackot, hanem arról, hogy de cool már ez a Coca-Cola, hogy még ilyenre is odafigyel, és mennyire jófej cég.
Ez pedig reklám.

hunterbear 2008.08.14. 23:34:52

igen konrad, ahogy a metro áruház katalógusa is reklám. mégsem kell ráírni, hogy ez reklám, ne gondolj mást. vagy ha mondjuk felmégy a HP vagy a siemens oldalára, az is reklám, mégsem kérdezi senki, miért nincs ez külön kiemelve. de mondhatok mást is. a matávnak volt ilyen kezdeményezése, hogy kortárs képzőművészeknek szervezett kiállításokat, koncerteket. az is reklám. nem?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.14. 23:45:55

Egy reklámcélú kiadványnál rajta van, hogy ki a kiadó/készítő. Egyértelmű a dolog. Egy az Estiskolán kirakott videót nem reklámnak néz az ember. Ha az mégis reklámként működik, akkor ugye jön a szándékosság kérdése.
De a reklkámtörvényünk ezt jól definiálja, érdemes olvasgatni.
A kiállítások, koncertek esete is egyértelmű: pontosan tudhatod, hogy pl. a T támogatja. Mert oda van írva.

gábor 2008.08.18. 14:31:02

update: múlt héten kikerült a futóblog aljára az index lábléce, és most hétvégén kiírták azt is, hogy a blog támogatója a Nike. mondjuk az utolsó Kovács Ágis post már tényleg kilógott a megszokott stílusból... Ezzel együtt még mindig jó megoldás volt, függetlenül attól, hogy kell-e, szerepelhet-e egy ilyen promócióban a két főszerkesztő (nem).

következtető 2008.08.19. 20:22:52

"mi következik ebből?"

Egy önfényező reklámkomment, amiben a blogjaid reklámoztad durván.

zhaoman 2008.08.21. 09:06:45

off:
Rabbit for President!

ezt így hogy? 2008.08.27. 10:47:07

úgy látom, arra kanyarodik a dolog, hogy reklám az, amiért a cég ügynökségnek fizetett :-)