Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Folyamatosság

Címkék: blog blogmarketing

2008.08.14. csütörtök 23:43 Konrad

Az egyik legfontosabb dolog, amire a blogírás megtanított, hogy mi a különbség az üzleti célú és a nem üzleti célú blog között. Ez pedig a rendszeresség, a folyamatosság.

Nagyon sok olyan kiváló blogot olvasok, amelyet nem rendszeresen frissít az írója. Amikor persze ír, akkor azt el kell olvasni, időt és figyelmet kell rá fordítani, mert megéri. De van, hogy hetekig hallgat az író, hallgat a blog.

Két ilyen példát tudok a szűkebb érdeklődési körömből: Rabbit és Szántó Balázs blogja.

Az ő blogjaik, és a hasonló blogok szakmailag rendben vannak, látszik, hogy az írója tudja és érti a témát, de valójában közvetlenül üzletet nem hoz számukra. Persze erősíti az ismertségüket és szakmai elsimertségüket, de megrendeléseket, munkákat nem ez alapján kapnak.

Ezek a blogok jórészt a szakmának szólnak.

Ha viszont egy konkrét megrendelői célközönséget szeretnénk elérni, akkor folyamatosan kell írni. Na nem minden nap, de valami rendszerességgel. Hetente legalább, de az még jobb, ha hetente többször.

És nem szabad abbahagyogatni. Az ember vagy csinálja vagy nem csinálja. Ha csinálja, akkor az legyen folyamatos. És akkor ha ráadásul jók is az írások, meg fognak jelenni azok az ügyfelek, akik a blog miatt jelentkeznek. És innentől válhat a blog a reklám közvetlen eszközévé.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr80616533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.08.15. 08:34:00

Így igaz. Magam is fordultam már olyan SEM szagemberhez, akit a blogján ismertem meg. De csakis azért mert állandóan jött az RSS, hogy megint írt, megint írt stb. Ettől el is hittem hogy ért hozzá! :-) (persze ért is)
Érdekesnek tartom, hogy egyre többen tesznek így, az ismerőseim, barátaim közül is.
Ha nem lenne folyamatos frissítés és az éppe aktuális szakmai témák folyamatos bncolgatása, meginogna a hitem...
(Úgyhogy hajrá Misa, csak nyomjad, én olvasom.)

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.08.15. 12:22:43

Először is köszi a méltatást. =:)

Másodszor viszont el kell mondanom (nem mintha nem tudnád :)), hogy ügynökségi munka mellett csak a szabadidőből lehet időt szakítani a blogolásra. Abból pedig elég kevés van, éppen ezért értékes is.

A blog nekem inkább hobbi, nem olyan "üzleti eszköz", mint pl. neked. Persze jól esik, hogy a szakmabeliek ismernek, elismernek, esetleg állásajánlattal keresnek meg.

A másik meg, hogy a blogon - leszámítva a hirtelen felindulásból született néhány posztot - olyanokat írok, amik mögött általában saját kutatás (pontosabban meglévő kutatásokból lekérdezés, ezek értelmezése, következtetések levonása stb.), ill. gyűjtés, ritkábban mások megkérdezése ("interjú") áll. Ez eléggé időigényes.

Sem kedvem, sem időm nincs pl. híreket másolni vagy fordítgatni okosságokat az állandóság kedvéért, fontos nekem, hogy a kontent egyedi (az enyém :) legyen, lehetőség szerint hozzáadott értékkel. Inkább kevesebb poszt, de az olyan legyen, amivel (viszonylag) elégedett vagyok. Sőt inkább "cikk", mint poszt =:)

És akkor még nem is említettem, hogy sok esetben egyeztetnem kell az adatok forrásával (kutatócégek), ügyfelekkel, netán a főnökömmel is, így akár 2-3 hétre is elakadok, és kész posztot nem tudok kitenni...

JI · http://jalso.com 2008.08.15. 13:26:08

es ha veletlenul nincs mirol irni mert itt az uborkaszezon, irjunk posztot arrol, hogy rendszeresen kell irni :)

Balázs · http://www.szanto.org 2008.08.15. 17:40:20

Én is köszi! Nálam nem is csak a szabadidő a gond (mi az? ;)), hanem (Nyuszihoz hasonlóan) leülni, végiggondolni, reszelni. Megírtam nemrég, hogy ott az a pszichlógiai gát: most valami FONTOSAT, TÖKÉLETESET kell írni.

És igen, ügynökségi fronton van sajnos titoktartás, meg (ön) "cenzúra" -- nem írhatok le mindent, amit szeretnék. Pl. nem írtam az umlautos kampányról, mert konkurens ügynökség munkája. Visszás lenne, ha mondjuk véletlenül azt írnám, nem úgy kellett volna, nem tetszett, hovatovább nem vagyok meggyőződve róla, hogy nem ártott a márkának. Nem akarom, hogy azon menjen a vita, szakmai vélemény volt, vagy csak beléjük akartam rúgni egyet?

Valamint vádolom a Twittert.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.15. 17:45:57

Rabbit, Balázs!
Úgy is, mint megszólítottak :)
Az időtnyező és a titoktartás természetes velejárója ennek a munkának. Éppen azért született a bejegyzés, hogy lássák azok, akik nem írnak még blogot, hogy az üzleti eredményt hozó megoldás rengeteg meló.
Ezt közvetve ti is visszaigazoljátok, én úgy látom :)

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.08.15. 21:41:02

Balázs, számodra nincs mentség, neked ott a Nagy Példakép: Steve Rubel (www.micropersuasion.com), aki valahogy mindig talál időt (reggel 4 és 6 között) és egyszerre diszkrét és informatív:)

Iron1 2008.08.15. 22:48:22

Egyetértek azzal, amit Konrád írt, kiegészítve azzal, hogy ez úgy általában igaz pl. a hírportálokra is. Mikor tőzsdei portált szerkesztettem, s az üzlettársam valami új dolgot akart bevezetni, mindig megkérdeztem, hogy lesz-e arra energiánk, hogy ezt akkor napi/heti rendszerességgel megcsináljuk. Mert sokkal jobb valamit be sem vezetni, mint akadozva csinálni vagy megszüntetni, mert az utóbbiak nagyon csökkentik a profizmus látszatát...

Rabbit · http://www.rabbitblog.hu/ 2008.08.16. 00:29:58

@iron egy híroldal meg egy ilyen blog egész más... a posztok aktuálisak tudnak maradni hetekig, hónapokig, netán évekig is, a hírekből viszont "történelem" lesz :)

Balázs · http://www.szanto.org 2008.08.16. 12:30:30

@pollner Steve konkrétan kb. fél évet hagyott ki nemrég, igaz, ő is a twitterre/friendfeedre fogta, aztán ezt meg is írta :)

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.08.16. 17:48:48

@Balázs: Félév kihagyás - 7 év szuperintenzív blogolás után...

Iron1 2008.08.18. 08:51:31

@Rabbit: A te blogodra igaz. Viszont itt üzleti célú blogról van szó, aminek a szempontjából a folyamatosság szerintem éppen olyan fontos, mint a híroldal esetén. Azaz ha most Konrád elkezdene csak heti kétszer, netán összevissza írni, szerintem a profizmusába vetett bizalom csökkenne.

Ha eleve azt szokja meg az ember, mint nálad, hogy időnként jön csak egy-egy post, akkor nincs azzal sem gond, plusz te nem is elsősorban üzletszerzési céllal használod (még ha "brandet" is épít :)).

Pötyi · http://www.webtelefonkonyv.hu 2008.08.23. 15:46:57

Egyetértek azzal, amit Konrád írt.

* 2008.08.24. 02:28:27

Nem értek egyet. Túl sokan túl sokat "írogatnak". Nagyon kevesen képesek tartani a magas színvonalat. Elfogy a mondanivalójuk, kiégnek, saját gondolataik helyett egyre inkább csak reflektálnak, újracsócsálják mások írásait...

Nem kéne.