Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A hosszú farok

Címkék: blog blogmarketing

2008.08.21. csütörtök 19:51 Konrad

Bármennyire is sokan olvasnak egy blogot, azért ez a fajta megjelenés mégis a hosszú farok elnyúló része: amiből sok van, és egyenként viszonylag alacsony a látogatottsága.

Ennek megfelelően olyan rétegigényeket is kielégíthet, ami másokat nagyon nem érdekel. Erre mutat egy példát a legutóbbi bejegyzésem végén kialakult kisebb vita: vajon minek csinálok ilyen utánközlést ezen a blogon?

Pedig nagyon egyszerű: ezt a blogot még mindig magamnak írom. Azt írom meg, ami nekem érdekes, ami az én véleményem, ami nekem fontos. Ezek az adatok számomra fontosak, és tudom, ha felrakom az Onlinemarketing blogra, akkor azt meg is fogom biztosan találni. Tehát a hosszú farokban én már egymagam olvasó is vagyok. Innentől, ha ez rajtam kívül még egy embert érdekel, akkor az már az eredeti cél túlteljesítése.

Egyébként érdekes dolog az, hogy mit olvasnak az emberek. Számomra mindig okoz meglepetést egy-egy statisztika böngészése, hogy mit linkelnek, mit olvasnak sokan. Néha olyanokat is, amiket tényleg nem szánok nagy közönségnek.

Egyébként több olyan blogot is ismerek, amit egy ember magának, vagy pontosan egy ismerősének (pl. volt feleség...) írogat. Ezek a blogok igazán nem számítanak nagy közönségsikerre, nem céljuk széles tömegek elérése. A célcsoportjuk világos és egyértelmű. Vagy itt van az egyik kisforgalmú blogom, a NapiLoL. Páran olvasgatják, és ez nekem pont jó. Csak azért indítottam, hogy amit eddig a Twitter 140 karakterébe akartam beeröltetni vagy éppen valami IM-en küldtem át, annak legyen egy normális felülete.

Mi ebből a tanulság? Ha van egy konkrét, de nagyon kis célcsoportunk, azt egy bloggal - és jó sok munkával - prímán el tudjuk érni. Igaz, lesznek olyanok, akiknek ez nem érdekes, nem tetszik, ad absurdum utálják. De ha a célunkat elérjük, akkor az ő véleményeik ebből a szempontból nem érdekes.

Más szempontból persze érdekesek, hiszen elijeszteni, magunkkal szembeállítani sem jó az embereket. Hacsak nem direkt az a célunk...

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr46626598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://optimalizalas.info 2008.08.21. 20:41:59

Nem lehet és nem is kell mindenkinek megfelelni.
Ahhoz túl sokféle izlésű és érdeklődésü ember betéved a blogra, hogy mindnyájuk számára kifogástalan legyen a tartalom.

Ha valakinek nem tetszik menjen tovább, azokra kell koncentrálni akiknek bejönnek az ember írásai és konstruktívan közelítenek a dologhoz, még ha kritizálnak is.

Analytics meg minden egyebet elárul, ha nemcsak a kommentek visszhangjaiból próbál meg tájékozódni az ember.

csiszi 2008.08.21. 22:29:14

Nem olvastam az előző bejegyzés kommentjeit, nem is szeretném, de mintha itt néha keveredne-kavarodna, hogy akkor ez most egy:
a) szakmai blog, ahol minden szakbarbár otthonra lelhet?
b) személyes blog, mint amit valaki a feleségének ír, totális önkényuralommal, saját jegyzetfüzetként?
c) egy cég értékesítési csatornája, ahol a leendő vevőket szolgálják ki/csalogatják be?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.21. 22:38:58

csiszi, ez egy blog, mindenféle jelző nélkül. Én legalábbis annak írom. Mivel tanácsadóként dolgozom, ezért ez egy tanácsadó blogja. De ugyanakkor mivel ez az én blogom, személyes is.
A c biztos nem. Következményeiben valóban értékesítési csatorna de nem annak kezelem. Van nem kevés olyan ügyfelem, akik nem olvasnak. Az olvasóim - az állandó olvasók - jelentős része szakmabeli, kvázi konkurens. Ettől még érkeznek szerencsére megrendelések a blogon keresztül, de ez a tartalom következménye és nem a blogírás oka. Azaz nem a Wolf féle blogos iskolát követem :)

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.08.22. 00:22:27

Az én módszerem egyszerű. Mindjárt az elején elriasztom az embereket, az a pár türelmes pszichológus lelkületű olvasó meg marad. 100 normális olvasóért elzavarok 100000-et. Nem az a lényeg, hogy odacsődüljenek az emberek. Az a lényeg, hogy azok érjenek el az oldalra, akik valóban el is olvassák az irományokat. Sáskahadra soha se vágyj. És ne is szolgáld ki őket, mert zsarnokoskdni kezdenek. Írj magadnak, mint én (ahogyan részben ezt eddig is tetted), és légy vidám. :)

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.08.22. 01:06:35

Nem tök mindegy? Aki nem talál itt releváns infókat, az szépen elmegy. Akinek nem szimpatikus Konrád szakálla, az is. A blogban éppen az a jó, hogy nem muszáj olvasni senkinek. Ha a tartalom vacak lesz, a látogató lekopik. Aki meg talál érdekeset az marad. Nem értem, hogy minek beszólni, ha valami nem tetszik egy blogon. Nekem pl. nem jön be T.W.Á. blogja. Ezért nem látogatom. Nem megyek oda, hogy jól megmondjam neki, hogy milyen szarokat ír. Többekközt azért mert igyexem tiszteletbe tartani azokat, akik szeretik. A törpöm már tele azokkal akik csak beugranak egy rövid fikázásra valahová.... ez olyan szánalmas.

kereso · http://kereses.blog.hu 2008.08.22. 08:18:44

Ezt húzza alá a legutóbbi tapasztalatom. A napokban valamiért kikerült Index címlapra egy bejegyzésem egy-két órára. Jött kb. 700 látogató, de rögtön kiderült, hogy nem az én célközönségem, hogy finoman fogalmazzak. Maradok szakmai blognak, kicsit Konrádhoz hasonló felfogással. Leírom, amit én a magam számára érdekesnek tartok, minden más már csak plusz.

mecs · http://submitmultimedia.blog.hu 2008.08.22. 11:54:51

Minél több a nem "minőségi" látogató annál rosszabb lesz a bounce rate.
Van egy oldalam, amelyiken kb 1 hónappal ezelöttig a bounce rate 65 % volt, ami iszonyuan sok. Mint kiderül az ok az volt, hogy sok olyan oldalra került ki a link, amelyet nem a célcsoportom látogatta. Most, hogy elkezdtük ezeket a linkeket leszedetni, a bounce rate felére csökkent, a szerver terheltség jóval kissebb lett és a reklámból származó profit nem csökkent. Konklúzió: ne félj kidobni azokat a látogatókat akik nem a célcsoportod mert neked csak fölösleges + költséget okoznak (az idődet is lopják, ami ugye pénz :)).

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2008.08.22. 14:36:29

Homájosítson már fel valaki, nehogy hülyén haljak meg...
Azt értem, hogy a látogatók száma anyagilag jól jöhet, hiszen a hirdetők felé lehet prezentálni, hogy mekkora látogatottsága van a lapnak. De létezhet olyan egy blog esetében, hogy fontossá válik, hogy egy adott bejegyzéshez hány komment érkezik?

mecs. · http://www.kinalat.com/blog 2008.08.22. 14:56:44

@Dexter68:
Maximum akkor számít, ha maga a bejegyzés is egy fizetett reklám, de akkor sem feltétlenül.

Például ha blogra etargetes hirdetés kerül akkor nem számít a komment szám :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.08.24. 21:55:52

Teljesen egyetértek. Én is hosszas kínlódás után végül indítottam egy blogot, hogy a családdal (szanaszét a világban) megosszam a képeket és videókat a gyerekekről. Már egy éve megy, és nagyon bevállt. Tudnak kommentelni is (bár egyesek nehezen), vissza lehet keresni, ki tudok emelni eseményeket, stb. A látogatottsága csak néhány ember naponta, de nem is ez a cél.