A tanácsadói munka egyik fontos, bár nem túl látványos eleme az, amikor az ügyfeleimhez érkező számtalan hirdetési ajánlatot kell véleményezni. Azaz javaslatot kell tennem arra, hogy érdemes-e kihasználni az adott ajánlatot, avagy sem.
Ezek az ajánlatok az esetek jelentős részében (legalább 70-80 százalékában) olyan szolgáltatásoktól jönnek, amelyek kicsik, nem ismertek, nincs nagy jelentősségük a piacon - jelenleg. Az ajánaltok másik része olyanoktól jön, ahol már a cég hirdetett, így előfordulnak benne ismert cégek (oldalak) ajánlatai is.
Természetesen az első, nagyobb csoportba tartozók közül nehéz dönteni. Ugyanis az ajánlat mindig egyoldal, az előnyök bemutatásával jár, és természetesen ki van emelve, mennyire olcsó az adott megjelenés.
Ezekből az ajánlatokból egy dolog szokott nekem hiányozni: a komolyság. Szigorú vagyok, hiszen tudom, hogy milyen egyéb hirdetési lehetőségek vannak a piacon, ezért csak azokra az ajánlatokra tudok igent mondani, amelyek komolyak. De mitől válik komollyá egy ilyen ajánlat?
Először is legyen személyre szabott, azaz valóban az adott cégnek szóljon, ne legyen tömeglevél. Másodszor tartalmazzon kézzelfogható adatokat: kik és hányan fogják látni a hirdetést adott idő alatt, várhatóan milyen eredménye lehet, ha kihasználjuk az ajánlatot stb. Majd ezeknek az adatoknak a fényében legyen az ár kedvező, de legalábbis átlagos.
Ugyanis egy 10 ezer forintos negyedéves díj alacsonynak tűnik, de ha a hirdetést nem látja csak 100 ember, és abból várhatóan lesz két kattintás, akkor ez igencsak drága. Hiszen mondjuk ETARGET-en ebből a pénzből több száz látogatót lehet behozni az oldalra, és biztosan ezres nagyságrendű embert érünk el.
Persze ha két valódi vevőt kapunk, és - a példánál maradva - ér nekünk 5 ezer forintot egy vevő, akkor vágjunk bele: hirdessünk!
De ez ritkán van így, ezért sajnos a tapasztalataim miatt vagyok szőrösszívű. Engem nehéz meggyőzni. Nem szívesen költöm el az ügyfeleim pénzét fölöslegesen...
Utolsó kommentek