Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Te kit választasz?

Címkék: onlinemarketing kampány weboldal

2008.09.15. hétfő 16:19 Konrad

A tanácsadói munka egyik fontos, bár nem túl látványos eleme az, amikor az ügyfeleimhez érkező számtalan hirdetési ajánlatot kell véleményezni. Azaz javaslatot kell tennem arra, hogy érdemes-e kihasználni az adott ajánlatot, avagy sem.

Ezek az ajánlatok az esetek jelentős részében (legalább 70-80 százalékában) olyan szolgáltatásoktól jönnek, amelyek kicsik, nem ismertek, nincs nagy jelentősségük a piacon - jelenleg. Az ajánaltok másik része olyanoktól jön, ahol már a cég hirdetett, így előfordulnak benne ismert cégek (oldalak) ajánlatai is.

Természetesen az első, nagyobb csoportba tartozók közül nehéz dönteni. Ugyanis az ajánlat mindig egyoldal, az előnyök bemutatásával jár, és természetesen ki van emelve, mennyire olcsó az adott megjelenés.

Ezekből az ajánlatokból egy dolog szokott nekem hiányozni: a komolyság. Szigorú vagyok, hiszen tudom, hogy milyen egyéb hirdetési lehetőségek vannak a piacon, ezért csak azokra az ajánlatokra tudok igent mondani, amelyek komolyak. De mitől válik komollyá egy ilyen ajánlat?

Először is legyen személyre szabott, azaz valóban az adott cégnek szóljon, ne legyen tömeglevél. Másodszor tartalmazzon kézzelfogható adatokat: kik és hányan fogják látni a hirdetést adott idő alatt, várhatóan milyen eredménye lehet, ha kihasználjuk az ajánlatot stb. Majd ezeknek az adatoknak a fényében legyen az ár kedvező, de legalábbis átlagos.

Ugyanis egy 10 ezer forintos negyedéves díj alacsonynak tűnik, de ha a hirdetést nem látja csak 100 ember, és abból várhatóan lesz két kattintás, akkor ez igencsak drága. Hiszen mondjuk ETARGET-en ebből a pénzből több száz látogatót lehet behozni az oldalra, és biztosan ezres nagyságrendű embert érünk el.

Persze ha két valódi vevőt kapunk, és - a példánál maradva - ér nekünk 5 ezer forintot egy vevő, akkor vágjunk bele: hirdessünk!

De ez ritkán van így, ezért sajnos a tapasztalataim miatt vagyok szőrösszívű. Engem nehéz meggyőzni. Nem szívesen költöm el az ügyfeleim pénzét fölöslegesen... 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr87664648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2008.09.15. 19:44:21

(bocs, de helyesen: "választaSZ")

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.15. 21:56:44

Kristóf, javtottam, és bízom benne, neked van igazad :)
Köszi.

etarget fan 2008.09.16. 11:39:25

ezt is nyugodtan moderálhatod, de akkor is igaz, hogy egy úgymond szakmai, úgymond tanácsadói blognak legalább törekednie kéne a függetlenség látszatának fenntartására és nem ennyire látványosan tolni az egyik piaci szereplő (etarget) szekerét...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.16. 11:42:51

etarget fan, az ETARGET a blog egyik támogatója. Ezért is nyomom ennyit. Egyéb kérdés?
Egyébként az 'úgymond'-ot nem én mondom, rólam mondják. Soxor leírtam, soxor elmondtam: ezt a blogot MAGAMNAK írom, az a cél, hogy NEKEM tetszen. Ha másoknak is tetszik, mások is olvassák, akkor nagyon örülök. Ha egyeseknek még hasznos is, az külön öröm.
Ha meg valakinek nem tetszik, hát istenem - ez egy ilyen műfaj. Nem vagyok kötelező olvasmány, nem akarok senkinek megfelelni, főleg nem egy arctalan cseszegető nick-nek.

etarget fan 2008.09.16. 15:02:10

Rendben. Tehát az etarget támogat egy tanácsadót, aki így szakmai blogján keresztül és valószínüleg tanácsadóként is keményen nyomja a salest. Akkor én mint vásárló nem fogok tanácsot kérni ettől a tanácsadótól, hiszen nem szakmai hanem pénzügyi érdeke, hogy mindig az etargetet nyomja. Szerintem két választásod van: 1. Elmész az etargethez értékesítőnek és nyomod őket ezerrel 2. Tanácsadó maradsz és szakmai alapokon osztod az észt. Rosszul gondolom?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.16. 17:49:36

Kedves etarget fan, akkor nem kérsz tanácsot, szíved joga.
Elég sok forgalmat csinálunk az ETARGET-nek, azon kevés cégek egyike vagyunk, amelyik rendelkezik ETARGET Certified Partner minősítéssel.
Ez, mint ügynökség, természetes is, hiszen ügynökségi munkát végzünk. Azaz pl. nemcsak az ETARGET-en költünk, hanem pl. a Google AdWordsben, de a Startlapon, AdNetworkön, és még számtalan másik oldalon is.
Nem kell választanom, olyan tanácsadó vagyok, aki jóban van az ETARGET-tel. Meg egy csomó másik céggel is. Akinek nem erre van szüksége, az megy máshoz, akinek meg erre van szüksége, az engem, illetve minket választ.
Ilyen egyszerű számomra a történet. Az egyik legelső dolog, amit az ember ebben a szakmában megtanul az, hogy nem szabad mindenkinek megfelelni, mert nem is lehet mindenkinek megfelelni.


süti beállítások módosítása