Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az lovon történő fordítva ülés szigorított esete

Címkék: blog index blogmarketing business blog

2008.11.17. hétfő 00:04 Konrad

Az Index megpróbál valamit a bloghu-n. Írtam már erről. Nem kívánom én minősíteni egyelőre ezt a dolgot, gyűjtök még információkat ahhoz, hogy mindent kiírjak magamból.

De.

Kezdem unni, hogy egy csomó ember fordítva ül a lovon, és megsértődik azért, mert egy ajándékot nem kap meg, ami eddig úgy érzi járt neki.

Ez pedig az Index címlapos megjelenés. Az Index címlap blog-ketrece, az a kis felület, ahova - a hazai weben egyedülálló módon - ajánlóval kikerülhetnek blogok. Megérne egy külön bejegyzést az innen érkezők "minősége" és "teljesítménye" - soha nem írtam meg az erről többszörösen megfogalmazott véleményemet, de többen ismerhetik, akiknek már panaszkodtam.

De nézzünk egy kicsit rá erre a lóra, mintegy madártávlatból: az Index jó érzékkel megvette a Bloghu-t, akkor, amikor még nem lehetett tudni annak a valós értékét. Segítette beindítani. Majd elkészült az új címlap, ahol a blogok mintegy főszerepet kaptak. Innentől persze a bloghu is beindult, részben a címlap vélt igéretétől, részben az ezzel szerzett szolgáltatás-ismertségtől.

Mára olyan 700 ezer heti egyedi látogató van a Bloghun. Ez nagyságrendileg kicsit több, mint a Ringier heti online forgalma Népszabadsággal és Blikk Online-al. Eddig nem sok pénz volt ebből, de ez a sok látogató nagy része Index címlapról érkezett. Nem mind, szerencsére, de a hatása azok számára egyértelmű, akik láttak már bloghus látogatottsági grafikont.

Találós kérdés: mikor volt címlapos az Onlinemarketing blog?

Az Index eddig ebből alig keresett. Csak a saját blogokon, de az ugye külön történet. A long tail-en pont nem. Most sem akar keresni rajta. Mindössze annyit mond: "ha adok neked látogatót, akkor te adj nekem felületet, amit vagy eladok, vagy nem". Ráadásul nem is az összes felületet kéri, csak annak a felét.

Mit vesz el az Index? Maximum egy illúziót. Mit nem ad az Index akkor, ha nem engedem a hirdetést? A látogatottságát. Ami az övé. De a szolgáltatást továbbra sem veszi el. Akkor most hol itt a baj? Nem vesz el semmi olyat, amit bárhol is megigért korábban. Vagy olvasta azt valahol valaki, hogy amennyiben a bloghun blogol, akkor címlapra kerül?

Persze vannak különleges helyzetben lévő bloggerek, több is. Én is. De láss csodát! Azokat külön is kívánja kezelni az Index. Na, erre fogok visszatérni pár nap múlva.

Ezért aztán végképp nem értem ezt a sok felháborodást itt a virtuális magyar ugaron. A háttérben egyébként sokkal több lett a reklámos blog, mint amire korábban bárki is számított. Számok majd a jövőhéten lesznek. Összességében egy tapasztalattal biztosan gazdagabbak lettünk, és ezt találóan fogalmazta meg egy kedves ismerősöm: "túl sok újmédia szakértőnk van, úgy érzem".

 

49 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr90772919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.11.17. 02:05:50

tanmese: az szte gyógyszerészkarának leendő hallgatói tökre örültek neki, amikor nyílt napon közölték velük, hogy minden évben kap a kar összes (!) hallgatója karácsony előtt 8-9 ezer forintot. aztán ugye később kiderült, hogy bár a btk-n nem kap karácsony előtt senki semmit, viszont ott az ösztöndíjban részesülő hallgatói egyharmad jár jól, mivel a btk-n a legmagasabb havi ösztöndíj 50-60 ezer, míg a gyógyszerészeknél 20 ezer. ez ugye tök ugyanaz a dolog, és nyilván nem úgy kommunikálták le a nyílt napon, hogy "figyeljetek, gyertek hozzánk, mert itt 30-40 ezerrel kevesebb ösztöndíjat adunk havonta, mint más karokon!"

szóval nem tudom, hogy pl az én posztomat fordítva ülésnek hiszed-e, de abban talán egyetértünk, hogy tök ugyanazt a helyzetet le lehet nagyon rosszul és nagyon jól is kommunikálni.

mind a blogter mind a blog.hu utóbbi pár hétben elkövetett hibáit összegezve: túl kevés kommunikációs szakértőnk van, úgy érzem.

a felháborodásokat egyébként én sem értem, hiszen van pár másik szolgáltató is, lehet váltani bármikor.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.11.17. 02:35:42

es meg valami. akiket en eddig lattam felhaborodni, azok kb mind juzerek voltak, nem szakertok. tehat ok pl nem is ujmedia-szakertettek, csak bloghus felhasznalokent leirtak a velemenyuket, ha ugy tetszik, a panaszkonyvbe. egyebkent en pont ezt az ugymond kulonleges, harmadik alternativat tartottam volna szerencsesnek, csak nem fix osszeggel, hanem aranyosan es 5-10 szazalek reszesitessel. na de ezt meg mar irtam :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.17. 03:18:11

tsabeeka: nem tudom elfogadni a példádat, ugyanis a bloghu sehol nem igért semmit korábban. Konkrétabban: nem igérte meg azt, hogy hoz pénz. Nem engdte eddig a hirdetéseket az ÁSZF szerint, csak eltürte. Nem igérte meg sehol, hogy ad címlapos ajánlást.
Azaz semmi olyat nem tett, amit esetleg félre lehetett érteni.
A bevételmegosztás meg nem jó ötlet, több ok miatt sem. Egyrészt a hazai számviteli szabályok miatt, másrészt a mennyiségi és minőségi problémák miatt (erre majd ki akarok térni egy postban), harmadrészt pedig amiatt, hogy bármekkora elfogadható százalékot mondhatsz, mindig lesz olyan, akinek nem tetszik.

provv · http://blog.provv.hu 2008.11.17. 04:24:35

nos, az indexet más (tartalom minőségének rohamos hanyatlása) miatt már egy ideje kitöröltem a bookmarkból...csak az a gáz, hogy nincs igazán mit olvasni helyette

NevadaCeg.com · http://nevadaceg.com/ 2008.11.17. 05:42:32

Ajandek lonak ne nezd a fogat! :-)

Gábor · http://www.gamemaker.hu 2008.11.17. 05:52:56

Konrad

Az "ígéret" akkor is "ígéret" ha egy marketinges guru írja le... tragédia, hogy olyan emberek sem tudnak helyesen írni, akik elvileg a nyelvi képességeikből élnének... vagy élnek.

A fenti példa csak 1, van még több is. Légyszíves egy helyesírás ellenőrzést ráereszteni a post-ra mielőtt elengeded. Már csak az igényesség végett...

Köszzi!

Üdv. Gábor

Gábor · http://www.gamemaker.hu 2008.11.17. 05:53:38

A köszzi, persze köszi, nade ez egy typo...

arg 2008.11.17. 06:12:57

légy szíves, helyesírás-ellenőrzés
(ne csak az tudjon helyesen írni, aki ebből él, hanem a hobbi-purista is ;)

is 2008.11.17. 06:27:56

Konrád, ezt szerintem Te nem látod jól. Menjünk vissza a kérdés legelejére: mi a blogolás? A blogolás két ember munkájának együttes gyümölcse: az egyik a blogmotort adja, a másik a tartalmat. win-win szituáció, szimbiózis. az egyik is semmi a másik nélkül, és a másik is semmi az egyik nélkül.

a reklám nem rossz. sőt jó. de ez a "felületmegosztás" dolog (nem csak tőled hallom) ez egy nagy marketing hülyeség. a reklámszervezés, mindannyian tudjuk, egy külön költségelem, amely csak bizonyos méret felett éri meg. az index 2000 (nem tudom, mennyi, hasra ütöttem) blogra tud reklámot szervezni nyereségesen, én egyre nem. belehazudnak a szemembe, amikor azt mondják, hogy ezek egyenlő feltételek. ez (a kétpupú teve) a gazdasági erőfölénnyel való visszaélés. és persze, hogy belemennek a blogolók, mert nem értik, hogy ezzel maguknak semmit sem keresnek, hiszen továbbra sincs több lehetőségük az index címlapra kikerülni, és nem is fognak, mert megvan az a 30 blog, ami folyamatosan (legalább hetente egyszer) kikerül, a többieknek esélye sincs már, és innentől a sült galambok mindig kint lesznek, meg a saját blogok továbbra is, tehát még kevesebb marad.

ezért ne haragudj, de az a mondat, hogy "Most sem akar keresni.", az mosolygásra késztet. nem akar? akkor miért nem neked adja, amit ő elad? ezt nem gondolhattad komolyan. a Gépházban is leírta sztahanov, hogy dehogynem, kapitalizmus van. és eddig rendben is van. csak a kérdés: ki dolgozik abban a business-ben, amin keresni akarunk? csak az index? csak a blogmotor?

a fair dolog az, amit az AdSense is csinál: a reklámszervezést ő csinálja mindenkinek, 100%-ban, és ezért eltesz magának valamennyi pénzt. nem értem, hogy miért nem lehet mindenki sült galamb, ugyanúgy, mint az AdSense-nél. lehet, hogy havi 2Ft-ot fog vele keresni, és akkor lehet arról beszélni, hogy ennyiért csinálja-e, vagy sem.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.11.17. 06:51:58

"mert megvan az a 30 blog, ami folyamatosan (legalább hetente egyszer) kikerül, a többieknek esélye sincs már"

Erre írta sztahanov: "Ami pedig azt a kozkedvelt urbanus legendat illeti, hogy mindig ugyanazokbol a blogokbol valogatnak a szerkesztok, szeretnem megosztani a konkret szamokat: az elmult 7 nap alatt 282 poszt kerult ki 130 kulonbozo blogbol a blogketrecbe. Megszamoltuk. Barki megteheti."

inda.blog.hu/2008/11/12/a_blog_hu_hirdetesi_rendszere_diohejban?fullcommentlist

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.11.17. 07:00:42

Konrád: Magam ellen is beszélek ezzel valamennyire, de a baj szerintem ott volt, hogy a blog.hu nem volt szigorú és teljesen következetes a reklámok tiltását illetően eddig. Mert mindenki tudhatta, hogy tilos hirdetést rakni blogra. Ugyanakkor mindenki tudta azt is, hogy ha kér, kap rá engedélyt, amíg be nem vezetik az új hirdetési rendszert. Olyan ez, mint amikor - és ezzel tényleg nem szeretnék senkit megbántani - sírnak a közalkalmazottak, hogy el akarják venni a 13. havi fizetést. Mert nekik az jár, hisz eddig is megkapták. Ilyenkor az az eszükbe sem jut, hogy egy évben hány hónap is van. Minden kell és azonnal és ingyen.

Konegafi 2008.11.17. 07:38:22

Akit eleve nem olvasnak s csak magának ír énblogot.politkás blogot, ez az egész nem érinti. Vihar, pohár, víz.
Viszont volt szakmai blogom free tárhelyen, hiszen blogmotorok is vannak, amit csak fel kell tegyél. Ennek ott volt látogatottsága s gondoltam itt a fejlődést látva, áthozom. Csak éppenséggel hiteltelen lenne benne a reklám, mondjuk kritizálok valamit, közben megjelenik egy ..... -t hirdetés mellette. Semmi gond, megy saját szerverre, most már ez lesz. :)

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.11.17. 07:48:19

SS: szerintem nincs igazad, mert az az ú.n. 13. havi gyakorlatilag egy réges-régi fizetésemelés volt, amit nem a havi bérhez csaptak hozzá, hanem utólag, egy összegben adták oda.
Ezt a hirdetés mizériát én sem értem, de ennek egészen más oka van: számomra a blog egy olyan kis naplóféleség, ahová a saját kis hülyeségeimet leírom, kirakom, de eszemben sincs pénzt keresni vele. Annyira, hogy csak most, az új rendszer bevezetésekor tűnt fel, hogy tképp elég sokan reklámoznak a blogokon.

Az meg megint egy más kérdés, hogy amilyen blogok rendszeresen feltűnnek az index.hu kalitkájában, azok közt akkor is szégyelleném a megjelenést, ha per pillanat lenne blogom.


Mondjuk az index egyre agresszívabb reklámjainak köszönhetően pár éve FF+AdBlock+ párost használok, így igen kevés reklámot látok...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.11.17. 07:59:21

szilárdan: Ok, lehet, hogy nem a legjobb példa volt. De ettől függetlenül a véleményem szerintem érthető.

2008.11.17. 08:04:31

az ilyen vitákról eszembe jut egy vicc, mit hogy kéne

két barát találkozik, és mesélik egymásnak, hogy mizu.
-Hát bazze, nálunk akkora demokrácia van, hogy az emberek az utcán szeretkeznek. és senkit nem zavar.
-Hagyad már, nálunk ezt a demokrácia miatt nem lehet!
-Miért?
-Hát mert mindenki beleszolna, hogy ne így, hanem úgy....

deejayy · http://deejayy.hu/ 2008.11.17. 08:05:03

"az index 2000 blogra tud reklámot szervezni nyereségesen, én egyre nem."

teljesen egyetértek, az indexnek ebben van üzlet, vagy más szórenddel: az indexnek van benne üzlet.

is 2008.11.17. 08:07:16

@agyvihar: a két szám nem mond egymásnak ellent. van az a 30 blog, amelyik mindig kint van, az adja a 180-at (egy hát alatt 6-szor került ki, azaz csak a hétvégén nem ), és még 100 blog egyszer-egyszer, de az minden héten jó eséllyel másik 100.

szóval a helyes állítás: van az a 30 blog, ami naponta kikerül, az összes többi jó, ha havonta egyszer.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.11.17. 08:16:53

A magam példájával tudom cáfolni ezt a legendát. Én alig két hónapja minősítettem át magam állandó kommentelőből blogszerzővé. Minden indexes kapcsolat nélkül ezalatt már 5 vagy 6 címlapos megjelenésem volt, és ez valóban több százszorosan megdobja a látogatottságot. Lehet, hogy nagyképű leszek, de ez azt igazolja, hogy egyszerűen csak érdekesen kell írni :-) És van magam szervezte reklám is, pedig ilyen kapcsolatom sincs nagyon, csak beszálltam egy bárki előtt nyitva álló partnerprogramba.

bakker 2008.11.17. 08:23:17

Silentsound

Ostoba példa. Neked meg az nem ut eszedbe hogy ezt garantálták nekik mert szánalmasan kevés egyébként a havi keresetük.

Más a helyzet a köztisztviselőkkel, de persze nem tudod a kettő közötti különbséget, minek azt anélkül is lehet markáns véleményt alkotni.

Kolos Tibor · http://www.haloszem.hu 2008.11.17. 08:30:17

cadmagician-nek vicc, nekem egy mese ugrott be - Az apa, a fia és a szamár című. Fent nevezettek együtt indultak el a vásárba, aztán a népek mindig megszólták őket. Azért, ha az apa, vagy ha a fiú, vagy ha mindketten felültek a szamárra. Vagy ha senki sem.
(Aki nem ismeri: mek.oszk.hu/00200/00219/html/lovatet1.htm - az utolsó előtti mese, itt "Hogy lesz jó?" címmel.)
Itt ugyanez a fennforgás - mindig van, aki hőzöng.
Kiscsoportos népcsoport vagyunk :(

Zsuzsanna · http://webdesigner.blog.hu 2008.11.17. 09:08:15

Értem amit írsz, és bevallom magam is dilemmába estem, olyannyira, hogy szépen be is tettem a kódjaim a magam 50%-ba.
Ezzel párhuzamosan rájöttem, hogy ez miért nem jó nekem, így mégis kiszedtem. Nekem, bár eleinte nagyon örültem egy-egy címlapnak, a kereső biztonságosabb és hatékonyabb megoldás, mint a címlapról beeresztett 4000 alkalmi látogató.
Én örülök, hogy választhattam másik utat, és nem erőszakolták rám az egyetlen verziót, szerintem ebben fair az Index.

buherator · http://buhera.blog.hu 2008.11.17. 09:17:24

Szerintem is korrekt volt ez a megoldás az Indextől, az egyetlen dolog ami kicsit zavar, hogy mintha a blogketrec színvonala kicsit esett volna a változás óta. Persze ez lehet hogy csak az én pszihém kivetülése :D Egyébként Csizmás Kandúrként is ki lehet kerülni címlapra, csak szólok...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.11.17. 09:18:26

A címlap tényleg durva:
azbeszt.blog.hu/2008/06/11/villamazbeszt_avagy

Szerintem a sírásrívás, amire célzol érthető, emberi okokból. Valóban nincs sehol lefektetve, hogy "kikerül(het)sz a címlapra", de a bloggerek tudták, hogy az elméleti lehetőség adott. Sőt, a mostani változásokkal ez konkrétan ki is mondatott: hirdetsz - kikerülhetsz (mint eddig), nem hirdetsz - nem kerülsz ki. Namost ez kvázi úgy néz ki, hogy "fizetned" kell azért, ami eddig "járt", az ellenkezők ellenérzését megértem, emberileg.

Másrészről viszont - ahogy ezt a vonatkozó topicban is leírtam - nincs olyan, hogy ingyen ebéd, az index.hu egy üzleti vállalkozás, nem pedig az önjelölt okosjózsik segélyező egylete.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.11.17. 09:25:54

is: annyiban nincs igazad, hogy a kis blogok távolról sem egyenrangúak a szolgáltatóval, nincs önmagukban létező értékük, gyakorlatilag egy ingyen szolgáltatást vesznek igénybe. Azok blogok, ahol ez nem így van, önmagukban is értékteremtők és vonzzák a látogatókat, azokkal az index külön megállapodást köt. A többi - beleértve az én összes kis hülyeségemet is - örüljön, hogy kap egy lehetőséget, ahol kiélheti magát.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.11.17. 09:32:03

szerintem fair

vagy majdnem: nem számoltam túl sokáig, de mintha nem 50% lenne az az 50% ...és mintha gyakrabban lenne az első letöltés pont az indexes bannermegjelenés...

malterosláda 2008.11.17. 09:40:19

13. havi fizetés: nem kötelező állami szektorban dolgozni. (fingom sincs a témáról, csak ezért kérdezem: 13. havi járulékokat is szedtek utána?)

blog.hu: nem kötelező elfogadni index.hu feltételeit, lehet más oldalakon is blogolni.

a lehetőség mindenkinek, mindenre adott. akármit csinál az ember, tehetség nem árt hozzá (bankrablástól az online média "csinálásáig", tehetség nélkül kisebb az esély a sikerre)

ez a rinyáló emberek hazája.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.11.17. 09:43:01

Konegafi 2008.11.17. 07:38:22

"Csak éppenséggel hiteltelen lenne benne a reklám, mondjuk kritizálok valamit, közben megjelenik egy ..... -t hirdetés mellette. Semmi gond, megy saját szerverre, most már ez lesz. :)"

Szövegértés egyes. Ha NEM akarod, NEM lesz benne hirdetés. Ez olyan bonyolult?

Zsigó Dávid 2008.11.17. 10:52:09

@A Hannibal Lektűr-attitűd

Az oldalmegjelenések mögött fut egy random szám generátor, ami 0 és 10.000 között ad számokat. A nagy számok törvénye alapján az esetek ötven százalékéban Indexes, másik ötven százalékban Blogger hirdetések töltődnek be. Igaz, hogy rövidtávon lehetnek ingadozások, de tömeges oldaletöltés esetében garantált az ötven-ötven százalék. (Ha valaki szeretne meggyőződni erről, töltse le 60.000 szer a blogját)

Blog.hu

xnrg 2008.11.17. 11:15:27

A korrekt a bevételmegosztás lenne, a blogger bloggol, az index eladja a hirdetési felületet és elosztják.
A blogger nem hirdetésszervező, az index nem blogger, de a blogger adja el a saját hirdetési felületét? Hogyan? Ez nem korrekt! Az index nem akar osztozkodni, a felület felén is lefuttatja a kampányait a blogger meg nem lát egy forintot sem.

(Akkor inkább ne legyen hirdetés a blogomon, mert eladni hatékonyan nem tudnám!)

Partnerség kellene, mindenki azt csinálná amihez ért, blogger bloggol, index felületet ad el és osztozkodnak (nem is kell 50-50, legyen 80-20, már az is sokkal jobb!)

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.11.17. 11:18:03

Konrád,
egyáltalán nem arról van szó, hogy korábban ki mit ígért (egyetemes példa), hanem arról, hogy x dolgot hogyan adsz elő.
másrészt te is pontosan tudod, hogy ha akarta volna a blog.hu, akkor meg lehetett volna oldani máshogy is a dolgot, akár a részesítéssel is (legrosszabb esetben kedvezményadás partnereknél történő vásárláskor, stb, stb.)
harmadrészt összegeztem a véleményemet, kérlek, ne vedd zokon, az utolsó előtti mondat után az utolsót is olvasd el :)
tsabeeka.wamma.hu/2008/11/16/bloghu-okosabban-kene-felni-annyit-mondhatok/#u1

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.11.17. 12:38:16

Dávid: annyira nem vagyok nárcisztikus ..inkább elhiszem:)

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2008.11.17. 13:04:54

Soha nem mondtuk azt, hogy egyenlo esellyel ertekesiti egy blogger a sajat feluletet, mint az Index az osszeset egyben. Blogfuggo a dolog, egy altalanos blogot tomegben egyszerubb, viszont a specializalt es jo blogokat sokkal jobban el tud adni a blogger, tudok tobb havi 100e felett reklamozo bloggerrol - ezt az index ugye nem fogja megkozeliteni egy blog eseteben a normal banneres hirdeteseivel, csak ha Sultgalambositja a bloggert es osztozkodik.

A bevetelmegosztas ket okbol nem mukodik: az Indexnek nincs meg az infrastrukturaja ahhoz, hogy tobb ezer bloggerrel szerzodjon es fizessen nekik, nem ez a profilja ugye. A masik dolog pedig az, hogy nem lehet minden blogra eladni hirdetest, kirakni ki lehet, de ugy, hogy fizessenek is erte, az egy kemenyebb dio.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.11.17. 15:57:42

@sztahanov, az első ok csak szándék kérdése (esetlegesen nagyobb nyereségért nagyobb befektetést), a második dolog már valósabb probléma lehet.

ManiAc 2008.11.18. 09:00:22

Én meg azt mondom, hogy nem muszáj mindenkinek a blog.hu -n blogolni.

Lehet menni máshova is, de a legjobban az jár aki regisztrál egy domaint, bérel mellé tárhelyet és feltelepít egy wordpress -t, aztán azt csinál vele amit csak akar.

Ezen a szinten Kb. havi 1.000 fortintba kerül a tárhely, ha a tízszeresét nem keresi meg a reklámokból nem is lehet pénzért blogolásról beszélni. A példa alapján 4.000 Ft -al több is fog maradni a blogger zsebében, plussz egy felértékelődő domain.

Lehet, hogy az indulás nehezebb, de aki komolyan gondolja ezt az egész blogolósdit annak megéri fáradozni vele.

web1 (törölt) 2008.11.18. 11:54:56

ManiAc,
erről van szó. ma már nem jelent semmi előnyt a bloghu kötelékében repülni.

az indulást (vagy a továbbrepülést) úgy lehet megoldani, hogy az index címlapos posztjai után elhelyezel egy releváns kommentet. és ha érdekes kommentárod, akkor abból lesz átkattintás, lesz olvasó. tulajdonképpen a komment a blogod ingyenreklámja a nagyforgalmú helyeken.

most persze lehet, hogy az index kilövik a kommentből a linket, vagy kilövi magát a komment műfaját, vagy próbál kilőni, mint hozzászólót. de az ilyen szűrés egy szájtnak mindig is öngól. az lovon történő fordítva ülés szigorított esete lenne.

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.11.18. 13:15:09

Nem tudom ugyan, hány ember válaszotta a kétpúpu teve konstruciót (gyanítom, a bloggerek nagy része), de a blogketrec teljesen ugyanaz mint előtte: cukiság blog, szakítosblog, BKV, CC, Könyves ... gyakorlatilag bármikor néz fel az ember ugyanazok a (főleg SAJÁT) blogok vannak kinnt.

Hülyérevettekmindekit vagy hülyérevettekmindenit?

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2008.11.18. 17:02:25

@kompi: egyszeru, hulye vagy. (Olvass vissza pl kommenteket.)

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.11.18. 18:59:37

Sztahanov: Jó kutya vagy sztahanov - életed árán is véded a gazdit - csak kicsit okosodod kéne.
És főleg nem publikusan hülyézni, ez nem nagyon illik nekem egy komoly cég felelős pozícióban lévő emberéhez.

Majd ha értelmesen akarsz (tudsz) beszélni, légyszves jelezd (akár e-mailen). Sok kérdésem lenne, csak folyamatoan lepattanok valami sötét falről.
(ha elolvastad, jelezd légyszíves a blog tulajának hogy törölje - NEKEM nem kenyerem a szájkarate és a nyilvános alázgatás).

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.18. 19:14:24

kompi, nem tudom miért nincs a netes etikettben irónia jel, de jelzem, ha lenne, akkor oda kellett volna tenni sztahanov kommentjéhez.

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.11.18. 19:24:06

ok, ha megkérhetlek rá töröld a kommentjeimmet. Amúgy is kár rá szót pazarolni:) köszi

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2008.11.18. 20:20:48

Kompi, majd en torlom a kommentjeidet, egyszerubb ugy, es a vilag is egy jobb hely lesz :-)

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.11.18. 21:54:31

Tedd meg, sztahanov, és legyen jobb a világod:-D

is 2008.11.19. 00:34:55

@sztahanov: én arra a listára lennék kiváncsi, amelyben azok a blogok vannak, amelyek több mint hetente 2x kikerültek az elmúlt hónapban, két részre osztva: 1) blog.hu és index-közeli blogok; 2) a blog.hu és az index számára ismeretlen bloggerek blogjai. ez egy fekete-fehér lista, ha az jön ki belőle, hogy arányos, akkor az is magáért beszél, és ha az jön ki, hogy aránytalan bármelyik irányban, az is magáért beszél. nem kell se kommentelni, se posztolni, se érvelni. ez a lista kell.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2008.11.19. 00:59:34

@is: ezt a listat megcsinalhatod magadnak ugyanannyi erobol, mint mi. Es mit bizonyit, ami kijon? Semmit, max azt mutatja meg, hogy a szerkesztok szerint melyek az erdekes blogok. Mert az a nagyon szomoru igazsag, h a szerkesztok nem reszesei semmilyen globalis osszeeskuvesnek, egyszeruen azt rakjak ki, amirol azt gondoljak, h eleg erdekes ahhoz, h rakattintsanak az olvasok.

Vidi Rita · http://www.rizsanelkul.hu 2008.11.19. 16:03:55

sztahanov, tisztelettel szeretném megkérdezni, hogy naponta hány blogbejegyzés kerül fel a blog.hu blogokra?

A szerkesztők mi alapján döntik el, hogy valószínűleg mire szeretnének kattintani az olvasók? Gyors célcsoportmeghatározás alapján?
Ha emberek döntenek, az csak szubjektív lehet :)
Miért nem lehet ezt, ha nem is állandóan, de néha random jelleggel?
Köszi!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.11.20. 11:42:18

sztahanov: Amennyi kifejezetten gyenge post is kikerül... Az állandóan, akár gyenge postokkal iskikerülő blogokra pedig nem összesküvés a logikus magyarázat, hanem egyféle "napi rutin" és egy öngerjesztő folyamat. Ha népszerbűbb blogokat nézi át először valami, a kikerülés pedig növeli a látogatottságot...

Konrad: Ugye tudod, hogy ezzel a posttal látványosan kerülöd a lényegi kérdést: Ki és mit nyer a blogokkal, blogajánlókkal.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2008.11.20. 16:54:05

@Vidi Rita: 1500-2000 kozott.

A szerkesztok a verukben csorgadozo un. 'szerkesztoi szkill' alapjan dontenek :-)

@TheElf: ok omlesztve latjak az egeszet egy nagy feedben, nincs ilyen, h eloszor a kedvenceiket nezik meg.

Vida Ági · http://www.rizsanelkul.hu 2008.11.21. 07:00:48

@sztahanov nem lehet egyszerű dolguk. de ha mélyen a dolgok alá nézünk, akkor elmondható, hogy ha egy nagy feedben kell sorban néznem az új tartalmakat, akkor nagyobb eséllyel kattintok a már ismerősekre, mint a vadidegenekre.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2008.11.25. 15:01:50

dícsérni jöttem: már fel-fel bukkannak a blogajánlóban az index.hu-n újabb, számomra ismeretlenebb blogok. Úgyhogy látom a fejlődést, bár nem mértem:)

@sztahanov: akkor megpróbálok pontokat gyűjteni, meg szintet lépni, hátha eccer kiszúrnak engem is:)

Ági, ez tök igaz! Akármilyen blogon járok, ahol mondjuk kilométer hosszú a blogajánló lista, mindig meglátom az ismerős blogokat, és kattintok, mert: jaa, ezt már órák óta meg akartam nézni:)
Vadidegenek nem érdekelnek...
Ez a blogoszféra asszem:)