Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1144) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Vírusos Mikulás, vagy Mikulásos vírus?

Címkék: viral vírusmarketing video

2008.12.05. péntek 22:18 Konrad

Boldog Mikulást! Vagy mi...

A cipőmbe (nincs csízmám, csak bakancsom) mailboxomba érkezett egy érdekes Mikulásos hír, és ennek kapcsán azt gondolom, érdemes megnézni, mitől is jó ez a vírusvideó!

  • Aktuális.
  • Profi kivitelezés.
  • Van benne egy nagyon jó poén.
  • Megszemélyesített.
  • Felületet ad a továbbküldésre.

Nem állítom, hogy ezektől lesz jó, és csak ezektől jó egy vírus. De ez így például egy nagyon jó mix.

Kifejezetten tetszik, nagyon ötletes! Ha igazak a forrásaim, akkor a Soda Team-et kell dícsérni.

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr30806720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.12.05. 23:16:29

régen hasonló volt a levantartoztatva.hu meg valami még volt... 2000 körül

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.05. 23:20:57

De az nem videó volt. Ebben a videóba ágyazás a poén.

2008.12.06. 07:36:08

hát kaptam én is, ilyent, de valahogy fapofával néztem végig, nem volt meg az a hatás, mint annak idején egy sima html oldalnál. lehet kiégtem?

EsTeh · http://www.go2jordan.info 2008.12.06. 07:45:18

Köszi hogy ezt megírtad!
Mint utóbb kiderült, ma két spam-nek hitt küldeményben is ez volt, automatikusan töröltem őket, mert csak a keresztnév volt megadva feladónak és az ilyen mindig gyanús...

2008.12.06. 07:52:03

az mi volt, egy másik, mikor ott is kulon domaint kaptál, és ott flash készült rólad, rolad énekeltek, valami hero... de azt nem találom...

hamvas balint 2008.12.06. 08:38:55

jó lenne, jól is van megcsinálva, csak a relevanciáját nem értem: mi köze a Pepsihez? a dexteres vagy obamás videóknak volt értelmük, lehetett a videót kapcsolni az üzenethez, de itt nem látok semmiféle ilyen. kicsit úgy érzem, hogy valaki feldobta: csináljuk meg a dexteres videót valakinek, a Pepsi meg rábólintott.

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.12.06. 16:17:47

Hamvas Bálintnál a pont. Ennek ellenére végre egy profin kivitelezett hazai gerilla cucc, amit mostanában nem nagyon látni sajnos...

Róth Dénes 2008.12.06. 20:16:54

Nem tudtam nem észrevenni a video alatt, a középső oszlopban a "Bajban a jegesmedve" címet és leadet.

Szerintem az ilyen szellemes kis pimaszkodásokat élvezik igazán a reklám szakik.
(Még akkor is, ha wishful thinking a javából.)

Lemúr Miki 2008.12.07. 12:57:27

Szerintem erőltetett.

Tényleg van élő ember a szakmabelieken kívül, aki ezeket a reklámokat továbbküldözgeti meg "ajánlja az ismerőseinek"?

Ha én ilyesmit kapnék bárkitől (mi a sz@rnak?), hamar beállítanám a szűrőt az illető e-mail címére.

Teflon 2008.12.07. 13:20:00

Konrád!

Te mint "marketingszakember" legalább néznél utána, hogy ez csak egy sima koppintás :))) Neked azért tetszik, mert mégcsak hasonló sem jutott eszedbe - soha.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.07. 13:20:36

boki, hazai, mert magyar piacra készítette egy magyar cég.
Ilyen erővel a paprikás sem hazai, hiszen a paprikát amrikából hozták európába...
Egyébként ilyen megszemélyesített kampányt már évekkel ezelőtt csinált a Malév(nak a Carnation vagy a kirowski, már nem emléxem), az Index fórumrendszerén.

e-state 2008.12.07. 13:20:42

Kedves Konrad, már megbocsáss, véleményed szerint az ötletlopás egyenlő a kreativitással, és - egy szakmai blogon is - dicsérendő cselekedet? Jaj.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.07. 13:22:37

e-state, Teflon: igen. Az adaptálás, a megfelelő helyzetben való használás pontosan olyan fontos erény, mintha ő találta volna ki. Nem akarnám ezt ragozni, a lényeg az, hogy ha valami működik, az említést érdemel. Ez működik. És igen, nem ők találták fel az internetet, de itt és most ők csinálták meg. És a _megvalósítás_ a profi.

batorfya · http://szivlapat.blog.hu 2008.12.07. 13:42:09

Kicsit középkori ez az "eredeti-nem eredeti" vita. Megint csak azt lehet mondani, mint minden hasonló esetnél: ha az "eredetiséget" teszed meg maximának, a legnemesebb fő forrásnak, akkor a művészettörténetet, a zenetörténetet, építészettörténetet, és egészében véve a kultúrtörténetet kéne kidobni az ablakon. Ez pedig nemcsak félrevezető, hanem butaság is. Az eredeti a barlangban van, vagy Platón fejében. A kultúra történetének egy alternatív olvasata a folyamatos interpretáció, allúzió, idézés, felhasználás, továbbgondolás, remix, átértelmezés, hatás, befolyás. Nincs olyan, hogy "soha addig nem látott, hallott", csak olyan van, hogy újszerű, meg mondjuk olyan, hogy szintézis. És ennek persze semmi köze nincs ahhoz, hogy a kampány működőképes-e, vagy sem, vagy hogy ötletes-e vagy sem.

üdv,
BA

e-state 2008.12.07. 14:34:38

Konrad: nem értek egyet veled, és csodálkozom az igen válaszodon. Az ötletlopás nem egyenlő a kreativitással. Az előbbi valami eredeti eltulajdonítását, és sajátként való feltüntetését, utóbbi viszont a létrehozását célozza meg. Az ötletlopás nem adaptálás, és nem erény.
Szerinted, ha, mondjuk, a Sió paradicsomlé megbízásából én előállnék egy jópofa ötlettel, amely egy kamu közösségi site vérprofin megcsinált, filmekkel és mindennel felszerelt koncepciójára épülne, s ahol a látogató számára csak a végén derülne ki, hogy egy egyszerű paradicsomlé-reklámról van szó, s amelyet a megbízóm jó pénzért megvenne tőlem, a látogatók meg sűrűn küldözgetnék tovább egymásnak, Te pedig jól megdicsérnéd a blogodban, akkor az kreatív lenne? Kreatív volna akkor, ha ez az egész a Mott's Clamato Caesar ( www.lamato.net/ ) pontos koppintása lenne, a márkajeleket, elrendezési részleteket és a szöveget leszámítva? Nem, Konrad, ez tolvajlás lenne. Amely azt használná ki, hogy sem az ügyfél, sem a közönség - és esetleg a szakmai bloggerek sem - ismernék ezt a koncepciót. Amit persze csinálni büntetlenül lehet. De szakblogban dicsérni talán nem kellene.
Azt nagyjából eddig is sejtettem, hogy az internetet nem a Soda találta fel (köszi a megerősítést), ami viszont ebben az esetben itt működik, s ami említést érdemel, az a lenyúlás. És abban egyetértünk, hogy ez - mármint a nyúlás megvalósítása - valóban profi.

e-state 2008.12.07. 14:39:00

batorfya: Attila, én szeretem az írásaidat, de ezt most nagyon nem fogod. Lehet, hogy személyesen kellene megismernünk egymás érveit. Asszem, vagy írok neked, vagy felhívlak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.07. 14:40:20

e-state: vékony a határ a lenyúlás és az ötlet felhasználása között. Én ott tennék egy fontos különbséget, hogy mennyire játszol ugyanazon a piacon. Az általad leírt megoldás nem egyenlő azzal, ami most történt. Te mindenáron bele akarod eröltetni ezt az adaptálást az ötletlopás kategóriába, én meg ezzel nem értek egyet.
Egyébként ismerek több külföldi és néhány hazai megoldást is, de ezektől függetlenül ez a mostani egy jó vírus. Ennyi, nem több.

e-state 2008.12.07. 14:59:43

Konrad: Abból a szempontból jó, hogy ezt - az átlag magyar vírusokkal ellentétben - valóban továbbküldik.
De ha ez nem lopás, hanem - ahogy írod - adaptálás, akkor az én autómat is csak adaptálta valaki a ház elől, és vagy eladta másnak, vagy ő maga jár vele. Ami, ugye fontos erény.

batorfya · http://szivlapat.blog.hu 2008.12.07. 17:09:59

e-state: ez egy jó ötlet.

e-state 2008.12.07. 17:42:45

batorfya: kereslek, mondjuk holnap, telefonon. Addig is, javaslom, pillants rá az addicton ugyanerre a témára, RB friss ápdétjére, meg a hozzászólásokra, különös tekintettel az utolsó néhányra.
Könnyen eldönthető, vajon kreatív teljesítménynek számít-e az amerikai elnökválasztási kampány egyik - alig pár száz millió ember által ismert -, még szinte kemencemeleg ötletét (és annak kivitelezését) lenyúlni, avagy ostobaságnak.
Továbbá az is eldönthető, hogy az erről szóló vita középkorinak számít-e, vagy nem a mai magyar reklámszakma etikájának, színvonalának javítását célozza-e valahol.

batorfya · http://szivlapat.blog.hu 2008.12.07. 21:12:48

e-state: párhuzamosan követtem a dolgot, csak oda már nem volt kedvem ugyanezt beírni.

bevallom, a konkrét eset különösebben nem foglalkoztatott, sokkal inkább érdekelt az a beszéd, ami körülötte kialakult. Ezért írtam - és ebben Konráddal egyetértek -, hogy nagyon óvatosan kell bánni az "eredeti ötlet" kérdéssel, meg a "lopás" szavakkal, mert mondjuk a '80-as években egy egymásodperces samplinget, vagy egy dobtéma újrafelhasználását (vö: le lehet-e védeni egy dobolási stílust?))is "lopásnak" tartottak, függetlenül attól, hogy a végeredmény nagyon távol állt az "eredeti"-től. Vagy hogy egy másik példával éljek, ma mindenki csodájára jár Rubljov "Vlagyimiri Istenanya" ikonjának, holott tudvalevő, hogy a Rubljov mű csak egy "másolat" a sok másolat közül, az eredeti ősikon elveszett.

Ezzel nem kívánnám felmenteni a Soda Team-et, és fogalmam sincs, hogyan gondolhatták azt, hogy ez nem fog kiderülni. Egyetlen felállást tudok elképzelni: ha engedélyük volt rá.

A felhasználásnak számos módja van, a legtöbb módot pedig a szerzői jog többé-kevésbé kellőképpen szabályozza is. A konkrét mikulásos példa több, mint egy ötlet felhasználása (az ötletet, koncepciót nagyon nehéz levédeni, és szerintem nem is lenne értelme). Így valóban marad az, hogy ez nem szép dolog.

üdv,
ba

ui: várom a hívást.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.07. 22:25:22

batorfya: nekem nincs rá energiám, de ha dobsz egy mailt, küldök e-mail kontaktot a gyártó céghez, ha gondolod, kérdezz rájuk!

Marcell. 2008.12.08. 00:50:37

Hogy őszinte legyek én a gyártók helyében sz*rnék rá, hogy mi az eredeti és mi nem, ki lopott mit és kitől; én 4x néztem végig a videót, az öcsém még 2x, a volt barátnőm körbeküldte wiw-en, haverok is erről beszéltek HÉV-en utazás közben és még anyunak is megmutattuk. 100% siker...

t3Ch · http://hunt3ch.wordpress.com/ 2008.12.08. 09:47:39

Valakinek nincs oldaletöltési adata? Mert ahogy láttam gyakorlatilag egy hétvége alatt körbe szaladt Magyarországon és Mikulásra mindenki ezt küldte el a másiknak (plussz az exibicionstábbak kirakták iwiw, twitter üzenőfalra...) Szóval ütött szerintem. Még egy kérdés. Vajon hány embernek maradt meg a Pepsi és a videó kapcsoltat a fejében...

EsTeh · http://www.go2jordan.info 2008.12.14. 09:08:45

Karácsony előtti viral video férfiak figyelmébe:

bewareofthedoghouse.com/VideoPage.aspx

Kicsit hosszú, de érdemes kivárni.

Ötletgazda (törölt) · http://otletgazda-bt.5mp.eu 2008.12.16. 10:37:29

Eredeti, nem eredeti, igaz, nem igaz, lopta, nem lopta...
Komolyan mondom, ennyi óvodást egy rakáson!

Szeretném bejelenteni, hogy mindenki, aki 4 kerékre szereli az autóját, az TOLVAJ, CSALÓ, és nevetséges, és pitiáner, és nincs egyetlen egy EREDETI ötlete, és haljon meg!

Nem vagyok valami nagy szaki, de akármilyen "szakmai" oldalra tévedek, legyen az reklám, marketing, piackutatás, vagy lópatkolás, mindenhol ez megy?

EREDMÉNY? Nem az a lényeg? Pörög a kasszagép, vagy nem? HáááT!!!