Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: Kedves Posztoló! Te attól a korosztálytól vársz beletörôdést, aki azon nôtt fel, hogy mindenbôl hi... (2020.03.29. 17:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1151) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (267) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

2009. lehet a Google éve Magyarországon?

Címkék: google onlinemarketing keresőmarketing sem

2008.12.29. hétfő 21:37 Konrad

2008. nem volt eseménytelen év, sok olyan változás történt, aminek hosszabb távú hatásai is lehetnek. Az egyik legjobban forrongó piaci szegmens a keresőmarketing volt, ezen belül is a Google egyre jelentősebb szerepe (a másik nagy változást az IWIW hozhatja majd el, de a mérések-kutatások piaca sem egy nyugodt pont volt...). Mára ott tartunk, hogy a hazai piac kikerülhetetlen szereplője lett a Google.hu, és nemcsak egy szolgáltatással.

A folyamatos lokalizáció, azaz a szolgáltatások magyarítása meghozta a hatását, és egyre többen használnak mindenféle google-cuccot. Ahol mégis kiemelkedő a Google, az ugye értelemszerűen a kereső, aztán a videómegosztó és persze a kattintás alapú hirdetési piac, a PPC.

A kereső területén a Google mindent visz: december eleje óta bárhova nyúlunk, ott Google terem. Hiszen a Google.hu mellett az OK.hu (az Origó keresője) alatt is google-szív dobog, a Tangót pedig kivégezte a Sanoma a kedvükért. Persze ez nem jelenti azt, hogy csak Google-t használnak a magyarok, a Live Search (Microsoft) és a Yahoo! is kimutatható, de aki Live-ot vagy Y-t használ az jellemzően használ Google-t is. Azaz egy 90 százalék fölötti lefedettséghez elég a Google...

A videómegosztó területén ugye a YouTube az, amelyik mellett nehezen terem babár másoknak. Igaz, az IndaVideó és a Videa is erős, de a YT akkor is kiemelkedik a piacon. Ez azt is jelenti, hogy hatékonyan lehet vírusvideót teríteni ügyes YouTube optimalizálással, és akár felejthetjük is a többit (persze kár lenne...).

Végül a PPC piac. A PPC kereső része a fentiek alapján tiszta ügy, ha valaki hirdetni akar keresőben, akkor a Google a megoldás. Mert nincs más (gyakorlatilag). A tartalmi hálózat már érdekesebb kérdés. A Google a 2008-at egy hatalmas pofonnal kezdte: miközben az Origó keresője a Google, mégsem az AdSense lett a kattintás alapú szöveges hirdetésekben a partner, hanem az ETARGET. Általában is igaz volt 2008-ra, hogy az ETARGET szinte hazai pályán volt erősebb, mint a Google. Aztán 2008. végére jött a revans, és a Sanoma lapjai (minimális kivételtől eltekintve) Google AdSense lettek, ráadásul ki is ütötték ezzel az ETARGET egyetlen valamekkora forgalmat hozó keresőjét, a Tangót is.

Így állunk most 2009. elején: több fronton vezető, más frontokon látványosan növekvő pozícióban van idehaza a Google. A szolgáltatásai jók (nem tökéletesek, de mégis jobbak, mint a hazaik...), a brand ismert és elismert, az emberek szeretik. Olyan, mintha egy diadalmenet vehetné kezdetét.

Más kérdés, hogy a piacon más szereplők is vannak. Minimális eséllyel 2009. lehet(ne) egy új magyar kereső éve is, az ETARGET kicsit jobb értékesítéssel komolyabban felvehetné a versenyt a PPC-re költött pénzek területén, és talán más frontokon is meg lehet állítani a Google terjeszkedését.

Ez igazából a hazai szereplők érdeke lehetne, hiszen a 2009-ben várható reklámköltés véges, és nem mindegy, annak hány százaléka kerül hazai és mennyi külföldi cégekhez. Már 2008-ban is egy milliárd forint fölött lehet egyes becslések szerint az a pénz, amit a Googlenél költöttünk el hirdetésekre.

2009. lehet tehát az első olyan év, amikor egy külföldi cég válik a legmeghatározóbb erővé a piacon. Kérdés, valóban olyan tiszta út lesz ez, mint amilyennek most kinéz.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr41847650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KNY · http://kinyonorbert.blogspot.com/ 2008.12.30. 00:58:19

A Google ad-words - ad-sense rendszere egyfajta piactérnek is felfogható. A Google-en keresztül elköltött egymilliárd jó része magyar, más része nem magyar tartalomszolgáltatók bevétele lett, ha jól gondolom... Csak kérdezem: miért kell megállítani a Google terjeszkedését? Nagyon sok téren egyszerűen jobb és hasznosabb szolgáltatásokat adnak - majdnem ingyen. A Gmail, RSS Reader, Calendar trió ma szinte verhetetlen és ott van már a Documents vagy a Site. Egy biztos 2009-ben fel kell kötniük a magyar szolgáltatóknak azt a bizonyos gatyát.

Nagyadi 2008.12.30. 06:35:23

Konrád, én nem bánom, hogy olyanokkal terjeszkedik, mint az analytics, a maps, a translate vagy a street view. Vagy például a youtube azokon felül, amit KNY felsorolt. Szóval igaz, hogy külföldi, de nem csak kiviszi a pénzt, hanem behozza és lefordítja a dolgait.

Ráadásul a longtail magyar oldalak külföldi adwords felhasználók pénzéből is gazdagodnak az adsense-en keresztül, szóval befelé is pumpálódik az a pénz. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy lépjünk már túl ezen a külföldi vs haza berögzöttségen.

Továbbá ki merem jelenteni, hogy ma magyarországon az adwords a leghatékonyabb reklámforma (ha jól csinálod), ráadásul az analyticsszel együtt használva minden egyes kiadott filléredről elszámol - vagyis megmutatja, mennyit dobtál ki az ablakon (ha kidobtál) és mennyi hasznot hozott a kampányod.

Mindemellett persze drukkolok az etargetnek és a többi magyar cpc networknek, a googlere is ráfér a verseny. hajrá

(Off: Konrád, egyszer írhatnál arról is, hogy lehet a youtube-on hirdetni - van vele tapasztalatod?)

Gézakékazég 2008.12.30. 06:56:57

Konrád!

1) Én is unom a magyar vs. külföldi témát - engem, egy eddig csendes multi marketingesét baromira untat már ez a téma, én ugyanis nem aszerint "szavazok" a budget-emmel, hogy magyar vagy sem, hanem, hogy mennyire hatékony - tehát AdWords.

2) Szerinted ezek magyar cégek? Deutsche Telekom AG, SanomaWSOY, Ringier, Axel Springer, RTL csoport, ProSiebenSat1 AG, ETARGET, stb

@Nagyadi: egyszer utánanézhetnél, hogy Konrád szavai ellenére az ETARGETnek semmi köze Magyarországhoz, ez egy szlovák cég, Pozsonyban ülnek az emberek, nyilván ott sokkal kisebb az adó...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.30. 11:58:46

@Gézakékazég: ETARGET szlovák központú cég, magyar tulajdonossal. Írtam már erről párszor.

Egyébként az, hogy magyar vs. külföldi, nem elsősorban a felhasználóknak, azaz pl. a hirdetőknek szól, hanem a hazai webes cégeknek: szedjék már össze végre magukat, már nem lehet a hazai kis mutyival megvédeni a reklámbevételeket, tenni is kell(ene) végre olyan dolgot, ami a felhasználóknak is jó.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2008.12.30. 14:01:43

Szerintem is jó dolgokat csinál a google, és nem Magyarország a bástya ahol megállna. A magyar cégek abban dobhatnának nagyot, ha a nyelvi technológiákra fókuszálnak, mert magyar nyelvtechben a google még gyenge, és a magyar nyelvtech pedig világszínvonalú, nagyon erős ...volt. Viszont kinyírták lényegileg 1-2 éve, az emberek 80%-a elment kuliprogramozónak, vagy a plafont nézni. Ha bölcs vezetői hazánknak nem építettek le volna egy az internet szempontjából fontos technológiát, akkor ez jó kezdési pont lenne. Sajnos nem így van.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.12.30. 15:22:42

Ahogy már többször írtam ezen a blogon is engem még mindig aggaszt, hogy a gugli mindent tudni fog rólam. Rólunk. Az életünkről. nem jó, ha ennyire egy kérben összpontosul minden. Főként mert gugli kolléga amerikai kézben van. Volt "szerencsém" ott élni kicsit és jól tudom, ha az ottani kormány azt akarja, hogy a gugli adatokat rögzítsen, rendszerezzen, közöljön rólunk, akkor meg fogja tenni. Nem vagyok paranoiás, de gondoljatok csak bele, mit nem tud eddig rólunk ez az amerikai cég??

Iron1 2008.12.30. 16:10:55

"a Tangót pedig kivégezte a Sanoma a kedvükért" - Konrád, te használtad a Tangót? Szerintem itt egyszerűen arról lehetett szó, hogy kaptak egy kedvező ajánlatot a Google-től, s inkább nem bütykölték a saját motorjukat, ami úgyis elég rossz volt (már nem a keresőmotor, hanem a találatok).

Egyébként jó, ha a Google-nek van konkurenciája, remélem, az eTarget minden szempontból versenyképes lesz.

Nagyadi 2008.12.30. 16:33:20

@MacTom: az internetszolgáltatód mindazt tudja rólad, amit a google, plusz még a nevedet és a címedet is, jobb esetben a banki adataiddal kiegészítve - mindez egy kézben van. A bankod és a hitelkártyatársaságod pedig tudja, hogy hol dolgozol, mennyit keresel, mit vásárolsz és hol és hogy mennyit takarítasz meg. A mobilszolgáltatód pedig azt tudja, hogy hol jársz éppen és kivel találkozol. (Jó, ez utóbbiak nincsenek egy kézben).

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.30. 18:42:29

@Nagyadi: De ezek mind EU-s (illetve hazai) cégek, akikre a hazai törvények vonatkoznak, és ha jogsérelmed van, akkor magyar nyelven tudsz eljárni.
A Google-nél ezek pont nem így vannak. Ha például vitád lenne az AdSense miatt, mert nem fizetnek, nem lenne könnyű dolgod... Vagy ha a gmail-ed alapján terroristának néznek. Folytassam?

Nagyadi 2008.12.30. 18:58:26

@Konrad: tudod mit, feladom, igazad van.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.30. 19:47:32

@Nagyadi: amíg mennek rendben a dolgok, addig nincs is gáz. De amikor egyszercsak gondot okoz az AdWords elszámolása, vagy hiányzik a számla, esetleg más "technikai" probléma felmerül, akkor hirtelen minden bonyolultá válik.

Gerasz (törölt) 2008.12.30. 20:05:33

@Konrad:nem tudom persze, hogy neked milyenek a tapasztalataid, de nekem AdSenses és AdWordsos kerdesekben is magyarok magyarul valaszoltak, de persze az is lehet hogy nagyon jol nyomjak a robotjaik, vagy a google is csak egyike a sok magyar tulajdonu csoda cegnek...Mondjuk a penzt azt nagyon nehezen adjak vissza az igaz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.30. 20:10:18

@Gerasz: folyamatosan javulnak, igen. Egyre több a magyar a rendszerben, és ez jó. Nem is a Google az, aminek változtatni kellene, hanem a hazai cégeknek kellene felvenni végre a kesztyűt, ha nem akarják feladni a piac egy részét.

Nagyadi 2008.12.30. 20:28:32

@Konrad: Ezt szerintem nem befolyásolja az, hogy milyen székhelyű a cég. Lásd: onlinemarketing.blog.hu/2008/12/02/igy_ne_1

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.12.31. 03:31:35

írjon már valaki aki mondjuk az utóbbi 2 évben használta a Tangót keresésre. Célzottan, nem véletlenül odakeveredve.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.12.31. 03:41:33

@Konrad: "De ezek mind EU-s (illetve hazai) cégek, akikre a hazai törvények vonatkoznak, és ha jogsérelmed van, akkor magyar nyelven tudsz eljárni.
A Google-nél ezek pont nem így vannak. Ha például vitád lenne az AdSense miatt, mert nem fizetnek, nem lenne könnyű dolgod... Vagy ha a gmail-ed alapján terroristának néznek. Folytassam?"

az adsenses pénzügyi problémám órák alatt megoldódott. ismervén a hazai cégeket, ezt itthon magyar cégnél kb 3 hét alatt oldottuk volna meg. vagy kitudja mikorra. erről ennyit. sajnos ahogyan foglalkoznak az ügyfelekkel, a vitás esetekben egyáltalán nem előny ha egy cég magyar hanem inkább hátrány...

a cikkből egyébként süt, hogy etargetet véletlen se használjunk mert a google adsense jóval hatékonyabb... ez mondjuk így igaz de gondolom azért nem úgy szerettél volna fogalmazni, hogy ezt lehessen kiolvasni az írásból :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.31. 10:13:11

@[imi]: ismervén az ETARGET forgalmát, sokan.

A cikkből nem akar sütni minősítés az ETARGET és az AdSense kapcsán, de bátran értelmezd úgy, ahogy neked tetszik. Bár esetleg próbáld meg elfogadni, másképp is lehet látni a világot, nemcsak úgy, hogy a Google a tökéletes. Egyébként pénzügyi problémákról sokat tudnának mesélni a GAP-os ügynökségek...

umcaumca 2008.12.31. 10:16:17

Az AdWords-öt szerintem nem lehet egy lapon említeni az ETARGET-el, egyelőre. A Google PPC rendszere jelenleg egy precíziós műszer az ETARGET-hez képest. (Pl. tök alap: konverziómérés. Az ETARGET-nél sajnos még mindig nem működik https-es oldalak esetén.)

VargaZ · http://keresomarketingtipp.blog.hu 2008.12.31. 10:40:05

@Konrad: valóban tudnánk mesélni pénzügyi problémákról, de elképesztően gyorsan fejlődnék pozitív irányba, ezért inkább nem teszem. Sokkal problémásabbnak tartom a "szakmai", technikai ügyfélszolgálatukat, hiszen elég furán veszi ki magát, hogy néhány kérdésünkre egyszerűen nem tudnak válaszolni, vagy éppen rossz választ adnak, legyen szó analytics-ről, vagy adwords-ről.

Ferencsik 2008.12.31. 11:19:00

@VargaZ: eddig kb. háromszor leveleztem az ügyfélszolgálattal, és ebből egyszer volt csak, hogy továbbítaniuk kellett a kérdést valami specialistához. Egyébként elég hamar és részletesen válaszoltak a hölgyek.

VargaZ · http://keresomarketingtipp.blog.hu 2008.12.31. 11:58:18

@Ferencsik: örülök, hogy vannak más tapasztalatok is.

Stavok 2008.12.31. 15:49:37

Én nem tudom, milyen éve lesz (worldwide) a Google-nak, de 2008 talán az eddigi legrosszabb évük volt, és egyenlőre úgy tűnik, 2009 sem lesz jobb. Elemzések szerint a recesszió miatti (online) reklámbüdzsék csökkenése nem fog jót tenni 2009-ben sem a Google-nak. Ahogy persze másoknak sem.
(Google 2008: 59% árfolyam csökkenés, Larry Page 11,9 Milliárd (!), Sergey Brin 11,7 Milliárd, Erich Schmidt 3,8 Milliárd dollárt bukott az idén...)

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2009.01.01. 19:31:46

Stavok, a Google 59% nem mérvadó, egyrészt előtte volt egy nagy rally, másrészt idén minden kb. ennyit zuhant. Ennek a cég értékéhez meglehetősen kevés köze van, sokkal inkább van köze a félős befektetőkhöz és a bankok portfóliószabályzataihoz, azaz ha esik akkor el kell adni.

RGabor 2009.01.04. 12:31:56

@VargaZ:"Sokkal problémásabbnak tartom a "szakmai", technikai ügyfélszolgálatukat, hiszen elég furán veszi ki magát, hogy néhány kérdésünkre egyszerűen nem tudnak válaszolni, vagy éppen rossz választ adnak, legyen szó analytics-ről, vagy adwords-ről."

Amennyire en tudom, mindig megkapjatok a pontos valaszt a kerdeseitekre, eddig panasz nem volt, de szivesen meghallgatjuk :) !