Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

2008: a blogok szintet léptek

Címkék: blog blogmarketing business blog

2009.01.05. hétfő 01:10 Konrad

Még nem írtam róla, de volt 2008-nak egy érdekes és szerintem fontos eredménye, ez pedig a blogok helyzetének a változása. Az első nagyobb hazai blog-hype 2006-ra volt tehető. 2005 végén indult a Blogter, 2006-ban lett tényező a Blog.hu, rengeteg blog indult különféle témában, konferenciákon, magánbeszélgetésekben, de egyetemi előadásokon is téma lett a blogolás. Aztán persze kiderült, hogy a mennyiség nem járt együtt a minőséggel, sok induló blog elhalt, sok olvashatatlanná vált, és bár jópáran megmaradtak (megmaradtunk), de 2007-re valahogy lendületet veszített ez az egész dolog.

Aztán még 2007-ben az Index címlapra emelte a (bloghus) blogokat, és elindult az a folyamat, hogy új rovatok helyett tematikus blogok indultak, mintegy Index tartalomként. Ezzel az új lendülettel 2008-ra eljutottunk oda, hogy ismét érdekes lett blogolni. Ennek a folyamatnak lett mintegy záróakkordja a Blogter megújulása is. Azé a Blogteré, amely valódi üzleti szemlélettel kezdte a szolgáltatást, és amelyik "meghonosította" a blogokra épülő címlapot is.

A változás csöndes, de kézelfogható. A még 2005-ben, a Bizblogos társaságban megfogalmazott célok kezdenek megvalósulni: komoly szakmai reputációval rendelkező emberek is blogolnak, vannak értelmes írások és témák sok területen, ugyanakkor rengeteg önkifejező, művészi blog is született, születik. Sőt, a bulvár is megtalálta a helyét, és már nemcsak szexszel lehet hirtelen letöltésszámot generálni, hanem olyan értéktelenebb kevésbé fennkölt  tartalmakkal, amely a pletykákra, celebekre, megbotránkoztatásra épülnek. Ráadásul külön műfajként meglepően erős szegmens lett a fogyasztóvédelem, sokan gondolják úgy, hogy ki kell írni a panaszukat, legyen szó hipermarketről, tömegközlekedésről vagy pénzintézetekről.

A blogok mára a mindennapok részévé váltak, kevesebb lenne a hazai internet nélkülük. Ez azt is jelenti, hogy már komoly kampányok futnak (néha) blogokon is, az ügynökségeknél már nem a blogok használatának a ténye a kérdés, hanem a használat módja, és ráadásként olyan helyeken is megjelentek blogajánlók, mint a korábban eléggé konzervatív vonalat vivő Kreatív Online (igaz, itt a váltásban biztosan benne volt a tulajdonosváltás és néhány friss, fiatal újságíró is). És akkor nem is beszéltem arról, hogy a Blog.hu megmutatta azt is, hogy nem eretnek gondolot az állandó reklámmegjelenés és a pénzkereset sem (igaz, ez a legingoványosabb terület még mindig).

És itt van kétezerkilenc, új reményekkel. Ami egyértelműen látszik, hogy van egy nagyon erős igény arra, hogy a (hirdetők számára értékesebbnek látszó) blogokat valaki (vagy valakik) összeszervezzék, és felkínálják hirdetési felületként. Hogy ez egy új sales house lesz, vagy egy-két régi fog rávetődni, esetleg valamelyik tartalomszolgáltató szervezi meg, még nem látszik. Egy biztos: valami fog történni. Érdekes év lesz tehát az idei, hiszen talán 365 nap múlva már tudni fogjuk, tényleg van-e pénz a blogokban, vagy marad a lelkesedésből írók játszóterének.

A fentiek után talán nem meglepő, ha azt mondom, megerősítést kapott az a régi kijelentésem, hogy a blog nem napló. A blog sokkal több, mint egy napló. A blog egy életforma. Amatőröknek, és talán profiknak is.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr27858187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.01.05. 17:07:19

én a mai napig szeretek kifejezetten személyes, webnaplónak szánt blogokat olvasni. ezek lennének az "énblogok"
ezeket ha nem olvassuk rendszeresen akkor azt sem tudjuk miről, kiről szól, ebben ez a jó.

a tematikus blogok egy érdekes téma. véleményem szerint ezek azért kezdtek blogokon terjedni és nem pedig 1-1 kifejezetten az adott témára szakosodott kis hírportálon, mert a blogszolgáltatók készen adnak egy nagyon egyszerűen és könnyen használható felületet.
egyszerű elkezdeni és egyszerű bármikor, bárhonnan (ahol ugye van net) frissíteni is. ráadásul ez az egész úgymond még egy kis reklámot is kap(hat) a blogszolgáltatók főoldalai által vagy egyéb módon (pl index főoldal) és ugye azért ez is erős vonzerő.

Barabás Csaba · http://vallalkozok.blog.hu 2009.01.05. 20:31:38

"Van-e pénz a blogokban"

Miért kell mindenre úgy tekinteni, mint eladható reklámfelületre?

Egy bloggal másképp is lehet pénzt csinálni. Egy jó blogger közösséget épít - értéket közvetít nekik, nem pedig azért blogol, hogy a két bejegyzés közt megjelenő reklámfelületre valaki rákattintson...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.01.05. 21:09:55

@Barabás Csaba: mert ez egy marketinges blog. De a pénzkérdés az nem elsősorban banner kérdés, nem véletlenül írtam a zárójeles dolgot.

_original 2009.01.06. 04:39:01

igen, nincs se hazai blognetwork, se blog-sales house sem. asszem kéne csinálni egyet. mindjárt neki is állok :) valaki csatlakozna is? :)

foresight · http://www.foresight.hu/ 2010.05.18. 15:36:55

Örülök hogy felmerült ez a téma. Jártamban keltemben tapasztalom, hogy rengeteg blog születik azzal a céllal hogy reklámozzon valamit. Ezzel nincs is baj és ezt is a blogmarketing kategóriába sorolnám. A gondot csak ott látom, hogy egyesek (nem is kevesen) úgy használják ezt az eszközt mint valami "apróhirdetési portált". Ez nem OK. A blog úgy tud eladni valamit, ha tartalma, mondani valója is van, egyébként meg minek van? Azért hogy legyen egy újabb hivatkozás az oldalamra? Ha blogot indít valaki sales céllal, akkor foglalkozzon is vele, építse a látogató kört, ossza meg a dolgok jó és rossz oldalát is. Elvégre ez egy bizalomépítő online marketing eszköz lenne, vagy mi!