Érdekes dolog ez a hype jelenség: olyan, mint a divat, de valahogy más a ritmusa. Egyrészt rövidebb a felfutása, másrészt hamarabb el is hal. És hát emiatt sokkal kisebb a másodlagos, később visszatérő hatás.
De amit éppen felkap egy közösség, "meghypeol", az nagyon könnyen a 10 perc hírnév állapotába juthat. Később pedig élhet a szép emlékekből. Ugyanakkor ez a hype jelenség vicces is tud lenni, amikor olyanok kapnak fel valamit, akiktől ezt nem várná az ember.
Most például meglepve látom, hogy a hazai és nemzetközi geek közösség mennyire rácuppant a Windows7 bétára. Az MS ugyanis letölthetővé tette a Vista utódját, és azóta mindenki arról beszél, hogy éppen sikerült-e letölteni, vagy van-e már az installáláshoz kulcsa.
Azt kell gondoljam, ez a hype direkt történt. Egyrészt látszanak jelei (Microsoftos emberek aktivitásai), másrészt láthatólag nem történik semmi olyan lépés a Microsoft felől, amivel ezt a jelenséget akadályozná. Nem, nem arra gondolok, hogy tiltaná, hanem arra, hogy Steve Balmer nem nyilatkozik hülyeségeket, és nincs tele a postafiókom örömködő sajtóközleményekkel (Kelt közben mondja, hogy ilyet egyébként sem szoktak küldeni, ez most meglepett, pozitívan).
A Microsoft most ügyes. Sikerült olyan hírverést csinálnia a következő operációs rendszere körül, amilyen eddig csak az Apple-nek jött össze. Persze a puding próbája a következő napok lesz: ha a "meghypeolt" geek közösségnek tetszeni fog a Win7, akkor tényleg elég lesz majd csak annyit mondania az MS-nek, hogy na mostantól megvehető a cucc, és kap akkora ingyen reklámot, mintha a SnowLeopardot vezette volna be.
Utolsó kommentek