Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Website ergonómia

Címkék: website ergonómia hónap

2009.02.08. vasárnap 21:26 Konrad

A februári témám, úgyis, mint tematikus hónap, a website ergonómia. Bár egyre többen beszélnek erről a témáról, mégis fontosnak érzem összefoglalni a legfontosabbakat ebben a témában is. Hogy miért? Lássuk csak.

Egy cég websiteja az interneten a cég maga. Ha valaki egy számára ismeretlen céget meg akar ismerni, akkor az első lépés az, hogy megnézi, mit mutat magáról az interneten. Vagyis egy olyan kép fog élni benne a cégről, amit az interneten lát.

Ha hirdetünk az interneten, akkor az esetek döntő többségében a weboldalunk a landing page, vagyis ide érkeznek azok, akik eljutottak odáig, hogy kattintsanak. Nem mindegy, hogy mit találnak a kattintás után!

Ha egy olyan oldalt találnak, amin nehéz megtalálni az információkat, lassan jönnek be az oldalak, nem lehet megtalálni azt, ami érdekel, akkor nagyon hamar lelépnek onnan az érdeklődők. Vagyis van egy fölösleges weboldalunk, ami csak rontja a cég image-ét, rontja az üzletet.

Másrészt hiába van tele az oldal jobbnál jobb cikkekkel, pontosabbnál pontosabb információkkal, ha azok nehezen vagy egyáltalán nem találhatóak meg, vagy ha azok nehezen olvashatóak. A mai napig látom azt a hibát, hogy hiába van egy jól megtervezett weboldal, hiába van logikus felépítés, a szövegek tagolása, a megfogalmazás módja nem webre való. Egyszerűen átveszik a nyomtatott katalógus szövegét - ami több ok miatt sem jó.

A hibákat lehetne napokig sorolni, de ezzel nem megyünk sokra. Megoldások is kellenek! Februárban ilyen megoldásokat szeretnék adni itt, az Onlinemarketing blogon.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr54931051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pollner · http://soreo.biz 2009.02.08. 22:37:54

Szerintem a website ergonómia ("usability") a tartalom és a közönség közti interfész hatékonyságáról szól. A közönség (célcsoport) és a tartalom (üzenet) meghatározása nyilván meg kell hogy előzze ennek kialakítását. Vagy inkább meg kellene előznie.
Ma egyre több az ergonómiai szabályokat többé-kevésbé követő site és egyre többször látszik, hogy a tartalomra nem jutott idő/energia/pénz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.08. 22:39:55

@pollner: szerintem pont azért része a szöveg tagolása, mert az is az olvashatóságot, áttekinthetőséget segíti vagy gátolja. Persze ez egyben a szövegírás is, a kettő nincs meg egymás nélkül, de én azokról a szabályokról szeretnék majd beszélni, amiket illik betartani, hogy jó legyen a szöveg ergonómiailag is.

Gombos Zsolt (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2009.02.09. 07:35:58

A webergonómia számomra zanzásítva a felhasználó idejének optimális kihasználása. Minden ami a weboldalak ergonomikus felépítéséről szól nagyjából erre vezethető vissza. Nem érdemes elpazarolni a felhasználó idejét olyan dolgokra, melyek számára nem fontosak, mert ezzel hátráltatjuk a gyors információszerzést, amire minden látogatónak igénye van. Sokszor látom azt a hibát hogy egy fejlesztő kiteszi a nyitóoldalra középre a legfontosabb infót amit a weboldal közölni akar, de a felhasználó mégsem kattint rá, mert nem ott keresi, hanem mondjuk a bal vagy felső menüsorban, mert számára az ott lenne logikus. A hosszútávú megoldás a folyamatos tesztelésben rejlik.

sigee · http://www.keresobarathonlap.hu 2009.02.09. 11:32:48

Ebben a témában ajánlom Steve Krug: Ne törd a fejem (Baromira rosszul lett lefordítva magyarra a cím) c. könyvét!

keila16 2009.02.09. 12:18:55

A törekvések jók, és akkor még mindig jönnek ki olyan oldalak, mint pl ma :)
www.cib.hu

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.09. 12:21:27

@keila16: No igen. Nagyon örülök ennek az új CIB lapnak, éjszaka már szörnyülködtünk rajta egy sort. Lesz példa, mit kellene máshogy csinálni :)

keila16 2009.02.09. 12:29:59

Valószínűleg az anyacégre akartak hajazni:
www.intesasanpaolo.com/

De ez olyan mint egy színes drótváz, rossz tartalomstruktúrával.

A lényeg: nem tudom hogy engedhet meg magának ilyet egy bank(csoport).

Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2009.02.09. 13:18:35

Hadd ajánljam Rung András ergonómiai blogját a témában: ergomania.blog.hu

Nagyon jó elemzéseket olvashattunk tőle eddig.

cserebogar 2009.02.09. 16:52:41

CIB-es vagyok, de asszem már nem sokáig. A logó minden egyes banki levélen felbosszant, annyira igénytelen. A weboldal max. elrettentő példának jó. Az utolsó csepp a pohárban pedig az, hogy a legutóbbi fejlesztés óta az internetbanki belépés jelszavában nem lehetnek nagy betűk. Alig akartam elhinni...

jakab 2009.02.21. 22:45:28

A landing page-re létezik valami frappáns magyar fordítás? Sokat segítene...
Kösz

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.22. 16:38:13

@jakab: érkezési oldal? talán... vagy landoló oldal. Mást még nem nagyon hallottam. Illetve van ez: "az az oldal, ahova a kattintás után érkezik a felhasználó" :)

EsTeh · http://www.go2jordan.info 2009.02.22. 18:24:06

@Konrad: @jakab: Bírom az angolban, hogy egyetlen szóban annyi jelentést képes sűríteni, amit magyarul csak barokk körmondatokban lehet megmagyarázni. :-))
Pl. másik kedvencem a "monetize"