Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kinek tervezzünk weboldalt?

Címkék: weboldal website ergonómia hónap

2009.02.10. kedd 17:33 Konrad

Lehet, furcsának hat ez a kérdés, de ha belegondolunk, azonnal van rá három lehetséges válasz:

  • a megrendelőnek
  • a felhasználónak, aki az oldalra jön
  • a Google-nek

Szóval, kinek? Könnyű azt mondani, hogy a megrendelőnek ne, hiszen nem ő a célcsoport (szinte biztosan), hanem a felhasználó. Node a pénzt a megrendelő adja, és ha neki nem tetszik, akkor nem fogja adni. Még akkor is így van, ha értelmes és okos a megrendelő.

Az egy jó válasz, hogy a felhasználónak. De vajon ismerjük a felhasználóinkat? És ha igen, és több csoportot is tudunk definiálni, akkor a legokosabbaknak vagy a legügyetlenebbeknek? Nem mindegy! Sőt, a weboldallal még azt is megtehetjük, kizárunk csoportokat. Például a nagyobb gyerekek elolvassák a menüpontokat, de a kicsik nem (hiszen nem tudnak olvasni). És ez csak egy piciny példa a lehetséges trükkökből.

Manapság nagyon sokan mondják azt, tervezzük úgy a weboldalt, hogy a Google szeresse. Hiszen akkor majd jól megtalálnak bennünket a felhasználók, és az mennyire sok üzletet fog hozni! Nos igen. A Google fontos, de nem mindenáron fontos. Ha a weboldalunk célja miatt például a keresőforgalom nem létszükség, akkor bátran csinálhatjuk úgy az oldalt, hogy az elsősorban a felhasználónak tessen.

Szóval, melyik a jó válasz? Talán az, hogy mindhárom. Egy jó weboldal elsősorban a felhasználónak készül. Olyannak kell lenni, hogy a meghatározott célunkat teljesítse, és ehhez az kell, hogy a felhasználóink tudják használni. A legügyetlenebbek is! De ezt úgy kell megvalósítanunk, hogy közben a Google is szeressen bennünket, vagyis tartsuk be az alapvető keresőoptimalizálási szabályokat, és ahol kell, kössünk kompromisszumot. Két dologra figyeljünk: ne csaljunk és ne hibázzunk (ne csináljunk olyat akaratlanul, amiért büntet a kereső).

No és a megrendelő. Őt a legnehezebb úgy kezelni, hogy a fentiek ne sérüljenek, hiszen még az utolsó pillanatban is jöhetnek zseniális ötletek, amikről hamar kiderülnek, hogy maximum egy takarék-láng-elme lenne büszke rá. Nekem a megrendelőkkel szemben két dolog vált be. Egyrészt nagyon logikusan és didaktikusan, folyamatosan bevonva találjuk ki a weboldalt, így úgy érzi, benne vannak az ő gondolatai is (nemcsak úgy érzi, jellemzően úgy is van).  Másrészt a kezdetektől őszinte vagyok. Kegyetlenül őszinte. Vagyis megmondom, ha valami nem jó, ha valami szerintem butaság. Mivel azért fizetnek, hogy tanácsot adjak, ezt rendre el is fogadják, sőt, meg is szokták köszönni.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a website ergonómiának az a lényege, hogy használható oldalt csináljunk. Olyan oldalt, ahol nem tévednek el a felhasználóink és megtalálják mindazt, ami kell nekik. Ugyanakkor a fenti szempontok is fontosak a tervezésnél.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4935081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.02.10. 18:26:04

hhe, érdekes lenne egy "kinek NE tervezzünk weboldalt?" című poszt is:)

2009.02.10. 18:58:56

a kedvencem, mikor ki kellett irnom, hogy a kijelölénél mit lehet a control és a shift billentyűkkel csinálni.

egyébként egyre jobban látszik a trend, hogy az abszolute tudatlan felhasználoknak készülnek az oldalak. pl alkalmazások, stb., lásd 4es skype, horror, a google idióta funkcióajánlatai, stb. ez jó is, meg rossz is. a nem gondolkodó felhasználó jó!

a google ugyanolyan fontos, mint a felhasználó. szerintem egy szinten kell kezelni. google nélkül sok weboldalra várna sanyarú sors, no meg a seo tanácsadókra is :D

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.10. 19:17:07

@cadmagician: hát, pont azt vitatom, hogy a Google mindig olyan fontos lenne... Akkor tudom csak megmondani, mennyire fontos, ha már ismerem a weboldal célját. Addig nem.

2009.02.10. 20:01:35

@Konrad: mikor nem fontos a google? tudsz olyant mondani?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.10. 20:06:02

@cadmagician: Igen, persze. Amikor a weboldal funkciója miatt nem kell, hogy megtalálható legyen. Pl. ha értékesítés támogatásnál a személyes értékesítést segítő plusz információkat raksz oda. Ilyenkor van, hogy nem olyan site készül, ami a beesőknek érdekes lehet. Pl. közepes vagy nagyobb cégek felé történő eladásnál lehet ilyen igény.
Akkor sem érdekes a Google, ha a szolgáltatásod miatt nem kell, mert pl. zártkörű. Lásd iwiw.

EsTeh · http://www.go2jordan.info 2009.02.10. 20:25:00

@Konrad: Vagy pl. egy nyereményjátéknak, amit más médiumokban megfelelően hirdetnek, és nem a keresőből találnak meg a felhasználók. (pl. www.momentcity.hu)

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2009.02.10. 23:24:13

A Google a honlap egy speciális felhasználója. :-)
Egy célcsoport. Ha fontos nekünk a Google (és a rajta keresztül elérhetők) neki (is) kell tervezni...

2009.02.11. 07:42:47

@Konrad: hát az iwiwnek ugye más média volt a "googleje", ebben az értelemben valoban nincs rá szükség. egyébként rengeteget keresik az iwiw szót, érthetetlen hogy miért... illetve sejthető...

Gombos Zsolt (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2009.02.11. 08:26:54

@cadmagician: az hogy a userek azt írják be hogy "iwiw", vagy azt hogy "www.index.hu" az lehet alapvetően az oka hogy rengeteg felhasználónál a google a nyitóoldal, és a Google keresőmezőjét használják a böngésző címsorának alternatívájaként. Az ilyen típusú (navigációs) kereséseknek azért egyre nagyobb a számuk, mert a Google annyira megbízható találati rangsort ad, hogy 100% hogy ha valaki beírja a google-be hogy index, vagy index.hu, vagy iwiw elsőként az az oldal jön be, amit vár. Onnantól egy kattintás és ott vagyunk a kívánt oldalon.

De egyébként az hogy valaki a teljes url-t miért a keresőmezőbe írja a címsora helyett, talán az egyetlen válasz a kényelem, és a fókuszálás (a google keresőmezője a képernyő közepén van).

2009.02.11. 10:53:20

@Gombos Zsolt (OMA): igen, ez a belemagyárázás szerintem, kis %ban igaz csak. valahol már volt erről vita, de hagyjuk. szerintem meg nem tudatos ennyire, ennyi erővel, ha tudatos lenne, felvenné könyvjelzőnek... :)

Vida Ági · http://twitter.com/vidaagi 2009.02.11. 11:21:15

Nyilván a felhasználónak. Ha a felhasználónak jó a dolog, sok a releváns infó, akkor a Google is szeretni fogja. A megrendelő meg annak örül, ha elégedettek a felhasználók. Ha annak örül, ha hupilila céglogók villognak a fejlécben, akkor már vesztett az ügy :)

Gombos Zsolt (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2009.02.11. 13:38:07

@cadmagician: igazad van ez abszolút nem tudatos. Ez sok felhasználónál megszokás. A kényelem megszokása. Dehát a webergonómia valahol épp ez nem? :)