Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: Kedves Posztoló! Te attól a korosztálytól vársz beletörôdést, aki azon nôtt fel, hogy mindenbôl hi... (2020.03.29. 17:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1151) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (267) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Olcsóbbak a kattintások

Címkék: google keresőmarketing etarget

2009.02.24. kedd 18:16 Konrad

Bár sem a Google, sem az ETARGET nem nagyon beszél arról, hogy mennyit is csökkent a válság miatt az egy kattintás költsége, de az azért tudható, hogy csökkent. A hirdetők sem nagyon beszélnek erről, minek elmesélni a konkurenciának a jó hírt, hogy olcsóbb hirdetni? Úgyis alacsonyabb a lehetséges jövedelmezőség.

A válság miatti csökkenés egyébként bele van kódolva a licitálós rendszerbe. Ha rosszabb a megtérülés (konverzió, de szerintem ez egy szép, magyar szó rá, nem?), akkor kevesebbet ér egy kattintás, vagyis nem érdemes annyira rohanni a licitbe. Ráadásul kevesebb pénz is jut általában reklámra, így sokkal fontosabb az optimalizálás, ami még tovább csökkenti az egy kattintásra eső költséget.

Ahol ez szépen látszik, az a tartalmat előállítók bevételi oldala: csökkent vagy nőtt a bevétel, ami ugyanannyi kattintásra esik? Hiszen kattintani most sem drágább, mint tavaly ilyenkor volt: pontosan ugyanúgy ingyen van.

Persze konkrét iparági számok erre sincsenek, de egy amerikai blog csinált egy kis felmérést, amire viszonylag sok, 120 válasz érkezett. Ebből pedig az látszik, hogy a válaszadók 68,91 százalékának csökkent a bevétele az AdSensből, 22,69 százalékának nem változott, és mindössze 8,4 százaléknak nőtt.

Rossz hír ez a tartalomszolgáltatóknak, de jó hír a hirdetőknek: aki még nem próbálta, az is nézzen utána a PPC hirdetéseknek, irány a Google AdWords és az ETARGET! Most olcsó!

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr29963479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

programozó állás · http://www.PenzGazda.hu 2009.02.24. 18:30:57

Tényleg olcsóbbak a kattintások! De azért nem panaszkodunk, csak megélünk valahogy abból a napi 10 000 egyedi látogatóból!

www.HuPont.hu :D

pasztőr 2009.02.24. 19:30:58

A visszaesés kb. fél éve megkezdődött, erről a webni.innen.hu fórumozói is tömegesen beszámoltak, és én is érzem a hatását. Bár valamelyest kompenzálja az alacsony CPC-t a magas valuta árfolyam.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.02.24. 20:09:23

Szerintem a megtérülés meg a konverzió nem ugyanaz, mert a konverzióban még nincs benne az, hogy mennyit hozott neked a konyhára a ráfordításhoz képest.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.24. 20:45:07

@Rabbit: értem a felvetést. De talán még mindig elég közel járok a szép magyarhoz, nem? Naaaa, csak egy kicsiiiit :)

tóbiás · http://poorn.hu 2009.02.24. 20:45:12

Rabbit hozzászólása nem érvényes mert nincs benne egy link sem ami önreklám lenne, ellentétben az előtte lévő kettőben igen. Tehát kiesett a játékból vagy dobhat mégegyet? :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.24. 20:53:49

@tóbiás: Van, akinek kell a link, és van, akit anélkül is megtalálnak. :)

Longhand · http://longhand.hu 2009.02.24. 21:26:26

A ROI fogalmát keresik a kedves hölgyek/urak :)

Alacsonyabb a hirdetés ára, de alacsonyabb a megtekintett hirdetések révén megvalósult tranzakciók aránya is.
Ahogy mondjuk egy karácsonyi időszakban ugrásszerűen megnövekedik a konverzió, úgy esik vissza ilyen halmozottan rossz időszakokban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.24. 21:37:14

Január elejétől érezhetően esik a bevétl. Ugyanannyi kattintás-szám / hónap kevesebbet bevételt hoz.

Átlagolva:

okt: 0,054 dollár / kattintás
nov: 0,050 dollár / kattintás
dec: 0,051 dollár / kattintás
jan: 0,036 dollár / kattintás
feb: 0,033 dollár / kattintás

Vagyi négy hónap alatt 1 db átlagos kattintás bevétele -40%-kal csökkent.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.02.24. 22:26:45

@Longhand: Hárombetűsekből elég felkészült vagyok, köszi :P

programozó állás · http://www.PenzGazda.hu 2009.02.24. 22:27:21

@zero:

Igen, tényleg csökkent a kattintásonkénti bevétel, és ez a magasabb dollár árfolyam sem kompenzálja!

okt: 0,054 dollár x 195,90 = 10,5786 Ft
nov: 0,050 dollár x 210,87 = 10.5435 Ft
dec: 0,051 dollár x 197,41 = 10.0679 Ft
jan: 0,036 dollár x 213,44 = 7.6838 Ft
feb: 0,033 dollár x 237,03 = 7.8219 Ft

Forintban 25-30%-os a visszaesést látok, ha jól számoltam.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.24. 22:35:00

@programozó állás:

Viszont az Etargetnél kb.15 ft egy kattintás, de sokkal-sokkal kevesebb a kattintás egy ugyanoda kietett Etarget szöveges hirdetésre, mint egy Adsensre.

AZ Etarge enm jól számolja a kattintásokat?

Taxomükke (UK) 2009.02.24. 22:39:22

A Google reklámok használatával sokkal több megtérülést tapasztalok, az Etarget a nyomába sem ér, ráadásul drágább is szerintem. Mini cégként az sem mindegy időnként, hogy mennyi a minimálisan befizethető összeg...

programozó állás · http://www.PenzGazda.hu 2009.02.24. 22:42:19

Az Etarget-hez nem értek, nem tudom, hogy jól számol vagy sem (feltételezem, hogy jól számol).

A relevánsabb szöveges (témához szorosabban kapcsolódó) hirdetésekre sokkal-sokkal többet kattintanak.

programozó állás · http://www.PenzGazda.hu 2009.02.24. 22:49:05

@Tibi bácsi:

Remélem, hogy az Etarget hamarosan tényleg komoly alternatívája lesz a Google Adsense-nek! És az MSN (Live, Microsoft) és a Yahoo is előjöhetne már valami komoly hirdetési rendszerrel a tartalomszolgáltatók számára magyarul (is).
A valódi piaci verseny a hirdetőknek és a tartalom szolgáltatóknak is kedvezne, szerintem.

dajalap 2009.02.24. 22:58:33

Ja, és elég fájdalmas a francba ...esnek :(

Leginkább azért zuhannak az árak mert a nagyok akiknél először adták ki a napiparancsot hogy akkor most nyista hirdetés ( egy kategóriában ilyenekkel mint ebay, amazon, business, shopping, shopzilla stb. ) egy mozdulattal elzárták a csapot Decemberben. Mondjuk amit addig csináltak az mindenkinek jó volt csak nekik nem, döntötték a lét a kereső és content hirdetésekbe teljesen agy nélkül. ( láttatok már szabad kulcsszavas ebay hirdetéseket sztem, amiben betegségektől emberekig mindenre ugrott a gép és el akarta neked adni :P )

most ezt az ésszerűsítések miatt abbahagyták. nincs mi felnyomja az árakat ezér azok így elkezdtek esni.

DE. majd ha azok meg akik eddig újságban/rádióban/tvben hirdettek ( ami azért jóval drágább és haszontalanabb ) ráébrednek hogy neten is lehet, ráadásul célzottan... ebből valamennyi vissza fog jönni.

Nincs kizárva hogy a trend már meg is fordult, legalábbis innen nézve ezt látom ( van itt pár százezer látogatónyí napi stat az asztalon ;D ) jobb nem lesz mint novemberben de legalább mégrosszabb se.

morpet1 2009.02.24. 23:07:20

Ha magyarabb szó kellene a konverzióra, akkor miért nem inkább átváltás (a hirdetés átváltása tettekre)? Az a baj, hogy a megtérülés fogalma inkább a kampány megtérüléséhez tartozik, de ami a kampány hasznainak és ráfordításainak összevetése, tehát tágabb kérdés.

Om Yasmeen · http://www.aqabai-mindennapok.blog.hu 2009.02.24. 23:30:05

@morpet1: Vagy: konverzió = átkattintás. (CTR: Clickthrough Rate)

Monika F 2009.02.25. 05:58:09

@Om Yasmeen:
Hát nem. A konverzió, a CTR és az átkattintás három különböző dolog :-)
A konverzió inkább hasznos kattintást jelent magyarul.

Om Yasmeen · http://www.aqabai-mindennapok.blog.hu 2009.02.25. 07:31:15

@Monika F: Szerintem ez attól függ, hogy honnan nézzük.

Konkrétan az Adsense az Etarget kapcsán:

A tartalomszolgáltató szempontjából egy átkattintás mindenképpen hasznos, tehát CTR=konverzió.

A hirdető szempontjából ez a kép már árnyaltabb, egyet értek veled.

Martinicske 2009.02.25. 08:57:19

Örülök, hogy 8,4% -ba tartozom, de persze nem azért mert másoknak esnek a bevételek, csak amiatt, mert nálam növekedtek..

Mondjuk én ilyen pali vagyok, a napokban indítok új vállalkozást, a válság meg mondjon le.

Monika F 2009.02.25. 11:58:45

@Om Yasmeen:
CTR sohasem lesz egyenlő a konverzióval :-)
Akkor sem ha a szolgáltató szempontjából nézed.

CTR az átkattintási arány (%)
Konverzió pedig a hasznos kattintás (katintások száma)

Egyszerűsítve: szezont a fazonnal ne keverjük már :-)

programozó állás · http://www.PenzGazda.hu 2009.02.25. 12:06:41

@Om Yasmeen: @Monika F:

konverzió = hasznosulás

Bevezethetnénk ezt a szakszót! Mit gondoltok?

programozó állás · http://www.PenzGazda.hu 2009.02.25. 12:13:57

@Martinicske:

Nálunk csak a kattintásonkénti bevétel esett, az összbevételt növekedett!

Szerintem is monnyonle a válság!

Anyázos és Monnyonle Oldalak:
www.hupont.hu/kategoria/25

(Tényleg komoly a válság-helyzet, szerintem, de a média nagy része a sokkal rosszabbnak láttatja.)