Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Értelmetlen interstitial

Címkék: onlinemarketing kreatív

2009.03.03. kedd 20:50 Konrad

Az interstitial az egyik legidegesítőbb és legbrutálisabb hirdetés - véleményem szerint. Van egy olyan fél poén a Monthy Python-nál (illetve a Holló színházban?), hogy miközben megy az előadás, bejön egy rendőr. Persze minden megáll, a rendőr besétál középre, ránéz a nézőkre, és ezt mondja: "Megállítjuk az előadásunkat, hogy bosszantsuk Önöket!". Kimegy, és megy tovább az előadás.

EZ az interstitial. Nézed az oldalt, kattintasz egy linkre, és a várt cikk helyett egy hirdetés jön fel. A hirdetés alatt pedig egy gomb »»», hogy tovább lehet lépni. Illetve elvileg ha eltelik pár másodperc, akkor továbblép a következő oldalra.

Kérem, tegye fel a kezét az, aki egyszer is végignézett egy ilyen hirdetést! Jólvan, Pistika, leteheted, neked ez a munkád. Más?

Mi ebből a tanulság? Az, hogy az interstitial hirdetést kétféleképpen lehet elrontani: az egyik, ha hamarabb ugrik az oldal, mint végigér a hirdetés (vagyis még meg sem jelent pl. a céglogó, már betölti az új oldalt). A másik pedig: a hirdetés nem a lényeggel kezdődik, és mire az ember megtalálja a tovább gombot, még mindig nem is láthatta, miről is van szó.

Az első hibára is lenne példám, de a második szerintem a nagyobb hiba. Egy ilyen hirdetésnél nincs több időd, mint 2-3 másodperc a figyelem megszerzésére. Ide külön kreatív kell! Nem ám a máshol futó kreatív nagyobb mérete a jó, hanem ide kell(ene) kitalálni üzenetet! De nem ez történik. Hoztam is egy elrettentő példát, amit speciel az Origón löttem tegnap. Íme:

Ugye jól látszik, hogy nincs direkt üzenet benne? Nem mondja azt, hogy fizess elő, vagy rendeld meg. Csak valami "léc"-ről beszél a tévében, de a többit már nem láttam, mert kattintottam.

És vajon melyik a hirdető cég? Ugye, kiderül. A legvégén.

Hát ez így szar. Pénzkidobás. Szerintem legalábbis. Nem elég, hogy bosszant, de fölöslegesen bosszant, hiszen még az üzenet sem jön át.

Én azt csináltam volna, hogy feljön azonnal az alábbi szöveg:

38 tévécsatorna havi 2590,- Ft -ért, HD minőségben. Rendelje meg most! És alul a hirdető logója. Ez jelenjen meg 1 másodpercen belül! Aztán majd lehet mozizni, ha van még mit elmondani. De a lényeg úgyis ez.

Nagyon könnyű elrontani a banner megjelenéseket, és sok esetben nem azért hatékonytalan ez a megoldás, mert a felhasználók nem szeretik, hanem mert értelmetlenül vannak elkészítve ezek a hirdetések. Mint ez is itt.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr50978308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EdgarPE · http://edgarpe.hu 2009.03.04. 02:16:28

OFF: Hm, engem mindig érdekelt hogy az ilyen "magasabbra a lécet" - síléc párhuzamok mi a túróért vannak benne baromisok hirdetésben?! Annyira bárgyú szójáték, hogy az már fáj. Elérnek ezzel valamit (pl. nagyobb CTR, nagyobb recall, stb...) vagy csak könnyebb volt így eladni a kreatívot :>

2009.03.04. 07:28:11

hát eleve a hd minőség is kérdéses, továbbá nem vagyok benne biztos, hogy az összes ott felsorolt tvcsati "hd minőségbe" foghato. egyébként az oldalán máshogy jelenik meg ez a reklám.

Marcell. 2009.03.04. 08:36:28

Ez igazából egy fizetett hirdetés, csak Konrád profin adja el nekünk. :D

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2009.03.04. 09:50:01

Én az első benyomás alapján egy újabb voda-reklámot láttam, és már ugrottam is tovább, majd a cikk folytatásában valami tévécsatornákról volt szó, hát visszanéztem, hogy mit is kavartál el, de nagyon, aztán rájöttem és tényleg.
Nem vagyok egy ideális célpontja ezeknek, tudom. :)

samurai_jack 2009.03.04. 09:57:34

Szerintem már alapból veszélyes olyan bannert tervezni ahol nem látszik végig a hirdető, kivéve ha annyira figyelemfelkeltően jelenik meg később. De hogy fél másodpercre febukkan egy név, majd eltűnik, az nagyon kevés.
Elvileg egy ilyen 8 mp-ig tart, én ebből azt szűrtem le már első alkalommal is, hogy 2-3 mp után már állnia kell a képnek, de legalábbis minimális mozgásnak szabadna csak benne lenni.
Marcellnek viszont igaza lehet, szerintem megkérték Konrádot, hogy javítson a helyzeten, mert így nem jön át eléggé az üzenet... :)

Bond, JamesBond · http://twitter.com/fisssi 2009.03.04. 10:19:40

Arról nem esik szó, hogy kinek is lenne a dolga erre figyelni.
- a médiatervezőnek?
- a grafikusnak?
- az oldal (jelen esetben Origo) sales-esének kellett volna erre felhívni a figyelmet?
- a hirdető marketingese hogy nem veszi észre?

Critmiss 2009.03.04. 12:23:14

Ami durva volt: T-Mobile iWiW csomag bannere. Az loopolva volt(!).


süti beállítások módosítása