Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Akkor most mi van?

Címkék: onlinemarketing üzlet

2009.03.04. szerda 23:12 Konrad

Miskolczy Csaba írt egy nyílt levelet, ami szinte kiáltvány-szerűen felhívja a hazai internetes mamutok figyelmét arra, hogy változik a világ.

Az alternatív médiatermékek, például Google bevételekből élő közepes site-ok erősödése a nézőközönség szórását, és a nézők elvonását jelenti más formátumok felé. Ezt a folyamatot erősíti a nemzetközi nagyportálok (pl. Youtube, Facebook) elszívó ereje is. Ez mind a triumvirátus hatókörében álló médiatermékektől történő olvasóelvonást eredményezheti. Utóbbi következménye pedig a korábbi években a zömében a triumvirátushoz befolyó hirdetési pénzek komoly újraelosztását fogja jelenteni.

Ez a változás pedig nem szükségszerűen nekik kedvez, hiszen a folyamatok nem olyan irányba mutatnak, ami a megerősödésüket mutatja. Ez egy olyan levél, ami nem maradhatott válasz nélkül, és igen, még ma megérkezett a válasz is (például itt olvasható). A válaszadó pedig nem más, mint Fischer András, az Origó vezérigazgatója. Érdemes elolvasni amit ír, hiszen ő az egyik meghatározó cég meghatározó embere - ugyanakkor ritkán és keveset kommunikál közvetlenül. Ez így mindenképpen kuriózum.

Innentől érdekes ez a dolog. Ugyanis Miskolczy levele önmagában egy pusztába kiáltott szó. Egyfajta látásmód, egyfajta vélemény. Miskolczy levele egy vélemény.

Mindaddig vélemény, amíg valaki komolyan nem veszi. Onnantól ugyanis vitaalap. Álláspont. Egyfajta látásmód. Márpedig az Origó valamiért annyira fontosnak érezte az azonnali reagálást, hogy a legmagasabb szinten történik a kommunikáció.

Ezen most kicsit gondolkodjunk el.

Aztán olvassuk el figyelmesen Fischer válasz levelét.

És ne felejtsük el: a három nagynak van valamilye, amiről Miskolczy Csaba sales house csak álmodhat: erős saját márkái ([origo], Freemail, iWiW, Index, Blog.hu, Startlap, Profession.hu), amelyek dominanciáját az évek óta hangoztatott negatív tendenciák közepette is sikerrel tartottak meg. Erős márkák nélkül lehet ugyan költséghatékony módon működtetni alacsony árszinttel dolgozó, folyamatosan akciózó networköket, de erre stratégiát építeni nem könnyű. 

Ezek után gondolkozzunk el azon, hogy a vezető márkák előtt áll egy brand, mégpedig a Google. És majdnem legelől van még egy brand, a YouTube. Amik nem hazai brand-ek, nem hazai szolgáltatások. Miért mondom ezt? Mert szerintem az Origó nem Miskolczy felvetésére válaszolt.

Megmondom őszintén, első olvasatra Fischer levele nekem nem mondott semmit. De aztán újraolvasva vettem észre, mennyire ravasz ez az írás: arról beszél, ami most van, arról beszél, mennyire jó helyzetben vannak. Közben a középmezőnyt beazonosítja a napi 50 ezres oldalakkal, a márka nélküli lapokkal. Úgy tesz, mintha nem lennének a középmezőnyben versenyképes oldalak.

A lezárás különösen tetszik:

Potenciális befektetési célpontnak lenni jó – potenciális befektetőnek lenni egy kicsivel talán még jobb.

Vagyis a három nagy jelenti a Hazai Befektetői Csoportot. Az ő megközelítésében teljesen igaza van. Erről kell beszélnie, meg kell erősítenie a helyzetüket. De Miskolczy a jövőről beszél. Arról beszél, ami majd egy vagy két év múlva lesz. Arról beszél, ami nem az 50 ezres oldalak világa, hanem az ennél ötször, tízszer nagyobb oldalak világa. Arról beszél, hogy van egy középmezőny. Akkor is van, ha ezt a nagyok nem akarják látni.

Ez a középmezőny nem fogja elvenni az olvasókat a nagyoktól, hiszen az internet végtelenül demokratikus. Ez a középmezőny a keresztolvasottságban lesz erős: vagyis sok Index, Origó, NLC olvasó olvassa ezeket is. Ebből következően van egy olyan "szint", van egy olyan középmezőny, ami ugyanazt az elérési kört fogja tudni (illetve akár tudja már ma is bizonyos szegmensekben), mint a nagyok, a teljes portfóliójukkal.

Vagyis a középmezőny a nagyok bevételét veszélyezteti. Az elmúlt 3-5 év az ügynökségek számára azt jelentette, hogy jóban kell lenni a nagyokkal, be kell vállalni sok száz millió költést, és akkor is náluk kell hirdetni, amikor egyébként nem ott lenne értelme, mert kell a kedvezmény. Álszent dolog Fischertől "alacsony árszinttel dolgozó, folyamatosan akciózó networköket" emlegetni. Álszent, mert szakmai berkekben tudunk nagyon nagy kedvezményekről: akár 60-70 (vagy több!) százalékokról pletykálnak. Ez a piac ugyanis így működik.

Tudjuk ezt akik itt dolgozunk, tudja ezt Miskolczy és tudja ezt Fischer is.

De ha a középmezőny megerősödik, ha az új és megújuló sales housok megerősödnek, akkor majd nem kell szükségszerűen jóban lenni az összes naggyal. Lesznek helyettesítő termékek, amik ugyanolyan könnyen elérhetőek.

Miskolczy erről beszél. És erre nem válaszol Fischer.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr54982132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prospero 2009.03.05. 00:29:54

ez igen! ezt nem is gondoltam ennyire végig... húúú, köszönöm

sarruken 2009.03.05. 08:19:26

Uhh, ha már egy Fischer-szintű felsővezető reagál valamire nyilvánosan, akkor kicsit odafigyelhetne a helyesírására: valamiLYe????? Basszus, ezért általánosban is megbuktattak volna...

Martinicske 2009.03.05. 09:29:42

Szerintem a "három nagy" jövője nem az ilyenfajta nyilatkozatoktól függ, hanem az újabb termékek fogadtatásától. Az origó látogatóinak a javának fogalma sincs, hogy ki az a Fischer András és ez így teljesen rendben is van.

A Miskolczy levélben meg inkább csak probléma felvetést látok (nyilatkozatok alapján, de tudjuk, nyilatkozni és cselekedni az nem egy) megoldást nem kínál, ettől lesz igazán pusztába kiáltott szó.

Ami a legjobb, hogy - válság ide vagy oda - van verseny és van kiért versenyezni mindenkinek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.05. 10:13:05

@Martinicske: furcsa is lenne, ha a nyilatkozatokon múlna :)
Nekem ebben az a legérdekesebb, hogy rámutat arra, mennyire nincs senki sem biztonságban a piacon.

zsombor 2009.03.05. 10:18:55

A kontextushoz: mi kérdeztük meg Fischer Andrást, szeretne-e reagálni a levélre (hiszen a levelek ezért vannak, nem azért, hogy arccal a vízesésnek kiabáljanak a szerzők). Azért őt kérdeztük, és nem a, nem tudom, sajtóosztályt vagy kereskedelmi igazgatót, mert a Barcampen Fischer beszélt és Csaba levele is az ott általa (is) elmondottakra reagált.

zsombor/kreatív

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.05. 10:40:56

@zsombor: köszi, bár ettől függetlenül, nem lett volna kötelező válaszolnia / pont neki válaszolnia, vagyis ettől még számomra ez kiemelésre érdemes :)

pollner · http://soreo.biz 2009.03.05. 12:06:05

Ezt a "kinek mekkora" játékot lassan abba lehetne hagyni. Nálunk valahogy a hirdetők sehogy sem képesek elszakadni a tömegmédia-koncepciótól. Egy (Fischer által lesajnált) napi 50ezres egyedi látogatót elérő, jól körülhatárolt célcsoportot elérő webhely értékesebb lehet, mint egy "mindenkire kövünk portál." Magazinpiac, tematikus tévécsatornák...mindenki tudja, miről van szó...

Szabolcs Bakos (web2.0 designer) · http://www.newconcept.hu 2009.03.05. 12:19:06

Valamilyen szinten mind2 oldalnak igaza van.
Viszont a nagy brutál márkákkal tényleg szinte lehetetlen versenyezni.

Bond, JamesBond · http://twitter.com/fisssi 2009.03.05. 13:49:32

Amíg egy Origo, Index, stb csuklóból képes bekebelezni 50ezres (tematikus) websiteokat, mert nekik van tőkéjük (!) addig nemhogy nem lesz igazi verseny, de tovább erősödik a nagyok "triopóliuma".

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.05. 13:58:01

@Bond, JamesBond: az elmúlt pár hét ebben rendített meg. Nem vagyok arról meggyőződve, hogy a jelenlegi helyzetben van tőkéjük.

Bond, JamesBond · http://twitter.com/fisssi 2009.03.05. 14:29:30

@Konrad: hát... a T-Csoportot ettől nem félteném (Origo), azt nem tudom Nobiliséknál mi a helyzet (Index), de miután nemrég gyakorlatilag "offshorosították" a céget, már csak a megspórolt adóból is súlyos milliókat költhetnek ezentúl akvizícióra. :)

Stavok 2009.03.05. 17:55:34

Persze, hogy nem ilyen egyszerű.
Miért lenne egyszerű? Ez az egész polémia értelmetlen. Gondoljatok csak bele:
Tudjátok, mi pl. a Sanoma stratégiája? Megnyugtatásul: ők se tudják. Ergo bármi kitelik tőlük (akár nagy baromságok is, vagy épp mázlijuk lehet, és belenyúlnak valami jövedelmezőbe...).
Vagy tudja bárki, hogy mi a valódi célja az Index-csoport igazi tulajdonosainak? (Affelől ne legyenek kétségeitek, hogy van-e pénzük. Van. Hogy mire, az más kérdés.)

Köbüki 2009.03.05. 20:46:31

Az Origonak egy vasa sincs. A DT-nek van, mindenről ők döntenek az akvizícióról és akár a teljes tartalom üzletág bezárásáról is, ami 10 éve veszteséget termel.
Az index tulajdonosai szerintem elég nagy bajban lehetnek, pletykák szerint OTP részvények szolgáltak hitel fedezetként - ez az álmoskönyv szerint nem jó jel. De nekik legalább stratégiájuk van.
A Sanomának core business a tartalom, erősek is, őket látom legstabilabbnak. Akinek még adnék sanszot az az econet/EMG, ők a sötét ló.

retekbá 2009.03.06. 20:43:19

Többen megváltásként tekintenek a piac jövőbeli töredeződésére. Aztán miért is? Ebben a piacban még így sincs sok lóvé, ezt dobáljuk még 10x vagy 100x több részre? Kinek lesz jó?

Legtöbbször még így sincs elegendő margin innovációra, termékfejlesztésekre, vagy csak egyszerűen kiemelkedő minőségre.

Ugyanezt az analógiát végigvinnétek a TVs, rádiós piacon is?

tig 2009.03.08. 18:00:41

Tudnátok irni arra néhány példát, hogy melyek azok a weboldalak, amelyek csupán google-adsense-ből meg tudnak élni?


süti beállítások módosítása