Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Androsz: Amikor még lehetett felvenni a tévékből, én is tettem félre magamnak reklámokat, nagynéha. Voltak ... (2022.06.15. 15:11) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (582) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (7) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (111) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (391) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (134) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1316) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (18) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (393) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (257) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Célzás adatbázis alapján

Címkék: reklám célzás hónap

2009.03.12. csütörtök 23:50 Konrad

A legegyszerűbb célzási mód az, ha olyan adatok alapján célzunk, amiket a felhasználó maga adott meg. Ilyen adatok pedig elég sok rendszerben a rendelkezésünkre állnak, nézzünk néhányat!

Ha egy közösségi oldalon - például az IwIw-en - beazonosíthatóak akarunk lenni, akkor megadjuk a nevünkön kívül a lakcímünket, de legalábbis a városunkat. Megadjuk a születési évünket. A végzettségünket. A családi állapotunkat. Sok esetben a telefonszámunkat is. Soroljam tovább?

Ha egy társkeresőbe regisztrálunk, akkor is hasonló mennyiségű adatot adunk meg. De ha vásárolunk egy webáruházban, akkor is megadjuk legalább a címünket. Ráadásul vannak olyan nyereményjátékok, amelyekben a részvétel feltétele az, hogy kitöltsünk egy elég hosszú kérdőívet, ami nemcsak az alap adatainkról szól, hanem fogyasztási szokásainkról is.

Igazi kincsesbánya ez!

Persze a hazai adatvédelmi törvényt ismerőknek az nem újdonság, hogy az adat megléte nem jelenti azt, hogy bármire fel is használhatjuk! Nézzünk egy példát: e-mailt csak annak szabad küldeni, aki ezt engedélyezte. Vagyis hiába kéri el egy webáruház az e-mail címünket, arra reklámot csak akkor küldhet ki, ha mi ezt megengedtük neki, ráadásként biztosítania kell a leiratkozás lehetőségét. Van még egy érdekes dolog, amit hajlamosak vagyunk nem venni tudomásul: a törvényhozó azt a féket is beépítette, hogy a személyes adatok kiadásának a hiánya nem lehet akadálya valamely szolgáltatás vagy játék igénybevételének. Vagyis: ha megadjuk egy regisztrációnál az e-mail címünket, akkor az nem működik, hogy csak akkor vehetjük a szolgáltatást igénybe, ha kérünk hírlevelet vagy engedjük a reklámlevelet!

Ez mind szép és jó, de a hazai szabályozás nem lép tovább (szerencsére, legalábbis reklámos szemmel). Vagyis ha belépünk egy szolgáltatásba, ahol megadtuk az adatainkat, akkor az alapján már célozhatja a hirdetéseket a szolgáltató. Például ha egy társkereső oldalon a 18-21 éves szegedi lányoknak akarok hirdetni, akkor azt elvileg megtehetem minden külön engedély nélkül: ha belép egy 20 éves szegedi lány, akkor olyan banner jelenik meg, amin a neki szóló üzenet van.

Persze ez azt is jelenti, hogy nagyon releváns ajánlatot adhatunk neki, így nagyobb valószínűséggel veszi észre és kattint a bannerre.

De ennek ára van. Értelemszerűen kevesebb megjelenés kell a célcsoport eléréséhez, mintha nem lehetne célozni, így a szolgáltatók felárat számolnak fel a célzások esetében - általában, bár kedvezményként ez el is engedhetik. Pedig a célzásnak nemcsak az az ára, hogy kevesebb megjelenést rendel a hirdető, hanem a technikai kivitelezés és persze közvetve az adatbázis használata.

Végül a fentiek mellett azért láthatjuk a megoldás korlátait: csak az ismert adatokra tudunk szűkíteni, másra nem, és ráadásként nem nagyon van védelem arra, ha valaki rossz adatot ad meg. Például ha a születési évet egy lehulló listából kell kiválasztani, akkor nagyon sokan az első számot jelölik. És ha az 1901, akkor azt.

Amikor jópár éve a Gyalogló Chat-nél dolgoztam, akkor például kimagaslóan magas volt a 80 évnél idősebb és a 6 évnél fiatalabbak száma - vagyis a valós elvárható adatokhoz képest sokkal több volt. Ezek valószínűleg rossz adatok voltak, így azokat a statisztikákban sem használtuk fel. De a kisebb eltérések kiszűrésére, az ál személyazonosság megállapítására már nem nagyon van lehetőség.

Szeretjük az adatbázis alapján történő célzást, mert jól le lehet vele képezni hagyományos célcsoportokat (pl. 18-25 éves nagyvárosi férfi), de tudnunk kell a korlátokat és a pontosság szintjét. Tehát ezt a módszert is okosan kell használni. Gondolkodva, mint minden más eszközt is.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr98999223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Több marad ... · http://www.penzgazda.hu 2009.03.13. 11:30:55

Köszi a tanulságos bejegyzést!

A Google is egyfajta adatbázis alapján fogja hamarosan célozni a hirdetések megjelenítését, csak előtte összegyűjti sütit használva, hogy egy-egy böngészőből milyen hirdetéseket és Youtube videókat nézett meg a látogató!

cli.gs/google-hirdetes-celzas

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.03.13. 12:04:13

Szia Konrád, a honlapunkon KKV marketing felmérést végzünk, amelynek az eredményét hozzád is el fogjuk juttatni.

Az utóbbi időkben megjelentek kisebb honlapok, guruk kutatásaik, de ezek hitelessége (általánosíthatósága) a mi eredményeink alapján nagyon hamar bedőlt. Mi egy megfelelő támaszt és hitelességet adó felmérést végzünk.

Remélem, nem törlöd ki a linket, köszi annak, aki kitölti:

www.internetvallalkozas.com/kkv_felmeres.php

kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.03.13. 14:00:50

és mennyire használja bárki is, vagy mennyire van egyáltalán lehetőség az ilyen fajta célzásra (ami nem direkt email, hanem mikor belép egy szolgáltatásba, az oldalban megjelenő hirdetés)?
Vagy egyelőre ez inkább elméleti lehetőség, és aki jól akar célozni, kénytelen egyelőre az emaileknél maradni?

egyébként meg itt a módszer, hogy lehet nagymellű-szőke-kékszemű nőkre célozni: társkeresőkben biztosan ki vannak töltve ilyen adatok :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.13. 15:01:16

@kohana: én már futtattam így kampányokat, pl. pont társkeresőben is, de a postban említett Gyalogló Chat-en is.


süti beállítások módosítása