Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Androsz: Amikor még lehetett felvenni a tévékből, én is tettem félre magamnak reklámokat, nagynéha. Voltak ... (2022.06.15. 15:11) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (582) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (7) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (111) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (391) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (134) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1316) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (18) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (393) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (257) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mit csinálsz?

Címkék: reklám célzás hónap

2009.03.24. kedd 22:24 Konrad

Te mit csinálsz? Mit szoktál csinálni? Mik azok a jellemző dolgok, amik érdekelnek, amiket meg szeretsz venni? Milyen a viselkedésed?

Ugye ez sokkal jobban jellemez téged, mint az, hogy például hol laksz, mikor születtél, vagy melyik iskolában végeztél. Egy klasszikus példa az a belsőépítész, aki jogászokra "szakosodott", és hogy legyen velük miről beszélgetni, elkezdett jogi könyveket vásárolni. Miközben sem a végzettsége, sem a lakóhelye alapján nem nézné senki jogi érdeklődésűnek.

Nem véletlen, hogy az igazán pontos hirdetés célzás nem demográfiára történik, hanem viselkedésre. De a viselkedéshez bizony elég összetett adatbázis kell: követni kell az egyes felhasználói cselekvéseket, ráadásul ebből kell következtetéseket levonni. Erre persze vannak jobbnál jobb eszközök, például a böngészők által használt kis sütik (cookie-k), vagy a webáruházaknál a vásárlási listák.

Az első komolyabb viselkedésen alapuló célzást használó rendszer az Amazone könyváruház ajánló megoldása volt: az alapján ajánlott könyvet, hogy egy bizonyos könyvhöz mások mit vettek meg. Vagyis a viselkedési mintákat próbálta azonosítani és azt felhasználni.

Az első komolyabb adatvédelmi botrány is ehhez a célzási fajtához köthető, mégpedig a DoubleClick hirdetéskiszolgálónak mentek neki a jogvédők, hogy vajon miért is rögzít annyi adatot és miért is épít ebből komoly adatbázist?

Máris látszik, hogy ez a fajta célzás miért is nem túl népszerű a marketingen kívüli körökben: jellemzően nem szeretik azt az emberek, ha beazonosíthatóak, és pont a viselkedés az, ami alapján ez a legkönnyebben megtehető. Meg aztán a magánélet védelme is sérül sokak szerint ilyen esetekben.

Konkrétan arról van szó szerintem, hogy sokan nem akarják, hogy kiderüljön, pornót is nézegetnek a neten...

Nade ahogy telnek az évek és ahogy nő a felhasználók száma, növekszik az internetes költés, és fontosabbá válik a hirdető. Így idén már igazi szenzáció az, hogy a Google bevezette kísérleti jelleggel a viselkedésen alapuló célzást a keresőbe. Teheti, hiszen pontosan látja, mire keresünk, és ennek megfelelőn már nem a keresési relevancia számít csak (vagyis a tartalom alapján történő célzás), hanem a korábbi kereséseink is. Így elképzelhető, hogy miközben egy receptet keresünk a Googleben, kapjunk egy autóhirdetést - hiszen pár napja intenzíven kerestünk használt autót.

Az ilyen fajta keresés tehát nagyon pontos lehet, de óvatosan kell vele bánni. A felhasználói jogokat érdemes maximálisan figyelembe venni és betartani, mert szerintem ez egy olyan aranybánya, amit nem kellene hagyni elveszni.

Idehaza jellemzően ez a módszer a saját rendszerekben használható, elsősorban webáruházakban. Elméletileg a közösségi odlalakon is be lehetne vezetni ilyen célzást, de sem fejlesztési, sem jogi oldalról nincs teljesen jól körüljárva még ez a téma. De a Google lépése, és az azt követő reakciók - jelesül az, hogy nem voltak botrányok - számomra azt vetítik előre, hogy ez a jövő (egyik) útja.

Néhány év, és lesznek adatbázisok, amik többet tudnak majd rólunk, mint a családtagjaink. Szép, új világ, nem igaz?

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr571023572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deejayy · http://deejayy.hu/ 2009.03.25. 07:49:00

Had döntsek ÉN abban, hogy mit akarok magamról a világ elé tárni. Bárki vagy bármi, ami ezt a tevékenységemet korlátozza vagy kihasználja, vesszen.

marketingmumus · http://marketingkonferencia.blog.hu 2009.03.25. 08:08:31

Döbbenetes mennyire elveszítette az anonimitását a web a kezdeti nickneves idők óta. Persze a felhasználók javarésze még most is azt hiszi, álnéven megtehet bármit, de azt elfelejtik, hogy a fórumhozzászólások, a kommentek visszakövethetőek és az adatokat a közösségi oldalak adataival összevetve könnyen megmondható kit takar a nick. Ha mindezt nemsokára már nem manuálisan kell megtenni, hanem a keresők megoldják helyettünk bizony nehéz idők járnak majd a névtelen írogatókra.

Barazsy Ákos · http://www.roadrecord.hu 2009.03.25. 08:10:49

Konrád,

egyrészt jó ötletnek tartom a kikerülhetetlen reklámot a postok elején, de kezd sok lenni...

Biztos, hogy hoz ez annyit, mint amennyire mutatja az elkötelezettségedet az Etarget mellet?

Üdv, Ákos

Martinicske 2009.03.25. 08:27:15

Nem lesznek itt már felhasználói jogok.

Azon kívül, hogy a képükbe tolt és egyre erőszakosabb és tolakodó reklámokra kattintsanak és költsenek, amennyit csak bírnak, vagy még annál is többet.

KissBélaBácsi · http://www.firstdesign.hu 2009.03.25. 11:23:32

Mennyire jó lesz, hogy ha mondjuk egy ideig téligumit keresek a kocsimra egyre több ilyen találatot kapok, aztán mikor már megvettem és nem érdekelnek a téli gumik és pizzarendelésre keresek az arcomba tolhatok egy csomó kedvező téligumis ajánlatot. Mégis, hogyan gondolták a felhasználói szokások bekategorizálását? 10-20-50-100 féle dologra is rákereshetek, akkora a halmaz, hogy ha a postban leírt metodikát követjük, akkor a google csak utolérni próbál majd, de a szokásaimból naprakésznek nem nevezném.

A másik valóban a személyiségi jogok és az anonimitás kérdése. Ha én otthon folyamatosan szeméremdomb fotókat keresek mert fetisiszta vagyok és egy ügyfelem odaül mellém, hogy ugyan keressünk már rá az ő weboldalán megjelenő releváns tartalmakra, csak úgy kíváncsiságból, hogy mennyire jól van optimalizálva az oldal, akkor mondjuk az első oldalon az ő weboldala körül jönnek majd szépen a szeméremdombot kínáló oldalak is?

Az is érdekes kérdés, hogy mihez köti a keresési szokást? Mert autentikáció nélkül ahány helyen vagyok, annyi van belőlem, mivel netezhetek 10 különféle IP-ről, más más régióból, más más hálózaton, stb. Vagy ezentúl google acc kell a kereséshez? :)

Annyi még itt a kérdés...

Bond, JamesBond · http://twitter.com/fisssi 2009.03.25. 16:02:00

Konrád, mi a helyzet az anonim szörföléssel? Gondolok itt a proxyátirányítós weboldalakra (pl. startunblock.com) vagy a Firefox/Crome/stb ún. "pornóbiztos üzemmódjaira", szóval én úgy hiszem, hittem, hogy ha akarok, igenis megőrizhetem az inkognitómat.

Egyébként meg sok weboldal azt fogja mondani az adatgyűjtés ellen ágálóknak, hogy "ha nem teccik, nem kell a mi cikkeinket olvasni/nálunk vásárolni/stb"

Barazsy Ákos · http://www.roadrecord.hu 2009.03.25. 20:39:54

Teszt biztos, h sikerülni fog, mert az ötlet tök jó, egyszerűen kikerülhetetlen.

Csak sok. Nem azért mert itt van, hanem azért mert szerintem kezdenek túl etargetosodni az írásaid, és a független tanácsadó pozíciódat rontja.

Ennyi. Csak szerettem volna megosztani Veled az érzéseim.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.25. 20:51:44

@Barazsy Ákos: az ETARGET támogatja a blogot, de ezt elég rendszeresen meg is írom. Vagyis lehet rólam tudni, hogy az ETARGET fizetett embere vagyok :)

Barazsy Ákos · http://www.roadrecord.hu 2009.03.26. 07:04:59

Ezzel nincs is gond, tudja is mindenki, én csak irigykedem, hogy engem nem fizet le senki :))

Én csak arra gondoltam, hogy ne legyen túlzásba a dolog, mert esetleg több kárt okozhat mint amennyire lefizetnek.


süti beállítások módosítása