Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az üzleti modell és a keresőoptimalizálás

Címkék: keresőoptimalizálás tematikus hónap

2009.04.06. hétfő 19:06 Konrad

Mi köze lehet a keresőoptimalizálásnak, vagyis a Google-beli pozíciónknak, az onnan érkező látogatók számának az üzleti modellhez? Mi az, ami miatt lehet egyáltalán közvetlen kapcsolat a kettő között?

A válasz egyértelműen a pénz. Az üzleti modellnek ugyanis arról kell szólnia, honnan fog pénz érkezni a szolgáltatáshoz. Természetesen lehet nagyon sikeres szolgáltatásokat gyártani ilyen üzleti modell nélkül, de előbb-utóbb akkor is be kell vezetni valamilyen megoldást. A Google sem azonnal vágott bele az aranytojás gyártásába, évekig működött konkrét modell nélkül. Vagy ott a Twitter: még nem igazán lehet tudni, hol is lesz belőle pénz?

De azért a valóság ettől távol van. Ha valaki egy szolgáltatást fejleszt, akkor vagy van nagyon sok pénze, vagy tud nagyon sok pénzt szerezni, de az nagyon ritka, hogy ajándékpénzből fejleszt. Van ilyen is, elég csak megnézni a közpénzből készült oldalakat, mennyire is sikeresek az ilyen fejlesztések... Tehát kell egy üzleti modell, még a tervezés elején. Ki kell találni, miből lesz bevételünk.

Amikor a bevételi szerkezetről beszélünk, akkor beszélnünk kell a látogatókról is. A szolgáltatásunkat konkrétan valakiknek fogjuk készíteni, őket valahogy az oldalra kell vinni. Márpedig az a mód, ahogy az oldalra visszük őket, fontos kérdés. Az egyik fontos eleme az üzleti modellünknek.

Igen, az üzleti modellnek, nem egy marketing tervnek! A marketing tervnek már a megvalósítást kell tartalmaznia, míg az üzleti modellnél azért magát a módot illik definiálni: reklámmal, magával a szolgáltatással, vagy tartalommal hozzuk be a látogatókat? Esetleg más módon? Vagy ezek valamilyen mixével?

Itt van az a pont, ahol a keresőoptimalizálásról döntenünk kell: vajon mennyire fontos nekünk a látogatók szempontjából a Google? Fog tudni hozni látogatókat? Ha igen, várhatóan mennyit? (Ez utóbbira választ adhat például az, ha megnézzük, egy-egy, a szolgáltatásunkra jellemző szóra hányan szoktak keresni.) Kell ez nekünk? És mennyit ér ez meg nekünk?

Elsőre rá lehet vágni: persze, kell! De akkor jön az a kérdés: mennyit is ér meg egy látogató? És akkor valóban megéri a keresőotimalizálásra költeni? Illetve mennyit éri meg költeni?

Lehet azt is mondani, nem kell nekünk keresőoptimalizálás. Vannak ilyen modellek is, jellemzően zárt szolgáltatások esetében. Például az IwIw-ben nem keres a Google, így annak aztán az optimalizáltság irreleváns.

Egy dolgot nem szabad tenni: nem hagyhatjuk figyelmen kívül a keresőoptimalizálást. Mára olyan szinten kereső-vezérelt lett az internetes információ keresés, hogy aki ezzel nem foglalkozik, könnyen bukhatja be csak ezen ok miatt a vállalkozását.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr811050189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pollner · http://soreo.biz 2009.04.07. 11:19:25

Konrad, az olyan, rendkívül gyorsan növekedő cégek, mint a Google, vagy a Twitter egy darabig elműködgetnek üzleti modell nélkül is. (Az, hogy a Google hogyan kereste azt, elolvasható John Battele Keress! c. könyvében.) A Twitter még most, pénzszűke idején is könnyedén jut komoly ebfektetői pénzhez. Itthon ez az út nem járható.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.04.07. 18:56:09

@Pécsi Ferenc (pollner): szerintem én is pont ezt írtam le... vagyis ez a ritka, kevesek által járható út.