Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mi alapján dönt a Google?

Címkék: keresőoptimalizálás tematikus hónap

2009.04.22. szerda 18:38 Konrad

Amikor egy-egy céges weboldal készítésekor felmerül a keresőoptimalizálás, mindig el kell magyarázni, hogy a Google mi alapján dönti el, hanyadikok is leszünk a találati listában. Persze ilyenkor nem jöhetek egy több órás kiselőadással, hanem valami sokkal egyszerűbb, érthető dolog kell. A hosszú évek alatt az alábbi három pontba sikerült zanzásítani tehát, mi alapján dönt a Google:

  • Mit mondanak rólunk?
  • Mit mondunk magunkról?
  • Mit mondunk másokról?

Vagyis: milyen linkek mutatnak ránk, mennyire sikerült jól kialakítani a weboldalunkat és milyen külső hivatkozásokat (illetve belső linkstruktúrát!) raktunk az oldalra.

És akkor ezt a három pontot majd külön bejegyzésekben még kifejtem! 

54 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr501080512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.04.22. 19:46:19

Ez elég egyértelműnek tűnik.

tripanek (törölt) 2009.04.22. 19:50:22

A legtöbb aggregátum egyszerűnek tünik, oszt ami mögötte van az mégsem.

Santer 2009.04.22. 20:17:15

Anyám... és ennek a 3 mondatnak az ismeretéből meg lehet élni?

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.04.22. 20:21:12

biztos nehéz a felfogásom, de

1.Kik mondanak rólunk mit és hol?

2.A magunkról mondásnak mik a szempontjai?

3.A másoknak ismertségi foka vagy tevékenysége számít.

EsTeh · http://www.go2jordan.info 2009.04.22. 20:24:04

Ezek csak az ún. "on-site" kritériumok, amik mellett egyre nagyobb súllyal esnek latba az "off-site" kritériumok is, amiket talán a "felhasználói reakció" címszóval lehetne összefoglalni. Mennyi időt tölt a látogató az oldalon, azonnal elkattint-e vagy további oldalakat is megnéz, stb.

portis · http://www.online-szallas.com 2009.04.22. 20:36:49

Ez igy kb korrekt!

De a onlinemarketing nem ez, hogy hol van a gugliban a veboldal.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.04.22. 20:41:00

@portis: Nem is mondta senki sem, hogy erről szól...

ramstäin 2009.04.22. 20:47:55

Santer: Igen.
írjá 3 mondatod aztán te vagy a jani és jonnek a látogatók mindenféle blog-linkekkel amit ugye szeret a gugli.
Leegyszerűsítve, ez a 3 mondat elég ahhoz, hogy forgalmat generáljunk.

Santer 2009.04.22. 20:51:07

@ramstäin: tévedés, pont a bloglinkeket le se szarja a gugli, erre van a rel="nofollow" attributum kitalálva (itt is mindenhol avtomatice odabiggyesztve minden link tagba)

Salesman 2009.04.22. 20:59:22

Még jó hogy nem blogsablon alapján Konrádkám. :D

amerea 2009.04.22. 21:20:16

csak h a temahoz szoljak: a baratom dolgozott a google-nak ezzel kapcsolatban.. most online marketingben nyomul, es szeretne BPen elhelyezkedni (amennyire ez kiderult marha kicsi a piac itthon). elvileg irt neked emailt (amikor lattam a blogot, emlitettem neki) csak tanacsot kerni, de sajnos nem kapott valaszt.. (en adnek neki, de sajnos nem vagyok szaki a teruleten csak max risk management-ben..) esetleg tudnal tippeket adni, merre nezzunk korul? halas lennek, koszonom.
(esetleg ha nem itt szeretnel valaszolni nekem: damitaaa@gmail.com)

testIT 2009.04.22. 21:28:44

Egy ismerősöm a google-nél dolgozik, szerinte ezek is, (meg a misztikus page ranking is) csak egy kis töredéke a teljes képnek.

testIT 2009.04.22. 21:35:40

@EsTeh: Pontosan, de a legfontosabbat te is kihagytad:

Mennyire éri meg a google-nek hogy te vagy előrébb a rangsorban. Mennyire éri meg neki hogy jóban van barátaiddal is. Az adott kulcsszó jobban befolyásolja a keresők elégedettségét vagy rögtön apró pénzre váltandó.

És akkor a legfontosabbat a használandó kulcsszavakat ki is hagytuk. Bár néha sajnos nem magunk válasszuk meg.

Pl 3
diákszervezet az
AIESEC, IAESTE és a BEST egyik hátrányban van ha célzottan keresnék.

-d(-_-)b- 2009.04.22. 21:59:43

Öcsém, te feltaláltad a spanyolviaszt!

Taxomükke (UK) 2009.04.22. 22:13:18

És akkor többen jönnek majd az én oldalamra is?
És több lesz a vásárló is?
Merthogy több pénzt szeretnék...

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.04.22. 22:30:30

@Santer: Ja, csak mégis rátalál! Nagyon értesz hozzá látom!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.04.22. 22:42:23

Mindenkinek: ez egy több bejegyzésből álló sorozat egyik elem. Önmagában keveset mond. Vannak előzményei és lesznek folytatásai.
Nem én kértem az Index címlapot, az állandó olvasóimnak pedig ez "kontextusba van ágyazva".
Akit a téma bővebben érdekel, olvasson vissza, vagy iratkozzon fel, és kövesse az újakat.

Ubuntufan 2009.04.22. 22:50:12

Nagyon hálás vagyok, hogy ezt a nagyon sokat érő információt megosztottad a közzel, ezzel már lehet mit kezdeni :D
Ha mást már nem is kell tudni a digitális marketingről, akkor lassan már elmehetnél dolgozni is Konrád :D

w_p_7 2009.04.22. 22:56:30

1et kifejeltettél, ami bár ritka, de nagyon drága, és nagyon hatásos, ellenben semmilyen hivatalos szinten nem létezik:

a google megfelelő szervével kapcsolatba lépve, pénz (sok pénz) befizetésével simán módosíthatod a ranking-et.

jellemzően nem jobb ranking elérésére használatos (úgy nem éri meg a nagy ráfordítás), hanem inkább cél találati listából való eltűntetésre.
csak nagyon nagy pályán mozgóknak.

persze ezt nem érdemes figyelembe venni amikor oktatunk, de azért gondolom sejteni más is sejti.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.04.22. 22:56:40

@Ubuntufan: értem én az iróniát, de tegyük helyre: az ügyfeleim nem marketing "guruk", és az olvasóim nagy része sem az. Nekik szól, és nem másnak.
A személyeskedő megjegyzések meg azok íróit jellemzik...

Fehér Robot · http://www.eisengrau.com 2009.04.22. 23:03:31

A Google az alapján dönt, hogy mit keresünk.

Ha például azt írom be a keresőbe, hogy lófasz, és van egy lófasz.com nevű szájt, akkor az fog az elsők között megjelenni, még akkor is, ha 2 link mutat rá :D

Szóval differenciáltabban kéne kezelni a kérdésfeltevést, mert így hülyeség.

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.04.22. 23:37:38

4. Kik mondják rólunk, amit...?

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.04.22. 23:37:51

@EsTeh:

Ez kb a második pont mérése, neme?

FPéter 2009.04.22. 23:40:54

@ramstäin: 1000 forintért megmondom, hogyan lehet a zinterneten minimális munkával pénzt keresni! A pénzt egy borítékban küldjétek a szerkesztőségeben lévő címre! :-D

Egysejtű 2009.04.22. 23:52:18

Az sem mindegy, hogy melyik ország Guglijával keresünk és milyen nyelvű az oldal.
A google.hu az online + marketing szavakra keresve az első nem szponzorált linkként jeleníti meg ezt az oldalt.
A google.com az online + marketing + blog szavakra sem jeleíti meg az első 50-ben.

Nyilván ennek az oldalnak nem is célja a magyarul nem beszélő olvasók megtalálása, de egy nemzetközi kapcsolatokkal rendelkező cégnél már ez is számít.

Egysejtű 2009.04.23. 00:17:44

@Konrad: ne haragudj, általában én is az Indexről szoktam ide beesni, viszont olyankor mindig beleolvasok a többi cikkbe is. Ez eddig kimaradt. :)

Sörtörő 2009.04.23. 00:18:03

Konrád, gratulálok, nagyon frappáns és rövid megfogalmazás! 1-0
Sokakból erős érzelmeket váltott ki. 2-0
Nekik egy régi copywriter szakembertől idéznék:
"Ezt ha nem érted, szánts és vess; s hagyjad másnak az áldozatot!"

ergerberger 2009.04.23. 00:19:09

Nekem sikerült tovább zanzásítanom ezt a feleslegesen szócséplő, terjengős leírást. Meg is osztanám veletek az alábbiakban.

Mi alapján dönt a Google:

● Ahogyan a Google úri kedve pillanatnyilag diktálja.

Asszem SEO szakértő vagyok.

:Nick: (törölt) 2009.04.23. 00:21:24

Az információszerzésen alapuló világban az embereknek gyors, világos, ugyanakkor érdekes és minőségi tartalmakra van szükségük. A jó tartalom garantálja a látogatók számának növekedését, rendszeres visszatérését. A leghasznosabb és legérdekesebb információkat nyújtó weboldalak a legsikeresebbek.

Az eredményes keresőoptimalizálás legfontosabb összetevője a nyelvileg igényes, eredeti, gazdag, leíró tartalom.

A Google által vizsgált, és a találati listában előkelő helyeken szereplő oldalak szinte mindegyike minőségi és hasznos szöveges tartalmat biztosít látogatóinak. A Google és a hozzá hasonló többi kereső is folyamatosan olvassa, tárolja a weboldalak szöveges tartalmát és ennek alapján is értékeli, hogy a konkurens weboldalak közül, melyek kerüljenek előrébb a találati listán.

Minél egyedibb és vonzóbb a weboldal tartalma, annál eredményesebb a kereső értékelése.

További fontos szempont, hogy a keresőoptimalizálással összhangban minden egyes kiválasztott kulcsszóhoz információban gazdag, és releváns szöveges tartalom kapcsolódjon.

Ezért kell minél lényegre törőbbnek, maximálisan hitelesnek, és tökéletesen megírtnak lennie.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.04.23. 00:26:28

@PremiumLager: nem haragszom, nem vagyok kötelező olvasmány (szerencsére)

@Sörtörő: köszi :)

@:Nick:: igen, de ezt magyarázd el valakinek, aki mondjuk csak kényszerből használ számítógépet...

:Nick: (törölt) 2009.04.23. 00:31:03

@Konrad: annak csak 1 összeget kell mondani és fizessen

Alternatív 2009.04.23. 00:35:38

Én azt gyanítom, hogy az kerül a találati lista elejére, aki fizet, mint a katonatiszt. Számtalanszor járok úgy, hogy a kihozott lapokon nem is szerepel a keresőkifejezés...

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.04.23. 00:35:55

Aki azt hiszi, a SEO varázslat, téved. És azt se várjátok, hogy bárki is előrukkol a régóta rejtegetett titkos tutival - nincs ilyen.

Számít a tapasztalat, folyamatos odafigyelés kell, tudatos hozzáállás, csoda-nem-várás, alapos elemzés... mint általában más területeken.

Pl. gyakran működő trükk, hogy megkérdem, mi a 2-3 legfontosabb kifejezés, ami a site célját kifejezi. Megmondják. Na jó, akkor nézzük, rajta van-e. Jé. (De ez csak játék, emellett még robotolni kell.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.04.23. 00:38:55

@Alternatív: rosszul gondolod. Ilyen akkor fordul elő, ha az, amit rólad mondanak tartalmazza a keresett kifejezést. Vagyis ha a rád mutató (vagy az adott lapra mutató) linkek szövegében szerepel a keresett kifejezés, akkor bizony feljön találatként, akkor is, ha a lap tartalmában nincs benne az, amit szó szerint kerestél.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.04.23. 00:38:58

@ergerberger: Nem írsz akkora hülyeséget egyébként, tényleg az a muzsika szól, amit a Google fúj. Viszont ők tudják, hogy az úri közönség mire táncol.

Szóval a Google-nek lehet kénye-kedve (van is), de túl messze nem mehetnek a zemberek igényeitől.

Arton 2009.04.23. 00:40:54

A fotódat legalább cseréld le nyakkendősre. Akkor esetleg komolyan veszlek. Szerkeszd ki csak a kommenteket :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.04.23. 00:46:28

@Arton: ne vegyél komolyan. És hagyd abba a személyeskedést. Lehet e-mailt írni, vagy találkozzunk személyesen, de ez a blog az nem személyes anyázásra való. Hidd el, ezzel a képpel és kinézettel is van annyi melóm, hogy nem vagyok rád szorulva.

Alternatív 2009.04.23. 00:58:42

@Konrad: Akkor, hogyha 200 (nem megtekintésre szánt) oldalra felteszem az összes eszembe jutó keresőkifejezést, és mindegyikre teszek 3 linket a valódi oldalamra, akkor a valódi oldalam szinte bármilyen keresőkifejezésre elő(re)kerül, a tartalmától függetlenül? Elég hülye rendszer...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.04.23. 01:02:23

@Alternatív: igen, de ehhez az is kell, hogy az a 200 oldal a Google szempontjából "jó" oldal legyen. Volt ilyen, például Bush Fehér Házi oldala a "miserable failure" kifejezésre az első volt.

Romanée Conti 2009.04.23. 05:21:46

Szerintem a titkot az tudja, aki a "keresőoptimalizálas" szóra az elsô a Google-on:

Webhely-optimalizálás
www.Google.com/WebsiteOptimizer

Keresooptimalizalas
www.webhirdetes.com

hungarianseo.com

www.seotools.hu

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.04.23. 09:06:20

@Romanée Conti: nem feltétlenül, egyrészt suszternak lyukas a cipője, másrészt akinek kell, az nem ezt írja be, hanem semmit, mert nem is tud róla

Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2009.04.23. 10:05:41

@Romanée Conti:

Azért szerintem ismerős nekeid is az a mondás, hogy a "cipész cipője..."

Martinicske 2009.04.23. 11:13:14

Ennek a cikknek tényleg az a baja, hogy index címlapra került, mert az a hülye aki az indexnél ezeket beszerkeszti, mindent betesz amiben szerepel a Google szó. Egyébként meg van Konrádnak jópár olyan cikke ami simán index címlapra való, azok meg nem mindig kerülnek ki...

Én is voltam már többször abban a helyzetben, hogy egy cégvezető - aki az online megjelenéssel kapcsolatban sötét mint az éjszaka - megkérdezi, hogy hogy lesz a Google Nr.1 pozicióba az oldala és nincs idő fejtegetni, hogy nem mindegy milyen kulcsszavakra, mennyire, long tail, linknépszerűség, kulcsszavas domain, tartalom, brand, meta tagek, seo url.... és ezt meg sem értené.

Na az ilyenekre van ez a válasz.

Pokersite.hu · http://pokersite.hu 2009.04.23. 20:44:52

Sziasztok, én már lassan 1 éve foglalkozok keresőoptimalizálással, és abban szerintem mindenki 1etért hogy nagyon összetett dologról van szó, a linkek kiépítésre figyeljen mindenki, hogy minél magasabb pr értékű oldalak mutassanak rá, mert a mennyiség nem minden. Én is elrontottam 1 évvel ezelőtt a pokersite.hu -n azért hívtam rá fel a figyelmet

Üdv: PokerPeti

bak-ponyva · http://bakponyva.hu 2009.04.30. 15:54:18

én pedig a ponyvam.hu -n rontottam el... bah... reklám LOL