Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • NeonKult: Kár ezen agyalni, ha csnos vagy és kb ezren követnek, akkor már influencer vagy Magyarországon. Ha... (2018.11.15. 15:14) Ki az influencer?
  • Konrad: @szepipiktor: Hát, van jelenleg kb. 2,2 milliárd nem gondolkodó ember a Földön ezek szerint. A Fac... (2018.09.24. 16:20) Facebook - a te bulvárod
  • szepipiktor: A facebook nem portál. Valójában hasonló egy falusi buszmegálló hirdetőtáblájára, ahol mindenki cs... (2018.09.24. 13:58) Facebook - a te bulvárod
  • maxval balcán bircaman: Engem nem tud a FB sarokba szorítani. A legkülönbözőbb politikai irányzatú médiákat lájkoltam, íg... (2018.09.24. 05:56) Facebook - a te bulvárod
  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (139) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (208) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1131) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (263) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szar van a palacsintában?

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány

2009.05.05. kedd 19:19 Konrad

Rabbit ír a blogjában arról, hogy hogyan alakult az első negyedéves online reklámköltés a tavalyi adatok tükrében. Ő pontosan magyarázza a módszert, a hátteret, a számokat, és három fontos táblázatot is közöl. Nem fogom megismételni az ott leírtakat, akit érdekel, nézze meg mindenképpen.

A bejegyzésre már reagált is Merras, mégpedig az ő keresőmarketinges szemszögéből. Bejegyzésének a lényege: a csökkenés mögött állhat az is, hogy a reklámozói pénzek megindultak a kereső irányába, így nem a piac csökkent, hanem a piacnak a display szegmense.

Mert a Rabbitnál található számok azért határozottan csökkenést mutatnak, de nem egyenletesen! Emiatt a nem egyenletes csökkenés miatt is gondolom azt, hogy a keresőmarketing felé történő átcsoportosulás csak az egyik, és nem is a legfontosabb eleme a folyamatoknak. A csökkenésnek több oka lehet, és bár a legfőbb ok a válság, érdemes azért kicsit a számok mögé is nézni szerintem.

Leglátványosabb változás természetesen az, hogy a CEMP feljött az első helyre, ugyanis miközben sikerült 28%-ot növekednie, az Origó csökkent 34,66%-ot. Mi lehet ennek az oka? Ennyire rossz lenne az Origó és ennyire jó az Index?

A két nagy portfóliója olyan jelentőset nem változott. Ami viszont változott, az a hirdetői viselkedés: a biztosabb vásárlók az érdekesek, a szűkebb, vásárlóképesebb célcsoport elérése még mindig kell, de a kevésbé vásárlóerőseké már nem annyira.

Talán ez nem is annyira tudatos döntés, és jó sok brief-et át kellene nyálazni ahhoz, kiderüljön, ez valóban így van-e a kimondott igények szintjén is. De a folyamatok ezt mutatják. És mit jelent ez a gyakorlatban? Azok az oldalak bevétele, amelyik szélesebb célcsoportra lő, csökken, míg a szűkebb, vásárlóképesebb célcsoportot elérőké nem csökken, sőt, akár nő is. Vagyis például az Iwiw már nem annyira érdekes (míg tavaly év elején még vitte a lendület), miközben a blogok - a "jobb" blogok - még idén is érdekesek lehetnek. Tehát az Origó széles elérésű portfóliója így a válságban kevésbé érdekes/értékes, mint az Index. Ráadásul az Index már kicsit átalakult és megerősödött értékesítő csapattal vágott neki 2009-nek, míg az Origónál pont január 1-től lett új vezetője az értékesítésnek.

Nem beszéltem a Sanomáról, az örök harmadikról (bár ha nem lenne csökkenés náluk, akkor most másodikok lehetnének, és az Origó még látványosabban kiugrana lefelé...). Láthatólag az online sem elég erős náluk, egyszámjegyű (közel 6%) csökkenést "értek el" - amivel vélhetőleg még mindig az online van a legjobb helyzetben náluk. Itt feltételezhetően az általános lappiaci trendek sem segítik őket, no meg azért a széles elérés náluk is kiemelten fontos.

Végül nem tudom szó nélkül hagyni a Generál Médiát, bár náluk nincs összehasonlítási alap. Aki kicsit behatóbban ismeri a piacot, nem lepődik meg az eredményükön: az elmúlt években nagyon tudatosan építették a média portfóliójukat, és várható volt a jó eredmény. Náluk kiemelten fontos az, amit Rabbit ír: a rugalmas árazás, a nagy kedvezmények ebben az időszakban relatív növekedést jelenthetnek!

Mert azért ne feledjük el, ezek az árak listaárak. A valós pénzmozgás ettől jelentősen elmarad, a kedvezményszinteket ismerve akár 30-50%-al is. Márpedig a kedvezmények mértékes sem mindegy. Így például a Sanoma hírhedten konzervatív kedvezménypolitikája miatt a listaára "többet érhet" valódi bevételben, mint az akár előtte, akár mögötte végzőké.

Mindenesetre elgondolkoztató számok. Nagyon érdekes lesz, hogy mi történt-történik a második negyedévben, és vajon ez amit most látunk tendencia, vagy egyszerűen csak egy kis év eleji csuklás.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr921104786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bak-ponyva · http://bakponyva.hu 2009.05.06. 13:38:59

Konrád, ez nem sikerült túl összeszedettre.
Nem látom se az elejét, se a velejét, se a végét.
Néha ilyen is kell? Vagy csak hogy történjen valami, azért posztoltál?

Egy-két dolgot nem értek ezen az oldalon, ami a felépítést illeti. De ez nem ide tartozik. :)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.05.06. 13:47:37

Szerintem jó ez a statisztika, csak nem tudom, szakmailag mennyit tanulunk belőle, ha tudjuk, hogy a nagy cégeknek mennyi pénze van a kampányokra. Azért kell ilyen is!

fin 2009.05.06. 14:54:58

bak-ponyva: szerintem teljesen érthető a post, Rabbit írására reagál. Olvasd el :)