Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Dr Keynes: Okos poszt, mint mindig. Két kis megjegyzés: (1) Én mostanában PESTELE-t tanítok, legyen csak k... (2021.06.18. 10:41) Foci és marketing
  • evilwolf: De miért is kellene mindenkinek használnia az internetet? Főleg 70-80 év felett? Vagy bármilyen k... (2021.06.17. 10:05) Akik nincsenek itt
  • evilwolf: Ebben az országban érdemes mesélni. Sok a mesemondó, mert nagy a hallgatóság, aki el is várja, hog... (2021.06.17. 09:51) Esti mese
  • Konrad: @Kopasz Szuzukis: Ez b2c területen igaz, b2b-ben viszont sokszor nem lehet árat mondani, mert túl ... (2021.06.11. 14:18) Ghostolás
  • Kopasz Szuzukis: Talán meg kellene fordítani a dolgot:feltüntetni árakat. Legalább irányár-szinten. Rettentően elha... (2021.06.11. 14:13) Ghostolás
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (569) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (44) érdekes (207) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (98) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (373) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (17) közösség (240) közösségi média (15) kreatív (120) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1239) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (9) szakcikk (6) szövegírás (33) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (73) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (339) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szereted a reklámokat? 2. rész

Címkék: onlinemarketing

2009.07.03. péntek 18:49 Konrad

Olyan ez a téma, mint a Terminátor: visszatér, ha akarod, ha nem! Feltettem a kérdést, szereted-e a reklámokat, majd egy hétig rakosgattam fel érdekes vagy jó (vagy érdekes és jó) reklámokat. Közben ott és más bejegyzés végén is rendre megjelennek olyan olvasók, akik nem szeretik a reklámokat.

Itt van pár példa, milyen érzelmeket tudnak kiváltani a hirdetések:

engem baromira irritálnak a reklámok, legyen szó tv-ről, rádióról, vagy netről. alegtöbben csak a szemetüketakarják eladni, de tisztelet az 1%-nak, aki ténylegminőségi terméket/szolágltatást árul.

aztán:

Én utálom a reklámokat, semmilyen hatásuk sincs rám azon kívül, hogy 100% -ig blokkolom mindet (a statisztikagyűjtő/nyomkövetős dolgokat is), TV-t is midig elnémítom, stb. .

Az embereknek csak az számít, hogy minél nagyobb bevételeik legyenek, és eladják a sok szemetet. (Persze sok okos ember a sok hülyéből keres jó pénzt.)
 

vagy például:

A reklám, mint olyan gázban van. A hirdetések már nem működnek úgy, ahogy régen. 
A tiniket/fiatal felnőtteket nem érdeklik a reklámok, tévét nem néznek, ha mégis, akkor reklámnál lehalkítják, baromira éles a "reklámszűrő".
 

Sokan azt gondolják, nem hatnak rájuk a reklámok. Sőt, azt gondolják, okosan elkerülik azokat! Pedig nézzük csak:

ha kő valami, akkor megkeresem, erre jó pl. a gugli, megnézem, hogy ki az, aki abban a szektorban saját erőből és gógyiból az első 10-ben van. Aztán továbbkeresek, online véleményeket olvasok azoktól, akik használják stb és így alakítom ki, mit vegyek meg, amikor kell valami és nem amikor valaki el akar adni valamit.

És ez egy tipikus eset. Ha tudatosan el is kerüljük a reklámokat, akkor is vannak olyan módszerek, amik megtalálnak. Ha például sétálunk az utcán, nem tudjuk félrerántani a fejünket. Dévai Zoli például pár perc alatt mintegy 600 (!) hirdetést számolt meg Budapesten egy rövid séta alatt. Mondjuk ezek hatékonysága minimum kétséges...

De a keresőoptimalizálás miatt egy egyszerű Google találati lista is befolyásol. Sok esetben a hírek, blogok, sőt, a Twitteren egy-egy csirip is reklámot hordoz.

De mondok jobbat: a leghatékonyabb reklámok az értékesítési helyeken, vagyis a boltokban vannak! Legyen az online vagy offline bolt. Egyébként is, a vásárlási döntések fele ott történik.

Nem tudjuk magunkat kivonni a reklámok hatásából, ha nem különleges az életvitelünk. Mert persze egy erdei iskolában, ahol majdnem teljesen önellátóak vagyunk, vagy az Alföldön egy tanyán nem fognak elérni bennünket a reklámok. De nincs is miért: úgyse költünk semmit, ha még az áramot se kötjük be, nem igaz?

Persze minél inkább reklám elkerülő valaki, annál érdekesebb dolog elérni. Persze jellemzően teljesen más módszerrel lehet reklámozni feléjük, és sokszor olyan módszerekkel, amit valójában nem is tart reklámnak az ember.

Mert ez a legviccesebb az egészben: ha valaki tudatosan reklámelkerülő, és elmesélem neki, mégis hol és hogyan befolyásolja a reklám, akkor azt a választ kapom: az nem is reklám. Ez egy önvédelmi reflex persze, hiszen ellent kellene mondania saját magának, amit inkább nem tesz meg.

Szeretjük vagy utáljuk, nézzük vagy elkerüljük a reklámokat: a mindennapok részévé vált. Ha akarjuk, ha nem.

Így aztán, végül is, tök mindegy, szereted-e a reklámokat...

60 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr901225023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.07.03. 19:45:06

"Így aztán, végül is, tök mindegy, szereted-e a reklámokat..."

Ez üt! Nagyon jó! Tetszik! :))))

A témához én csak annyit szólnék hozzá, hogy szerintem tudni kell szelektálni a reklámok között, de nem szabad hagyni, hogy beszűkítsék a TV-ben, rádióban és közterületen kifüggesztett/ragasztott reklámok a látóterünket.

Én például, ha venni szeretnék valamit, akkor hosszas kutatómunkába vetem magamat. Így már több olyan külföldi prémium termékre találtam rá, és annak boldog tulajdonosa vagyok, amit még nyugat európában sem hirdetnek direkt marketinggel. És itt most nem csak drágább termékekről beszélek, hanem akár élelmiszerről is. Veszem a fáradtságot, és megnézem, hogy miben különbözik a Globus majonéz az Univertől, és akkor sem azt fogom megvenni, amelyiket kóstoltatják velem valamelyik Tescoban. (Persze, a kóstolást ettől függetlenül nem hagyom ki.) ^^

Kentetsu 2009.07.03. 19:51:03

Én csak annyit szeretnék hozzátenni...,hogy most pedig beszéljünk a hüvelygombáról! :D

afx 2009.07.03. 19:52:55

arrol, hogy az emberek mennyire tudják elkerülni a reklámokat--> www.amazon.com/Buyology-Truth-Lies-About-Why/dp/0385523882

én most olvastam és őszintén szólva ennek fényében a fent példaként szerepeltetett kommentek enyhén szólva is BULLSHITek

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.07.03. 19:54:03

Vannak tök jó reklámok, pl. kint van a szivlapát egy posztja címlapon, amiben ásványvizet reklámoznak. Nagyon jó. De az olyan reklámokat, mint pl. amivel a blogokat szórják tele nem bírom. Ezekre sohasem kattintok. Soha.

CsárliFirpó 2009.07.03. 19:57:33

Megközelítés kérdése, hogy mi a reklám. Egy bolti cégér is az, sőt egy pékségből kiáradó finom illat.
De az szerintem is nagyon igaz, hogy van egy egyre szélesebb fiatal réteg és egy felnövő új generáció, akik már minimálisat ülnek a tévé előtt, és az ott orrba szájba nyomott reklámok náluk hatástalanok. Jómagam is csak az interneten keresek rá mindenre, mielőtt elindulok vásárolni. Itt nem a pofánkba nyomott direktmarketing befolyásol, hanem könnyen elérhető precíz összehasonlítás az egymást helyettesítő áruknál, tudásban, minőségben és árban, továbbá fórumokon mások tapasztalatainak megismerése után hozom meg a döntést. Tehát a marketingeseknek lehet újra kell gombolniuk az ingjüket, vagy felkötni a gatyájukat és minőségi munkát végezni a gagyi sz*r és drága cuccok reklámozása helyett, mert változik a világ - szerencsére:)

bajaj 2009.07.03. 20:19:45

A TV annyira alpári és tolakodó lett (számomra), hogy nem is tudom, mikor kapcsoltam be utoljára. Emiatt az ott futó reklámok tekintetében én kiestem. És nem vagyok egyedül az ismeretségi körömben.

Bannerre nem bökök, talán ha tucatnyi talált meg tizenvalahány év alatt. Inkább lehúzom a keresö ablakát úgy, hogy ne is lássam öket.

Ami még működik számomra, a print: egy jó plakát, egy jó újsághirdetés meg tud fogni - ritkán. Sajnos ezekböl egyre kevesebb van.

Szakember barátom mondja, a jövö a "lead generation", azaz a különféle regisztrációs felületek által begyüjtött, nagyon személyes adatok alapján szuper-targetált egyedi reklám...

Hát nem tudom, mit kellene ajánljanak, hogy bárhova is beírjak személyes preferenciákat stb.

Szóval én azt gondolom, a reklám tényleg komoly válságban van, pusztán a lendület, a neten pedig az alacsony költség viszi elöre, és nem a hatékonyság, hatásosság.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.07.03. 20:35:22

Látom szépen be akarod mesélni magadnak, hogy normális vagy, és hogy az a normális ha rád hatnak a reklámok. Aki meg mást mer mondani, azt le akarod égetni.

Egy kis sztori. Egy ismerősöm meg akarta mutatni a honlapját, amelyre egy másik oldalról volt link, ott kellett kattintani. Én nem láttam hogy hol a link. Azt mondja: ott, ott a képernyő közepén! Hát nem látod??? Hát nem láttam.
Aztán egyszer csak rájöttem miért: a link egy banner alakú grafika volt...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.07.03. 20:36:30

Ja meg ferdítesz is. Igen, van sok márka amit keresek, és azt veszem meg. De nem azért mert beetettek a reklámmal, hanem mert kipróbáltam azokat és tudom, hogy jók, ezért veszem őket.
Persze biztos ezt is ki tudod csavarni.

ponindex 2009.07.03. 20:39:09

Én csak annyit kérdeznék a sok reklámnegálótól, hős lázadótól, hogy melyikőtök használ Pomorin vagy Kolynos fogkrémet, Man Power arcszeszt, Ász mosóport, Cynderella intimbetétét, stb, stb... nézzetek már magatokba...

ponindex 2009.07.03. 20:40:12

@endike: Példul egy triviális kérdéssel: miért pont azokat próbáltad ki?

Amigdala 2009.07.03. 21:13:19

Ha akarod, ha nem, betolakodnak az életedbe a reklámok. Az más kérdés, hogy az unalomig ismételt, fantáziátlan filmecskék, vacak, nehezen töltődő bannerek, tipográfiai és nyomdai ismeretek nélkül összetákolt újsághirdetések talán kontraproduktívak. A kérdés az: ha utálod a reklámot, megveszed-e a terméket? A megrendelőnek ugyanis nem az a lényeg, hány olvasóhoz/nézőhöz jutott el a hirdetése - ezt csak a reklámból élők igyekeznek elhitetni az ügyfeleikkel. Nekik a célba ért üzenet még nem hoz pénzt, csak az eladott termék. Megismertetni, kíváncsivá tenni, vásárlásra bírni, megszerettetni... Ezek közül a mai reklámok általában csak az elsőt teljesítik, azt is csak a nagy számú ismétlésnek köszönhetően.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.07.03. 21:17:53

@ponindex: Te valójában azt kérdezed, hogy miért CSAK azokat próbáltam ki. Tehát már a kérdésed is téves.

ponindex 2009.07.03. 21:35:26

@endike: Hát igen, pont ez a lényeg (és a reklám veleje!), hogy a fogyasztói társadalommal járó termékdömping közepette SENKI NEM KÉPES valódi képet alkotni a piacon jelen lévő összes márka minőségéről, ár-érték arányáról. TEHÁT valamely preferenciáktól vezéreltetve már a kipróbálásnál is szűr. És itt lépnek be a reklámok. Na, ennél egyszerűbben nem tudom. Ha ezt nem érted...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.07.03. 21:41:47

@ponindex: Én nem akarok az összes márkáról valódi képet alkotni, csak az útba eső boltokban vásárolható legolcsóbbakról. :D:D:D
Így is folyton újakat próbálok ki.

Tudom, hogy szinte hihetetlen, hogy valakire nem hatnak a reklámok.
Olyan ez, mint a csapvíz. Eddig csak hülyének néztek hogy azt iszom, most már lassan el se hiszik.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.03. 21:46:05

@endike: "útba eső boltokban vásárolható legolcsóbbakról" - ha boltba jársz, akkor biztosan nem tudod kikerülni a reklámokat. Önmagában a márka preferencia is reklám... Sajnálom, de rád is hatnak a reklámok, mégha nem is direkt módon.

IronLowrider 2009.07.03. 21:48:57

@ponindex:
Igen, a reklámok képesek befolyásolni embereket. Ez elég nyilvánvaló.

A kérdés a következő volt:
a reklámok befolyásolják-e azokat, akik azt állítják, hogy rájuk a reklám semmi hatással nincs, vagy minimális hatással van.

Konkrétan nincs olyan következtetés az írásodban (Konradéban sem), amely ebben a kérdésben releváns lenne.

Charlie Brown 2009.07.03. 21:56:23

@ponindex:
Jelentem, én egy időben hosszú ideig használtam Kolynos fogkrémet. Olcsó volt, és a feladatát elvégezte.

@Konrad:
Elég khm.. egyszerű érvelés egy huszárvágással mindent reklámnak minősíteni. Ennél azért valami jobbat is előhúzhatnál a kalapból.

köpőcsésze 2009.07.03. 22:09:25

Engem leginkább az árcédulán lévő szám szokott befolyásolni. Sőt, kifejezetten az az első, amit megnézek. Pl. fogalmam sincs, milyen öblítő vagy mosószer van a fürdőszobában. Azt tudom, hogy a legolcsóbb. Bár bizonyára ez is ciki.

neurotikk! (törölt) 2009.07.03. 22:09:42

Pont az a baj, hogy nem lehet elkerulni a reklamokat. Foleg akkor nagy problema ez, mikor zavar, irrital, zaklat. Sajnos gyakran akkor sem lehet. Es ha ezzel egyutt meg nem is korrekt, akkor pedig plane.
Plusz, a reklamra forditott penzt valaki megfizeti. Leginkabb a vasarlo a vegen, hisz a koltsegeit beepitik az arba.
Szoval nem eleg, hogy zaklatnak, de meg ki is fizettetik velunk?
Es e mellett meg a reklammal foglalkozok azt mondjak tok mindegy, hogy szertjuk e a reklamokat?
Zaklatnak, kifizettetik, es meg le is szarjak, hogy tetszik e az emberkenk amit produkalnak?
Ne csodalkozzatok, hogy ilyen hozzaallas mellett utaljak a reklam'szakember'eket (szakember? ugyan mar!).

Ahogy a reklamok mennek az mar tulzas. Visszajara fordul.

En is kerulom ha lehet, sajnos gyakran nem lehet, mert a kepunkbe nyomjak pofatlanul. Amit tul sokat reklamoznak, az mar eleve gyanus, ha egy mod van ra mast valasztok helyette. Addig sem fizetem kozvetve a marketingeseket. ; )
: D
Inkabb hasznos dologra igyekszem kolteni a penzem ha tudom.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.07.03. 22:09:54

Időben el kell magyarázni a gyereknek, hogy a reklám sok esetben hazudik és figyeljen oda a trükkökre, manipulációra. A mostani középkorúakat még váratlanul érte ami most van, a következő generációt fel kell készíteni. A saját nyugalmunk érdekében :-)
Egyébként meg kell.

futureboy (törölt) 2009.07.03. 22:19:26

".. Mert ez a legviccesebb az egészben: ha valaki tudatosan reklámelkerülő, és elmesélem neki, mégis hol és hogyan befolyásolja a reklám, akkor azt a választ kapom: az nem is reklám. .."

és sokszor ez igaz is.. ez már egy tágabb fogalom, az egész marketing-folyamat.

ennyi erővel már az is egy reklám, ha valaki egyszerűen minőségi terméket / szolgáltatást nyújt. elégedett voltam: hatott rám a reklám.


ma már van rengeteg olyan termék, ahol nem közvetlenül a fogyasztót, hanem azt a "közvetítő felületet" (áru-összehasonlító oldalak, fórumok, blogok, + SEO) kell meggyőzni arról, hogy jó a termékem (pl. digitális fényképezőgép), ahol a fogyasztók keresnek, és ahol "tudatosan" szelektálnak "objektív" források alapján. ezeknek a közvetítő felületeknek a befolyásolása egy összetett dolog, a hagyományos értelemben nem reklám, szerintem. vagy igen? :)

és vannak olyan termékek, pl. mosópor, gyógyszer, csoki stb. ahol a hagyományos reklámozást kell orrba-szájba nyomatni, az sem baj, ha felidegesíti az embereket, egyetlen cél van csak: elhelyezni a márka-nevet az agyban, hogy amikor a boltban válogat a vevő, akkor öntudatlanul is azt a terméket vegye le a polcról, aminek ismerősebb a márkája.

nemuccaszoc 2009.07.03. 22:19:46

Nem hülyeség, amit tetszik a végső fordulat :)

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2009.07.03. 22:44:36

Most őszintén, a reklám az vajon tényleg reklám? Sok olyan reklám van, ami tetszik az embereknek, abból a szempontból, hogy poénos, aranyos, vagy bármilyen más megmagyarázható szempontból, de attól még nem biztos, hogy az a reklám hatékony is. Hiába szereted a reklámot, ha esetleg az önmagában elvonja a figyelmet a reklámozott termékről. Kicsit olyan, mint Lelkes Emese, ami egy kellően jópofa reklám számomra, mégsem éreztem soha kedvet ahhoz, hogy otthagyjam a BB kedvéért a saját bankomat, akárcsak az OTP stand-up comedy-s reklámjai miatt.
Szóval szerintem csak azok a reklámok hatnak az emberekre, amelyekre van bennük befogadókészség, akár tudat alatt is (te jó isten, még egy ekkora közhely és levetem magam róluk).

Természetesen mondhatjuk, hogy nincs rám hatással a reklám és hogy vannak kipróbált termékeink, amiket venni szoktunk, mégis 1-2-szer csak kipróbáljuk, vajon tényleg annyira jó-e az adott jégkrém mondjuk, mint amennyire Egerszegi Krisztina nyalja utána a szája szélét. És ha csak minden x. vásárló szimplán kipróbálja, a cégeknek már megérte.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.03. 22:47:32

@futureboy: "ma már van rengeteg olyan termék, ahol nem közvetlenül a fogyasztót, hanem azt a "közvetítő felületet" (áru-összehasonlító oldalak, fórumok, blogok, + SEO) kell meggyőzni arról, hogy jó a termékem (pl. digitális fényképezőgép), ahol a fogyasztók keresnek, és ahol "tudatosan" szelektálnak "objektív" források alapján. ezeknek a közvetítő felületeknek a befolyásolása egy összetett dolog, a hagyományos értelemben nem reklám, szerintem. vagy igen? :)"

Ez is reklám, ezzel foglalkozik a szóbeszéd-marketing (womm)

esmein 2009.07.03. 23:03:58

A TV reklámok engem hidegen hagynak, valószínűleg azért mert nem én vagyok a célközönség. Annak ugyanis van költhető, fölösleges kreditje. Viszont a vodkahellt a tardablog miatt kezdtem inni, és azóta is rajta vagyok ... Ez is reklám nem?

I'll be Beck! 2009.07.03. 23:12:15

És mi van, ha valaki nem kerüli a reklámokat, hatnak is rá, de mondjuk érdemi kérdésekben erős módszerekkel támogatott racionális döntéseket hoz?
Pl. akkor is a sarki gyroszosnál vesz egy BASZOTT nagy adag szemetet azért a pénzért amiért tizenöt lépéssel odébb a mekinél egy kis adag (műfajában) első osztályú szemetet kap, ha amúgy mekiéknél múzeumok éjszakája dínó is van hozzá. És ájmlávinit, mindenki hepi, polájt & PC.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.03. 23:27:48

@Môžeš mi pomôcť?: nincs semmi, ez normális. A meki nem neki szól. De ha mondjuk haverokkal beólne valahova, arra már nem jó a gyroszos, és ájmlávinit, nem? :)

KaraSaraqan 2009.07.03. 23:44:24

A dolog egyszerű a magam részéről: nézek reklámokat, kifigurázom őket, átgyúrom, egyszóval (szép, régi csángó szavunk) kreatívkodok.

Aztán megveszem azt, amiről tudom (saját/mások tapasztalata és ajánlása alapján), hogy szükségem van rá, és abból is az elérhető legjobb minőséget. Ha Csing-Cseng-Csung, kínai import, akkor azt, ha neves, patinás magyar/nyugati, akkor meg azt. A minőség számít, nem a márka. Fölösleges xarra meg nem költök.

Konrad: a blogbejegyzéseddel csúsztattál egy szépet, ugyanis összemostad a reklámokra való immunitást az önálló döntéshozatali képességgel. A kettő nagyban fedi egymást, de nem azonosak. Mert az első csoportba tartoznak azok is, akikre tényleg nem hat a reklám, de ettől még igencsak ostoba vásárlási szokásaik vannak (tanult/átvett, és kontrollálatlanul követett minták), a másodikba pedig azok, akik lehet, hogy reklám hatására döntenek valamely termék mellett, de előtte igencsak utánanéznek a dolgoknak, tehát náluk a reklám csak figyelemfelhívásként jelenik meg, és a saját, megalapozott döntésük az, hogy végül is az A mosóport veszik meg és nem a B-t, vagy a C-t.

Amúgy a reklám fogalmának túlzott kitágítása a fogalom gumiszerűvé válásához és kiüresedéséhez vezet, hiszen ezzel az erővel a világon minden reklám, vagy reklám lehet. Még egy fenyőfa is. Wunderbaum. Spar/Interspar.

A reklám olyan tudatos hírkeltés valamely termékről/szolgáltatásról, amelynek elsődleges célja az adott termék/szolgáltatás fogyasztásának fokozása.

Attól, hogy a B-űrhajós naplopók megpróbálnak mindent bevonni a reklám-hálózatba (hogy bármiről asszociálj valamilyen fogyasztói cuccra), ezek még nem válnak reklámmá.

A tudatos fogyasztót éppen az különbözteti meg a konzumbirkától, hogy nem engedi magát belevonni a marketingesek kiagyalta össznépi játékba.

KaraSaraqan 2009.07.03. 23:46:05

Amúgy van egy elgépelés a bejegyzés elején: nem a Termintár tér vissza (ékezet nélkül "termeszkátrány" lenne angolul), hanem a Terminátor.

Mr. Ligthman 2009.07.03. 23:49:18

Naiv aki azt hiszi, nem befolyásolják a reklámok. Körülvesz minket, ott van mindenhol: a szomszéd meséli, hogy hol mi történt vele (a boltban, az orvosnál, az utcán), a család, a barátok is sztoriznak, elkerülhetetlen egy-két olyan történet, amelynek ne lenne pozitív vagy negatív szereplője egy-egy termék vagy szolgáltatás.
Csókoltatom azokat is, akik a google-ban néznek utána. Azt mondják meg: mit is keresnek? Honnan tudják, hogy amit keresnek, az létezik? Megnézed egy étterem címét: honnan tudod, hogy van az az étterem. Megnézed, hol lehet kapni ezt vagy azt: honnan tudod, hogy létezik a keresett dolog? Keresel egy CD-t. Honnan tudod, hogy megjelent?
Politika? Kire szavazol? Mi alapján? Szerinted az nem reklám?
Nem az a baj, hogy körül vesznek minket a reklámok, hanem az, ha gondolkodás nélkül hagyjuk befolyásolni magunkat. Ne ellenezd a reklámot, hanem használd ésszel. Gondolkodj, ember! Ez hozott le a fáról.

futureboy (törölt) 2009.07.04. 00:19:44

@Repülő Majom: "..Kicsit olyan, mint Lelkes Emese, ami egy kellően jópofa reklám számomra, mégsem éreztem soha kedvet ahhoz, hogy otthagyjam a BB kedvéért a saját bankomat, akárcsak az OTP stand-up comedy-s reklámjai miatt. .."


nagyon érdekes, amit írsz, jó példa arra, hogy minden termék / szolgáltatás típus különböző lehet, különböző módszerekkel is kell reklámozni. nagyon kicsi az esélye annak, hogy azért váltasz bankot, mert láttál egy szellemes, szórakoztató reklámot, de ebben nem vagy különleges, kb. senki sem fog Emese vagy Nyuszómuszó miatt rohanni a saját bankjából a konkrét bankokba, csak azért, hogy számlát nyisson. de egy reklámnak a megerősítés, pozicionálás is lehet célja. lehet, hogy eszed ágában sincs abba a bankba menni, de a tudatodban a szellemes reklám által keltett szimpatikus imidzs összekapcsolódik az adott bankkal, és majd, amikor a saját bankod nagyon felidegesít valamivel, illetve, amikor hitel-felvételt tervezel, na akkor befolyásolja majd a döntésedet a reklám, úgy, hogy nem is tudsz róla. a legtöbb ember a hitel-felvételnél vált bankot.

itt tipikusan az a cél, hogy a márkát, és egy hozzá kapcsolódó pozitív érzetet elültessenek az agyban. az, hogy nem rohansz azonnal számlát nyitni, még nem azt jelenti, hogy nincsen rád semmilyen hatással. mások sem rohannak számlát nyitni, de talán nem is ez a cél..

Ouaid (törölt) 2009.07.04. 00:33:40

Hát az igaz, hogy van sokféle hirdetési forma, de a legismertebb tényleg a tévés reklámspot, és ez tényleg nagy bajban van, akármit is mondasz a laikusok laikus szóhasználatáról. Az újságok lassan csődbe mennek. A tévék karcsúsítanak. Gyűjtöm az ilyen híreket, már több városban is betiltották a közterületi hirdetéseket (valami latinamerikai államban). A reklám hagyományos formái, úgy értem a nyílt és agresszív, agymosó reklámok ma már nagyon nem szimpatikusak, és ezt csalhatatlanul fogalmazzák meg a kommentelők.

Szakemberként nem tudom, hogyan látod, de nekem úgy tűnik, a nem agresszív hirdetési formák még eléggé fejlődésre szorulnak. Alkalmazzák őket, de nem olyan megbízhatóak és ismertek, mint a bevált módszerek, talán kevesebbet is költenek rájuk, stb. Összességében úgy tűnik, mintha csak kiegészítésképpen alkalmaznák őket. El bírsz képzelni egy világcéget tévéreklámok nélkül? Mekkora lenne a pánik, ha azt mutatnák a trendek, hogy öt év múlva gyakorlatilag senki sem fog tévét nézni?

Persze, a kiegészítő módszerek léteznek, de azért csak az az üzenet a legmeggyőzőbb, amit van idő felépíteni, ami kéretlenül is a képedbe tolakodik, és színes-szagos módon, hanggal, zenével kiegészítve mutogathatja meg, hogy milyen istentelenül boldog is leszel, ha megveszed ezt a távol-keleten tömeggyártott akármit. A tévé rendelkezik ezzel a technikai lehetőséggel, az összes többi nem. A többi helyen csak a nagyon kevéssé színes-szagos, nagyon rejtett reklámok helyezhetők el. A Gugliban vehetsz magadnak egy helyet, de az a két kék-fehér sor, amit a Gugli engedélyez, nem olyan meggyőző, mint egy pucér modell isteni aláfestő zenével. Egy boltban találkozol a termékek logójával, de az a logó, legyen akár egy mosolygó csirke, azért csak nem olyan vonzó, mint egy pucér modell. Ebben az értelemben az ilyen módszerek valóban nem számítanak reklámnak, hiszen szinte teljesen különböznek attól, amit minden nap hússzor reklámnak neveznek a tévében.

Ouaid (törölt) 2009.07.04. 00:39:07

Ja, kihagytam a hirdetési újságot. A napilapokban a reklám ránézésre különbözik a rendes cikkektől (színesben nyomtatják), így néhány próbálkozás után az ember elsajátíthatja a pavlovi reflexet, hogy ami reklámnak néz ki, arra oda se néz. Maradnak az ingyenes szórólapok, arra lehet pucér nőket nyomtatni, de azok se mozognak. Nyilván ez nem lehet a reklámpiac jövője. Lehet, hogy valami egészen új hirdetési forma lesz a következő húzóágazat.

sourcerror 2009.07.04. 02:53:59

Azért ne keverjük már a guglis hirdetést, ami a releváns keresésnél jön elő, meg a TV-s "100 mosás után is ragyogó színek" típusú reklámot.

Én is Endikével értek egyet: az ember egy csomó különböző terméket kipróbál, ami az útjába akad, ha elégedett vele, csak ritkán próbál ki mást is, ha nem akkor meg gyakrabban.

És futureboy-nak is igaza van az aggregátor oldalakkal kapcsolatban:
ha én olyan projektort keresek, ami 1024*768-os felbontást tud, nem fogja kidobni a termékedet, ha az csaj 800*600-at tud, akármennyit is brainstormingolnak rajta a marketingeseid.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.04. 06:38:44

Most valószínűleg népszerűtlen leszek. Gyakorlatilag nem tévézek - akkor is csak lágyagyú bigéknek tervezett női csatornákon nézem a néznivalót - körübelül-majdnempontosan 10 esztendeje az információim többségét a neten szerzem. A minap csapkodtam a térdem a hazai baromfi magyarkodós reklámjától, úgy röhögtem rajta. Viszont a nehezen szerzett pénzemet szeretem könnyen kiadni, időnként némi fölöslegesnek tűnő luxusra. Például prémium minőségű kutyakaját veszek a kutyámnak, vagy magam főzök neki finomakat. (Előbbit gyakrabban) A weben rendelek, majdnem mindig reklám hatására születik az impulzus. (Vettem már praktikus fém kutyatáptartó badella miatt jó összetételűnek tűnő, de addig ismeretlen kutyatápot, ami bevált..) Én is utánaolvasok, mi a tuti, de hülye lennék tagadni, hogy végül a fém badella ami meggyőzött: zavart ugyanis, hogy a táp a levegőn szagos és romlik a minősége. A fém tartóban meg nem.
Kattintok bannerre, ha olyat hirdet, ami érdekel. (Cuki cicatakaróért igenis részt veszek a most futó Purina programban!) A Sparban - mely áruházláncot addig szabályosan és nagy ívben kerültünk - megvettük a nagyobb kakaót a hozzá járó Hupikék Törpike miatt.(Már mindenkinek megvolt az óvodában a Törpilla csak az én lányom vadászott rá!) A gyerek azóta Hupikékspárnak nevezi. A barátnőm a posztgrad képzésen este suli után törpbörzézett - oda meg csak diplomás felnőttek járnak. Ja! A többség nem a gyerekének gyűjtötte!
Egyébként tudatos vásárló vagyok, elolvasom a termékleírást, nem figyelem a tévés majomságok többségét, haragszom a nagy és villogó bannerekre. De ha egy weboldal tetszik, akkor úgy fizetek érte, hogy kattintok rajta pár reklámot... (és akkor már lehetőleg az érdekesebbeket)
Azt hiszem, az első netes vásárlók-eladók között voltam, mégsem jellemző, hogy pl. könyvet neten vegyek. Mások meg igen...
Szerintem a mai világunkban a reklámok olyanok mint az őserdei lián. Akadályozza a mozgást ha túl sok van belőle, de ha tarzanoznál, mert jön a tigris, nem hátrány, ha úgy használod őket, hogy ne szakadjon egy tonna szőrös pók a nyakadba.

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2009.07.04. 06:42:54

igen, szeretem a jó, igényes, ötletes reklámokat. azt viszont nem értem és komolyan érdekelne a véleményetek, hogy miért kell egy városi séta/autózás közben úgy éreznem magam, mintha belecsöppentem volna egy reklámlapba? elsősorban az óriásplakátokra gondolok, melyek elborítanak minden szabad felületet. külfölddel hasonlítok össze, igen, egészen konkrétan angliával, ahol egy kb 100-150ezres városban éltem, mint itthon is, de az óriásplakátok száma NAGYSÁGRENDEKKEL kissebb volt. :( lehangoló, elkeserítő, számomra taszító és kontraproduktív. konrád, erről érdekelne a véleményed... post esetleg? :)

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.04. 06:46:07

www.youtube.com/watch?v=-jMQvH6SLOk
Erről a baromfis reklámról beszéltem iménti hozzászólásomban.

kegyetlen 2009.07.04. 06:59:01

@futureboy: szerintem létezik közvetlen kapcsolat a reklám és a fogyasztói viselkedés közt. Én azért a CIB Bankhoz vittem a pénzem, mert édes volt a nyuszis rész az állatorvosos sorozatban. :D

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.04. 07:33:59

@kegyetlen: Végre egy sorstárs, aki be is vallja! :D

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.07.04. 08:12:14

@CsárliFirpó: és ha tudnád, hogy sok esetben a boltból áradó illatnak kevés köze van az ott készülő/árusított termékhez! (valahol azt olvastam, hogy pl. a a pékségek környékén terjengő illatfelhők valami szagosítóból származnak)

@Repülő Majom: az Emesés példád elég jó. Maga a reklám nagyon tetszett, de a mai napig nem tudtam megjegyzni, hogy melyi bank reklámja. Bezzeg a hüvelygomba... :DDDD
Előbbi tetszik, utóbbi annyira irritáló, hogy valószínűleg többen ismerik, ergo hatásosabb.

@mr lebowski: ezen én is morgok már jóideje. Ha rajtam múlna, egyszerűen betiltanám az óriásplakátokat.

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2009.07.04. 08:54:29

@bécsi pszicho: gondolom erre is van valami nesze semmi, fogd meg jól szabályozás, ami miatt úgy nézünk ki, ahogy. a furcsa az, hogy gyakorlatilag alig találkozom ezt ellenző véleményekkel.

A nép fia 2009.07.04. 09:03:23

@bécsi pszicho: Szagosítótól?! Nem emlékszem, hogy nagymamám bármikor is szagosítót használt volna, hogy odacsalogasson minket az épp kisült kalácshoz, mentünk mi magunktól is, mert a KALÁCS árasztotta a jó illatot.

Apám cukrász, de még az életben nem láttam szagosítót használni. Nyilván, vannak aromák és anyagok, amelyeknek szaguk/illatuk van, de amit mondasz, az ökörség.


A CIB-es reklámról: szerintem nagyon aranyosak. És amikor meglátom, akkor mindig büszkeséggel tölt el, hogy ott van számlám. Kettő is. Igaz, Inter Európás számlám miatt lettem CIB-es, de nem bánom, mert jó banknak tartom.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.07.04. 09:15:22

@A nép fia: konkrétan a metró lejáratánál berendezett aprósütit árusító boltok kapcsán emlegettek ilyesmit...

Nagyanyádékat eddig nem emlegettem.

uni1002 2009.07.04. 09:42:41

@A nép fia: Miért van, hogy a Tescóba menve, már az ajtónál kenyérillat csap meg, mikor a pékségük oda jó 200 méter. Elmenve a légkondik nyílása alatt, még töményebben dől a sülő kenyér illata.
Közeledve a kenyeres polchoz, alig érezni valamit. Ezt hívják illatmarketingnek.
Szerintem valahol egy kis üvegecskéből keverhetik a befúvott levegőbe a mesterséges sülőkenyér szagot.

futureboy (törölt) 2009.07.04. 10:07:07

@A nép fia: "..A CIB-es reklámról: szerintem nagyon aranyosak. És amikor meglátom, akkor mindig büszkeséggel tölt el, hogy ott van számlám. Kettő is. Igaz, Inter Európás számlám miatt lettem CIB-es, de nem bánom, mert jó banknak tartom. .."


na, pontosan ez a megerősítés, amiről írtam. bankoknál elég fontos.


kegyetlen: "szerintem létezik közvetlen kapcsolat a reklám és a fogyasztói viselkedés közt. Én azért a CIB Bankhoz vittem a pénzem, mert édes volt a nyuszis rész az állatorvosos sorozatban. :D"


akkor ez nagyon jól sikerült ez a reklám :) de szerintem általában nem jellemző, hogy reklám hatására, impulzus-vásárlás-szerűen bankot váltunk, főleg ma már, amikor a legtöbbünknek a számlájáról a közszolgáltatók csoportos beszedésekkel vonják a havi díjakat. annyira macerás egy bankváltás..

egyébként nekem nincs tv-előfizetésem, de ez nem azt jelenti, hogy soha nem látok tv-műsorokat, másoknál szoktam látni, de nem tudom, h melyik az a nyuszis reklám. egyet viszont tudok: van a CIB-nek egy olyan reklámja, ahol az állatorvost meghívják a rádióba, és közben a nagydarab asszisztensének, aki otthon hallgatja, a Dr. Bubót küldi. ez már nagyon régen megy ez a reklám, és ez nálam már az a kategória, amikor egy vasalót szeretnék a tévébe röpíteni, csak sajnos nem tehetem, mert nem az én tévém. de nálam ez már elérte azt a szintet, amire azt mondom, hogy "csakazértsem", soha nem választanám ezt a bankot, amiért ilyen reklámot csinált. ez már túl irritáló reklám, nekem, ez nem megerősítette, pozicionálta a márkát az agyamban, hanem felbőszített.

dehát ízlések és pofonok :))

uni1002 2009.07.04. 10:09:59

Amit a TV csatornák csinálnak, szerintem öngól. Megy a műsor normál hangerővel, egyszer csak felüvölt a reklám hangja, az ember automatikusan a távirányítóhoz nyúl, és elkapcsol egy csendes természetfilmre. Aztán ott is felejtkezik. Kivezérlésmérővel megvizsgálva a reklámhangot,/olyan helyen dolgoztam/ látszik, hogy erőteljesen komprimálják, /összenyomják a dinamikát/, a normál műsorhoz képest. Ezért tűnik jóval hangosabbnak,/megnő az átlag hangerő/, amivel nem nézésre, hanem menekülésre késztetik a polgárt.

Stomi 2009.07.04. 10:28:06

Úgy látom még mindig sokan meggyőződésként vallják, és a fősulin is ezt akarták belém verni, hogy minden reklám, minden marketing. Hát nem. Ha ellen vélemény van azonnal azt mondják a beltenyésztett "szakemberek", hogy na ez meg pont ezért reklám. Ha beszélgetek valakivel és információt cserélünk azt nem kellene kisajátítani egy szakmának. Igen is vannak olyan reklám kerülők, akik hatékonyabbak, mint maga a reklám. Én néha nézek TV-t, de nem tudom, hogy ki reklámozott, hiába láttam. Ha tetszett is EMESE, nem tudtam melyik cég hirdetése. Sokat autózok, de egyetlen hirdetést sem tudnék visszamondani. Miért hát ez a hisztérikus reflex minden marketingesnél, hogy de, de. Akkor is, akkor is. Be lehetne már látni, hogy agymosást kaptak, nem minden marketing, nem minden reklám, csak ráfogják. Miért nem mondhatom, bizony nem reklámok szerint vásárolok? A feleségem igen, de én soha és sok embert ismerek aki a válsztékból termék tulajdonságok alapján választ. Akkor most én is űrkutató lennek, mert esténként felnézek az égre?

Karnamantra 2009.07.04. 11:02:58

Ez olyan, mint amikor valaki az iwiw (facebook stb) ellen van olyanok miatt, hogy akkor ott őt "el lehet kapni". Pedig pontosan az jelenik meg róla, amit ír magáról... akár hazugság is lehet.

A reklámokat sem kötelező megnézni, ha mégis megnézzük, elhinni, ha mégis elhisszük, megvenni. Akkor meg miért is zavarnak minket...?

Engem kifejezetten szórakoztat, ha látok egy jó reklámot, ami már-már a művészet kategóriájába tartozik, vagy annyira ötletes, humoros. Voltaképpen már az is reklám, ha bemegyünk egy kisboltba, és külön állványon "támad ránk" egy zsírúj, vagy egy akciós termék. A csomagolás színe, neve, újdonsága (az első citromos hypo, vagy mentás pzs stb), ezek mind "kipróbálásra" sarkallnak minket. Persze nem kötelező, de aki emiatt idegeskedik...

Arról nem is beszélve, hogy nagyon sokunkat tart el a reklámpiac a kereskedelmi szférából... nem kéne lebecsülnünk.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.07.04. 11:07:33

@Karnamantra: ami a látott, de meg nem jegyzett reklámokat illeti (pl. autózás közben óriásplakátok).
Gondolom nektek is tanították a suliban azt az ősrégi reklámtrükköt, amikor egy mozifilm kockái közé becsempészték egy kiborított popcornos (alias pattogatott kukorica) zacskó fotóját, minek hatására megnőtt a kukorica forgalma a büfében.
Amennyire tudom, az utak mentén felállított óriásplakátok is főként erre a jelenségre építenek.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.07.04. 11:08:30

@Tomiko: bocs, az előző neked szólt, csak mellényúltam.

kyanzes (törölt) 2009.07.04. 11:08:50

Személy szerint 2003 óta nem nézek tévét. Egyetlen oka: izléstelen hangerejű (és túl gyakori) reklámok. Egy szép napon meguntam.

Webes reklámok: hozzá lehet szokni a figyelmen kívül hagyásukhoz, persze egy-egy darab nyílván elvonja a figyelmet. Ilyenkor ki szoktam takarni valamivel. Általában elég görgetni vagy csökkenteni az ablakméretet. Különösen sokkoló amikor ismétlődik valami. Mintha kalapáccsal ütnék az ember fejét.

Utcán általában vezetésre koncentrálok.

Persze itt-ott egy-egy reklám betalál, de ez elkerülhetetlen.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.07.04. 11:10:55

@Karnamantra: hogy miért zavarnak? Mert tolakodóak, erőszakosak, legtöbb esetben közelítik a hazugságot ("bifiduszesszenzisz" pl).
Fabulon Ági a Kálvin téren sohasem zavart.
A mostani óriásplakátok kilógnak a környezetükből, inkább a szemetelést, a környezetszennyezést idézik fel bennem, nem azt, hogy valamit hirdetnek.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.07.04. 11:12:15

@kyanzes: felraksz egy firefox-ot + AdBlock Plus plugint és a reklámok, valamint a téged zavaró egyéb apróságok kicsukva. Ha még felraksz egy noscriptet is, akkor a keymedia-s aláhúzott szörnyűségeket is elkerülheted.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.07.04. 13:36:43

Akkor most képzeljetek el egy világot reklám nélkül ...

Azoknak, akik Konrád vérét szívják, azért felhívnám arra a figyelmüket, hogy Ő első sorban _onlinemarketinggel_ foglalkozik, célzott és testreszabott hirdetésekkel. Talán érdemes belátni, hogy napjainkban ez a legetikusabb hirdetési forma. Lehetőségetek van blokkolni őket, illetve, ha nem blokkolod, akkor legalább olyan hirdetések jelennek meg, amik téged érdekelhetnek.

Az autópályán egy multireklám plakát miatt nem fogtok félreállni, és letakarni egy nagy fehér lepedővel ... viszont, ha mindennapos számodra az autóbérlés, akkor talán nem haragszol azért, ha a piacon folyó versenyből minden percben a legfrisebb ajánlatok jelennek meg a postafiókodban, vagy a kedvenc hírportálodon (mert az ETARGET ezt is tudja, akárcsak az AdWords).

Kolbert István 2009.07.04. 16:13:37

@bajaj: Kedves Bajaj! Akkor neked a leginkább megfelelő reklámok. a filmekben videóklibekben elhelyezett brandek lesznek. Pl. a Vasemberben milyen jól nézett ki az R8as Audi meg a legujabb videóklipekben milyen jó telefonok vannak stb... a szupertargetálást ez is jelenti. Az is lehet még egy út, ha a reklámokból kapott pénz mondjuk a közművek költségeit fizeti, Pl. az áramellátóval szerződést köt egy ügynökség, mi kitöltjük az érdeklődési körünket és életstílusunkat firtató kérdőívet és csak ez alapján kapunk ajánlatokat. Akár emailben, akárhogy. Lehet más közmű is. Sok lehetőség van, a reklámozól és a társadalom együtt fog működni előbb utóbb.

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2009.07.05. 07:46:23

@Yo P: "Azoknak, akik Konrád vérét szívják, azért felhívnám arra a figyelmüket, hogy Ő első sorban _onlinemarketinggel_ foglalkozik" való igaz. és mégis-magamat is beleértve- milyen hamar elhúzott a t.olvasóközönség az offline reklámok pocskondiázása felé. talán az online reklám egy ici-picit is tudatos/felkészült netezőnek nem_tud olyan zavaró lenni, mint az off a különböző szűrők miatt, hiszen nagyságrendekkel kevesebbel találkozunk így.

deejayy · http://deejayy.hu/ 2009.07.06. 08:55:04

Üzletet és életet vezetni csakis racionális beszerzési döntésekkel lehet.

sourcerror 2009.07.06. 19:03:03

""Azoknak, akik Konrád vérét szívják, azért felhívnám arra a figyelmüket, hogy Ő első sorban _onlinemarketinggel_ foglalkozik" való igaz. és mégis-magamat is beleértve- milyen hamar elhúzott a t.olvasóközönség az offline reklámok pocskondiázása felé."

Talán azért, mert a blogpostban ő is egy kalap alá vette a kettőt.


süti beállítások módosítása