Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (7) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (9) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (9) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mire jó a Google Analytics - a Google-nek?

Címkék: google adatbázis építés hónap

2009.07.17. péntek 14:36 Konrad

A Google Analytics - kimondhatjuk - a legnépszerűbb és talán a legjobb ingyenes webanalitikai szolgáltatás. Bár csak néhány éve van a piacon ilyen néven, de az "elődje" egy fizetős szolgáltatás volt. Azt vette meg a Google, majd tette ingyenessé. De miért volt ez jó neki?

Vannak erre a kérdésre triviális válaszok, mint például az, hogy látja a weboldalak forgalmát, így trendeket is lát, pontosítani tudja a keresőben megjelenő találatokat stb. Egy érv szinte alig hangzik el: az Analytics a Google legjobb trójai falova!

Persze nem kémkedni küldték (persze dehogynem, de máshogy), hanem eladni. A Google Analytics ugyanis mára gyakorlatilag az összes olyan céges weboldalon (is) jelen van, amelyiknek a forgalma csak kicsit is érdekes a tulajdonosoknak. Tehát a Google kezében van egy webcímekből és e-mail címekből álló adatbázis, ráadásul olyan e-mail címekkel, amiket a témához elvileg valamennyit értő emberek olvasnak. És olvasnak, hiszen ha egy mailt a "Nagy Google" ír, akkor az biztos érdekes!

Ezt az adatbázist pedig már jól lehet használni eladásra. Például ahogy nem olyan rég történt, kuponok kiküldésére az AdWords-höz. Olyan kuponok kiküldésére, amikből ha csak minden ezredik bejön, máris nőhet a hirdetési forgalom. Jó üzlet, nem?

De ez még fokozható. Ha szeretne bevezetni valamit a Google, ismétcsak van hova fordulnia. Vagy ha szeretne nyilvános tesztre bocsátani valamit. Bár ott van a kezében az egyik leghatékonyabb direkt hirdetési rendszer, még arra sincs igazán szüksége, hiszen itt vannak az e-mail címek!

Vagyis a Google egy értékes és jó terméket tett ingyenessé, amelynek a használatát regisztrációhoz kötötte, és így épített magának egy nagyon ütős adatbázist!

Érdemes tanulni ebből. Ha szeretnénk egy komoly adatbázist építeni, akkor ne csalit, ne valami haszontalan üveggyöngyöt adjunk, hanem mondjunk le rövid távon a bevételünk egy részéről, és valódi értéket adjunk ingyen. Pontosabban nem ingyen, hanem regisztrációért cserébe.

Így örömmel fogják megadni az értékes e-mail címeket, sőt, még a leveleinket sem fogják utálni (főleg, ha nem vagyunk túl erőszakosak). Persze ehhez kell legalább egy jó termék, aminek a bevételéről lemondhatunk. De ha ezt meg tudjuk tenni, biztosan alapozhatunk a jövőbeni bevételekre! 

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr641251506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sallai Dani 2009.07.17. 14:52:46

Én kicsit nehezen tudom elképzelni, hogy a sorrend valóban az volt-e hogy 1) gyüjtsünk sok email címet 2) de hogyan 3) adjunk valamit cserébe.
Bár, hogy ez az érzésem lehet hogy azért van mert annyira jól csinálták esetleg ezt a fenti sort. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.17. 14:56:56

@sallaidani: nem is írtam, hogy ez volt a sorrend. Azt írtam: erre is jó lett, ezért tanulságos, tanuljunk belőle.

kollinz · http://twitter.com/kollinz 2009.07.17. 15:40:14

azért ehhez a sikertörténethez kellett egy többmilliárdos háttér, ami ezt az ingyenessé tevős "játékot" lehetővé tette :)

Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2009.07.17. 15:52:39

@kázé: Jogos. Ahogy azok kritikája, akik az ingyenességről szóló bejegyzésemnél mások is leírták, hogy ez bizony sokszor a "gazdagok" játékszere.
Nagyon szépen tud működni az egész koncepció, csak kell hozzá megfelelő mennyiségű tőke.
Ezt látjuk a saját területünkön, amikor olyan szoftvert fejlesztünk, amelynek versenytársai 3 nagyságrenddel nagyobb pénzből vannak fejlesztve és még inkább marketingelve. De bátrak vagyunk :)

2009.07.17. 16:20:39

egyszer nem lehet majd az (de lehet), hogy ok, akkor fizess 10 dollárt egy évre a szolgáltatásokért. nem pénz érte, mindenki kifizeti. utána mivel van összeg, lehet emelni. ez nagyobb biznic szvsz.

cbc 2009.07.17. 16:35:09

Sajnos a Google sikere abban áll, hogy az emberek nem gondolkodnak. Néha felröhögök, amikor látom, hogy miket írkálnak be az emberek a keresőmezőkbe. (pl. www.yahoo.com...). Ehhez mérten rettenetesen nagyképűek lettek, és kb. a 25. emelet magasságából kommunikálnak az egyszeri felhasználóval.

Mária 2009.07.17. 16:55:21

Nem a pénzügyi háttérrel van a baj itthon, hanem azzal, hogy többnyire nincs meg a háttérben az az érték, amit oda lehetne adni ingyen :)

cbc 2009.07.17. 17:06:12

Persze van aki máshogy keres milliókat:)

lakoter.com/2009/07/12/millokat-kereshet-az-ingatlanuzlettel/

nektek amúgy nem tűnt fel, hogy a nagy siteokról fokozatosan tűnnek el a google adek, és helyette van etarget?

RustySpoon (törölt) 2009.07.17. 17:15:09

@cbc: "és kb. a 25. emelet magasságából kommunikálnak az egyszeri felhasználóval."

Szerintem a cég méretéhez képest nagyon jó és hatékony supportal és faq-val rendelkeznek.. nem tudom miről beszélsz..

Ami a témát illeti: az összes google szolgáltatás ami ingyenes másutt a töbszörösét termeli, mint önmagában. Ennyi. Az emberek többsége nem tudja elképzelni, hogy valaki miért nyújt ingyen valamit.. hát azért, hogy másutt a százszorosát zsebelje be az ingyenességgel. Ráadásul önként biztosítjuk be a google pozícióját nagyon-nagyon hosszú időre azzal, hogy használjuk ezeket a szolgáltatásokat. Sokan el sem tudják képzelni, hogy micsoda előnyt és értéket képvisel egy-egy ingyenes szolgáltatás statisztikája a versenytársakkal szemben. A google ismeri már a szokásainkat és ezáltal az igényeinket is. Ha úgy tetszik a jövőbe lát.. és ezt akár hiszitek, akár nem, pénzre lehet váltani.. nagyon sok pénzre.

Nem tudom ki mennyire ásta bele magát pl a gmail adatvédelmi nyilatkozatába.. nah hát én nem használok gmailt azóta.

viks 2009.07.17. 17:23:04

Ne haragudj, de én itt pár dolgot nem értek - talán én vagyok gyépés.

Milyen email címek kerülnek a google kezébe? - az analytics használatához kell egy google account és kész. Semmiféle email nem szükséges.

A google a szokásokról az oldalon tudomást szerezhet, de azokat személyekhez kötni nem tudja (kivéve IP cim) - igy a látogatók jelenléte gyakorlatilag haszontalan számára SPAM szempontjából, kivéve ha célzott hirdetéseket szeretne egyenesen az oldalon, vagy más oldalakon elhelyezni.

??Milyen adatbázis? Milyen Email?

StreetView · http://streetview.blog.hu 2009.07.17. 17:26:05

@viks: És az IP-vel mire megy? Egyébként teljesen egyetértek veled. Nagyon ritkán küld e-mailt a Google. Most kaptam 15.000 Ft-os bónt (amit nehezményez a posztíró), aminek én nagyon örültem, mert nem muszáj ráfizetni, felhasználom és kész!

nemuccaszoc 2009.07.17. 17:32:35

Valóban, nem is gondolnánk, hogy a google hogy körbehálóz minket, remek észrevétel.

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2009.07.17. 17:33:20

@viks: csak nézd meg, hogy ha van google accountod, milyen cookie-kat rakott a gépedre, és azokat hova küldi fel a böngésződ. Nem tudja mindenkiről, hogy mi az eMail címe, de sokról tudja. Akiről pedig nem, arról is tudja milyen oldalakat látogatott előtte, mert azokon is ott van a hirdetés, vagy az analitics, vagy valami google. Amelyiken meg nincs ott, az talán nem is annyira fontos weboldal.

Honnan máshonnan tudná, hogy például engem a búvárkodás érdekel. Emléxik. És van neki mire. Figyel téged.

karit 2009.07.17. 18:06:52

Tudja valaki - tapasztalatból -, ha a szájtomon AdSense és E-target doboz is futna egymás mellett, kábé milyen arányban várható a bevétel ezekből?

webanal 2009.07.17. 18:07:03

Hallotatok már a Yahoo! WebAnalytics-ről? Az tényleg ingyenes. És egy marék magyar srác csinálja budapestről.
Erről kellene blogolni.....

viks 2009.07.17. 19:59:31

@Verhás Péter: Technikailag minden pontatlan ebben az írásban és erre szeretném felhívni a figyelmet.
Ez az írás a formában akár demagógia is lehetne.

Vedd igy: idejön egy látogató és elolvassa ezt és mit gondol? Vuhh az a gonosz Google. Miközbe az email szerepelni sem szerepel az egészben az Ip met a Kis Jóska is viheti és viszi is - minden oldal amit meglátogatsz annyi infót szed le rólad amennyit nem szégyell, nem kell ehhez semmilyen Google.

És ugye tudjuk - ne azoktól féljünk akik szem előtt vannak, hanem akik nem.

Ilyet, hogy: "milyen cookie-kat rakott a gépedre, és azokat hova küldi fel a böngésződ" - a cookie adatokat adott domainre lehet csak küldeni, tehát nyilván nem kell magyaráznom ez mekkora H. Ezt a domaint tiltani is lehet - aztán csókolom. De ugye erről írni már bonyolult lenne?!

Meg honnan tudja, magyarázza el nekem valaki nálam sokkal járatosabb a webprogramozásban, mi az email címe adott delikvensnek? Kitalálja a szokásai alapján? Hmm lássuk csak ez egy kiscsibe.kukac.hápé.hu?

Nem akarom rontani a bizniszt Konrád - de pontosabb tanácsokat kell adni.

Mária 2009.07.17. 20:43:46

@webanal:

Hogyne. De a Yahoo nem igazán foglalkozik a magyar nyelvű oldalakkal.

Neki bizonyára nem üzlet finomítani a keresési feltételeket egyetlen nagyvárosnyi célcsoport speciális elvárásai szerint.

A nagyvárosnyi felhasználó alatt a magyar nyelvű oldalak között kereső embereket értem.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.07.17. 23:00:18

@kázé: Inkább jó ötlet kell! Ott van például a domainriado.hu. Szerintem kíválóan megfelel adatbázisépítésre. Egy hét alatt munkaidő után le lehet programozni (értsd: két forintos munka), mégsem tette meg senki, mert nem volt meg az ötlet.

@viks: Bár kicsit provokatívnak érzem a hangnemedet, egyet kell értsek abban, hogy nem csak problémák léteznek, ahogy azt Verhás Péter felvázolta, hanem megoldások is!

Végül pedig pár szót a poszthoz kötve: Én is kaptam AdWords kupont, viszont nem tudtam felhasználni, mert csak friss (két hétnél nem öregebb) fiókokban lehetett beváltani. Természetesen nekem már 1 éves volt, amit a Google is nagyon jól tud. Mégis kiküldte, és ezért kicsit neheztelek rá, mert gondolom azt várta, hogy ingyen akadok a horogra ...

Longhand · http://longhand.hu 2009.07.17. 23:28:47

Elég egy közepes méretű internetszolgáltatónak lenni ahhoz, hogy ha sokkal kisebb mintával is, de lepipáljuk a Google-t "megfigyelés"-ben. :)

Compucius 2009.07.17. 23:45:38

"Milyen email címek kerülnek a google kezébe? - az analytics használatához kell egy google account és kész. Semmiféle email nem szükséges."

Nem véletlenül egy úgy néz ki az összes Google szolgáltatásba való belépés, hogy e-mail cím: - jelszó: ?

"A google a szokásokról az oldalon tudomást szerezhet, de azokat személyekhez kötni nem tudja (kivéve IP cim) - igy a látogatók jelenléte gyakorlatilag haszontalan számára SPAM szempontjából, kivéve ha célzott hirdetéseket szeretne egyenesen az oldalon, vagy más oldalakon elhelyezni."

Az Adwords/Adsense már egy ideje érdeklődés alapon is megy, tehát már nem csak azt a hirdetést látod ami az oldalhoz illik, hanem amiket kifundált az előző látogatásaid alapján.

Nincs is semmi másról szó, nem téged akar, hanem a pénzed, sz..rik nagyívben mindenkire, hirdessenek, kattintsanak, jöjjön a pénz, ennyi.
Nem a személyek az érdekesek, a szokásaik.

"amit nehezményez a posztíró"
Hol nehezményezi?
Éppen, hogy egy jó példát ír arról, mire lehet felhasználni azt a rengeteg e-mail címet. Például kiküldeni kuponkódokat, amikből valamennyi hirdető biztosan bejön.

"Tudja valaki - tapasztalatból -, ha a szájtomon AdSense és E-target doboz is futna egymás mellett, kábé milyen arányban várható a bevétel ezekből?"

Nekem olyan arányban, hogy már nincs fent az Etarget!

"Vedd igy: idejön egy látogató és elolvassa ezt és mit gondol? Vuhh az a gonosz Google. Miközbe az email szerepelni sem szerepel az egészben az Ip met a Kis Jóska is viheti és viszi is - minden oldal amit meglátogatsz annyi infót szed le rólad amennyit nem szégyell, nem kell ehhez semmilyen Google."

Szerepel az e-mail, és az írás nem a gonoszról szól, hanem arról, hogy tanuljunk tőle...

Senki nem olvas már, csak ír?!

Walter Melone (törölt) 2009.07.18. 00:06:13

"...mit adtak nekünk a rómaiak?..."

viks 2009.07.18. 00:27:17

@Compucius: "Nem véletlenül egy úgy néz ki az összes Google szolgáltatásba való belépés, hogy e-mail cím: - jelszó: ?
"

Google account - vagy nézed, vagy lesz*od.

"hanem amiket kifundált az előző látogatásaid alapján."

Ugye ott írom én is, hogy célzott hirdetések, vágom én miről szól az Ad.

"Szerepel az e-mail, és az írás nem a gonoszról szól, hanem arról, hogy tanuljunk tőle..."

A HirTV egyik adásában sem szerepel, hogy a kormány a gonosz, csak arról, hogy mindent elront amit lehet. Nem cifrázom. Tanulni ez esetben levonni a következtetéseket és ugye azt írom körbe mit vonhat le egy kevésbé hozzáértő. Ugye kész megoldások itt nincsenek, mert a felvetés hibádzik itt ott.

"Senki nem olvas már, csak ír?! " - sőt értelmez is néha.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.18. 00:57:02

@viks: szerintem nem akarod érteni. A Google Account egy darab e-mail cím nélkül nem működik. Kaptál AdWords kupont? Kaptál. E-mail címre? E-mail címre. Akkor miről beszélünk?

A többit nem én írtam, de ha gondolod, ekézz engem miatta, megszoktam már.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.07.18. 02:12:49

A nagy testvér figyel téged. Nem is kell e-mail cím, ad neked. Egyébként csak 20 weboldalt lehet beadni neki, onnantól fizetős, vagy kell hozzá másik account. Ez @minekvan?

Nakhchivan 2009.07.18. 10:06:56

És ha rányomok a 'Report spam' gombra? Faló a falóban.

viks 2009.07.18. 12:54:59

@Konrad: "Kaptál AdWords kupont? Kaptál. E-mail címre? E-mail címre. Akkor miről beszélünk?"

Kaptam? mit tudom én - nem nézem. Arról beszélünk, hogy van 100 milliószor veszélyesebb dolog a neten - az egész maga a vadnyugat. Finoman érzékeltetni szerettem volna, hogy ez a Google dolog például egyáltalán nem olyan veszélyes, mint a laptopunkat használni egy benzinkút ingyenes wifijével.

Jó hát nyilván ekézlek - ahogy engem is ekéznek - de végül csak eljutunk valahova.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.18. 12:57:45

@viks: bocs, de a postban hol írtam, hogy veszélyes a Google? Idézd légyszíves.

viks 2009.07.18. 17:29:29

@Konrad: hát bocs én is, de ha "Analytics a Google legjobb trójai falova!" nem a faló pejoratív fajtája akkor tényleg kisbocs vagyok.

Tényleg, én vagyok paranoiás és nem a cikk sugall, csak hát ezek a hangok. Ha te nem vetted észre, akkor én mondom, hogy esetleg valaki itt rosszra gondol olyan mondatoknál, hogy: "Persze nem kémkedni küldték (persze dehogynem" vagy hogy: "Tehát a Google kezében van egy webcímekből és e-mail címekből álló adatbázis".

Ezek ugye nem csak spekulációk, hanem vészjóslók is - tehát ha nem készen és akarva irtad ezeket Konrád - akkor vagy egy negativ attitűdöd az fix.

De tényleg és meg egyszer bocs: nem irtad, hogy veszélyes csak "persze dehogynem" :)

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.07.18. 21:45:49

@viks: "Tényleg, én vagyok paranoiás [..]". Sajnos, azt kell, hogy mondjam: igen. Nem tudom, hogy csak ezen bejegyzés erejéig keveredtél-e erre a blogra, de elég nagy bakot lőttél. (Ha tudnám, a kezedbe is adnám most ezt.) xD

A lényeg, hogy a blogot követők és annak témáját ismerő látogatók számára ez nem azt jelenti, mint amiről te beszélsz.

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2010.06.08. 06:42:40

@viks:
Meg honnan tudja, magyarázza el nekem valaki nálam sokkal járatosabb a webprogramozásban, mi az email címe adott delikvensnek? Kitalálja a szokásai alapján?
----------------------

Onnan, hogy goggle mail-t használ, és előtte lépett be. Utána elmégy a scriptbasic.com-ra, ott fent van két hirdetés, és tudja, hogy ááá ez ugyanaz a fickó, aki az előbb a viks@gmail.com-ra belépett. Már meg is van az eMail címed.

Amit írtam az szakmailag úgy van. Csak nem írtam le a részleteket, mert ez nem az a fórum. Szívesen tanítok informatikát, de csak üzleti alapon, mert ebből (is) élek.


süti beállítások módosítása