A Google Analytics - kimondhatjuk - a legnépszerűbb és talán a legjobb ingyenes webanalitikai szolgáltatás. Bár csak néhány éve van a piacon ilyen néven, de az "elődje" egy fizetős szolgáltatás volt. Azt vette meg a Google, majd tette ingyenessé. De miért volt ez jó neki?
Vannak erre a kérdésre triviális válaszok, mint például az, hogy látja a weboldalak forgalmát, így trendeket is lát, pontosítani tudja a keresőben megjelenő találatokat stb. Egy érv szinte alig hangzik el: az Analytics a Google legjobb trójai falova!
Persze nem kémkedni küldték (persze dehogynem, de máshogy), hanem eladni. A Google Analytics ugyanis mára gyakorlatilag az összes olyan céges weboldalon (is) jelen van, amelyiknek a forgalma csak kicsit is érdekes a tulajdonosoknak. Tehát a Google kezében van egy webcímekből és e-mail címekből álló adatbázis, ráadásul olyan e-mail címekkel, amiket a témához elvileg valamennyit értő emberek olvasnak. És olvasnak, hiszen ha egy mailt a "Nagy Google" ír, akkor az biztos érdekes!
Ezt az adatbázist pedig már jól lehet használni eladásra. Például ahogy nem olyan rég történt, kuponok kiküldésére az AdWords-höz. Olyan kuponok kiküldésére, amikből ha csak minden ezredik bejön, máris nőhet a hirdetési forgalom. Jó üzlet, nem?
De ez még fokozható. Ha szeretne bevezetni valamit a Google, ismétcsak van hova fordulnia. Vagy ha szeretne nyilvános tesztre bocsátani valamit. Bár ott van a kezében az egyik leghatékonyabb direkt hirdetési rendszer, még arra sincs igazán szüksége, hiszen itt vannak az e-mail címek!
Vagyis a Google egy értékes és jó terméket tett ingyenessé, amelynek a használatát regisztrációhoz kötötte, és így épített magának egy nagyon ütős adatbázist!
Érdemes tanulni ebből. Ha szeretnénk egy komoly adatbázist építeni, akkor ne csalit, ne valami haszontalan üveggyöngyöt adjunk, hanem mondjunk le rövid távon a bevételünk egy részéről, és valódi értéket adjunk ingyen. Pontosabban nem ingyen, hanem regisztrációért cserébe.
Így örömmel fogják megadni az értékes e-mail címeket, sőt, még a leveleinket sem fogják utálni (főleg, ha nem vagyunk túl erőszakosak). Persze ehhez kell legalább egy jó termék, aminek a bevételéről lemondhatunk. De ha ezt meg tudjuk tenni, biztosan alapozhatunk a jövőbeni bevételekre!
Utolsó kommentek