Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (591) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (181) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (394) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (250) közösségi média (30) kreatív (137) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1345) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (20) szakcikk (6) szövegírás (44) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (82) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (12) üzlet (418) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (258) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kötelezően ajánlott, vagy ajánlottan kötelező?

Címkék: adatbázis építés hónap

2009.07.22. szerda 17:58 Konrad

A legtöbb (vulgár)marketinges tanácsadó azt ajánlja, hogy csinálj valami ingyenes anyagot, tedd fel a webre, de csak annak add oda, aki megadja a nevét és az e-mail címét. Így az ingyenes anyag segítségével adatbázist építesz, ráadásul olyanoknak az elérhetőségét tudod meg, akiket érdekel ez a téma, így a későbbiekben jó esetben akár el is adhatsz nekik mindenfélét.

Mondjuk azon túl, hogy ezt a megoldást sokan nem szeretik, mert nagyon erőszakos, valóban jó, valóban erre van szükség? Vagyis ki kell kényszeríteni az e-mail címet?

Nézzünk két példát! Íme egy olyan megoldás, amit fent leírtam:

(Csendben jegyzem meg: az én saját nevem és e-mail címem nem egy olcsójószág, ha azt meg kellene vennie a fenti eBook írójának, azért fizetnie kellene. Vagyis az ingyenes jelző sokkal inkább a "nem pénzért" szinonímája, jelenleg.)

Most akkor nézzünk egy elsőre hasonlónak tűnő, de mégis, alapvető hozzáállásában eltérő megoldást:

Na, ez az eBook van valóban ingyen! De milyen furcsa, itt meg nincs is felírva, hogy ingyenes. Nahát...

Persze a két módszer alapvetően eltérő stratégiát takar. Míg az első esetben egyértelműen adatbázis építés a cél, addig a második esetben a PR egyik eszköze a letöltés ingyenes engedése. Igaz, itt is megadhatjuk az elérhetőségünket. De míg az első esetben várható, hogy előbb-utóbb valami kereskedelmi ajánlat is beesik, addig a másodikban erre sokkal kisebb az esély.

És akkor már csak egy kérdésem marad a végére: te kivel kötnél szívesebben üzletet a kettő oldal gazdái közül - a fentiek után?

103 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr291261431

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Listaépítés vs. ingyen e-book vs. RSS 2009.07.30. 17:49:14

A múlt héten nagy vita bontakozott ki Konrád blogjában azzal kapcsolatban, vajon szabad-e elkérni egy e-bookért cserébe a felhasználó e-mail címét? A hozzászólók egy része szerint adjunk mindent ingyen, akit érdekel, feliratkozik az RSS...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mémé (törölt) 2009.07.22. 19:05:16

1. Ingyen reklámot csináltál a két oldalnak, az tuti :)

2. Azért az a twitterhuszár engem nemhogy lefegyverzett, de bennem inkább utálatot szított azzal az "úgyisnekem van több követőm csórikám"-nézésével. Pedig szeretem a szándékosan gagyi lapokat, persze csak mértékkel.

3. Letöltöttem a "sárga" ebook-ot, a regisztráció után jobbra kellett kattintani. Nekem egyből behozta. Nagyjából az, amire számítottam, sok-sok bulletpoint, 4P, mennyire fontos a minőség, fogymag kötelezők összes rövidítve.

A 3. pontról pedig eszembe jut az elméleti tudásról szóló poszt.

4. Végső soron letöltöttem a néni eBookját, de pusztán két és fél dolog miatt: sokkal igényesebb dizájn és habár burkoltan is, de nem volt nyomulósan nagybetűs. A feledik tényező pedig a kísérletezés volt :)

edeus 2009.07.22. 19:09:12

@MacTom: ilyenre találtak ki az eldobható email-címeket. Nekem az email-szolgáltatóm is ad rá lehetöséget.

Amúgy Konrád, jó a hasonlat. Csak egy dologban sántít. Egy profit hasonlítasz egy kezdövel. Messziröl lesül már az elsö oldalakról, kinél mit várhatunk, kinek mi kell tölünk. Az egyikröl lerí a silányság, a másik zsírprofi. Ez így nem ér. ( Bár a profiban is van kifogásolnivaló, de legalább az alapvetö közönségre hajaz: Középkorú, férfi cégvezetö. Kicsit átlátszó, de nekem bejön. ;) )

Kolbert István 2009.07.22. 19:20:01

Hehe tetszik ez a Twitter edző dolog :) nyilván a vulgár"marketing" célcsoport vállalkozók az eszméletlen népes magyar twittertáborban komoly üzleti sikerre vannak ítélve :)
Az email címek kikényszerítéséhez pedig annyit h az emberek ezt úgy védekezik ki h van egy külön címük ilyen esetekre és a személyes címüket nem adják meg, csak komoly esetekben.

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2009.07.22. 19:49:21

Van még egy (talán egyszerűbb) megoldás, a BugMeNothoz hasonló oldalak.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.07.22. 19:57:16

hat a twitter edzo mekkora bullshit.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.07.22. 20:05:26

Igazából nálam az első oldal már ott elúszott, hogy "Twitter edző"! o.O
Komolyan mondom, ez az év vicce ...

xsolutions · http://blogvilag.hu 2009.07.22. 22:31:49

Anélkül, hogy megnéztem volna az oldalakat (maradjunk csak a hirdetés szövegénél, és feledjük a körítést), az első könyvet egy 10minutemail emailcímmel rendeltem volna meg, a másodiknál - ha tetszik a könyv - feliratkozom a valódi (erre a célra fenntartott, rendszeresen olvasott) emailcímemmel.

Volt már rá példa mindkettőre, és egyiket se bánom azóta se.

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.22. 23:30:20

én is néztem a twitteres szakit és nagyokat kacagtam.:D

Atisp · http://www.netgo.hu 2009.07.22. 23:55:28

Az első esetben az emberek csak arra íratkoznak fel, hogy letöltség az ingyenes e-bookot. Ha ennek ellenére mindenfére üzleti ajánlattal kezdi el bombázni usert akkor az semmi képp sem etikus dolog és nem is igazán szabályos eljárás. A második esetben pedig oda van írva, hogyha felíratkozol akkor mire számíthatsz. Tehét a B opció elfogadható csak. Az első esetben, ha nem tapasztalt, akkor egyáltalán nem biztos abban, hogy az ingyenes e-book után ajánlatokkal fogják majd megkeresni. Még csak nem is sejti, hogy bármilyen levelet kaphat a továbbiaban, hiszen nem látja, hogy ezután hírlevelet vagy bármi mást fog kapni. Ez a dolog nyílván célcsoportfüggő. A marketingeseknek leesik egyből miről is van szó.

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.23. 02:11:21

itt nem csak az elfogadhatóságról van szó, meg hogy mire számíthat.

hanem arról, hogy ezt eleve megkapja, mindenféle kötelezettség nélkül.
a hab a tortán, ha fel is iratkozik, akkor esetleg többletinformációkhoz juthat.

tehát "elhúzta a mézesmadzagot".

twitteres barátunk amúgy egyszerűen csak egy, a sokmillió "pénztakarokkivenniarendszerbőlésezjólesznekedis" figura közül.

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.23. 02:13:32

ezt pedig külön bekezdésbe:
www.varaljay.com/hu/twitterkisokos/images/Gabriel.jpg

most modellügynökség, vagy pedig komoly twitter-edző?:D

Karoly 2009.07.23. 02:43:06

A twitter edző sokkolt...

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.07.23. 04:33:07

A Váraljay-család címere:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/b/be/Várallyay_István.jpg

Olyan ebook letöltésén esetleg elmerengenék, aminek a címe nem eleve hibás. Ez viszont bibis, ami kissé hiteltelennő teszi.
Ebből viszont vagy egy kötőjel, vagy egy vessző hiányzik. Használatukkal mindjárt lenne is értelme a címnek, ha egymástól gyökeresen eltérő is.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.07.23. 10:27:59

Ha már így betámadtad a vulgármarketingeseket megkérdezném, hogy egyáltalán mi a különbség közöttük és pl. Te közötted - nekem az jött le, hogy ezek szerint Te nem vagy az.

Mindegyikőtöknek van cége, weboldala, szolgáltatása, hírlevele, terméke és mindkettőtök marketingben publikál.
Akkor mi a különbség?

Akár fitymálod, akár nem, az ingyenes e-book vagy tanulmány, esetleg teszt nagyon is hasznos e-mail cím gyűjtő megoldás. Miért Te hogy gyűjtöd? Vagy Neked nincs szükséged olvasó közönségre?

Nekem pl. nincs pénzem arra, hogy 10.000 e-mail címre kiküldessem (1 alkalommal) a levelemet 350.000 Ft-ért az OptMail-el (áron ne is vitázzunk, kaptam ajánlatot).

Igen is a vulgár marketingeseknek köszönhetünk sok mindent, mert a nagy marketinghalmazhoz nagyon is sokat hozzátesznek. Ha nem ismertek ilyeneket nézzétek meg az MSZII listát.

Mária 2009.07.23. 10:30:49

Az első oldallal az a baj szerintem, hogy a tulaj, már amennyire beleláttam 2 perc alatt egy másik oldalon, elég sokat tud a témáról ahhoz, hogy sok jó dolgot tudjon mondani egy kezdőnek. Kár, hogy mindezt egy ilyen kritikán aluli színvonalú oldalon tukmálja.

A sárga oldalnál viszont azt nem értem, hogy valaki 10 év ügynökségi múlttal, BTL és trade marketing tapasztalattal miért az infotermék bizniszben kínálgatja magát, mint egy rossz kurva?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.23. 10:44:54

@$Norbert$: nem most támadtam be, folyamatoan támadom.
"Mindegyikőtöknek van cége, weboldala, szolgáltatása, hírlevele, terméke és mindkettőtök marketingben publikál."

Van cégem, ami nem egy személyes. Többen dolgozunk. Van weboldalunk, és igen, van rajta hírlevél feliratkozás - midnenféle rábeszélés nélkül. Nincs konkrét termékem, mivel nem írok eBook-ot, szolgáltatásaim vannak, amiket teljesen máshogy kell eladni. Más kérdés, lesz olyan szolgáltatásom, ami már termék-szerűbb lesz, de most nincs.
A "marketingben publikál" kifejezést nem értem. Maximum marketinges témákban ír az igaz. Eddig nekem sem nagyon voltak komoly publikációim, talán egy db Kreatív cikket tudnék felsorolni. Ez van, amit csinálunk, az nem a komoly marketing.

BTW, címlista: sehogy nem gyűjtöm. Furcsa, nem?

Végül nekem az MSZII lista sajnos nem komoly. Ellenben az IAB tagok listája komolyabbnak tűnik... az valahogy szakmai lista.

@Mária: szerintem a sárga oldalt félreérted, nem utazik eBook bizniszben, csak kirakott egy hasznos anyagot - tök ingyen.

Mária 2009.07.23. 10:51:13

@Konrad:

"nem utazik eBook bizniszben, csak kirakott egy hasznos anyagot - tök ingyen. "

Mindenki így kezdi, csak közben ráérez az ízére :)))

Mária 2009.07.23. 10:55:19

@$Norbert$:

Most látom, mi az az MSZII lista
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.23. 10:58:50

@Mária: ajjaj, ebből lesz egy bejegyzésed, látom már! :D

Mária 2009.07.23. 11:17:16

@$Norbert$:

Hálózatépítő vagy? = Legyél kérdezéstechnikai szakértő

Érettségid van, de szakmád nincs? = Legyél marketing tanácsadó!

Nagymamaként ismét babázol? = Legyél babapszichológus és online marketing szakértő

Meguntad a falu bikája skatulyát? = Legyél meggyőzés specialista!

Jól megy a CtrlC - CtrlV? = Legyél internet tanácsadó!

Regisztráltál a Twitteren? = Legyél social marketing szakértő!

Bedőlt a garázsboltod? = Legyél vevőszerzési tanácsadó!

Már napi 20 látogatód van AdWords hirdetésekből? = Legyél reklámszöveg specialista!

Munkaruházati webboltot nyitottál? = Legyél internetes ügyfélszerző ipari cégeknek!

Damjanovich N., Pilát G., Kaizer G., Miyazaki Jun nevét viszont nem értem a listán. Tudnak róla egyáltalán, hogy ilyen díszes társaságban vannak?


Tudom, megint csak én látom szánalmasnak ezt a dolgot, mégpedig azért, mert irigy vagyok a sikeres tanácsadókra :)))

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.07.23. 11:53:15

@Mária: A listán lévő személyek 98%-a az ő engedélyével vagy kérésére van a listán. A maradék 2% pedig nem válaszolt többszöri megkeresésemre. A hozzászólásod több, mint cinikus, de régóta ismerlek / figyellek - szerintem a blogoddal és a mások fitymálásával rejtett vágyaidat vagy sikertelenségedet kompenzálod.

Amúgy még humoros is volt - szerintem válts szakmát, abban talán nagyobb sikered lenne ;)

Konrád: Képzeld ha még Ti is használnátok egy 10-80.000 -es címlistát. TUdod mi potenciál rejlik egy ilyen listában? Nem is értelek... Marketinges, címlista nélkül?

Mária 2009.07.23. 11:59:54

@$Norbert$:

A hozzászólásom valóban több, mint cinikus. Tudod, mindig az igazság az, ami a legjobban fáj :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.23. 12:00:07

@$Norbert$: a címlista egy lehetséges eszköz. Nem kötelező, sőt, sok esetben inkább negatív hatása van. Célcsoport és stratégia kérdése.
Tudod te hány marketinges cég nem használ ilyen címlistát?

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.07.23. 12:05:13

@Konrad: Te saját cégedben próbáltad már pl. egy 10.000 -es listán? Vagy csak statisztikára alapozva véded meg érveidet?
Te tudod, te dolgod, de amit nem próbáltál, arra ne mondd, hogy Neked az nem jön be.

Példa az életből: Mert a hétvégéig nem akartam nagy motorra ülni, de miután mentem egy 170LE GSX-R 1000-essel, 50 percig vigyorogtam ;)

Mária 2009.07.23. 12:06:58

@Konrad:

"Tudod te hány marketinges cég nem használ ilyen címlistát?"

Honnan tudná? Bocs...

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.07.23. 12:10:45

@Mária: Több, mint cinikus vagyis szánalmas. Én így értettem... mellesleg köze nem volt az igazsághoz.

Legyél néha egy picit önkritikus!
Közelébe nem jössz 1-2 embernek, akiket megemlítettél. Se tudásban, se bevételben.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.07.23. 12:14:38

@Mária: Te webfejlesztő cégek réme! Könnyű kiváltani az egyénit aztán csak csacsogni.

Örülnék ha egyszer már az eredményeidről is olvashatnék vagy legalább egy munkádat láthatnám, Te igen nagy marketinges!

Mások leszólása az megy...Bocs

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.23. 12:19:13

@$Norbert$: mit próbáljak 10 ezres listán eladni? Azt a nemlétező időnket, amit már így is csak nehezen tudunk menedzselni? Nem fogok csak azért nekem nem tetsző munkát csinálni, mert más szerint ezt így kell. Nem kell ügyfél minden áron.

Másrészt Máriával vitatkozni, személyeskedni... nem hiszem, hogy érdemes. Ellenben az van, hogy a fikázásai mögött nagyon sok az igazság. Inkább ezen érdemes elgondolkoznia az érintetteknek.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.07.23. 12:29:18

@Konrad: Nem szeretem azokat az embereket, akik olyan könnyen leszólják a másikat a nélkül, hogy ismernék őket vagy hogy egy lapon lehetne őket említeni. S ha jól emlékszem éppen ő kezdte a személyeskedést ("Honnan tudná?")

Az MSZII listán komoly üzletemberek is vannak, akik minden téren komoly eredményeket értek el. Nem hiszem, hogy bárkinek joga lenne kritizálni, pláne úgy, hogy semmit nem tudni róla - ami nyilvános.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.23. 12:31:49

@$Norbert$: Szerintem bárkinek joga van kritizálni bárkit, és mindenki másnak joga van eldönteni, hogy mennyire veszi komolyan a kritikát. Szerintem pont nem érdemes ezekre ugrani, ugyanis a te reakciód is csak erősítik azt a fajta sztereotípiát, ami részben az "online guruk" részben a marketingesekről kialakult.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.07.23. 12:37:13

Én épp ez ellen harcolok! Megítélés teljesítmény és referencia alapján - ne csak dumáljunk, tegyünk is le valamit az asztalra. Hogy szólhat (és Te is) le egyszerre 50 embert, aki egy listán van és akik úgy érzik a feltüntetett szakterületen tevékenykednek és jól csinálják azt, amit csinálnak.

Nekem bárki mondhat bármit, de amíg nem ismerem a referenciáit, az embert, az üzleti beállítottságát, csak egy ugató kutya, aki behúzza a farkát ha dörög az ég.

Te megvédted, Te biztos jobban ismered, de az én szememben csak egy provokátor senki. Már elnézést...

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.23. 12:37:39

Hehe, teccik a nagy flémelés...

A MSZII listáról: látom én is fent vagyok a végén. Nem én tettem fel magam. Nem érzem szégyenletesnek a jelenlétet, bár 90%-ukról sosem hallottam. De ettől még lehetnek akár jó szagemberek is. Gondolom azért kerültem oda, mert volt aki szavazott rám... Ezek szerint....

Az adatbázis listáról: Nekem is volt, (még van is, de már csak igen ritkán hírlevelezek) és csatlakozom Konrád-hoz, amikor az ember elér egy olyan állapotot, hogy lista nélkül is megszakad, akkor már csak zavarja a lelkiismeretemet, hogy nincs időm ápolni és nem írok rá sok érdekes dolgot.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.23. 12:42:23

@$Norbert$: a "megvédem" és az "egyet értek vele" nem szinoním fogalmak.

Mária 2009.07.23. 12:46:04

@$Norbert$:

Nincs kínosabb, mint mikor egy pasi kezd kiborulni :)

Közalkalmazott 2009.07.23. 12:46:44

@$Norbert$: "Örülnék ha egyszer már az eredményeidről is olvashatnék vagy legalább egy munkádat láthatnám, Te igen nagy marketinges!"

hát ez jó, Dollár úr:))
Bagoly mondja?

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.07.23. 13:17:33

@Közalkalmazott: Na vannak itt még bőven ilyenek...

Nekem ott van a blogomban az infó rólam...és most nem rólam van szó, mert nem magamat fényeztem, hanem azokat védtem, akiket leszólt ez a nőszemély.

Tamás, Konrád: ha fejlődni lenne lehetőség, miért nem fejlődtök? ha annyi meló van vagy listával még több lenne, akkor fel kell venni 1-2 embert, nem válogatni a munkák között. Miért elég egy bizonyos szint, ha simán menne a magasabb is...?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.23. 13:27:12

@$Norbert$: félreérted. Listával egyfajta ügyfelet lehet behozni. Én meg jelenleg másfajta ügyfélkörrel dolgozom. Vagyis ha listát építenék és azzal promóznék, akkor nekem nem lenne jobb. Lehet, lenne valamivel több pénzem - de most is vagyunk többen, van munka, de most olyanok, amiket szeretünk csinálni.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.23. 13:33:18

Norbert, attól, hogy egy cégvezető felvesz még pár embert maga mellé, nem feltétlenül fog többet keresni, legalábbis nem annyival... Viszont sokkal több melót indukál magának, és azért a fene se terjeszkedik, hogy mégjobban megszakadjon. Ahhoz már öregek vagyunk. Egy 5 fős társaság éppen elég gondot és munkát ad. Ha duplájára hízna a cég, akkor az 5 ember jól megélne akiket felveszek, én keresnék 20-30%-kal többet maximum, de lehet hogy ennyivel sem lenne több a privát pézem (mert ugye a rezsi, az iroda a plusz gépek, bútor, kocsi etcetera....) és 60%-kal nőne a meló, és pont 100-zal a felelősség. Nem éri meg. Az ilyen bátor terjeszkedést én már meghagyom a fiataloknak. Tudod, mint az öreg bika a dombtetőn: majd ha azok a tehenek akarnak valamit, akkor feljönnek ide....
Maximum outscourching-gal növekednék. Asszem azzal fogok is, de az más tészta...

2009.07.23. 13:34:35

Egyértelmű, hogy a második lehetőség mindenki számára sokkal szimpatikusabb, senkiből sem kényszeríthetjük ki, hogy feliratkozzon...

Pláne, ha feliratkozása után semmilyen, úgymond fontos info-t nem kap tőlünk a hírleveleinkben.(persze én nem hírlevelezek - nem az én poszton ebben állást foglalni, inkább mint hírlevélfogadó gondolkodom így)

A kommmenteket olvasgatva az a véleményem, hogy ha tízezres, ha ezres listánk van, statisztikailag ugyanaz a 100 ember fog tőlünk vásárolni.

Amit nem tartok jó dolognak, hogy az itt kommentelők reklámozzák is ezt a vitát. Miért jó azt látni a "feliratkozóinknak",követőinknek hogyan ütik egymást a szakértők. Senki hírnevének nem tesz jót.

Kolbert István 2009.07.23. 13:36:39

@$Norbert$: Az kiderült h a vulgármarketingesekhez sorolod magad. A címlistát azért nem használják azok, akik valóban értéket jelentenek a szakmában mert sokan keresik őket. És az online marketingben pedig nehéz megfelelő utánpótlást találni. Hasonlítsd össze Konrádék Célzott online reklám c. könyvét a ti E-bookjaitokkal. Na ezért van az, hogy a Konrádékat személyesen megkeresik, mert a szakértemüket akarják. Ügyfeleket szerezni nem feltétlenül erőszakkal kell. Optmail listát sem kell bérelni 350ért. Az is csak erőszakoskodás. Szted a vulgármarketingesek közül ki menne át egy állásinterjún egy komoly online marketing cégnél? Javaslom erről is készíts egy szavazást.

Váraljay Gabriel 2009.07.23. 14:08:04

Sziasztok!
Én lennék a "sárgaoldalas" ember. Direkt sárga oldal lett és direkt gyerekes, de hogy vannak akik nem értik a poént hát bocsi.

Ha ismernétek tudnátok, hogy nem vagyok nagyképű, de hát ez jött le bizonyára.

Listát most mondjam azt, hogy nem építek? Hát nem. Nemsokára kirakom a könyvet csak simán letöltésre. Én nem hiszek az e-mail marketingben bevallom őszintén, csak még nem volt időm átcsinálni a letöltés részt. Amúgy ha valaki feliratkozik max 2-3 levelet kap (ebből 1 tanulmányt is - válasz a "most napi szinten fog idegesíteni a leveleivel" felvetésre).

Az hogy Konrád, támad, hát tegye, ha jól esik neki. Nem vagyok hajlandó reagálni ezekre, sem sértegetni másokat.
Szép napot mindenkinek.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.07.23. 14:13:11

Nem sorolom magam oda, nem az én szerepem saját magam megítélése - max önkritikám lehet, az van is. Én nem a marketinget hirdetem, hanem azt a saját tapasztalatomat, amit én tudok. Én nem a marketingtanácsadásból élek, nem kell se aggódnom az ügyfelekért, se fényeznem magamat, se többnek mondani magamat, ami vagyok.

Nem értek egyet az utánpótlás dologgal, hiszen honnan tudod, hogy a többiek milyen ügyfelekkel és szakmai kvalitással bírnak?

Továbbmegyek, olvastad az én könyvemet vagy bárki más fizetős e-bookját a többiek közül? Mi az összehasonlítási alapod?

Nem tudom, szerintem elég sokan, de érdekes lenne az eredmény, egyetértek. Lehet megcsinálom...

Bela_valami 2009.07.23. 14:20:19

Három ember lopja a napot az interneten... (ez nem vicc, hanem a valóság)

Az egyik az, aki jól keres az interneten, és hülye volna elárulni trükkjeit.

A másik az, aki nem keres (még) az interneten, de Pavlov kutyájaként csorgó nyállal, lógó nyelvvel vizslatja a webet, valami jó kis ingyen trükkért.

Közöttük van a szakértő, aki "szakért" wolffi recept szerint, amelyben minden igaz és annak az ellenkezője is.

Megj.: számomra is hízelgő, ha ügyfeleim, vagy a szakma képviselői tanácsadónak hívnak, de magam nem nevezném annak soha.

Olyan hülyén hangzik: "tanácsadó". Miben?

Még valami!

Csak egyféle marketing létezik: a működő marketing. A "vulgár" ha működik, akkor marketing. ha nem működik, akkor csak "vulgár".

Bela_valami 2009.07.23. 14:26:07

@Chrisjazzingup: Hát te sem vagy az üzleti kommunikáció bajnoka!

Jegyezd meg te gyökér: másokat kinézetük miatt, netán egy rosszul sikerült fénykép alapján megítéli, emberi méltóságukban megsérteni tilos.

Bigbrada 2009.07.23. 14:39:24

Köszönöm nektek!
Ismét megerősítést nyert, hogy mennyire utálkozó nép a magyar.

Mit tudtok tenni? Csak gyűlölködni, csak fikázni, nem vagytok különbözőek a magukat pénzért áruba bocsátó prostiknál, egy különbség van köztetek: ők a testüket bocsátják áruba, a megélhetésükért, ti pedig mások fikázásában leltek kielégülést.

Előbb tegyetek le valamit az asztalra, fikán kívül, utána lehet pampogni kis köcsögök!

Undorító,hogy a magyar web ilyennel van tele, hog dugulnátok el,mielőtt a sok szeméttel,amit magatokból ontotok ki eldugítjátok a netet :D

KONRÁD, szerencséd, hogy posztod végén csak kettőjükre kérdeztél rá és nem írtad magad be harmadiknak!
De, ha azt kérdeznéd, kivel nem kötnék üzletet:
első, második avvagy te, a válaszom egyszerű lenne: veled nem kötnék, egyrészt mert még nem mutattál fel semmit és mert fikagép köcsögökkel nem üzletelek.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.07.23. 14:44:08

@Bigbrada: Na ez kemény IQ bajnok hozzászólás volt ;) haha

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.23. 14:59:10

@Bigbrada: hát, erre írtam azt, hogy nem kell ügyfél minden áron. A hozzászólásodhoz csak gratulálni tudok :D

Bela_valami 2009.07.23. 15:01:02

@Bigbrada: Melegen ajánlom figyelmedbe, hogy etikai és törvényes aggályokat egyaránt felvet a megkülönböztetés minden formája, így a szexuális beállítottság szerinti diszkrimináció is.

Kerülendő minden olyan félreérthető, vagy egyértelműen irányuló szó, vagy kifejezés, (pl. köcsög), ami sértheti mások önérzetét, különös tekintettel a faji, etnikai, vallási, vagy nemi hovatartozás alapján való kiemelésre.

Vida Ági · http://twitter.com/vidaagi 2009.07.23. 15:02:49

@Mária 32 éves vagyok, nem éppen nagymamai kor :) de azért köszi, hogy gondoltál rám. végülis nem a szakma elismeréséért dolgozom, hanem az ügyfeleimért, ők meg nem panaszkodnak :)

mark.hu · http://mark.hu 2009.07.23. 15:03:35

Szerintem semmi baj sincs egyik irányzattal sem. Egyszerűen másokat céloz meg.

Konrád alapvetően KKV és egyre inkább multi tanácsadó is. Sajátos stílussal és kommunkációval. Nem érdekli különösebben az eDM vagy adatbázisépítés az ügyfélszerzésben, de nem is onnan jönnek az ügyfelei és jól is van ez így. (Bár szerintem lehetne használni ezt a csatornát is az ő szegmensében is:))

Az ebook-os történet nyilván nem azoknak szól, akik napi szinten használják a Twittert. Az is teljesen elfogadható, ha ez bizonyos emberekben visszatetszést kelt.

De nézzünk pl. Wolf Gábort. Az egyik első ebook-ja az AIDA modellt írja le. Marketing tankönyben kb. egy oldal. Aki tanult iskolában marketinget alapból ismeri. Nyilván nem fogja ezt a könyvet az ilyen ember megvenni, de nem is neki szól, hanem annak a cégvezetőnek, aki egyszerűen megoldást akar kapni a problémájára.

Szerintem ezek a dolgok szépen meg kellene, hogy férjenek egymás mellett...

Nekem inkább azzal van gondom, amikor valaki tényleg nem ért valamihez és amit elad, az gyakorlatilag semmi és átvágja az embereknek. Bár nem ilyen átvágás, amikor a tévében látod, hogy ha x dezodort használsz, akkor dögleni fognak utánad a nők?

Bigbrada 2009.07.23. 15:20:20

Úgy látom nagyon bánjátok, hogy nem ti kezdtetek bele, ha annyira kaka, akkor minek áldoztok rá ennyit az időtökből?

Nem látok ezekben semmi átverést, csak a hsz-tokban látoma tipikus magyar mentalitást: gyűlölni és fikázni, ez megy nektek, keményen,akár munka időben is, azért van az ország GDPje a béka segge alatt.

További kellemes gyűlölködést!

@Bela_valami: honnan tudod köcsög alatt mit értettem? Lehetett az bögre,csupor is.

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.23. 15:25:03

én például nem szeretnék sem eladni, sem egyebek.

egyszerűen írok, aztán majd lesz valami. nekem inkább csak referenciának kell, hogy tessék, van egy ilyenem is.

iletve a tanácsadás része annyi: hátha egy-két sportvezető átgondolja az ügyeit, aki arrafelé jár.

az ízvilág úgysem a neten dől el, hanem a konyhában.

bolkalolka 2009.07.23. 16:58:23

@Mária:
Megkeseredett, sikertelen tanárnő vagy?=Legyél a Marketing Anettkája!!!:))))))))

Asszem ez így is folytatható lenne!!!!:)))))

Az a baj,hogy ez a "Marketing Anettkája" név nem az én ötletem, mástól hallottam!:))) De tény, hogy egyből tudtam kit takarhat!!!:))))

Bocsánat érte Marika, de ez kiszaladt... remélem azért nincs harag!!!

Maradok ám továbbra is hűséges olvasód!!

Konrád: Érdekes poszt, csak az a gond vele, hogy két össze nem hasonlítható dolgot próbál összehasonlítani!!!

A twitteres oldal célcsoportja egyértelműen az egyszerű internetező "kisember". Míg a másik cég egy reklámügynökség, akinek az ügyfélköre teljesen más rétegből, más módon kerül ki.
Ezek szerint nyugodtan elemezgethetnénk egy Ikarus busz, és egy Ferrari Enzo ajtócsapódásának hangját is. Persze az Enzo-é kellemesebb,kifinomultabb profibb. De ha naponta 3000-szer nyitogatnánk biztos tropára menne!:)))

Szóval más célközönség,más termék, és ezáltal teljesen más marketing eszközök.

Ja és egy fontos dolog! Minden marketing módszer ugye az usából jön!:)) Tehát mindenki másol valakit. Az,hogy ki kit másol az pedig már az egyének dolga! Az, hogy TE és Marika nem az adatbázis emailcím megszerzős módszert kopizzátok, nos az a szívetek joga.
De van egy rossz hírem... Vannak olyan területek ahol ez működik a legjobban...

Mária 2009.07.23. 17:23:13

@bolkalolka:

Most elmegyek és sírok, hiszen szörnyen lelepleztél és mindenki jól teszi, ha készpénznek veszi, amit mondasz :)

Szexoldalakra nem akarsz regisztrálni a nevemben? Azt is szoktak ám a hozzád hasonló szerencsétlenek :)

Mária 2009.07.23. 17:35:03

@bolkalolka:

Utánanéztem, az Anettkás poént az a pénzügyi tanácsadó sütötte el a tavalyi Goldenblog hozzászólásában, akire nagyon sokan haragudnak ám, mert rossz tippeket adott :)

Azért mondta ezt, mert nem akartam benne lenni abban a mezőnyben, amiben ő volt a döntnök :)

A hozzászólás azóta úgy tudom, nem elérhető, de kapott érte tőlem egy bejegyzést pár hónappal később:

maria.blog.hu/2008/10/18/minek_blogol_aki_nem_birja

bolkalolka 2009.07.23. 19:18:54

@Mária:
Drága Marika!
Kérlek ne vidd el a személyeskedés irányába a kommentelést!!! Sajnos nem egészen értem,miért szerencsétleneztél le... Mert ugye én csak a TE általad elkezdett játékot folytattam legalább olyan lelkesedéssel, mint ahogy TE vetetted bele magad az elején. De ahogy látom,már nem olyan édes mások mocskolása, ha mi magunk is belekeveredünk!:)))
Másik. Rólam legalább annyi tudható mint Rólad!!! Itt speciel a marketing szakmára gondolok. No jó, TE folyton hallatod a hangod! Tulajdonképpen lehetnél a marketing Győzikéje is!!!:)))) Mindegy mi, csak a címlapon legyek!! (Itt spec. a névjegyeddé vált stílusnak nemigazán nevezhető valamidre gondolok. Tudod, mindenkit lefikázni...)

Ez ugye még mindig Konrád blogja!:)
Így zártam a Veled való kommunikációt, és személyeskedést!!! Elnézést Konrád az előbbiért, csak Mária kemény véleményei életre keltik az én kemény véleményezőkémet is!!:)))))
De ahogy fentebb olvastam, ez nem baj!:)))

Továbbra is hatalmas lelkesedéssel olvaslak Benneteket!!!

Tóth Zsuzsanna · http://webdesigner.blog.hu 2009.07.23. 19:58:22

Nagyon viccesek vagytok komolyan - kíváncsi lennék milyen kommentek születtek volna, ha a Twitteres oldal/e-book kap egy profi arculatot, és ha a másik oldalt nem sikerül ilyen szépen összerakni (bár egy kicsit unalmas, amolyan blablablé)...
Én ha lehet így mondani, "mindkét oldalnak" dolgozom - teljesen más célközönségnek, teljesen más megoldásokkal, és teljesen más árakkal. Mindkét oldalon vannak olyan emberek akiket kedvelek, és szívesen üzletelek velük, és az un. komoly cégek is vulgárisak tudnak lenni.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.23. 20:53:20

mosmá kezd szánalmas lenni a veszekedés asszem.

Mária 2009.07.23. 22:13:26

@bolkalolka:

Rájöttem közben, mi a bajod a tanári dmúltammal:

az a bajod vele, hogy míg én erre gond nélkül megkaptam a 855904-es, a 855905-ös és a 856001-es TEÁOR számot, addig a vulgáros haverjaidnak a jó ég tudja, milyen praktikákkal és jogcímmel kell kiszámlázniuk egy-egy konferenciát vagy tanfolyamot :)

Egyébként meg elmész a picsába kisparaszt a mai napi indás regisztrációddal meg a 2 darab hozzászólásoddal :)

2009.07.23. 22:16:31

Most van az, hogy igazatadok. Én is utálom a "nemvállalom a nevem senkiket" és hasonló barátaikat.

Mária 2009.07.23. 22:33:14

@safranynorbert:

Így igaz. Miután ezek pár éve megjelentek, a valódi szakma és a valódi szakemberek hosszú ideig nem szóltak semmit, ezek meg felbátorodtak.

Én maximálisan megértem, hogy most, hogy a szakma észbekapott és beszól nekik itt-ott, rosszul érzik magukat, hiszen előtte évekig abban a hitben voltak, hogy övék a világ.

2009.07.23. 22:47:48

Én nem tettem le többet mint bárki, sőt annyit sem. Bár ez megítélés kérdése. Én teljesen másképp közelítem meg a sikert (engem egyetlen pozitiv visszajelzés is boldoggá tesz). Nem is állítom, hogy az itt kommentelők nem "felkészültek". Tényleg csak az a bajom, hogy nem vállalnak, nevet arcot, eredményt vagy bármit és anélkül kritizálnak, hogy megmutatnák ők kik vagy hogyan csinálják. Na mindegy, remélem senki nem veszi ezért a fejem.

Mária 2009.07.24. 06:47:13

@$Norbert$:

@bolkalolka:

Úgy tűnik, nem voltál népszerű azzal az ötleteddel, hogy behívd a papagálykommandót Konrád blogjára:

maria.blog.hu/media/image/2009_julius/0724_norbi_on_twitter.jpg


Nem baj, ha most nevetek?

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.24. 09:37:04

csallakozom! a névtelenség=gagyiság ás gyávaság. Szánalmas.

Mérhető Marketing · http://www.merhetomarketing.info 2009.07.24. 11:32:41

Rendezzünk egy marketing tanácsadó paintball partit.
Ott mindenki kedvére péppé lőheti a másik oldalt.
De legalább egy fejszés, nagykéses szalonnasütést összehozhatnánk.
Én vállalom a pontozóbíró szerepét, csak ne nekem kelljen összeszedni a testrészeket :)

Mérhető Marketing · http://www.merhetomarketing.info 2009.07.24. 11:38:29

Amúgy szeretném megköszönni: Nagyon tetszik ez a blog.
A tartalmon kívül (ami a legfontosabb) megismertem egy csomó marketinggel foglalozó szakembert.
Röhögtem jókat, de tanultam is sokat.
Mindegyikért hálás köszönet!

Mária 2009.07.24. 13:43:33

@MacTom:

Ne mondj ilyeneket, mert megjárod. Majd téged is jól feljelent a Dollárnorbi az APEH-nál, az NHH-nál, az Artisjusnál meg a BSA-nál.

Én már nagyon félek, megígérte nekem Twitteren:

maria.blog.hu/media/image/2009_julius/0724_dollarnorbi_2.jpg

LOL

Karc 2009.07.24. 14:26:33

@mark.hu: Simán Márk hozzászólása a nyerő.
Megy is mindjárt egy szavazat az MSZP listára.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.24. 16:31:30

@Mária: ómájgad... becsináltam

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2009.07.24. 21:15:41

Azért az tetszett, hogy milyen híreket hallottam vissza a csiripest után. Látszik kiben van tartás, és ki gyúr kizárólag az index címlapra.
Örülök, hogy nem vagyok kizárólag marketinges... (már ha megengeditek, hogy cégvezetőként foglalkozzam a marketinggel is...)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.24. 21:22:58

@Vidi Rita: miket hallottál? Érdekelne, tényleg :)

fiatalodas.com 2009.07.24. 22:13:26

Konrád, te online marketinges-tanácsadó vagy, vagy pedig fogyasztóvédelmis? Azaz: marketingeseknek, cégvezetőknek, vagy pedig a felhasználónak vagy "tanácsadója"?
A bemutatkozásodban pedig azt írod, hogy a 'véleményedet' osztod meg itt a dolgokról. A véleményezés már tanácsadásnak számít?

Szerintem nem kellene lehúzni mások stratégiáját ok nélkül, miből gondolod, hogy nem célravezető a módszer?

Én eddig úgy tudtam, hogy ami nincs ingyen, azt pénzért adják. Egy e-mail címért cserébe ha ingyen letölthetek egy hasznos e-bookot, az miért is nincs ingyen szerinted?
Akinek 'drága' az e-mail címe, az ne adja meg, kereshet és találhat máshol infót, szabadon.

Amúgy jó a bejegyzésed, ha nem fikázós lenne, biztos nem jött volna össze 75 'beszólás' hozzá. A pozitív dolgokra immunis a nép.
Neked azért nem kell e-mail lista, mert az átkattintásokra hajtasz? Attól még nem ártana, ha a tartalom hasznos lenne, akkor a hozzászólások is azok lennének, és segítenének pozicionálni is. (kicsi esélye van, hogy aki végigolvassa a hozzászólásokat, pont azért jött, hogy használt gumira kattinthasson.)

Szerintem ez inkább online-marketing pletyka blog. Hű, nem is rossz ötlet. Aki megvalósítja, csak az engedélyemmel teheti!!
:-)

Több ötletet nem adok, mert csak saját célra tanulom a marketinget. :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.24. 22:19:29

@fiatalodas.com: akartam írni egy hosszút, de nem érdemes...

Mária 2009.07.25. 11:55:25

@Vidi Rita:

Rita, hiszen te egyáltalán nem is vagy marketinges. Nem akarlak megbántani persze, de a vulgárosok egyik nagy hibája, hogy egy napon említik magukat azokkal, akik valóban tanulták a szakmát.

Bizonyítsd be, hogy te a kisujjadból, a napi munka mellett kirázod azt a teljesítményt, amivel egy noname blogot el lehet juttatni oda, hogy rendszeresen kikerüljön egy vezető hírportál címlapjára :)

bolkalolka 2009.07.25. 13:24:17

@Mária:
Mária Kedves! Teljesen igaza van! Vannak akik iskolapadban tanulták a szakmát, vannak akik nem! De azt hiszem az életben egy dolog számít... Az eredményesség!!!
S, ha jobban megnézi valószínűleg Ray Kroc és Dale Carnegie is egy-egy marketing szakemberképző suliban tanult, nem pedig a saját bőrén....

Egy vezető hírportál (nem szakmai portál ugye) a címlapjára azt teszi ki, ami az embereket érdekli. Ez pedig Magdi anyus halála, Győzike új Ferrarija, Molnár Anikó új pasija, meg ugye a maria.blog.hu. Tehát ebből kiindulva Mária Ön egy igazi búlvármarketinges!:))))))))

Mária 2009.07.25. 14:35:17

@bolkalolka:

Én tudom, hogy nektek, kedves Anonymus, akiről ugye mindenki tudja, hogy ki is vagy valójában, nektek a konferenciákon ezt tanítják azért, hogy ne legyen kisebbrendűségi érzésetek a valódi, felkészült szakemberekkel szemben.

Az egy másik kérdés, hogy emellé még igen érdekes módszerekkel arra is felkészítenek, hogy lehetőleg nagyobb arcotok legyen, mint a valódi, képzett szakembereknek :)

Az is tény, hogy mindettől a gátlástalanságtól a valódi, képzett szakemberek többnyire csak néznek, mint Rozi a moziban :)

Persze én versenyre sem kelhetek a ti szervezetetek regisztrált tagjaival, hiszen én nem mentem el tizenkilenc évesen szülni, utána nem töltöttem a következő kb 10 évet szalag mellett, majd nem szültem mindezek után egy második gyereket és nem vagyok vele gyesen otthon éppen.

Én a magánéletem és a munkám mellett tanultam, nem keveset, nem kevés pénzért és a gyakorlatomat sem egy garázsboltban szereztem, ahol a bevétel felét nem a pénztárgép, hanem a kockás füzet tartja számon.

Félreértés ne essék: senkire nem célozgatok, mert túl nagy lenne a találati arány. De azt rühellem, amikor én, a rengeteg befektetett időm, pénzem és munkám mellett még kevesebbre kellene hogy tartsam magam mindenféle önjelölt jöttmentekkel szemben.

Ne térj ki arra, hogy kitől, mit és hol tanultam, hol szereztem gyakorlatot, milyen referenciáim vannak: biztos lehetsz benne, hogy a nagy pofám mellé nem engedhetem meg magamnak, hogy támadható legyek éppen ezekkel a dolgokkal kapcsolatban :)

Azt pedig végképp nem értem, hogy miért ugatsz éppen annak a hírportálnak az egyik blogján, amit egyébként annyira alacsony színvonalúnak tartasz :)

oliveR · http://www.webvideozz.com 2009.07.27. 00:38:30

Asszem, Konrád, így lenne fair a dolog:

varaljay.com/hu/

Gabriel megszólalt feljebb és azt kell mondjam, ha valaki meghallgatja tanácsait social marketing ügyben, abszolút neki emel kalapot.

A Twitterről szóló blogja miatt egyébként egyre felkapottabb a srác.

Minden tisztelem az övé. Szóval, ha valaki szkértői blogot keres Twitter témában: varaljay.com/hu/

Így már árnyaltabb a kép, nem, Konrád?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.27. 00:52:25

@oliveR: milyen kép árnyaltabb? Elkéri az e-mail címét egy alapvetően minimális tudást átadó eBookért? Igen. Akkor meg?
Természetesen jó az az eBook, van célcsoportja. Igen, lehet azt adni, akár e-mail címért is. De akkor az már nem ingyen van.

Kolbert István 2009.07.27. 03:25:34

@oliveR: Kedves Olivér! Megvédted a keresztmarketing partnered és belinkelted az oldalát ahol teljesen véletlen rögtön két hatalmas felületen is a Te terméked várja lelkes letöltőit :) Ergo belinkelted magad ez így fair tényleg? Bravó. Arra kíváncsi vagyok h milyen körben egyre felkapottabb? Ezt most mindenféle negatív gondolat nélkül kérdezem.

oliveR · http://www.webvideozz.com 2009.07.27. 13:28:58

@Kolbert István: István! Történetesen valóban tegnap felkerült a könyvem (a hozzászólásom után) az oldalra, gondoltam, hogy valaki rárepül a témára - elvégre a magyar az magyar marad: nem a szakmaiságot nézi meg, hanem felül egy gyenge fikázásnak.

Ugyanakkor az könnyen belátható, hogy a SocialMarketing és VideoMarketing határterület: az ember megválogatja a partnereit.

De mielőtt túl sokat látnál ebben a dologban, nézz körül a varaljay.com blogon és láthatod, hogy van koncepció a blog használatában.

Milyen körökben keresik? Hát, szerintem még hallani fogsz róla.

oliveR · http://www.webvideozz.com 2009.07.27. 13:32:41

@Konrad: Valóban nem ingyenes, amiért cserébe kérsz valamit. De nekünk, magyaroknak az ingyenesség = nem kerül pénzbe, legalábbis a legtöbb ember azt mondja, hogy kell az anyag, csak pénzt ne kelljen érte adni.

Nekem, Konrád, az nem tetszett, hogy pellengérre állítottál egyetlen oldalt, a sokból kiemelve és egyoldalúan mutattad be, mintha csak és kizárólag így dolgozna Gabriel, holott (!) te is tudtad, hogy ez nem így van.

Ez nem volt fair - szerintem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.27. 13:40:10

@oliveR: szerintem meg fair volt. Nem pellengér, példa. És nem egy régi, ezeréves, archívumból előkapart, hanem élő, működő, jelenlegi példa.

És pont azért vettem elő a témát, mert az a felfogás, hogy ami nem pénzért van, az ingyen van. De ez az én szegény buta közgazdász agyamnak nem igaz, mit csináljak! Így leírtam, hogy ez tévedés. Rosszat tettem volna? Vagy nem lenne igazam?

Kolbert István 2009.07.27. 14:39:41

@oliveR: Sztem nem fikáztam. Le is írtam, h nem negatívan kérdezem. Azt nem értem h (elsősorban a vulgármarketinges körben) a kritikát azonnali támadásnak és fikázásnak veszik azok, akik magukat marketingesnek vallják. Mennyivel kellemesebb lenne szakmai vitába belemenni a "savanyú a szőlő" meg "fikázás" és a hasonló reakciók helyett.
A milyen körben felkapott kérdésre kitérő választ adtál.

Chrome Ball · http://www.chromeball.com 2009.07.27. 16:56:51

Eddig is szerettem ezt a blogot, de most méginkább. Elnézést Konrád de a hozzászólások tanulságosabbak magánál a bejegyzésnél :) Illetve nekem azok, de szerintem elég jó képet kap bárki az online marketing és általában a magyar biznisssz-net több képviselőjéről.

Amúgy a cikkben írtakkal kapcsolatban az a véleményem, hogy egyik sem ingyenes. Nem akarok filozofálni, de szerintem semmi sincs ingyen. Maximum nem egyből, nem pénzben vagy nem te fizeted meg az árát.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.27. 17:05:23

@chromeball: félve merem leírni, de tény: a kommentek sokkal szórakoztatóbbak, ha vita van (mint most). Ilyenkor én is rengeteget tanulok.

SL_Márti 2009.07.28. 18:53:10

Sziasztok!
Gábor Márti vagyok, enyém a 2-es számú weboldal, amire Konrád hivatkozott.

Én valóban nem adatbázis építés vagy "könyv értékesítés" céljából tettem fel e-bookot az oldalra, hanem hogy alátámasszam a reklámügynökségünk szakmai kompetenciáját.

Úgy gondoltam, hogy bárki puffogtathatja magáról, hogy mekkora btl guru vagy mennyire képben van a trade marketinggel, de minden blablánál - hogy Zsuzsanna.webdesign-t idézzem - többet mond egy összefoglaló szakmai anyag.

Nekem személy szerint azzal sincs problémám, ha valaki adatbázist akar az e-book segítségével építeni, ha cserébe hasznos infót, tanulmányt tesz közzé (pl. Vida Ágitól eddig csak kiváló anyagokat olvastam)!

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2009.07.29. 13:30:15

Fölösleges dolgon folyik a vita.

Az érdeklődő-szerzést célzó marketing (aka "lead generation") működik, és a cégek túlnyomó többségénél sokkal jobb eredményt érsz el vele, mintha A) ingyen, regisztrálás nélkül adnál valamit, B) egyből el akarnál adni.

Az érdeklődők adatbázisának építése és a lista direkt marketing alkalmazása remekül működik, a cégek túlnyomó többségénél stratégiai méretű változást hoz már középtávon is. Hihetetlen, hogy ennek ellenére vannak cégek, akik nem építenek listát és nem használják.

_Hiba_ ezen vitatkozni, mert a tapasztalatok egyértelműek.

_Hiba_ olyanok véleményére adni, akik nem gyakorolják ezt, csak írnak róla.

Konrádnak viszont igazat adok abban, hogy az, amiért elérhetőséget kell megadni, az közgazdasági értelemben valóban nem ingyenes - de ez is a lényege: ha teljesen ingyenes lenne (regisztrációmentes is), akkor nem a jó célközönséget vonzaná, hanem boldog-boldogtalant.

Persze annak, aki a boldog-boldogtalannal kell, hogy beérje, annak jó.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.29. 16:05:36

@Wolf Gabor: _Hiba_ csak az általad ajánlott modellből kiindulni, és _hiba_ minden céget egy kalap alá venni.

A többiben igazat adok.

BTW, nem gyakorolja: gyakorlom, csak nem a saját cégemnek. Az okokat meg már soxor leírtam. És nem állítom, hogy nem fogom használni :)

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2009.07.29. 16:20:33

@Konrad:
"_hiba_ minden céget egy kalap alá venni"

Ezzel nem értek egyet, szerintem minden cég egy kalap alá vehető marketing szempontból, és alapelveket tekintve hiba lenne nem egy kalap alá venni.

Van valamid, amit el akarsz adni valamilyen embereknek. Tegye fel a kezét, akinek nem ilyen a cége.

És innen a marketing nem más, mint matek + pszichológia. Rengeteg hiba fakad abból a gondolkodásmódból, hogy "az én cégem más" - ők azok, akik emiatt nem használnak jól bevált módszereket, mert azt hiszik, hogy az ő cégül, az ő célpiacuk speciális.

Neked is biztos van olyan prospect-ed, aki azt mondja, hogy "mi próbáltuk az online marketinget, de nekünk nem jött be - a mi iparágunkban ez nem működik", miközben Te pontosan tudod, hogy működne.

Egyik cég sem speciális, tetszett is, ahogy a Hal neve Wanda 2. részében a Jamie Lee Curtis karakter mondta: "Tök mindegy, hogy gémkapocs vagy űrsikló - az üzlet az üzlet"

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.29. 16:43:26

@Wolf Gabor: itt és most az adatbázis-építésről van szó. Van sok cég, akiknek az internetes adatbázis építés nem működik, ezt tapasztalatból tudom. Megpróbáltuk, több módon is, nem ment. Amit kaptunk az semmit nem ért.

Kolbert István 2009.07.29. 20:08:32

@Wolf Gabor: Ezt írtad: "Rengeteg hiba fakad abból a gondolkodásmódból, hogy "az én cégem más". Ennek ugyanígy a másik oldala is igaz, hogy abból a belelkesült gondolkodásmódból is sok probléma akad,h "hu ha ezek ilyen jo dolgokat mondanak akkor ez nálam is biztosan működni fog" ahelyett h egyszer hideg fejjel és józan paraszti ésszel átgondolná a célcsoportja jellemzőit.
Tudjuk jól, h nem ilyen könnyedén működik az üzlet. Abban igazad van h a túlbonyolítás súlyos hiba, de a túlzott leegyszerűsítés se jobb.

Kolbert István 2009.07.29. 20:12:33

@Wolf Gabor: A vita pedig nem az adatbázis építés létjogosultságáról szólt, hanem a módjáról. Tehát kierőszakolok belőle egy "második email címet" egy ismeretlen ingyenes anyagért, vagy olyan minőségi tartalmat adok ami után a valódi elérhetőségén fog keresni. Az első módszer egye inkább a múlt, a második pedig egyre inkább a jövő hosszú távon.

Miro Kiss Ida 2009.07.31. 01:36:23

Örömmel olvastam a hozzászólásokat, most már tudom, hogy kit fogok ívben elkerülni. Aki ilyen hangnemben ír más emberekről, abban hogyan bízzak meg mint üzleti partnerban? Hisz bármikor az én hátamba is beledöfheti a kést...

snorbi 2009.07.31. 14:19:16

@MacTom: Nem sértésnek szánom, de amatőr dolog "rendes" email címet megadni ilyen célra.
Azt nem tudom, hogy az emberek mekkora hányada trükköz így az email címeivel, de gondolom ezt az adatbázis-építő mesterek figyelembe veszik (mármint hogy a megszerzett email címek x százaléka szemét).

2009.07.31. 15:06:54

@Miro Kiss Ida: a legésszerűbb hozzászólás az Öné. Ezt ennél jobban nem lehet megfogalmazni.

A sok sok e-mail cím fele szemét,sőt talán annál is több... Nemcsak azok vannak akik fake e-maillel iratkoznak fel, hanem azok is akik azt sem tudják miért iratkotak fel és az első anyag után meg sem nyitják levelünket vagy érdektelenek. negyede a konkurencia, mert ugye nyílt titok, hogy szinte mindenki fel van iratkozva mindenkihez. maradt 20 - 25 százalék, akiknek 5 - 10 % - ból vásárlót, szolgáltatás igénylőt nyerhetünk. Egyszóval felesleges időpocsékolás, persze ez csak az én véleményem

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2009.08.08. 23:50:55

Én marketinget fogok tanulni a főiskolán, tehát érdekel az ilyesmi. Nem minden tweetje érdekel, de van, amelyik érdekes és érdemes utánaolvasni. Nekem 3 e-mail címem van, az elsővel simán regelek mindenhol, jön is rá kb napi 6 hírlevél. A másodikat csak azoknak adom meg, akikben megbízom. A 3. pedig a nevemet is tartalmazza önéletrajz küldés céljából. Abból, hogy mindenkit visszakövet, arra következtetek, hogy valahogy szűri a tweeteket, különben naponta órákig ülhetne a gép előtt. Az első könyve jó volt, talán kicsit rövid. Megyek leszedem a többi könyvét is. Simán tudom olyanoknak ajánlani, akik nem tudják, mi az a twitter.

p308 · http://spor.blog.hu 2009.08.10. 14:55:04

@Wolf Gabor: Fészkes fenevadak:) Jó film volt.


süti beállítások módosítása