Kell-e foglalkozni a közösségi médiával? Érdemes-e megismerni az üzleti döntéshozóknak a web 2.0-t? Sokan gondolják, hogy csak akkor, ha a célcsoportunk itt elérhető és mi is elég aktívak tudunk lenni. De a történet nem ennyire egyszerű.
Bármelyik céggel előfordulhat, hogy egy elcseszett kommunikáció miatt egyszercsak elkezdenek beszélni róla a neten. Hogy ez mennyire így van, azt jól példázza a napokban felfutott pólólopási ügy: egy fotós srác egyik fényképét a megkérdezése nélkül használta fel a Jeans Club. Erre a srác írt nekik, de lepattintották. Ezt azt hiszem azóta már megbánták.
A srác ugyanis nem hagyta ennyiben, feljelentette a céget, és ezt a tényt nagyon sokan meg is írták. Lassan nagyobb publicitást kap az egész dolog, mintha sajtóközleményt adott volna ki bármelyik fél.
A Jeans Club még nem lépett. Nem is tudom, fog-e, érdemes-e lépnie. Jelenleg nem sok esélye van arra, hogy ebből jól másszon ki. Talán csak egy: az őszinteség.
A mai hazai üzleti kommunikációs gyakorlatban a meglepő és pozitív lépés ez lenne: nyilvános bocsánatkérés a fotóstól, és egy megfelelő (valóban értékelhető) kompenzáció felajánlása. Ez tompíthatja az ügy élét, mert bármi más történik, az még jobban ellenséget csinál a cégből.
Utolsó kommentek