Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (591) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (181) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (394) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (250) közösségi média (30) kreatív (137) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1345) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (20) szakcikk (6) szövegírás (44) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (82) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (12) üzlet (418) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (258) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Blokkolom a hirdetésed!

Címkék: onlinemarketing

2009.09.17. csütörtök 23:28 Konrad

(Mintegy preambulumként: a blokkolom szó eredeti jelentését használnám most, nem a szlengben elterjedt, kb. a régi stipi-stopi-nak megfelelő jelentést.)

Vajon egy olyan gazdaságban, ahol szűkül a fogyasztás, mert kevesebbet költünk, van értelme reklámozni? Itt van például az augusztusi új autó eladási adat. A tavaly augusztusihoz képest 77,4% a csökkenés! Hirdessünk akkor? Van egyáltalán értelme?

Próbáljuk a reklámot felfogni úgy, mint egy háború egyik elemét. A háború célja: talpon maradni. Az ellenség: a konkurencia. A reklámok: a fegyverek.

Innen már könnyű belátni, hogy fegyverek nélkül veszítünk. Ha nem reklámozunk, akkor biztosan győz az a konkurencia, amelyik mégis reklámoz. Sőt, ha szűkül a kereslet, akkor paradox módon még többet kell reklámozni, ha tehetjük! Ugyanis ezzel könnyen lehet, kivéreztetjük az ellenfelet (hacsak nem mi vérzünk ki előbb). 

Tehát: érdemes reklámozni? Naná!

Ebben a harcban az igazán vesztes fél viszont sok esetben a fogyasztó. Az, akinek a reklám szól. Egyre rafináltabb és egyre erkölcstelenebb eszközökkel nyomulnak a hirdetők, hiszen háborúban mindent szabad. Persze naná, hivatalosan mindenki jófiú, senki sem csinál csúnya dolgokat!

Persze. Lányomnak az iskolában az egyik osztálytárs anyukája osztogatott olyan szórólapot, hogy egy bizonyos élelmiszer bolthálózatban veszünk egy bizonyos terméket, akkor annak a papírjával olyan sorsoláson vehet részt az osztály, amivel osztálykirándulás-támogatást lehet nyerni, a fődíj pedig valami osztrák dínós kirándulás.

A papírt már úgy adta oda a 7 éves lányom, hogy ezzel lehet dínókiállításra menni.

Szép, nem? Ügyes! A háborúban mindent szabad, naná...

Persze erre a fogyasztó védekezik. Elkapcsolja a tévét, blokkolja a hirdetést a weblapokon, immunissá válik mindenre. Blokkol mindent, ami zaj. Úgysincs pénze, amiből megvegye magának a pihe-puha-álomkabátot, nem?

Ettől persze szépen lassan kialakul a cégek felől egy újabb front: már nemcsak a versenytárs az ellenség, hanem a fogyasztó is. Az a fogyasztó, akikből elvileg él. Egyre erőszakosabb, egyre látványosabb reklámokkal nyomul, és a válságban egész egyszerűen úgy tesz, mintha minden még jobb és még szebb lenne, mint tavaly volt. Vagy éppen hülyét csinál magából is, a válságra hivatkozva...

Ez így leírva egy ördögi kör, de talán pont ebből kellene kirángatni magunkat. Ahogy fejlődik a technika, úgy tud majd a reklám egyre jobban benyomulni a mindennapokba. Például a reklámblokkolóknak is van (lesz) ellenszerük, és a tévék is ügyesen lavíroznak az éppen elviselhető reklámokkal.

De ahhoz, hogy ne legyen masszív ellentámadás, nagyon kellene egy kis önmérséklet. Nagyon kellene az, hogy ne akarjunk mindent reklámra használni. De ha valaki vérbeli reklámozó, ezt nem bírja megállni. Kezébe kerül egy darab digitális kréta, és máris logókat fog firkálni az elérhető szabad felületekre...

Olyan ez, mint a Végtelen történet.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr651389684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.09.18. 09:09:48

csak nem rájöttek a népek, hogy tiszta bukó vadiuj ótót venni? hirdessen használt autót. lol

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.09.18. 09:33:03

A nagy cégeknek az új helyett át kell állni a használtautó-gyártásra, és meg van oldva a probléma!

kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.09.18. 10:03:34

el kéne olvasni megint a végtelen történetet :)
egyébként meg esetleg rájöhetnének, hogy nem több, hanem jobb fegyver kéne az esetleges hatásossághoz.
igaz, nehéz, hiszen azzal is baj van, hogy nem vagyon van mit elfoglalni.
lehet akármilyen tuti fegyverem, ha az ellenségnek egy talpalatnyi földje (elég pénze) sincs....

Vida Ági · http://twitter.com/vidaagi 2009.09.18. 10:50:08

@reklámbuzi olyasmi ez, mint a koptatott előre megszaggatott farmer :) "enyhén karcos BMW dohányfüstös szagú üléshuzattal gyártótól eladó"

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.09.18. 14:13:09

A címről konkrétan a Google AdSense hirdetés szűrője jutott eszembe.
Ahol blokkolhatod a versenytársak hirdetéseinek megjelenítését.

Atisp · http://www.netgo.hu 2009.09.20. 12:31:43

Kondrád: úgy látom trend lett, hogy mindenki meg akarja védeni az embereket saját maguktól is. Néhány évtizede volt ilyen, de azt gondolom sokan nem szeretnék ez újra átélni. Hogy kinek az új és kinek a használt autó éri meg jobban az döntse el maga. A vállalatok meg azt döntsék el van-e értelme reklámozni vagy sem. Vesztes fél a fogyasztó? Már elnézését de nem értem. A fogyasztók maguk is a reklám részei, gyártói, hiszen egy adott vállalat dolgozói is egyben, aki nyomatja a reklámokat. Ha nem megy az eladás, akkor utcára kerülnek. (Vagy talán arra kéred az embereket, hogy menjenek oda cégük marketingeseihez és kérjenek mérsékeltebb reklámokat?) A reklámok arra valók, hogy a meggyőzzék az embereket, hogy megvegyék a termékeket lehetőleg minél drágábban. Ha ez nem így lenne neked sem lenne munkád :) A mai gazdaság a fogyasztáson alapul. Hogy ez jó e ezt szintén mindenki döntse el mindeni maga, de jelenleg ez van.Lehet 10 év múlva másképp lesz.

A dolgokat pedig kizárólag egy oldalból vizsgálni hiba, különösen ebben a szakmában.

Kessell 2009.09.22. 13:47:47

@Atisp: Én azt gondolom, hogy az embereknek az a kora járt le, hogy eldöntsék, hogy maguknak mi a jó. Mert az már nekem marhára nem az. Nem őket akarom maguktól megvédeni, hanem magamat tőlük. :) Az embereknek a zajban infót kell adni. Olyan mint a ködben a lámpa fénye. Arra fog tartani mindenki, aki látja. Very Simple...

Egy bizonyos plakát kiállításon most már sokkal több reklámot véltem felfedezni, mint eddig, igaz önhirdetés volt nagy része. Így arra az elhatározásra jutottam, hogy többet nem megyek, mert az érdemi információ (a hatás) a reklám erőltetése miatt kimaradt. Elfogytak egyszerűen a kiskapuk, amik a hatásra támaszkodtak. Azt akarom, hogy meggyőzzenek az igazukkal másokkal szemben.


süti beállítások módosítása