Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Számháború - és ami mögötte van

Címkék: onlinemarketing üzlet

2009.09.30. szerda 01:43 Konrad

Kétségtelen, hogy a szeptember egyik legérdekesebb pengeváltása az Origó és a Ringier számháborúja volt. A két fél által megadott számokon lehet vitatkozni, bár annyira nem érdemes. Tény: a Blikket többen olvassák, mint az Origót. Nem kicsit, az eltérés olyan 40-50% körüli.

Lehet vitatkozni módszereken (hogyan mérjünk), lehet vitatkozni a kommunikáció módján, de nem szabad elmenni a tény mellett: valamiért ez téma lett. Ez az ok pedig egyszerű: az Origó elkezdett előre menekülni. Az online piacon ők a legnagyobb, még talán az idei visszaesések után is, ami őket érintette a nagyok közül legjobban. De idén az online piac egésze nem bővül, sőt. Ami történik ráadásul, az pont az Origónak rossz, a belső átrendeződés miatt a PPC erősödik, a display csökken. Ebből nehéz jól kijönni.

Az Origó tehát előre menekül. Mindenféle tévécsatornákat indít, és a kommunikációjában a print piaccal veti magát össze. Rárepül tehát a két legnagyobb hazai reklámtorta-szeletre, és onnan próbál pénzeket behozni. Onnan próbál bővülni (illetve veszteséget csökkenteni).

Ennek azt gondolom fogjuk még jelét látni, és ha megmarad ez a stratégia (és maradni fog szerintem, mert nem lesz jobb), akkor az Origó tovább fogja nyomni azt, hogy az online mennyire erős, mennyire jó. És ez remélhetőleg a piacnak is jót tesz majd, legalábbis az online piacnak.

De azért van pár dolog, amit érdemes szem előtt tartani. Az egyik az, hogy nem szabad egyik pillanatról a másikra éles csatornaváltást csinálni. Az eddigi csak tévé és print egyáltalán nem egyenlő egy csak tévé és online médiamixel! Más az online elérése, más az online hatékonysága - és ami a legfontosabb, semmivel sem olcsóbb a jó online megjelenés (legfeljebb a költségek szerkezete kicsit más).

Mára nagyon sok cég csalódott az online hirdetésekben. Az elmúlt években sokan próbálkoztak és nem jártak sikerrel. Vélhetőleg majd pár év múlva ezek a cégek is újra megjelennek, de ahhoz még kell egy masszív 10-15% plusz az aktív internetezők körében. Mert ami most van, az valójában egy 30-35%-os elérés, és ez bárhonnan nézem, nem a teljes ország.

Igen, 50%+1 internetező biztos van, de azért ezekben a statisztikákban a hetente egyszer vagy ritkábban netező is ott van...

Az Origó tehát aktív piacszerzésbe kezdett, miközben a Ringier nem csinált mást, mit határozottan megvédte a saját piacát - és ehhez ráadásul nem kellett mást csinálnia, csak a mindenki által ellenőrizhető tényeket kellett közölnie.

2009-ben ezek a csaták még kétesélyesek. Hogy mi lesz 5 év múlva? Az attól is fog függni, mennyiben lesz sikeres az Origó offenzívája.

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr611417285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BaraComp Rendszergazda 2009.09.30. 06:48:29

Én is azt tapasztalom, hogy sokan csalódtak az online hirdetésekben (mert nem értenek a használatukhoz, vagy rossz ügynökséggel kezdtek), de azt is látom, hogy többeknek ez az egyetlen kitörési lehetőségük.
Avatott kezekben szerintem a kkv-k számára a legjobb megoldás a PPC hirdetés.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2009.09.30. 07:25:50

Mondjuk meglepett, hogy az origo-t feleannyian olvassák mint a Blikket. Ezek szerint minden 10. magyar vesz Blikket? Ez vicc?

bezzegszilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2009.09.30. 09:19:41

Számok ide, számok oda, véleményem szerint azt is szem előtt kell tartani, hogy más a Blikk és más az Origo célközönsége.

bezzegszilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2009.09.30. 09:25:43

Kiegészíteném még azzal, hogy az összehasonlítás alapja az offline (Blikk) és az online (Origo) média.

Én az offline hirdetésekben nem hiszek, az online megoldások a célravezetőbbek. A hirdetések helyét pedig már elkezdték a soft-os megoldások átvenni.

twilight.struggle 2009.09.30. 09:30:18

"médiamixel"

DZZZZZT! TRY AGAIN!

snorbi 2009.09.30. 09:38:05

Eléggé elszomorít, hogy rengeteg embernek valószínűleg a Blikk az autentikus információforrás... :(

Nezumi 2009.09.30. 09:40:34

a blikkről tudom hogy bulvár ha oda megyek sejthető mit kapok.
Az origo (bocs a kifejezésért) egy rakás fos. Soha nem megyek oda pedig régen szerettem, ha van hivatkozás egy hírgyűjtő portálon feltehetően egy érdekesebb cikkre akkor rákattintok, de egyébként soha nem írnám be hogy origo.hu
:((

Artie 2009.09.30. 09:43:58

Online hirdetés? Az mi? Évek óta firefox+adblock, de persze így főleg nem érdemes hirdetni.

Ugyanakkor meggyőződésem, hogy a marketingesek többnyire gondolkodni nem tudó idióták, nem hiszem el, hogy értelmes ember komolyan gondolhatja, hogy egy filmet 10-12 percre megszakítva a reklámozott termékre azt mondja az átlagpolgár, hogy de jó, indulok megvenni, és nem azt, hogy már megint mi a f...ért van reklám.

Ez az egész hirdetősdi csak kamu.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.09.30. 09:52:06

Ha hatalomra jutok, első lesz, hogy megvonom minden olyan arctól a szavazati jogot, aki Blikket és más szennyeket olvas :)

ibn_battuta 2009.09.30. 10:14:03

@hamlet79:
Rosszul számolsz. Ha a Blikk olvasottsága 50%-kal nagyobb, mint az Origóé, akkor az Origót kétharmadannyian olvassák, nem feleannyian.

(100 vs 150)

@Konrad:
Helyesen "médiamixszel"

devadel 2009.09.30. 10:18:37

@Krajcs:

1. nem jutsz hatalomra.
2. hatalomra azok jutnak, akik blikket olvasnak, és ez nem véletlenül van.
3. mér, te mitolvasol?

@bezzegszilvia: "Én az offline hirdetésekben nem hiszek"

LOL. todod ez nem hit kérdése, hanem célcsoport, üzenet, ilyenek. todod, ez is egy szakma, mégha tárgyban műveletlenek máshogy gondolják is.

bellini · http://doily.hu 2009.09.30. 10:22:46

Nem értem azokat, akik blokkolják a hírdetéseket, de ugyanakkor elvárják, hogy az adott oldal szolgáltasson nekik minél több és persze jó minőségű híreket. Azon sosem gondolkoznak el, hogy valamiből az adott média is meg kell éljen, ingyen senki nem dolgozik.

devadel 2009.09.30. 10:31:37

@bellini: ezek az emberek tudják, hogy mások nem blokkolják a hirdetéseket, tehát mások fizetnek helyettük. neked télleg új, hogy vannak ilyen emberek? télleg nem érted őket?

és igen, attól még ugyanúgy elvárják.

xstranger 2009.09.30. 10:37:22

@bellini: ja, legyen ez a media problemaja, nekem addig se kell villogo reklamokkal torodnom.

vizipipa 2009.09.30. 10:46:03

Az origo sokszor nyomkövető sütiket használ annak ellenőrzésére, hogy a hirdetés lement-e, csak ez után irányít a cikkre.
Aki a hirdetést tiltja, annak nincs cikk sem.
Nálam ezzel elérték, hogy nincs origo.

keptelenseg 2009.09.30. 10:59:39

Opera Mini, a világ egyik legelterjedtebb mobil böngészője (Sony mobil telefon): Hirkereso.hu-ból indÍtva elérhetetlen az origo

Iron1 2009.09.30. 11:01:12

@hasmlet79: Olvasottság nem egyenlő a példányszámmal. Ha egyet veszel, de elolvassa a haverod is, az két olvasó.

mqqq 2009.09.30. 11:08:41

médiamixel helyesen: médiamixszel

mqqq 2009.09.30. 11:15:59

@vizipipa: Igazából leszarják, hogy olvasójuk vagy-e, a lényeg hogy a reklámokra kattintasz-e vagy sem :)

Sesquatch 2009.09.30. 11:41:19

troll on

@devadel: hadd trollkodjak egy kicsit, mert nagyon szúrta a szememet: télleg -> tényleg

troll off

a témához is hozzászólva: az offline marketing hatékonyságát mérni szokták. Bármilyen hihetetlen a dolog működik. Az egyik haverom mesélte, hogy milliárdokat kell, hogy költsenek sampon / mosószer reklámokra, de működik - többet vesznek utána az emberek. Gondold csak el, mész a bevásárlóközpontban, pásztázza a szemed az 50 különböző sampont, tudatalatt gyorsabban ráfókuszálsz majd az ismerős formákra, szinekre. Amelyik teljesen ismeretlen márka, lehet, hogy meg sem próbálod...

Bambula 2009.09.30. 11:48:58

Az origo-ban egyedül a tudomány rovatot olvasom, elég jók az irások, Keresztúri Ákos világűrös hireivel. A többi része az origo-nak ... nem jó.

aya_nielsen 2009.09.30. 11:55:30

@bellini: fizetek a netért, úgyhogy nem fogom fizetni hogy hirdetések használják a sávszélemet. ezt elég nehéz megideologizálni, hogy miért lenne irracionális

Sesquatch 2009.09.30. 12:10:07

@aya_nielsen:
két különböző dologról beszélsz.
Internet= fizikai hálózat, kapcsolat + tartalom. Az internetszolgáltatódnak a kapcsolatért fizetsz. A tartalomszolgáltatónak (index, origo, facebook) a szemeddel fizetsz.

karatekutya 2009.09.30. 12:22:41

@bellini: szerintem nem várják el, hogy az oldal jobban szolgáltasson. Ha az oldal - tegyük fel pénzhiány miatt - tönkremegy, akkor elmennek máshová.
Van egyébként valaki, aki oldalletöltésre fizet és nem CT-re?

aya_nielsen 2009.09.30. 12:38:11

@Sesquatch: én nem, amig nem vagyok rákényszerítve :D

devadel 2009.09.30. 14:03:20

@Sesquatch: sikerült beazonosítanod, hogy melyik szóra gondoltam. tehát helyesen írtam. ezt akartad volna demonstrálni a trollkodás címszó alatt?

tudod, hogy a helyesírási nagyszótárban valószínűleg nincs is benne a trollkodás szó? akkor az ezek szerint nem is létezik? le se írhatnád? sőt, le se írtad?

látod, egy kis trollkodás mennyi elvont filozófiai problémát vet fel mingyá? lécci amíg ezeket sorra végig nem gondoltad, negyerenekem ezekkel a grammarnáci izékkel.

az "érdemi" hozzászólásodhoz pedig: wow, télleg mérik? wow, télleg hatnak? reveláltam, na.

sertésmájkrém 2009.09.30. 14:25:45

Amíg ennyi embert sikerül a középkorban tartani addig itt mindegy lesz minden.

sertésmájkrém 2009.09.30. 14:27:31

@snorbi: Nem is hogy autentikus, az egyetlen. :)

sertésmájkrém 2009.09.30. 14:29:44

@bellini: Elenyésző azok száma akik blokkolják, egyébként én csak bizonyos oldalakkal teszem ezt, pl index. :) Az origo, legyen bármilyen fos is, nem váltotta ki ezt belőlem, tőlem az ilyen középszar portálok megélhetnek. De az index sajnos hiába jobb, ha...

belabacsi007 2009.09.30. 15:11:20

Nem értem, hogy egy eddig általam valamennyire függetlennek vélt online marketnig blog miért szidja az online elérést. Fiú, te nem ebből élsz? Megharapod a szülői kezet, ami enni ad?

arch'i 2009.09.30. 21:49:33

A JÓ online hirdetés lehet nagyon hatékony. Láttam olyat, hogyan lett egy teljesen noname cég szinte az első pillanattól kikerülhetetlen egy adott termékre: pár hónapig intenzív AdWords, míg profi SEO-val nem lett azóta is stabil 1-2. helye a megfelelő szóra.

sesz 2009.10.03. 12:03:48

@vizipipa: Én ezt még sosem vettem észre. Mindig blokkolok minden reklámot, és mégis meg tudom nyitni az Origo cikkeket.


süti beállítások módosítása