Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • NeonKult: Kár ezen agyalni, ha csnos vagy és kb ezren követnek, akkor már influencer vagy Magyarországon. Ha... (2018.11.15. 15:14) Ki az influencer?
  • Konrad: @szepipiktor: Hát, van jelenleg kb. 2,2 milliárd nem gondolkodó ember a Földön ezek szerint. A Fac... (2018.09.24. 16:20) Facebook - a te bulvárod
  • szepipiktor: A facebook nem portál. Valójában hasonló egy falusi buszmegálló hirdetőtáblájára, ahol mindenki cs... (2018.09.24. 13:58) Facebook - a te bulvárod
  • maxval balcán bircaman: Engem nem tud a FB sarokba szorítani. A legkülönbözőbb politikai irányzatú médiákat lájkoltam, íg... (2018.09.24. 05:56) Facebook - a te bulvárod
  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (139) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (208) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1131) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (263) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Gondolkozz előre

Címkék: statisztika kampány

2009.10.05. hétfő 22:01 Konrad

Vannak olyan egyértelmű dolgok, amiket mégis érdemes magyarázni, mert könnyen eshetnek egyesek a tudatlanság csapdájába. Ilyen egyértelmű dolog az is, hogy arról van adatunk, amit mérünk. Ugye, mennyire nem tűnik ez bonyolult kijelentésnek?

Pedig a mindennapok során nem egyszer kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy ezt meg kell magyarázni. Hiszen olyan sok jófajta bullshit szöveggel etetnek bennünket! Például az internetes hirdetések kapcsán sokan és sokszor elmondjuk, hogy azért nagyon jó, mert szinte minden mérhető.

De ez a mérhetőség csak lehetőség, nem alapvető tulajdonság! Ha például kirakok egy bannert egy oldalra, akkor azt bizony mérhetővé kell tennem: hányszor jelent meg, hányan kattintották, stb. És ezeket a dolgokat előre ki kell találni: meg kell határozni, mit is akarunk mérni.

Nem lehet utólag okosnak lenni. Nem lehet azt mondani egy kampány végén, hogy akkor nekem még kell  három másik adat is, amiről eddig szó sem volt. Pontosabban lehet ilyet mondani, de nagy valószínűséggel nem fognak a rendelkezésünkre állni ezek az adatok. Mert nem is lettek mérve!

Ezért kedves döntéshozók, azt javaslom, tessenek szívesek lenni előre kérdezni, még a kapány elején, és nem utólag, a záráskor, vagy azt követően fél évvel vagy évvel!

Köszönöm.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr431430282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.10.05. 22:25:49

Látom a lelkedbe gázolt valaki.....

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.05. 22:32:09

@MacTom: nem :) Csak volt egy érdekes beszélgetésem, amiről ez eszembe jutott.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.06. 07:36:10

@Konrad: sokszor a döntéshozók nem azért vannak ott, ahol,mert akkora a szakértelmük, csak elég segget nyaltak...

sokszor ők sem tudják,mit akarnak, vagy azt pontosan hogy is kéne elérni.
nekem is egy csomószor van, hogy főnök utólag kér dolgokat...ilyenkor megpróbálom higgadtan elmagyarázni,hogy ezt előre kellett volna, és mentem ,ami menthető. de van,hogy eljutunk 1olyan szintre, hogy megmondom neki, ezentúl csak írásban kommunikáljunk,mert akkor bizonyítható,hogy elmondta, vagy nem mondta..

Nagy Barna (Emc) · http://www.kreativvonalak.hu/ 2009.10.06. 10:23:22

Ha továbbvinnénk a gondolatot, akkor itt jön rendszerint az az érv, hogy azért bízták szakemberre a kampányt, hogy az figyeljen az ilyen mérések beállítására...

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2009.10.06. 13:00:54

Ezekkel a mérésekkel úgy vagyok, hogy a 90%-uk már csak parasztvakítás. Ha megvannak az alapinfók abból egyértelműen el kell tudnod dönteni, hogy bejött-e vagy sem. Ha nem tudod eldönteni akkor nem jött be.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.10.06. 20:31:27

@Konrad: Esetleg írnál egy rövid posztot arról is, hogy mi mindent lehet még (érdemes!?) mérni a kattintáson és megjelenésen kívül? Elég, ha csak pontokba szedve felsorolod.

Karoly 2009.10.07. 04:08:33

@Yo P:
Megjelenés, kattintás alapmérés.
- Konverzió, egyre inkább triviális
- konverzió/ár - média megjelenés/átlag kapcsolatban
Ha van lehetőség ezek adott megjelenési helyen, akkor korosztályos leosztás, esetleg végzettségi, anyagi helyzet stb.. amit az adott felület tud. (pl: egyetemi végzettségű, 150-200 nettó közötti keresetű felhasználók esetén: 2%-os kattintási arány, 0,8% Konverzió)
Ez adott helyeken lehetséges szerintem.

Nekem hirtelen ezek jutottak eszembe, de ezen vonalon tovább lehet menni, amit az ügyfél kíván alapon, és amit a média felületek biztosítanak...

Raha92 · http://www.jabjab.blog.hu 2009.10.07. 11:30:00

Van egy ügyfelem aki kampányidőszakban hétfő 10-ig szeretné megkapni az előző hét írásos elemzését. Mindig.
Majd eltelt 8 hét a kampány vége óta, és most megjelent, hogy akkor kérdezne arról ami az egyik reportban le van írva.
És ne legyen az ember ideges :-)