Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (591) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (181) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (394) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (250) közösségi média (30) kreatív (137) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1345) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (20) szakcikk (6) szövegírás (44) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (82) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (12) üzlet (418) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (258) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Együtt többet tudunk?

Címkék: web2 közösség ajánló

2009.10.19. hétfő 15:19 Konrad

A kollektív intelligencia meg a közösségek tudata - sőt, az a mém, hogy a hálózat segítségével majd a közös tudás kialakul - mostanra visszahúzódott kicsit a sci-fik világába. Elég csak körbenézni az interneten, bekukkantani pár közösségi oldalra, vagy megnézni, miről írnak emberek a fórumokban. A kép néha igazán siralmas: nem elég, hogy sok buta ember egymásra utalva még butább lesz, de ráadásul a nem buták is képesek megbutulni.

De akkor mégis, mire jó a közösség, miért szeretjük?

Mert társas lények vagyunk, azért. Az akolmeleg és a közös emlékek, közös pontok is kellenek ahhoz, hogy emberek legyünk. Úgy igazán. Lásd még Maslow, meg az ő piramisa.

Másrészt, ha egy társaságba beleüvöltjük, hogy "ki ismeri ezt a számot?" akkor jellemzően választ is kapunk. És ez ettől tényleg olyan, mintha együtt többet tudnánk. Persze ez kétélű, éppen tegnap olvastam a Turulcsiripen:

elkepesztoen sok hasznavehetetlen tanacsot lehet twitteren kapni, ezert szeretem

Nade vannak esetek, amikor tényleg segít a közösség. Ott van az Időkép.hu, ami egészen szép közösségre építi a szolgáltatását: vannak, akik felszerelnek olyan kis kütyüt, ami küldi az adatokat az időjárásról, és ez szépen belekerül egy központi adatbázisba, növelve ezzel az észlelési helyek számát. Egyszerű és tiriviális, nem igaz?

Ehhez nagyon hasonló másik megoldás is készül most, Dunder Krisztián valósítja meg az ötletét: ez az utinformaciok.hu

Ez az oldal - egyelőre - ígéret. Aki regisztrál, az most csak egy kis pdf-et tölthet le pár hasznos webcímmel, telefonszámmal és adattal, de a későbbiekben el fog indulni egy olyan szolgáltatás, ahol mi magunk oszthatjuk meg azt, amit látunk útközben. Vagyis olyan közösségi portál lesz ez, ahol egyenként berakjuk a kis okosságokat, hogy majd ebből összeálljon valami nagyon friss és nagyon hasznos tudás: az aktuális közlekedési információk.

Vannak tehát esetek, amikor együtt tényleg többet tudunk. Persze ehhez kellenek olyan szolgáltatások, amelyek szűrik és moderálják az információkat. Ellenkező esetben olyan kakofónia lesz, mint amikor egyszerre hagyjuk beszélni az ellenzéket és a kormánypártot a Parlamentben...

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr981460626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.10.19. 15:42:25

hát igen, van jó pár oldal ahol a megfelelő moderálás hiányában, néhány fröcsögő, furcsa szerzett, írogat egymásnak, elriasztva ezzel mindenki mást

Integető hajbókoló lufiember 2009.10.19. 15:58:08

az elején azt hittem szó lesz a koshima-i makákó majmokról, de kiderült mégsem. Ez egy fokkal -még- fölötte van.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.10.19. 16:15:57

egyébként szerintem a twittert azok az emberek teszik ennyire erőssé, akik eleve azzal a céllal használják, hogy a weboldalukra több látogatót csaljanak

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2009.10.19. 17:28:52

A twitter másra is jó mint látogatócsalogatóra? :) Egyébként soha nem is használnám, de hát igy sincs sok értelme.

heliox 2009.10.19. 18:38:06

No, azért ég és föld, vagy nem vagy elég öreg és nem emlékszel? Azért ma nagyságrendekkel könnyebb információhoz jutni akár a koshima-i makákókról is. Mi ez, ha nem kollektív tudás? 20 éve hetekig bújtad volna a könyvtárat.

heliox 2009.10.19. 18:38:50

Ja... fizet neked az utinformációk? Vagy haver.

eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2009.10.19. 20:01:52

.. és ezalól a blogkommentek sem kivételek.

nem hiszem el h még mindig van ki nem érti a twittert.. ébresztő!

@heliox 2. postod jeles bizonyítéka a cikkben írtaknak. ;)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.19. 20:07:15

@heliox: haver. Miből fizetne. De oda is írtam, ki csinálja.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.10.19. 23:35:45

@hamlet79

persze jó másra is, például időpazarlásra :D

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.10.20. 20:53:42

Csodálkozni fogtok még a Twitter lwhwtőségein. Ha sokkal többen leszünk, sokkal érdekesebb, kollektívabb és hasznosabb lesz annak, aki jól használja. Meg annak is aki nem jól.... Aki nem használja, az meg minek beszél róla?

Vida Ági · http://twitter.com/vidaagi 2009.10.21. 11:25:49

Észrevettem, hogy RSS olvasót már csak heti 2-3x nézek, Twittert meg nonstop, mert ott úgyis mindent megtudok, amit az RSS olvasóban megnéznék. Twitter, én így szeretlek :)


süti beállítások módosítása