Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: Kedves Posztoló! Te attól a korosztálytól vársz beletörôdést, aki azon nôtt fel, hogy mindenbôl hi... (2020.03.29. 17:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1151) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (267) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A közösségi média a brandépítés helye?

Címkék: onlinemarketing keresőmarketing smo

2009.10.26. hétfő 18:00 Konrad

Érdekes kutatást mutatott be a Terepnapló a hétvégén, amely a PPC (search) hirdetések és a közösségi médiák kapcsolatáról szólt. A legfontosabb megállapítás: van kapcsolat!

Persze eddig is tudtuk, hogy a közösségi média jelenlét fontos lehet cégeknek, de ennyire direkt visszajelzés eddig nem nagyon volt. Mert a kutatás pontosan megmutatja, hogy ha valaki egy céggel vagy egy termékkel találkozott már a közösségi médiában, akkor egyrészt kicsit máshogy keres, másrészt szívesebben is kattint a hirdetésre illetve a normál keresőtalálatra (ami persze meg SEO-val befolyásolható).

A PPC hirdetések iszonyú gyors terjedése és e mellett a Google térnyerése sok céget arra vezetett, hogy eddigi display hirdetéseiket lecseréljék Google (és idehaza részben ETARGET) hirdetésekre. Elsődlegesen az alacsonyabb költségek miatt, hiszen jóval olcsóbban lehet PPC-vel látogatót vinni az oldalra.

Az más kérdés, hogy a hirdetések passzív része már kevésbé jut el a fogyasztóhoz. Gyakorlatilag lemondhatunk a logó felismeréséről, a színvilág megmutatásáról, a fontosabb brand elemek kiemeléséről - hiszen a rövid szövegben ezek nem fognak teret nyerni.

De ha a pénz átcsoportosult, akkor már nem marad arra, hogy mégis valahogy erősítsük a brandet... És erre válasz a fenti kutatás! Ugyanis mostmár van arra bizonyíték, hogy lehet a display-el szemben felmutatni teljes (modernkori bullshit-el szóhasználattal 360 fokos) megoldást: a PPC és a közösségi médiában történő jelenlét együtt jobb és hatékonyabb megoldás, mintha csak valamelyiket használnánk.

Vagyis ha valaki úgy dönt, a display drága, akkor a pénzt ossza meg, és a PPC mellett jusson a közösségi megjelenésekre is. És akkor nemcsak látogatják a weboldalát, de a brand-je sem hever majd parlagon.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr261476854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.10.26. 20:38:00

Nem nagyon értem a lelkesedést.

Ahogy a hivatkozott Terepnapló is írja, mintavételbe esett minden, az alábbi kategóriákba tartozó tartalom:

"blog, fórum, vásárlói értékelés, közösségi oldal, twitter/mikroblog, videómegosztó oldal - Egyúttal olyan oldalak is ide kerültek, amelyek a legnagyobb valószínűséggel tartalmaznak anyagokat a márkával kapcsolatban"

Hát kérem tisztelettel, ez így a web definíciója, mintegy. Nem igazán látom benne az SM-specializációt, nem igazán értem mitől SM-kutatás ez.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.26. 21:06:11

@bano: mert az általad felsorolt dolgokat nevezzük közösségi médiának. Ami a web _egy_része_, nem az egész. Ugye sem a keresők, sem a portálok nem esnek bele, például.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.10.26. 22:11:18

A Youtube (mint videómegosztó) közösségi média?

Az árösszehasonlítók véleményrovata (mint vásárlói értékelés) közösségi média?

Attól mert megkommentelhető cuccot tolnak, még nem lesznek közösségi média.

A portálok pediglen beleesnek abba a gumikategóriába, hogy: "olyan oldalak is ide kerültek, amelyek a legnagyobb valószínűséggel tartalmaznak anyagokat a márkával kapcsolatban".

Nem teljesen világos tehát nekem ennek a kutatásnak a háttere és a mikéntje.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.26. 22:18:37

@bano: ki csinálja a YouTube tartalmat? Fizetett alkalmazottak? Ki csinálja az árösszehasonlítók vélemény oldalát?

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.10.27. 01:58:11

Igen Zoli, így van szerintem is. kezdetleges, döcögős, de mégiscsak egy kis közösségi média. Valaki csinálja ezeket a tartalmakat, szándékosan, tudatosan.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.10.27. 07:51:19

Azt mondjátok tehát, hogy egy fachban van Youtube és a Facebook, a SlideShare és a Twitter? :)

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.10.27. 13:05:51

@bano: Nem! Csak azt hogy elkezdődött valami , ilyen "közösségi szerű" dolgokkal, és soxor egyik hozza a másikat magával. Rövid odő és ott lesz ezeknél a cégeknél a YouTube és a SlideShare mellett a Twitter, és/vagy a facebook. Szerintem....

Merras · http://miyazakijun.hu 2009.10.27. 14:50:31

@bano én még olyan véleményt is hallottam, hogy a Google is egy nagy közösségi média.

Hiszen a találati listát jelentős mértékben befolyásoló tényező, hogy mennyi linket szerez egy-egy tartalom - az alapelv nyilvánvalóan az, hogy a közösség tagjai - a weblap tulajok, vagy fórumozók, vagy bloggerek, stb. - linkeléssel "szavaznak" a jobb tartalomra.

:)

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2009.10.28. 09:08:22

Ha már ilyen jól elemeztétek, hogy mi "közösségi" és mi nem az a "média" világában, akkor felhívnám a figyelmet arra, hogy ebben a világban a "brand" kialakításának, felismerésének, megtapasztalásának egészen érdekes változásai vannak a "klásszik branding"-hez képest. Sokkal kevesebb a vizuális elemek, a szlogenek, vetített fílingek szerepe, szemben a közösség tagjai által ténylegesen megtapasztalt, ún. "ügyfélélményekkel".
Tapasztalat-demokrácia van! Hurrá! :)