Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @szepipiktor: Hát, van jelenleg kb. 2,2 milliárd nem gondolkodó ember a Földön ezek szerint. A Fac... (2018.09.24. 16:20) Facebook - a te bulvárod
  • szepipiktor: A facebook nem portál. Valójában hasonló egy falusi buszmegálló hirdetőtáblájára, ahol mindenki cs... (2018.09.24. 13:58) Facebook - a te bulvárod
  • maxval balcán bircaman: Engem nem tud a FB sarokba szorítani. A legkülönbözőbb politikai irányzatú médiákat lájkoltam, íg... (2018.09.24. 05:56) Facebook - a te bulvárod
  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Konrad: @kereso: az a baj, hogy sokan csak a marketinget érintő részekre koncentrálnak. Egy vidéki vasipar... (2018.05.23. 11:35) A Nagy GDPR Hiszti
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (139) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1130) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (263) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kövess? Kit kövess?

Címkék: smo

2009.12.13. vasárnap 22:18 Konrad

De főleg: miért kövess? Valahogy úgy alakult, hogy a Twitteren viszonylag sokan követnek (most éppen 844-en). De fogalmam sincs, miért. Az Iwiw-en például ennél jóval kevesebb ismerősöm van, a Facebookról vagy a LinkedIn-ről nem is is beszélve.

Azt kell látnom, hogy a közösségi hálózatok mára lassan túllépnek az eredeti ismerősvadászó funkción, és mostanra ahol lehet, ott egyre többen bejelölik az "ismert arcokat". Nevezzük ezt a közösségi bulvárnak, hiszen jellemzően nem az érték, nem a minőség, hanem az ismertség számít. Az számít, hogy mondjuk látom, mint mond Zimány Linda, vagy mi a véleménye Havas Henriknek.

Ez a fajta bulvár persze más, mint a Blikk, a Bors vagy a Velvet. Itt nem szaftos részletek derülnek ki, itt nem a pucér képek mellé berakott tartalom az ismert arc. Itt az az érdekes, hogy kukkolhatunk. Olyan ez a közösségi hálózatban történő ismert személy követése, mintha beleshetnénk a lakásába, sőt, mintha bekukkanthatnánk a fejébe. Tiszta John Malkovich menet, nem igaz?

A Twitter, a Facebook, de akár még az Iwiw is egy véget nem érő valóságshow. Egy olyan kukkolda, ahol pont az érintettek tárulkoznak ki, többé-kevésbé. És még örülnek is, hogy jé, mennyire népszerűek, mennyire sokan követik őket. Másrészt pedig nekünk, követőknek se semmi érzés az, ha néha be-beszólhatunk közvetlenül nekik, vagy éppen benyalhatunk tövig, ha ehhez van gusztusunk.

Ez persze azt is mutatja, milyen irányba mehetnek el ezek az oldalak. Jól láthatóan a bulvár vonzza az embereket, és ez kell a "népnek". Tehát előbb-utóbb ezt is fogják kapni, figyeljük csak meg!

És akkor lesz igazán aranybánya a marketingeseknek a közösségi média. Igaz, akkor már nem szükségszerűen reklámokat látunk. Hanem például azt, hogy Zimányi Linda buliba hív, vagy Havas Henrik egy tévéműsort ajánl.

És ezt a reklámot nemhogy nem fogjuk elkerülni, de észre se vesszük, sőt, örülni fogunk neki. Nem rossz, mi?

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr171595330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.12.13. 22:50:07

ezt a kukkolos reszet en egy kicsit mashogy latom: mondjuk en mint inkabb befogado mint oszto vagyok jelen.

az elmult negyed evben atszoktam index.hu frissitgetesrol twitter frissitgetesre, ami elegge meglepett engem is. a mierten nem kellett sokat gondolkodni, eleg egyszeru: itt igazabol azokat kovetem, akik olyan temakrol irnak/mondanak velemenyt/toljak a kontentot ami engem érdekel és a erősen a szakmába is vág.

Na és ez az amit az index nem nyujtott. Szorakoztato volt szinten (mint a twitter), összességében kevés volt az igazan relevans tartalom szamomra + twitteren megéri 5-10 percenként frissitetni (azert indexen inkabb 1-2 ora meg kikerul akkora mennyiseg amit erdemes atfutni). Mert 95% hogy addig bejött valami érdekes tweet.

Mielőtt még nekemesne valaki hogy nincs-e jobb dolgom: nincs. Nem egész nap frissitem, csak mikor ráérek; és amit kapok mind szakmai dolog, szoval akar tanulasnak is behuzhatnam.

Fel eve meg nem lattam ertelmet a twitternek es akar az is lehet hogy fel ev mulva megint nem fogom. Addig is elvezem hogy az informacio minden eddiginel gyorsabban aramlik :)

peteraxx · http://www.revu.hu 2009.12.13. 22:56:10

én is másképp látom. Hiába tudom, hogy ki vagy, nem jelöllek be facebookon, mert nem vagy az ismerősöm. Nem érdekel a kedvenc idézeted, a végzettséged, a családi fotód, a háziállatod. Viszont állítólag jó vagy a szakmában, így érdekel, hogy a twitteren milyen cikkeket osztasz meg, vagy mikor írsz ide egy jó posztot (amik általában jobban eltaláltak, mint ez a mostani :))

watsonzoli 2009.12.13. 23:15:21

egyetértek az előttem szólókkal. a twitteren azokat követem, akik érdekes dolgokra - hírekre, cikkekre, fotókra, eseményekre stb. - hívják fel a figyelmem, nem kell hogy ismerjem az illetőt, csak annyi kell, hogy nagyjából az érdekelje szakmailag, ami engem. Kifejezetten szoktam örülni, ha felfedezek egy új ismeretlent...
az iwiwre már csak kéthavonta lépek be, ha vki után vmilyen okból kifolyólag kutakodni akarok...
a twitterből vszínűleg más lett, mint aminek indult, teret nyertek a szakmai twitterezők - szerintem pl. jók a piackutatók, és egyes újságok twitter-oldalai is - gyorsan végignézhetők, és ami érdekel, arra katt...

HTamas · http://drhorvathtamas.com/ 2009.12.13. 23:16:07

@peteraxx: Abszolút egyetértek. A twitter szerintem más, vagyis másként is lehet használni, mint az egyéb közösségi szájtokat. A facebook vagy a LinkedIn szimmetrikus kapcsolatot feltételez, míg a twitternél az aszimmetrikus az alap. Azt hiszem twitteren 5 olyan ember van fenn, akit személyesen is ismerek, abból eleve 3-at a webnek köszönhetően ismertem meg. 1-et meg én beszéltem rá, hogy használja a twittert. Ehhez képest Facebook-on vagy Iwiw-en az ismerőseim 98%-ával már legalább egyszer személyesen is találkoztam, de ennél általában több kell ahhoz, hogy bejelöljek/visszajelöljek valakit.

A twitter nálam bizonyos értelemben az RSS-olvasóval egyenlő. Na jó, egyes emberekkel kapcsolatban persze több. Illetve egy elérhetőségem, azaz elérhetőségünk (rendelő) is.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.12.13. 23:35:03

Szerintem Konrad annyira nem ment felre; inkabb arra a retegre celzott o, akik "divat" twitterezok. Akik ennel tobbre hasznaljak, az mert az advanced user kategoria. Csak ugye a divat twitterezo, aka casual kocka (hmm az mar nem is kocka), az nem fog ide beirni hogy igen igen igazad van, mert o nem kommentel :)
Ahogy twitterre sem tolja olyan gyakran a kontentot, csak vegigjelolget mindenkit oszt csa.

A kerdes hogy mennyire ment "felre" ez a cikk inkabb abban vonatkozna meg hogy milyen aranyban van casual es advanced user jelen a twitteren. De ez igazabol tok lenyegtelen :)

tekatana · http://konyvesbolt.blog.hu 2009.12.13. 23:47:14

egyetértek peteaxx-szal, én se mosnám össze a közösségi szájtokkal a twitter-féle instant hírfolyamokat. legfeljebb a facebookos rajongói oldalakhoz hasonlítanak.
másrészt a minőség szerintem nagyon is számít - csak mert valaki nagyon ismert, de számomra érdektelen dolgokat csiripel, azt nem fogom figyelni (még akkor sem, ha egyébként rajongója is vagyok). ha a reklámok és felszínes bulvár uralja el a tartalmat, már nem is követem. és ez tippem szerint a twittert jelenleg használók nagy részére igaz.
persze a kőkemény blikk-féle bulvár is teret nyerhet majd ezeken a csatornákon, amint egyre többen használják őket.
ami a reklámos felvetésedben sztem érdekes: ez többnyire olyan reklám lesz, amit a fogyasztó választ. persze hogy nem fogjuk annak venni, ha érdekel minket (mert pl. amiket te is említesz, szorosan kapcsolódik a követett személyhez). a hagyományos módszer viszont nem fog működni, vagyis az, hogy megvan a szép nagy közönség, remek, akkor mostantól mindenféle "reklámszpotokat" becsempészünk ügyesen. amint ezt elkezdik tolni, rohamosan és drasztikusan megcsappan a követők száma.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.12.13. 23:54:59

LindaZimany: 2605 követő. Igaz, sok más celebnek nincs ennyi, de ennek egyik oka az is, hogy annyira nem foglalkoznak a twitterrel.
A többi közösségi oldalt most nem néztem

A post egyébként nem arról szól, mi van most. Arról szól, ami szerintem lesz majd. Illetve legyen: ez egy lehetséges irány.

Druking 2009.12.14. 10:02:07

Vannak emberek, akik szeretnek úszni az árral és ezáltal közösséget alkotnak, valaki nem.
Mert jó valahova tartozni, de nem keresnek semmit, de hátha találnak mégis valamit.
Őket általában kielégíti, hogy mit tud meg Havas úrról.

Vannak mások, mint pl. reményem szerint itt, akik célirányosan egy adott témáról szeretnének többet tudni.

Ezért azoknak az embereknek mint Konrád, nem elég ha azt írják, hogy "leejtettem a mobilomat tegnap este vazze"

Mert akkor, pár nap és igen meg fog csappanni a látogatók száma.
Úgy fogy fel kell kötni a gatyád.

tekatana · http://konyvesbolt.blog.hu 2009.12.14. 10:19:37

@Konrad: najó, mondjuk ha ez a lindazimany típusu celebrity csiripelés népszerűsége a felvetésed mellett szól(és valószínűleg igazad van, hogy most még szimplán nem jutott eszébe a többinek). kíváncsiságból ránéztem, és hát konkrétan semmi tartalom nincs rajta. érdekes adat volna, hogy abból 2600 követőből hányan olvassák valóban - ugye sokan begyűjtenek több száz/ezer "barátot" az iwiw/facebook oldalukon, ami nyilván nem tükrözi a valós/aktív kapcsolataik számát.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.12.14. 16:08:34

a követőid jelentős része, céget, vállalkozást reklámozó felhasználó, meg gondolom vannak szpemek is, nekem volt minimum vagy 40 szpem felhasználó, amolyan gre_5467 és társai, a nagyrésze valami maffia gamét reklám, meg valami kurvákért fizető oldal

azt hiszem érdemes lesz több felé választani magam, és külön csinálni egy olyan twitter profilt, ahol csak fecsegek, meg külön egy olyat ami csak hasznos és értelmes dologról, meg például külön egyet a supertutorial.hu oldalamnak, mert tényleg zavaró, az értelmes dolgokat megtalálni a sok hülye személyes benyögés között

talán így lenne a legjobb

Mária 2009.12.14. 18:41:56

Van, aki Maunikát nézi a tévében és van, aki Csáth Magdolnát.

Van, aki a celebeket követi Twitteren és van, aki a szakembereket.

heliox 2009.12.15. 21:54:06

Van aki azért jön hozzánk mert van pénze. Van aki azért, mert nincs pénze...

rémlik valami? Vagy Mária túl fiatal. De ha ebben a szakmában vagy, ezt akkor is tudnod kell.