Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Tesztelo.hu: Én a magam részéről nem gondolom, hogy Musk ennyire gonosz kapitalista lenne, de szá... (2022.04.29. 10:17) A Twitter és Elon Musk
  • Tesztelo.hu: Milyen kizsákmányolás? Honnan veszed ezt? Egyetlen cikkben, hírben nem lehetett ilyet olvasni. Mus... (2022.04.29. 01:11) A Twitter és Elon Musk
  • Motorogre: @]{udarauszkasz: Jó a felvetés, de kb. Te is tudod a választ. A "luxus"-fogyasztás minden régiób... (2022.04.28. 23:16) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: a vízen/bogáronélés és az évente új mobil és komplett ruhatárcsere között van pár... (2022.04.28. 14:20) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: olyan volt amilyen hét közben is (2022.04.28. 14:14) Az idő az új olaj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (579) analytics (5) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (5) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (23) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (110) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (386) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (131) kutatás (99) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1303) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (17) szakcikk (6) szövegírás (39) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (79) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (378) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (255) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kínos

Címkék: onlinemarketing

2009.12.21. hétfő 21:47 Konrad

Megmondom őszintén, tök kínos ez az erőlködés itt a reklámszakmában. Mindenki valami jópofi, olcsó karácsonyi valamit csinál, küld ezt-azt e-mailben. Meg még a Kreatív is szívküldizik, mikor éppen mivel. Most éppen az AC/DC egyik legelcsépeltebb kommerszrokjával. Nekem már ez a korábbi reklámszakmai jópofizós vetélkedő is kínos volt. (Szünyő, bazdmeg. Rászólok a lányaimra, ha ennyire cikik...)

Bár tudom, én vagyok a hülye, csak nekem nem tetszenek ezek a dolgok. Biztos nem vagyok sem elég trendy, sem elég fiatal. Sőt, nem is akarok olyannak látszani, mint aki ugyanúgy nyomja, mint az aktuálisan dühöngő ifjúság. Sose jártam menő cuccokban, nem érdekel az öltözködés, nem érdekel mi a cool zene. 

Én sokkal inkább becsülöm a figyelmet, sokkal inkább becsülöm a törődést. A nem annyira sablonos, de valóban frappáns dolgokat. Olyanokat, amikhez nem sok pénz, meg nem komoly háttér, hanem ötlet kell. És ha nincs ötlet, az se baj. Akkor legalább azt érezzem, hogy komolyan gondolják a jókívánságot.

Az egészben talán az a legkínosabb, hogy miközben a szakma éppen próbál túlélni, mindenki úgy tesz, mintha az lenne a legtermészetesebb, hogy jókat kívánunk, és úgy teszünk, mintha minden rendben.

Le kell írni: nincs minden rendben. Sőt, nagyon nincs rendben az, ami történik. Igaz, ennek csak részben vannak belső okai, de a piac - a mi kicsi huszonegyedik századi online piacunk - éppen küzd a túlélésért. Szűkül a hirdetői kör, olyan szegmensek növekednek, amik nem a hazai zsebeket tömik, a korábbi üzleti modellek már nem tudnak igazán hatékonyan működni. Folyamatos a jövés-menés, és nagyreményű vállalkozások léte bizonytalan.

Valaki azt mondta a napokban, ami most következik, az a piacszerzés. Erről fog szólni 2010. Boldog új évet?

Mindenképpen. Boldog és eredményes új évet. És addig kicsit lassuljunk le. Legyen csendes, békés karácsonyunk.

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr601614467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.21. 22:58:59

nekem is furcsa, hogy akiket egész évben leszarunk, annak most évvégén valami izzadtságszagú törődést odalökünk..

azt az állatos szavazást se nagyon tudtam értékelni.alig vártam,hogy legyen valami post,ami nem szőrös...

kicsit olyan ez, mint az újévi fogalom. gesztus, próbálkozás,de elég valószínűtlen, hogy változik ettől valami...

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.12.21. 23:37:06

Lassuljunk! Én tényleg nyugodt és szép karácsonyt kívánok neked és mindenkinek a környezetedben. És semmi szart nem küldök, és nem utáltalak év közben :-) (sem)

algi 2009.12.22. 01:12:35

Én a legcikibb heavy metalt hallgatom (Manowar), de ahogy affektálnak ezen a videón a vén rockerek, az már nekem is túl sok. :)

Kopasz Szuzukis 2009.12.22. 04:43:15

A magyar reklámszakma úgy szar, ahogy van. Észre kéne venni minden megrendelőnek, hogy az a mocsok, és szeméthegy, amit reklám címén a nyakunkba borítanak, csak nagyobb ellenállást vált ki az adott termék iránt. Csak egy példa: az a bank, amelyik elhúnyt nagy emberek plagizátoraival reklámoz. Öngól. Mindjárt több is.
A mai reklámok hazudnak, ferdítenek.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.22. 07:18:06

off @Kopasz szuzukis: hát ja, mondjuk ők szerintem arra mentek rá, hogy ki az,akinek jó az imázsa, de nem kér nagy pénzt, és nem csinál olyan botránt, mint Tiger W. ... de ott volt a Voda tavaly karácsonyi Rózsa és Robinja is..

céerem 2009.12.22. 08:18:21

Aki tudja, csinálja, aki nem, az osztja az észt...

Olyan kusza ez a cikk, se eleje, se vége.

-ling 2009.12.22. 08:22:25

szerinted tényleg kínos, furcsa, szokatlan, hogy karácsonykor épp ilyen béna módokon kíván boldogságot a reklámnép? figyelembe véve a szakmát illető közvélekedést (ld. Kopasz szuzukis hsz.), meg a szomorú helyzetet (pl. Román Balázs viszonylag friss önostorozását), hát inkább tűnik magától értetődőnek és természetesnek.
mondjuk ettől még lehet nemszeretni, utálja is minden kreativ...

wombatman · http://zalog.blog.hu 2009.12.22. 08:34:57

igazad van Konrád: az egész szakma úgy tesz, mintha minden rendben lenne, mintha mindenki aranyat állítana elő nap mint nap, ugyanakkor csak a bullshit-puffogtatás megy minden szinten. sajnos.
minden jót neked, és boldog karácsonyt :)

batorfya 2009.12.22. 09:11:09

sziasztok,

a cikkre nem kívánok reagálni, megtettem ezt máshol, Konrád véleménye rendben van, vállalta, tök oké.

Ellenben amit kitaláltunk (igen, a mi agyszüleményünk), azt valamiért mégis szeretik, és nem csak a reklámszakma. Ugyanúgy a pr-esek, a médiások is. Ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy a reklámszakma mennyire van összezuhanva, ez csupán egy gesztus, amit felkínáltunk, mint lehetőség. Eddig senki nem mondta, hogy nem kíván vele élni (ugye láncba megy, aki kapja, az küldhet), pedig megtehette volna. A szűnyős történetet (megj: érdekes, máshol is kurva jól működött), és az irodabelsőépítészetes ötletet is nagyon szerette mindenki.

Ez valóban nem szakmai tartalom, de ezek egyedi esetek. Az anyagaink 95 százaléka viszont a szakmának/ról szóló hír, elemzés, cikk, minitanulmány, kutatás, sztori, tudósítás, vélemény, stb. Konrádnak is azt írtam Tumbleren, hogy több lazaságot jövőre. Rálicitálnék eggyel. Kevesebb (olcsó) zsörtölődést, sokkal több olyan szakmai tartalmat (ez vélemény is lehet, hogyne), amiért valóban érdemes ezt a blogot olvasni. Mert azokban jó Konrád, azokra kell odafigyelni.

Boldog karácsonyt.

ui.: ha nem hallgatsz "cool" zenét, akkor csak magaddal szúrsz ki, mert jó zenei élményektől fosztod meg magad.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.22. 09:24:00

Nem csak a reklám szakma ilyen. Az átlag emberek is tesznek hozzá rendesen. Karácsonykor akarunk görcsösen szeretni, ajándékozni, de egész évben acsarkodunk (persze tisztelet a kivételnek!). Ezt álszentnek nevezik, nem? Pluszban meghülyülnek páran, és úgy gondolják karácsonyra hivatkozva nem számít senki és semmi. Csak a maguk vélt vagy valós igaza. :)

carlo74 2009.12.22. 09:34:11

kérlek mutass egy frappáns, kedves, nem elcsépelt karácsonyi üdvözletet nekünk.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.12.22. 10:40:04

@batorfya: a mások által "cool"-nak nevezett zenétől kiver a víz. Ez van.

Most aktuálisan a legújabb Hobo lemezt hallgatom, immár sokadszor. Ez vajon most cool, btw?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.12.22. 10:41:00

@carlo74: volt olyan, aki felhívott, mondott két mondatod, megköszönte az egész évet, és januárban folytatjuk. Jól esett, foglalkozott vele, valóban személyes volt, és nem került semmibe.

vic 2009.12.22. 11:16:17

www.youtube.com/watch?v=Cx3uYQPoW7E

ez szerintem süt, bár az nem derült ki, hogy a szponzor mivel foglalkozik, mondjuk nem is érdekelt...

NEmáááá 2009.12.22. 11:27:22

Aki ezt olvassa az minden dögöjjön meg Karácsnykor, vagy legalább zabájja magát halálra vagy igya állattá a szilvesztert!

ÉS ezt szívből küldöm mindeninek :DDDDDDD

NEmáááá 2009.12.22. 11:31:20

"Faszom hideg akár a kő,
Menekülj amig nemkésőőőőőő" :)))

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.12.22. 12:51:11

igazán megkímélhetnél a zenei ízlésedtől konrád :D

ElPadre 2009.12.22. 12:53:34

én spec szétröhögtem magam ezen a klipen, nagyon jó volt, nem árt a szöveget is figyelni. :)

ElPadre 2009.12.22. 13:04:58

ja, és most jövök rá, hogy a videó esettanulmány, mivel a gametap közösségnek szóló karácsonyi üzenet. ez most a jó vagy a rossz példa? mert szerintem jó, mókás, de hát a twisted sisters mindig is az volt, és ők a manowarral ellentétben sosem vették magukat túl komolyan. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.12.22. 13:38:56

@batorfya: ajvé, akkor cool zenét hallgatok, nahát! :)

csiszi 2009.12.28. 21:35:33

És a nagy kérdés: Vajon cool dolog-e mindentől elhatárolódni, amit trendynek tekintünk?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.12.28. 21:55:12

@csiszi: az a nagy kérdés, érdekel-e. És az van, hogy nem. Mivel láthatóan nem tudom, hogy mi a cool, így nehezen is alkalmazkodnék hozzá...

ElviraMujito · http://www.mujito.com/ 2009.12.30. 10:35:58

2010-es jókívánság: ne zenei ízlés alapján ítéljük már meg egymást. Ez annyira nem cool... ki nem szarja le, ki mit hallgat? Tetszik, hallgatod, nem tetszik, nem hallgatod, és nem fikázod, akinek viszont igen. Ennyi.


süti beállítások módosítása