Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Tesztelo.hu: Én a magam részéről nem gondolom, hogy Musk ennyire gonosz kapitalista lenne, de szá... (2022.04.29. 10:17) A Twitter és Elon Musk
  • Tesztelo.hu: Milyen kizsákmányolás? Honnan veszed ezt? Egyetlen cikkben, hírben nem lehetett ilyet olvasni. Mus... (2022.04.29. 01:11) A Twitter és Elon Musk
  • Motorogre: @]{udarauszkasz: Jó a felvetés, de kb. Te is tudod a választ. A "luxus"-fogyasztás minden régiób... (2022.04.28. 23:16) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: a vízen/bogáronélés és az évente új mobil és komplett ruhatárcsere között van pár... (2022.04.28. 14:20) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: olyan volt amilyen hét közben is (2022.04.28. 14:14) Az idő az új olaj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (579) analytics (5) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (5) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (23) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (110) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (386) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (131) kutatás (99) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1303) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (17) szakcikk (6) szövegírás (39) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (79) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (378) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (255) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Adok egy tippet: menekülj!

Címkék: onlinemarketing

2010.01.04. hétfő 22:46 Konrad

Ahogy kedves barátom szokta mondani: annyi itt a marketinges manapság, ha eldobsz egy követ, biztos egyet eltalálsz. Hiszen ha körbenézünk, mindenhol marketingesbe botlunk, akinek nagyon jó tippjei, letölthető eBookjai és számtalan más fantasztikus megoldása van. Megoldások. Kész dolgok, hogy mit kell csinálnod, hogy sikeres legyél.

Például ott vannak az e-mail marketing hívei, akik vagy készítettek egy szuper hírlevélküldőt, vagy árusítanak egy mások által készített megoldást, de erre csak majd jóval később jössz rá. Ők például a megoldást az e-mail adatbázisban látják: cipőt javítasz? Írj egy eBookot arról, hogyan kell a cipőt tisztán tartani, és építs ezzel adatbázist! Hagymát termelsz? Írj egy eBookot a hagyma élettani hatásairól, és építs ezzel adatbázist! Marketinges vagy? Írj egy eBookot, milyen jó az e-mail marketing, és építs ezzel adatbázist!

Vagy ott vannak a csudajó sitebuilderek, akik szerint az a jó oldal, amelyik egy pop up ablakkal kezdődik, és aztán 25 km hosszan, mindent háromszor megismételve, leírod a fél életed, a kedvenc ügyfeleid véleményét és azokat a független kutatásokat, amiket sikerült kigugliznod.

Lehetne sorolni, mondom, elég eldobni egy követ, és akit fejbevág, megkérdezni, te is marketinges vagy, ugye? Na mondj egy tippet!

Én mondok. 2010-ben nem kevesen lesznek, akik felfedezik magukban, igen, a marketinghez értenek! Megvesznek minden létező eBookot (az okosabbak angolt is), eljárnak ezerféle képzésre, és majd hirtelen megjelennek egy csudaweboldallal, és nem fognak senkinek nyugtot hagyni. Mindezt egy olyan piacon, ahol már most is jóóóó sok marketinges-féle ember van.

A tippem ennyi: menekülj. Menekülj azoktól, akik nem rád kíváncsiak, hanem azt bizonygatják, hogy az ő tudásuk kell neked. Menekülj azoktól, akik nem kérdeznek, hanem azonnal javasolnak. Menekülj azoktól, akik sablont adnak. Menekülj azoktól, akik megmondják, mit kell csinálni, és nem gondolkozni segítenek.

2010 nehéz év lesz, de aki ezt túléli, az várhatóan már megmarad. Éppen ezért okosan és gondolkodva kell mindent csinálni. A marketinget is. De nem szabad abban a hitben ringatni magunkat, hogy a megoldás kívülről jön. A megoldás mindig cégen belül létezik, a külső segítség ahhoz kell, hogy ezt elő lehessen hívni, és meg lehessen támogatni megfelelő eszközökkel. Az ötlet, a gondolat attól származik, aki a legtöbbet tudja a cégünkről. Tőlünk.

Vagy egy olyan marketingestől, aki beledolgozza magát a cégünkbe. Kérdez, tanul, figyel, elemez. És majd csak ezt követően javasol, olyat, amit meg is lehet csinálni.

 

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr781646968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2010.01.04. 23:58:14

Igen. Mi marketingesek már csak tudjuk.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2010.01.04. 23:58:42

Jó meglátás. Gáz a porszívóügynök típusú "szaki", a tutit tudó marketinges.

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.01.05. 08:31:07

"Szűnni nem akaró, ütemes taps"
:)

(Jó gondolat, egyet kell értenem vele, pedig nem is vagyok marketinges!)

p308 · http://spor.blog.hu 2010.01.05. 08:37:38

Mindenki marketingesnek születik, de egyesek továbbképzik magukat. Belőlük lesznek Az Ügyfelek.

Mundr 2010.01.05. 09:17:26

Ezek a marketingesek, azok akik nem értenek semmihez ezért inkább beszélnek róla, kb mint egyes tanárok.

Mária 2010.01.05. 09:23:12

"Hiszen ha körbenézünk, mindenhol marketingesbe botlunk, akinek nagyon jó tippjei, letölthető eBookjai és számtalan más fantasztikus megoldása van. Megoldások. Kész dolgok, hogy mit kell csinálnod, hogy sikeres legyél."

Ugyan, Konrád! Szerinted valóban az a marketinges, aki befizet valami zártkörű klubba, ahol egy fix összegért a klub tulajdonosa rendszeresen, előre eltervezett időpontokban marketingesnek nevezi őt, az ügyfelet, aki azért fizet, hogy valaki őt végre marketingesnek nevezze?

Nem pedig az, aki valóban tanulta és valóban gyakorolja a szakmát, bármilyen színvonalon, bármilyen referenciákkal, DE tanulta és gyakorolja?

Nem értem, miért pánikolsz.

Az a kör, amiről te írsz, egymás közt adja-veszi a tudását. Zártkörű társaság. Nem veszélyezteti a megélhetésedet. Feltéve, ha nem akarsz csatlakozni hozzájuk.

Szerinted egy átlagosan tanácstalan cégvezető tudja, mi a bánat az a sitebuilder, például?

A tippeddel kapcsolatban pedig csak annyit írnék, hogy igen, az egyik véglet az, aki nem a cégre kíváncsi, mert egy igazi, élő, létező vállalkozás egy igazi, élő, minden bizonnyal nyűgös és problémás cégvezetővel az ő számára veszélyes terep lenne. Teljesíthetetlen kihívás.

Kevés lenne a jó megoldáshoz a pár begyakorolt rutinfogás. Ezek a "szakemberek" gyáva nyulak, akik még soha, sehol nem próbálták ki élesben a tudásukat.

A másik véglet az örök alkalmazott marketingesek. Akik akkor is alkalmazottként viszonyulnak az ügyfélhez, ha már évekkel ezelőtt önállósodtak. Ők is tudnak ám pusztítani, nem középiskolás fokon.

Az arany középút pedig az a szakember, aki külsősként kezelni tudja mind a céggel kapcsolatos marketing jellegű feladatokat, mind pedig az ügyfelet, mint embert.

Te biztosan tudod, hogy egy ügyfélnek esetenként hatalmas nagy lelke tud lenni. Amit nem lehet különválasztani a cégétől, amiért felel. Tudod, ez az igazi kihívás: együtt kezelni a szakmai problémákat a "járulékos" emberi tényezőkkel.

Ezt tudja kezelni egy valóban felkészült külső szakember.

De nem tudja kezelnni sem egy céges alkalmazott, sem pedig egy sablonok árusításából éldegélő pancser.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2010.01.05. 10:39:30

ez a szokásos, milliószor látott, félévenkénti marketinges poszt, hogy vigyáz a sok marketingessel :)

Luxi_Karesz 2010.01.05. 18:20:49

Egyébként hol lehet ezt a szakmát "rendesen" megtanulni? Van olyan főiskolai, egyetemi képzés ami kifejezetten az onlinemarketingre képez?

Luxi_Karesz 2010.01.05. 18:27:04

Ja, nem mintha ott akarnám elsajátítani a tudást és elvenni másoktól a kenyeret. Megtanulni azt a sok mindent amit ebben a témában összehordtak, majd leválogatni ami tényleg értelmezhető, használható és e mellett folyamatosan naprakésznek lenni, életem végéig tartana... :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.05. 20:48:34

@Luxi_Karesz: persze. Ha valaki komolyan gondolja, akkor elmegy egy közgáz egyetemre, felvesz valamilyen marketing szakot, és ott tud tanulni sok érdekes és hasznos dolgot :)

Nakhchivan 2010.01.05. 23:08:50

Közgazdászból nagyon erős túlképzés van, a marketing pedig a legnépszerűbb szakirány, tehát tényleg ennyi marketinges van, mindnek papírja is van erről, és mind azt a tippet adja, hogy menekülj a többitől.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.05. 23:18:27

@Nakhchivan: igen, igen, nem tudom. Mástól még nem hallottam, hogy meneküljek :)

ecoratio 2010.01.06. 10:00:47

Ez mennyire igaz!!:

"Menekülj azoktól, akik nem kérdeznek, hanem azonnal javasolnak."

Mária 2010.01.06. 12:55:12

@Luxi_Karesz:

A gyakorlatban. Könyvekből, előadásokon kizárt, ha nincs lehetőséged azonnal alkalmazni a gyakorlatban, amit tanultál.

Van pár jó képzés, amit munka mellett végezhetsz el, hacsak nem vagy annyira fiatal, hogy belefér, ha a szülők állják a költségeket helyetted a nappali tagozaton.

heh 2010.01.06. 21:04:43

@Mária: Én meg azt mondom, hogy az alapot könyvekből kell megtanulni. Egyetemi képzés keretein belül például lehetetlen gyakorlatban is alkalmazni a tanultakat. Nyilván vannak az előadások mellett szemináriumok és gyakorlati órák, de az ember kap valamilyen pontot az oktatótól a munkájára, aztán örülhet neki.

Chrome Ball · http://www.chromeball.com 2010.01.06. 23:53:36

A cikkben kicsit félreérthető szerintem az e-mail marketingről szóló rész. Úgy értelmezhető mintha azt mondanád, hogy az gáz ha egy marketinges a hírlevelezésben és az adatbázis építésben "hisz". Vagy nem értettem félre, így gondolod?

Amúgy nekem is a "Menekülj azoktól, akik nem kérdeznek, hanem azonnal javasolnak." mondat jött be leginkább, ez nagyon tömören megfogalmazta a különbséget a szakember és a kontár között.

Nem hiszek abban, hogy az iskola minősíti a szakembert. Az csak alapot adhat. Nem csak ebben a témában, hanem szinte mindenütt azok végzik igazán jól a dolgukat akik autodiktata, vagy legalább önszorgalmi alapon képezték magukat. S egy ennyire új online területnél a gyakorlat dönt úgyis.

No meg nem kell félni, ez a terül ahol igazán gyorsan kihullik aki kontár, mert magának sem tud ügyfelet szerezni. Ha pedig magának tud akkor feltételezem az ügyfeleinek is.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.07. 00:22:05

@Chrome Ball: az email marketingről korábban sokat írtam. Nagyon jó eszköz, nagyon hasznos, de nem minden esetben. Ez a lényeg. Ha valaki boldog-boldogtalannak email marketinget ajánl, mert pl. van egy hírlevél küldő szoftvere, akkor az gyanús, nem? :)

Egyébként attól, hogy valaki a _saját_ üzletét jól csinálja, még nem biztos, hogy másnak ezt át tudja adni.

Chrome Ball · http://www.chromeball.com 2010.01.07. 01:27:39

Így van, az e-mail marketing is csak egy eszköz. Szerintem hasonlóan a seo-hoz szinte(!) minden vállalkozásnak segíthet, de nem szent grál.

Nem biztos, hogy másnak is át tudja adni a tudását aki jól csinálja, hiszen a legtöbb szakember nem lenne jó tanárnak például. De azért szerencsére a nagyon kontár, önjelölt guruk hamar abbahagyják amikor a saját üzletüket sem tudják beindítani.

De abban is igazad van, hogy a neten az a probléma, hogy nem látni, hogy mi van egy weboldal mögött. Lehet, hogy az illető éjjeli portás valami szemétégetőben, egy ügyfele sem volt hónapok óta, mégis azt hiheti a laikus, hogy jólmenő márketing szagember mert a honlapjára az van írva. Ebben valóban van veszély.

Kolbert István 2010.01.07. 11:58:35

Az iskola megalapozza h vki jó marketinges lehessen de nem teszi azzá. És nem csak marketinget kell tanulni, hanem pénzügyet, statisztikát stb... Tehetség és tapasztalat is kell ahhoz h az elméletet különböző piaci szituációkban is boldogulj. Elolvashatsz akárhány marketinges könyvet, ha egy kampánystatisztikát nem tudsz elemezni.


süti beállítások módosítása