Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Tesztelo.hu: Én a magam részéről nem gondolom, hogy Musk ennyire gonosz kapitalista lenne, de szá... (2022.04.29. 10:17) A Twitter és Elon Musk
  • Tesztelo.hu: Milyen kizsákmányolás? Honnan veszed ezt? Egyetlen cikkben, hírben nem lehetett ilyet olvasni. Mus... (2022.04.29. 01:11) A Twitter és Elon Musk
  • Motorogre: @]{udarauszkasz: Jó a felvetés, de kb. Te is tudod a választ. A "luxus"-fogyasztás minden régiób... (2022.04.28. 23:16) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: a vízen/bogáronélés és az évente új mobil és komplett ruhatárcsere között van pár... (2022.04.28. 14:20) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: olyan volt amilyen hét közben is (2022.04.28. 14:14) Az idő az új olaj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (579) analytics (5) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (5) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (23) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (110) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (386) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (131) kutatás (99) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1303) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (17) szakcikk (6) szövegírás (39) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (79) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (378) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (255) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Közösségi média jelenlét

Címkék: smo

2010.01.12. kedd 19:30 Konrad

Már a csapból is a közösségi médiában történő jelenlét folyik. Valami mégis zavar ebben, és eddig nem tudtam megfogalmazni, mi a bajom.

De ma valahogy bevillant. A párbeszéd. Az hiányzik!

A közösségi média jelenlétet jellemzően reklámnak gondolják azok, akik mostanában megpróbálnak belépni. Ott a Twitter. Jönnek a self-made-man-ek és a self-made-women-ek, és nyomják ezerrel a saját vállalkozásukat. Nem az a cél, hogy az ott lévő kisebb-nagyobb közösségekkel kommunikáljanak, hanem az, hogy reklámozhassák magukat.

Ugyanezért hamisak a Facebook csoportok, a céges blogok és más hasonló megjelenések. Mert megjelenések. Pedig a közösségi oldalakon nem reklámozni kellene, hanem kétoldalúan kommunikálni. Párbeszédet kellene indítani, azokba kellene kapcsolódni. Reagálni kell, alkalmazkodni, úszni az árral, és néha megváltoztatni az árhullám irányát.

Önmagában a statikus reklámra ugyanis ugyanúgy reagálunk itt is, mint máshol. Nem érdekel, zavar. Van kivétel, persze, de az a ritka.

Vagyis: ne legyen a közösségi média egy újabb üres falfelület, amit tele kell nyomni plakátokkal. A közösségi média olyan tábla, amivel krétával írogatunk mi is és mások is, néha a szivacsot is használva.

A közösségi média jelenlét tehát nem lehet statikus. Kicsit sem.

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr881667379

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 2010 = Közösségi média? 2010.01.13. 14:54:47

Nekem idén ez az első bejegyzésem, szóval első körben boldog, sikeres új évet kívánok! Az amiről ma írok, nem véletlen témaválasztás. Azért választottam ezt a 2010-es év első általam írt bejegyzésének, mert úgy gondolom, hogy muszáj a súlyokat a helyük...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.01.12. 19:52:11

Megértem az indítatásod. Azt, amiért ezt a bejegyzést megírod. De ha azt veszed, mindenki magát nyomja, nem? Mindenki magamutogató egy picit, hiszen mond valamit és azt várja, hogy megdícsérjék, elismerjék, tovább küldjék. Úgy mint ez a bejegyzés. Ezzel is magadat nyomod. Persze kell ilyen, ne érts félre. De 1 kérdés: szerinted megváltozik ez a folyamat, amikor már ott tartunk, hogy egymás nevében kommunikálnak?

Chrome Ball · http://www.chromeball.com 2010.01.12. 19:52:43

Teljesen egyetértek. Csak sajnos az eléggé megnehezíti a párbeszédet, hogy szinte minden tagot a twitteren kb. fele annyi ember követi mint amennyi ő követ.

Azaz a twittek fele általában egyoldalú üzenet. S ha már így van akkor inkább arról írjon az illető, hogy mit tud nyújtani a cége mint, hogy mit ebédelt vagy ilyesmi.

safranyn · https://filmsor.hu/ 2010.01.12. 19:54:42

néhány napja hasonlóról írtam. tulajdonképpen letámadtak, hogy miért osztok meg olyat twittet amiben semmi reklám vagy extra nincs. holott attól, hogy valaki reklámra használja a twittert én használhatom a barátaimmal való kommunikációra is. Amióta időzíteni lehet a twitteket, a csapból is a reklámszöveg folyik, ahelyett, hogy egymással kommunikálnának a felhasználók.

Persze meg lehet oldani egy egyszerű unfollowal...

Egyébként vannak persze üdítő kivételek.

heh 2010.01.12. 19:55:41

Engem csak az zavar, hogy ha már megjelenik valaki Twitteren és/vagy FB-n,akkor az már smo... Mindenki smo-zik, már lassan elkopik ez a kifejezés.

safranyn · https://filmsor.hu/ 2010.01.12. 19:57:57

@Chrome Ball: külön kell tudni választani a twitteket. ami nem érdekel, ahhoz nem szólok hozzá vagy nem követem. Úgy gondolom nem mindannyian ugyanarra használjuk a twittert, de ettől még lehetünk hasznosak a másik számára.

safranyn · https://filmsor.hu/ 2010.01.12. 20:00:48

@safranyn: szóval ezt a "külön kell tudni választani" -t nem úgy értem, hogy van aki nem tudja. csak hülyén fogalmaztam. Szóval én különválasztom az a lényeg

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.12. 20:01:06

@Molnár Gergö: Sajnos. Meg megint lehet valamire hypeolni... mostmár a semi nem menő, most az SMO a menő, de az emberek 90%-a megint rosszul csinálja, de csinálja.. merthát menő...

Szabó Gábor · http://twitter.com/szabogabor 2010.01.12. 20:26:05

Meggyőződésem, hogy szépen le fog csengeni a kezdeti "bárki megjelöl, visszaigazolom - bármilyen csoportba meghívnak, csatlakozom" őrület.

Eljön az idő, hogy a felhasználók rájönnek, hogy nem tiszteletlenség elutasítani felkéréseket. Én vállalom, hogy egyáltalán nem érdekel az elvált apák csoportja. Egyszerűen mert nem vagyok az.

Ha ez a tisztulás megtörténik, és ezéltal nagyobb hangsúlyt kap a tényleg értékes tartalom, akkor szerintem igenis működhet ezeknek a csatornáknak a használata. Nem a többi felszámolása mellett, hanem azokat kiegészítve.

(Megjegyzem, vannak akik elég jól eltalálják a hasznos infó - saját promó arányt.)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.12. 20:30:55

@Szabó Gábor: Téged is meghívtak az elvált apák csoportjába? Eddig ez volt a "legjobb" meghívásom...

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.01.12. 20:41:01

Amit látni kell, hogy ha megjelenik egy új média, akkor a marketing előbb-utóbb azt kolonizálja.

TV, ahol megjelentek a szappanoperák (azért szappan, mert szappan cégek szponzorálták az első sorozatokat)

Rádió, web, sms, bluetooth, email - folytassam? Nekem, marketingesnek ezek elsősorban CSATORNÁK, ahol az ügyfeleim és én elérhetünk potenciális fogyasztókat.

Konrád, Te nem ezt a munkád végzed az ügyfeleidnek?

A következő "harctér" a közösségi média. És az nyer, aki eléggé közösségi ahhoz, hogy befogadják, de elég ügyes sales-es ahhoz, hogy vevőket is találjon itt.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.12. 20:56:57

@Wolf Gabor: Konrád szerintem arról írt, hogy sokan rosszul használják ki ezt a csatonát.

Nem a kolonizálással van probléma, és teljesen természetes, hogy a cégek használják az új lehetőségeket, de sokan tapasztalat nélkül kezdenek el ezzel a médiával foglalkozni, zsebkéssel mennek tankok ellen!

Nem látják a különbséget egy apróhirdetési oldal és mondjuk a twitter között! Ez az ami veszélyes...

(Meg Te, mert valaki kényszerzubbonyba dugott :) )

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.12. 20:58:23

@Wolf Gabor: na látod, pont erről beszélek. Olyan ez, mintha egy buliba, ahova meghívnak, elkezdenél arról beszélni, hogy milyen jó üzletet tudsz, és nem akarok-e csatlakozni. Nem akarok. Nem azért vagyok ott.
Lehet, ez másnak normális, nekem nem.
Csatorna, igen, De nem mindegy, hogyan használod! A buliban lehet ismerkedni, és ha már megismertél valakit, akkor majd utána, egy kávézóban, mesélsz neki a fantasztikus üzletről. Azt lehet, azzal nincs semmi baj.
Éppen ez a fajta másképpen látás az, ami megkülönbözteti a vulgármarketinget a nem vulgártól. Az, hogy mennyire akarunk mindenáron csinálni valamit.

A marketing nem cél, hanem eszköz, ezt te is tudod. De nagyon nem mindegy, milyen módon élünk vele, vagy élünk vissza vele.

Chrome Ball · http://www.chromeball.com 2010.01.12. 20:59:21

@safranyn: Nagyjából ezt írtam én is, hogy nem zavar ha valaki reklámoz olyasmit amihez köze van. Sokkal inkább zavar ha láthatóan csak azért ír, hogy írjon valamit (mi volt az ebéd, jóreggelt mindenkinek, stb.).

Persze én offline ismerősökkel nem tatrom a twitteren a kapcsolatot, inkább kapcsolatépítésre használom.

Kolbert István 2010.01.12. 21:06:26

@internetvallalkozas.com: Az egymás nevében kommunikálás előfordul, hogy azért történik mert az illető máshogy nem veszi észre magát...

safranyn · https://filmsor.hu/ 2010.01.12. 21:17:49

@Chrome Ball: hát előfordult már, hogy pont ebbe az ebésdesbe belefutottam én is, de olyan is hogy én írtam. de mivel ez egyszeri nem rendszeres, úgy érzem elnézhető.

de mondjuk a te felhasználóneved utal is arra, hogy nem mint "személy" vagy jelen a twitteren - szerintem már a "nick" - ünk is sokat elárul arról, hogy milyen céllal vagyunk itt.

Viszont nagyon jó amit mondasz, ez nem jutott eszembe, hogy például én abba a csoportba tartozom akik offline ismerősökkel - de furcsa így leírni - is tartják a kapcsolatot.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2010.01.12. 21:28:14

Kétségtelenül vannak, akik már olyan mértékben reklámoznak, ami zavarja az embert és elgondolkodik akár a blokkoláson is. Ha nem tolakodó és érdekes, akkor belefér egy illedelmes és okos mértékben. De Szabó Gábornak adok igazat, fél év és lecseng ez a dolog. Be fog állni egy ehető mennyiségre azt hiszem. Most még nagyon új, de majd a sok önjelölt titán rájön, hogy azért csodákra a twitter sem képes, ellenben rengeteg időt megeszik...
Ja, és én is azt gondolom, hogy nem kell mindenkit követni, aki engem követ. és az sem szentségtörés, ha valakit visszakövetek, pár napig, hétig nézegetem mit twittel, aztán ha nem érdekes számomra, vagy éppen nem tartom érdekes embernek, megy az unfallow... nem kell ezen megsértődni.

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.01.12. 21:47:27

Sokan nem értik, hogy Konrád mit írt. Lehet, hogy én sem jól értem.
Nekem azt üzeni ez a poszt, hogy a közösségi média nem egy push-modell szerint működő CSATORNA.
A marketing pedig ne reklámozásra használja hanem (kölcsönös, kétirányú) kommunikációra!
Az én kiegészítésem pedig az, hogy a jelenlegi, honi közösségi média sokkal alkalmasabb a meglévő ügyfélkör közösséggé szervezésére, és az ezen keresztüli megtartására, mintsem új ügyfelek direktben történő megszerzésére.
Új ügyfeleket majd a közösség elégedett tagjai hozhatnak. Azzal, hogy először behozzák őket a remek közösségbe.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.01.12. 22:05:21

Pont ma Csepregi Balázzsal beszéltünk erről a témáról, és nekem a képem a következő:

Miről is beszélünk? A piac érzelmi bankszámlájáról.

A jó infó, a törődés, a kapcsolat, a párbeszéd egy közösségi médián - ez feltölti ezt az érzelmi bankszámlát.

Az email marketing meg az ATM, ahol kiveszed a pénzt.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.01.12. 22:08:57

@Konrad: még egy dolog, de ebben vagyunk eléggé mások ahhoz, hogy ne értsünk egyet a másikkal - de el tudjuk fogadni a másik álláspontját:

Te egy buliban bulizol, és tök igazad van! Kicsit ezért még irigyellek is.

Én egy buliban legalább annyira felvillanyozódom attól, ha valakivel üzletről beszélhetek, mint attól, ha egyszer csak a táncparketten megszólal a "September" az Earth Wind & Fire-től.

heh 2010.01.12. 22:26:28

@Wolf Gabor: Milyen jó is az a szám! :)

Egyetértek a bankszámlás hasonlattal, csak ezt nem lehet hangsúlyozni, de még sugallni sem, mert előjön az emberből az "ez is csak le akar húzni a jófejségével" -érzés. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.12. 22:35:35

@Wolf Gabor: annyi lehetőség van businessre, hogy ha eljutok végre egy buliba, akkor már pihennék. Legyen az a buli IRL vagy cyber :)

Másrészt, a közösségi oldalak szerintem nem egyenlő a piaccal. Ahogy a buli sem bolt :) Bár értem, te miért látod annak, és ha csak a marketinges sapkámat raknám föl, még talán egyet is értenék vele, de olyan régóta vagyok jelen a közösségi terekben, hogy pontosan látom, milyen hátrányokkal jár ez a fajta szemléletmód.

Kolbert István 2010.01.12. 22:57:59

Van aki szereti ha az első tárgyaláson letegezed, van aki nem.
Van aki szereti ha egy buliban is odamész hozzá a nagy biznisszel, de többen inkább nem.
Van akit nem zavar h minden csatornán "csípőből tüzelnek rá" a marketingesek, egyre több emmbert viszont igen.
A régi kor marketingese csípőből tüzel minden lehetséges csatornán ahova csak beengedik és ha nem engedik akkor befurakodik.
Az modern marketinges pedig megvizsgálja a környezetet és változatos módon, személyreszabott hangnemben, üzenettel és csatornán "visel hadat".
Az idő eldönti ki marad meg, de talán lehet sejteni...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.12. 23:02:03

@Kolbert István: annyit tennék hozzá, hogy szigorú magán véleményem szerint a közösségi médiával a pr-osoknak kellene foglalkozniuk. Csak sajnos a hazai pr szakemberek - néhány kivételtől eltekintve - a web 1.0-t sem értik igazán, nemhogy a web 2.0-t.

Üdítő kivételek vannak, és sikeresek is.

Szabó Gábor · http://twitter.com/szabogabor 2010.01.12. 23:22:53

@Konrad: Aki elkezd téged vagy más marketingest követni, az mégis mire számít? (Itt persze esküvőszervezőről is beszélhetünk, teljesen mindegy.)

Van egy téma, amit az adott ember körüljár, néha eltávolodik egy kicsit, amikor meg kell magáról (az üzletéről) beszél.

Ott volt a sem nap. Előtte jöttek tőled azzal kapcsolatban a csiripek. Milyen előadás legyen, mit kérdeznél ettől vagy attól? Stb... Lezajlott az esemény, majd újra "toltad a kontentet". Ennyi.

A Facebook esetében pedig különbség van a privát és az üzleti profil között. Itt is én dönthetem el, hogy egy rajongói oldalhoz csatlakozom vagy sem. Az más kérdés, hogy ha valaki privát ismerősként üzleti ajánlattal jön, azt nem nézem jó szemmel. (Aki komolyan akar foglalkozni ezzel, az úgysem csinál ilyet.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.12. 23:27:11

@Szabó Gábor: de a párbeszéd a lényeg. Tehettem volna azt, hogy kirakom a SEM nap dolgait, és ágyő. Vagy tettem azt, hogy kérdeztem, reagáltam, beszélgettem.

Nem a reklámmal van bajom (furcsa is volna), hanem annak módjával.

Kolbert István 2010.01.12. 23:28:58

@Konrad: I agree. A közösségi média megkönnyíthetné és hatékonyabbá tehetné a pr munkát. (Egy barátom pont erről írta a diplomamunkáját, most adta le) De lehet h a marketingesek esztelen lövöldözése hamarabb megutáltatja a közösségekkel az sm-et, mint mire a pr-esek rátalálnának... remélem nem így lesz.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2010.01.13. 00:44:01

Eddig nem értettem ezt az smo-zást, mert ehhez teljes ember kell. Már azt sem értettem, hogyan lehetne mondjuk 2 twitter acc-om. Ha valamit elkezdenék csinálni, akkor azt valószínüleg a sajt nevemben tenném.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.13. 01:18:36

Egyetértek, igen. Az internet azért nem TV, mert lehetőséget nyújt a kétoldalú kommunikációra, így ostobaság is nem kihasználni. AZ emberek szeretik, ha személyesen foglalkoznak velük. Ez olyan, mint mikor egy híresség adatlapjához hozzászólnak, és aztán el vannak ragadtatva, ha éppen nekik válaszol. Ennél jobb reklám szerintem nem kell, a meglévő, nem is biztos, hogy nagyon stabil fogyasztói kört lehet vele bebetonozni. És igen, ők majd hozzák az új arcokat. A modern világban mindenki tudja, hogy a reklámok többsége nagyot mond, leginkább már csak a nagy számok törvényén alapszik, és a beszédnek, mint olyannak, sokkal nagyobb meggyőző ereje van egy egyoldalú hirdetésnél - legyen az bármilyen közösségi oldal, akár egy sima fórum.

Jól látszik ez ott is, hogy pl. a laptoppiacon komoly negatívumként szokták felhozni egy gyártónál a támogatás hiányát. Ha nincs support, vagy csak alig, szinte mindegy, mit tud kezdetben a masina, a legtöbben nem azt veszik. Más gyártók pedig pont a jó supporttal és kiemelkedő szervizhálózattal tornásszák vissza magukat a népszerűségi létrán, még akkor is, ha korábban valamiért lecsúsztak.

Wellness-Hotel · http://www.wellnesshotel-balaton.at 2010.01.13. 11:44:37

Helló,

én máshogy közelíteném meg:

ha a mai időben vki közösségi oldalt készít, pl. twitter és társai, akkor megkérném, számoljon avval, hogy a földön élnek marketingesek és nekik is meg fog kelleni jelenniük az oldalon ha az jó, vagy épp csak trendi.

szóval oldják meg a közösségi oldalak a külső marketing megjelenésének formáját, mert bizony minden online marketinges fog "hirdetni" rajtuk...

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.13. 13:15:27

@Wellness-Hotel: Itt sztem nem az a legnagyobb probléma, hogy elárasztja az egyoldalú marketing-duma a közösségi oldalakat, legalábbis Konrád nem erre akarta felhívnia figyelmet. Hanem hogy aki így tesz, az rosszul csinálja, és valószínűleg nagyon kis hatásfokkal. Lényegében már-már időpazarlás, mások bosszantása mellett. Miközben minimális erőfeszítéssel - pl. néhány válasszal, interakcióval - mindjárt más volna a leányzó fekvése.

Wellness-Hotel · http://www.wellnesshotel-balaton.at 2010.01.13. 13:50:29

@Ódor Richárd: igen értem, de miért is tesz így a marketinges? mert nem kapja meg a "felületét" a pl. a twittertől

nézzétek meg az iwiw klubokat... szépen módosították a "marketingesek" a felhasználói profilukat és klubokká alakultak és ha vki nem lenne rájuk kiváncsi, kilép a klubból

szerintem evvel megteremtették az ingyenes reklám lehetőségét a marketingeseknek...

Az meg, hogy "hogy elárasztja az egyoldalú marketing-duma a közösségi oldalakat, legalábbis Konrád nem erre akarta felhívnia figyelmet." nem más mint, hogy trutyiban kell a marketinget közölni ami trutyis lesz...
remélem értitek :)

Kolbert István 2010.01.13. 14:12:03

@Wellness-Hotel: Nem biztos h a twitternek kellene alkalmazkodni a marketingesek berögzült kommunikációjához. És az sem biztos h minden lehetséges felületet szét kell szemetelnie egy marketingesnek.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.13. 14:14:00

A twittertől nem kellene semmilyen felületet kapnia, odabiggyeszti a nevébe, hogy reklám, vagy kitalálnak rá egyebet. És igazából én ott sem futok bele most sem ilyenekbe. Talán éppen ez a gond, kétirányú kommunikáció mellett talán belefutnék, és nem hessegetném el rögtön. De ha jön bármilyen hirdetés, csípőből törlöm/figyelmen kívül hagyom, legyen az bármilyen csatornán, és ezzel az emberek nagy része mára már így van.

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2010.01.13. 16:24:09

Ez egy tartalmas bejegyzés, örülök, hogy idetaláltam. Tényleg az a lényeg, hogy kétoldalú kommunikáció lenne ezeken a felületeken a lényeg..

Nagy Barna (Emc) · http://www.kreativvonalak.hu/ 2010.01.13. 16:51:23

Facebookon is gyakran felmerül ez a téma, és ott egyszer már le is írtam, hogy szerintem ez a téma sokkal közelebb áll a PR-hez, mint a marketinghez. Akkor kicsit magamra maradtam ezzel a véleményemmel.

De most őszinte örömmel látom, hogy ezek szerint nem csak én gondolom így. :)

2010.01.13. 18:09:33

remélem veszik a tollat és a papírt, és már jegyzetelik is, hogy mostantól p-á-r-b-e-sz-é-d is kell :)

@tornoczky 2010.01.13. 20:06:23

Sziasztok!
Végigolvastam az összes hozzászólást és igazi párbeszédre akadtam. Ezt akartad Konrád?
Szerintem nagyon könnyen megtörténhet, hogy nemsokára nem fogunk tudni ránézni a közösségi média képviselőire, mert egyszerűen elhasználjuk. Mondjuk elkopnak. A trendiség veszélye???

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.13. 20:45:06

@@tornoczky: Ha marad minden a mai állapotban, akkor minden bizonnyal megunhatóak. Az iwiwben és a Facebookban is rengeteg kiaknázatlan lehetőség van, ráadásul technikailag is vannak jobb megoldások. Az sem elhanyagolható, hogy míg külföldön már léteznek közösségi hálózatok direkt marketingre tervezve, addig itthon egyáltalán nincsen, minden megakadt az online tudakozók vagy a minimálisan informatív és elég egyoldalú klubok szintjén.

Twitter más dolog, ahhoz nem is értek annyira, de igazából a korlátozottság a lényege, úgyhogy külön eset. :)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.01.14. 21:20:47

Nagyon bírom, hogy mindenkinek meg van a saját véleménye, aminek megvédése ma már presztizs ;) Csak úgy záporoznak a gondolatok, az érvek! Ez Konrád most nagyon eltalált téma volt!

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.01.20. 13:58:35

Nagyon eltalált ez igaz! Ráadásul a kommentedben megfogalmazott gondolat, a közösségi média jelenlét és a buli párhuzama nagyon kifejező. Nagyon furmányos gondolat.


süti beállítások módosítása