Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (545) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1153) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (269) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Reklámcsend

Címkék: onlinemarketing

2010.01.15. péntek 00:47 Konrad

Rossz nyelvek szerint a választási kampányban az a legjobb, hogy a vége majdnem két napos kampánycsend, amikor szigorúan tilos bármit is reklámozni. Két nap csönd, béke, nyugalom.

Aztán persze megy minden tovább. De ez a csönd, ez olyankor nagyon jó.

Vajon mi lenne, ha bevezetnénk a reklámcsendet? Ha csinálnánk reklámmentes napokat? Vajon ha látnánk a reklámok hiányát, jobban felkapnánk a fejünket ezt követően a reklámokra?

A reklámcsendet persze minél szélesebb körben lenne jó bevezetni. No és ugye az is egy érdekes dolog, hogy a plakátokkal, szponzorációkkal mi történne. Meg a szóbeszéddel. Meg a cégérekkel. Meg a...

A reklámcsend igazából kivitelezhetetlen. Mint ahogy a kampánycsend is csak egyfajta idealizált találmány, hiszen valójában csak arról szól, hogy új vagy aktív reklám nem lehet. A passzív(abb) dolgok maradnak.

A reklámcsend is álom. De gondoljunk csak bele, milyen lenne. Néha azért ránk férne egy kicsit.

És most dőljünk hátra egy kicsit, és gondolkodjunk el azon, miért érezzük ezt. Miért érezzük ezt, hogy a reklám néha sok! Azért, mert állandóan ömlik ránk? Nem hiszem. Azért, mert a reklámok jelentős része nem nekünk szól, ráadásul rossz. Erőltetett. Dömping jelleggel ömlik. Kikerülhetetlen. Fárasztó. A kiemelkedés a még harsányabb, még nagyobb, még hangosabb reklám.

Vagy a "különleges" reklám. Amikor már a férfiwc-ben is LCD panel van a pisoár fölött (a Váci utcán van ilyen étterem). Mert a "jó" reklámos mindenhova reklámot aggat, igaz? A jó reklámos "kihasználja a lehetőségeket", "kreatívan használja a felületeket". Cool.

Hát nem. Nem jó ez a minden áron. A jó reklámos szerintem megtanul kicsit a megcélzottak fejével gondolkozni, és a jó reklámos úgy és ott reklámoz, ahogy az a célcsoportjának kell. De ez nagyon nehéz. Marad a szőnyegbombázás és a reklámok elutasítása.

Reklámcsend nélkül. Mert a reklámcsend - csak álom marad.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr271673560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.15. 00:52:17

igen, néha jó az embernek napszemüvegben végigmenni az utcán...
és sokkal nyugodtabban alszok, mióta nem nézek tvt...

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2010.01.15. 07:26:13

A reklám sokkal zavaróbb, ha nem vagyok bent a célcsoportjában.
Hiába reklámoznak valamit a célcsoporthoz, ha az eljut hozzám, a kívülállóhoz, akkor már zavaró a dolog...

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.01.15. 09:03:24

Na igen, ez a két nap végre nem arról szól. Amúgy nehezen tudom elképzelni, hogy a Twitteren mindenfajta cél-regisztrálók ne sértsék meg. A probléma az, hogy ez ellen nem lehet védekezni. Felhasználót nem találják meg, Twitter nem vonható felellősségre.

@Kontárblog Nekem is sok ismerősöm van, akik nem néznek TV-t. Nálam ez inkább úgy van, hogy pihenés ha TV-zhetek és nem kell a monitort vagy a lapi TFT-jét nézni;)

Vélemény Pécs 2010.01.15. 11:07:24

Általában Animal Planetet, Discovery-t, NatG-t stb. nézünk, ahol csak saját műsoraikat "reklámozzák".

Kolbert István 2010.01.15. 12:06:33

Nekem az a legzavaróbb, ha még célcsoport is vagyok, csak olyan rossz stílusban és hangnemben nyomják a reklámot, ami egyrészt zavar, másrészt (szakmabeliként) tudod h nem a célcsoportnak megfelelő.

Burma · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.15. 12:23:27

Mostanában rászoktam én is az ismeretterjesztőkre.

Raha92 · http://www.jabjab.blog.hu 2010.01.15. 12:27:45

Ebben az a durva, hogy terékek esetében például nem lehet alkohol egy webshop címoldalán, reklámnak minősítik lassan azt is ami a weboldalon van, a webshopokat be kell jelenteni, stb.

Ehhez képest akkor viszont kampánycsend idején az kéne, hogy NE lehessen a főoldalon reklámozni az MSZP-t fideszt, mdf-et, senkit. Vagyis a pártok weboldalait (ha korrekt akarok lenni, és ugyanúgy bánni velük mint ahogy a termékkekkel bántak ők), szépen becsukni erre az időszakra, és kiírni hogy most kampánycsönd van, sajnos nem elérhető az oldal. Kíváncsi vagyok erre mit mondanának.

2010.01.15. 13:30:13

engem nem zavarnak a nettes reklámok, viszont a tévét, főleg a reklámok miatt nem nézzem, mert ott a reklám megvárakoztat! és a várakoztatást ma már nagyon zavar

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.15. 15:53:14

A legnagyobb dömping és össztűz a kereskedelmi csatornákban van. Talán eljön az idő, amikor a technológia és a managerek lehetővé teszik, hogy az adott digitálisan sugárzott TV-adás reklámszüneteiben milyen típusú reklámok szerepeljenek. Nem volna egy nagy kunszt megcsinálni, csak adott reklámblokk-hosszúságra kellene összedobálni (szoftveresen két pillanat) kellő mennyiségű és kategóriájú reklámot, mondjuk néhány adott kategória szerint. Eztán ha én kikötöm, hogy női témájú (tampon, hüvelygomba) reklámokat véletlenül se adjanak, akkor nem fognak. Így nő a tényleges reklámmennyiség amellett, hogy valójában nem nézünk többet. Nagyobb hatásfokkal működhet, hiszen nagyobb eséllyel jut el a célcsoporthoz. Mint a kábeltévék műsorkínálata: ha rendelünk (esetünkben TV-t nézünk), valamit kötelező, de nem mindig szabják meg, hogy mit.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.15. 17:19:51

@Raha92: kampánycsend alatt semmilyen politikai hirdetés nem futhat, nemcsak címlapon, de belül se. A pártok weblapjai kapnak egy előzetes oldalt, figyelmeztetést, és csak azt követően léphetsz be. (A deeplinkekre nincs megoldás.) A fórumokon vannak figyelmeztetések. Ennyit lehet tenni.

gabesas 2010.01.15. 19:30:10

Nem pont te ajánlottad tavaly, hogy milyen olcsón lehet ilyen kampánycsöndek, meg ilyen kurrensebb időszakok alatt egészen más profilú dolgokkal ppc-ben tarolni? Nem csak kimondottan politikáról volt szó, ha jólemlékszem, de valami ilyesmi volt az üzenete hogy olcsón lehet az adott időszakban nem várt kulcsszavakra venni hirdetést.

Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2010.01.17. 21:43:46

Én három csatornát nézek rendszeresen, ez a National Geographic Channel, Discovery, és a Spektrum. Ott is mennek reklámok, de ott a legtöbb a saját műsor reklámozása. Nagyon ritkán nézek más kereskedelmi csatornát, nincs értelmes műsor rajtuk. Ha véletlenül olyan műsor menne, ami érdekelne, akkor a sok, rám borított reklám miatt elkapcsolok. Jó lenne néhány reklámmentes nap!

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.17. 23:17:31

@keseruimre: Ők megtehetik, rájuk előfizetnek, nem kimondottan kereskedelmi jellegű csatornák. :)

Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2010.01.18. 21:54:51

@Ódor Richárd: Igen megtehetik, ezért nézem őket. Meg engem valahogy nem köt le a Mónika show, meg a celeb-főzős műsorok, meg ilyen néphülyítő marhaságok. Mert mit mutatnak ezek a műsorok? Hogyan kell verni az embernek a "nyálát". Nem vagyok rá kíváncsi. :) Inkább megnézem, hogy hogyan születik pl. egy csillag, vagy hogyan keletkezett a Grand Canyon. :)

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.19. 00:52:10

@keseruimre: Nyilván nem minden műsornak azonos a célközönsége. (Amúgy a főzős műsort néha megnézem, ha érdekes emberek szerepelnek benne. Legtöbbször azonban teljesen érdektelen, sőt, ellenszenves a bagázs, szó se róla.) Arról nem is szólva, hogy a nézettséget ~1100 kiválasztott emberből statisztikázzák ki valahogy. :D

Mindegy, a lényeg, hogy a reklám maga nem egy főgonosz, hiszen hirdetésekre szükség van egy fogyasztói társadalomban. A minőség és tartalom más lapra tartozik.

Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2010.01.19. 10:15:16

@Ódor Richárd: A reklámok minőségén kellene változtatni, pl. több igényes reklám kellene, nem ez a befásult reklámozási gyakorlat, ami most van. :)

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.19. 14:08:32

@keseruimre: Néha vannak jók is, amiket ha először látok, kb. kifekszem rajta, mert üt. :D Igaz, ezek nem is a mosogatószer-reklámok. Bizonyos szegmensekben roppantul ötlettelenek tudnak lenni, és még a "pécsi kesztyű" is szórakoztatóbb. :P