Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (591) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (181) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (394) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (250) közösségi média (30) kreatív (137) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1345) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (20) szakcikk (6) szövegírás (44) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (82) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (12) üzlet (418) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (258) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mi legyen a sajtóközleményben?

Címkék: pr

2010.01.21. csütörtök 00:30 Konrad

Ismerős kérdés? Kéne valami aktivitás, mit adjunk ki? Meg kéne kicsit mozgatni a nevünket, de nincs pénz, adjunk ki sajtóközleményt. De mi legyen benne?

Megmondjam?

Semmi! A nagy büdös nulla! Ha ez a kérdés felmerül, akkor nem kell sajtóközlemény. Ne akarjunk érdekes híreket gyártani, ha jót akarunk magunknak. Persze most ezzel megint szembemegyek a megszokott marketing gurus javaslatoknak, de ez van. Elmagyarázom, miért pisilok szembe a széllel.

Illetve előbb mutatok valamit. BTL.hu Ez egy olyan szakmai oldal, ahol elvileg szakmai hírek jelennek meg a szakmától. gyakorlatilag egy sajtóközlemény gyűjtemény. A kapott anyagokat szó szerint felrakják. És ez nekünk nagyon jó, kell egy ilyen oldal. Én imádom olvasni, szerintem itt vannak a legviccesebb hírek. Pont úgy, ahogy a csövön kijött, ahogy megpíározták a cégek, vagy azok ügynökségei.

Nem is idéznék, olvassunk bele. Tele van triviákkal, modorossággal, mindenféle gagyi szöveggel. Olyan csinálmányok. Van köztük persze értelmes, sőt, elvétve néhány jól megírt is, de a többség szerintem siralmas.

Ilyeneket minek kiadni? Ilyeneket minek csinálni?

A rossz sajtóközlemény inkább rombol, mint épít. Például ha sokat adunk ki, akkor már nem leszünk érdekesek. Ha olyanról adunk ki valamit, ami erőltetett, kevés helyen jelenik meg. Ha mégis megjelenik, lehetséges, hogy valamilyen közösségi térben fog pörögni, ahol röhögünk rajta ár percet.

Inkább ne is legyen ilyen. Nem kell.

Akkor adjunk ki sajtóközleményt, amikor van mit mondanunk. Amikor tényleg történik valami érdekes és kifelé is hírértékű. De amit ekkor adunk ki, az legyen tömör, lényegre törő és olvasható. Ne legyen gagyi.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr811689182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2010.01.21. 01:11:04

a sajtóközleményeket írók többsége sajnos alapvető fogalmazási problémákkal küzd. a stílusról - valóban - inkább nem is beszélve. nem szeretnék aránybéli becslésekbe bonyolódni, de az biztos, hogy örülne az ember, ha az alkalmatlan sajtóközlemények és íróik aránya 50% alatt lenne. ettől jelenleg nagyon távol állunk.

Vida Ági · http://twitter.com/vidaagi 2010.01.21. 06:35:36

Néhány gondolat a sajtóközleményekről. Először is újságíró szemmel: Amikor én dolgoztam online médiának szinte minden helyen az volt a szokás, hogy egy az egyben kitették a sajtóközleményeket, mert az nagyon kényelmes megoldás, több cikk van fent. Onnan lehetett tudni, kik a friss online újságok (2000-2001-ről beszélünk), hogy ők még kitették, aztán egy bizonyos szint felett már nem került ki minden, a jobb helyeken szűrték, vagy legalábbis alaposan átdolgozták az anyagokat.

A másik oldalról. Közben vállalkozó lettem és a saját közleményeimet írom. Azt tapasztaltam, hogy viszonylag neves online lapok is szó szerint kiteszik, amit küldünk, még a hibák is bennmaradnak :) Nagyon ritkán előfordul, hogy beleszerkesztenek vagy kicsit megkurtítják, ha nem fér bele a kötelező karakterszámba.

Több olyan lapot tudok, ahova ha küldünk sajtóközleményt, 1 órán belül kikerül - és nem azért, mert mi küldtük, hanem ott ez a gyakorlat.

A törésvonal a print médiánál van. Onnantól kezdve, hogy nem elég csak kopipésztelni az anyagot, máris jobban megnézik, mi kerüljön be.

Minden újságíró tanfolyam azzal kezdődik, hogy hír az, ami sokak számára érdekes vagy hasznos információ. Emlékszem, milyen sajtóközleményeket kaptam, amikor újságíró voltam: több volt benne a lufi, mint a közérdekű információ - csak egy példa: az egyik autómárka a saját sajtóközleményei szerint minden egyes hónapban és minden egyes modellben "forradalmian új technikai újdonságokkal" jelentkezett - ennek azért az valóságtartalma igen csekély :)

Úgy gondolom, ha valami tényleg "forradalmi" és ezt mások is úgy gondolják, akkor arról elég egy jól megfogalmazott közleményt kiadni és be fogja járni a maga útját.

Ennek a "mindenről írok egy újabb közleményt" stratégiának nem sok értelme van, hacsak nem a linképítés a cél :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.21. 10:18:49

@Vida Ági: de linképítésre sem jó. A copypaste sajtóközleményes oldalak arra is lusták, hogy linket csináljanak egy url-ből...

Kontrád 2010.01.21. 21:25:10

@Konrad: nem feltétlen lusták, de kevesen vannak, nem tellik rá. Nincs szerkesztő, olvasószerkesztő, lektor, mittudomén, csak egy ember, aki megbízik abban, hogy a kiadott közlemény fontos a cégnek, biztos van benne valami érdekes, biztos átolvasták, hát felteszi. Elolvasni...? Már nem biztos...

A kedvenc részem a sajtóanyagokban az "Azonnal közölhető". Aki ilyet ír bele, az nem ma kezdte. :)

Nagyon hasznos infókat lehet ám találni néha ilyen sajtóanyagokat tartalmazó e-mailek címzett sorában. Egy csomó emailcímet, ahová elküldték rajtam kívül. :)

human · http://yummie.hu 2010.01.25. 02:16:54

ott kéne kezdeni, hogy ne egy csatolt docban legyen a sajtóközlemény, hanem a levél törzsében. Nálam pl esélye sincs semminek, aki kitalált egy címet és a további infókért a csatolt fileban lehet nézelődni.


süti beállítások módosítása