Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • evilwolf: Már film is van róla ELQRTUK (2021.10.15. 17:23) Elrontottuk
  • evilwolf: Érdekes, arról sehol sem írtak, hogy pont akkor állt le a rendszer, amikor bedobták a windózgetzi ... (2021.10.06. 17:59) A Nagy Leállás 2021
  • Androsz: Próbának jó volt. Mindenki felmérhette, hogy amikor majd hetekre áll le valami netes közösségi izé... (2021.10.06. 17:38) A Nagy Leállás 2021
  • gigabursch: Akkor szántsuk be a blog.hu-t...! :-) (2021.09.04. 18:42) Időrablók
  • evilwolf: Sosem akartam olyan lenni mint a többiek, de ezzel nem azt állítom, hogy más vagyok. :-)) A zember... (2021.08.06. 17:46) Miben vagy más?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (571) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (22) email marketing (44) érdekes (208) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (162) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (111) hiba (109) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (376) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (18) közösség (243) közösségi média (17) kreatív (121) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1257) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (11) szakcikk (6) szövegírás (34) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (74) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (7) üzlet (347) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Össznépi hirig

Címkék: polblog

2010.01.25. hétfő 18:44 Konrad

A két nagy párt hirtelen belehúzott a kampányba. Alig aludtunk párat, amióta kihirdette a köztársasági elnökünk a választások időpontját, és máris benne ülünk egy furcsa kampány közepén.

Az MSZP mint az őrült teleszórta az országot olyan óriásplakátokkal, amik egy-egy jelöltet mutatnak. Ahhoz az egyik módszerhez nyúltak, ami a jelenlegi helyzetükben némi reményt nyújthat: nem az évek alatt leamortizált arcokkal kampányolnak, hanem az egyéni képviselőkkel, azokkal, akiket (még) nem utálnak annyira. Mert nem is ismerik őket az emberek... 

A Fidesz ugye akkor jár a legjobban, ha semmit nem csinál, csak csöndben figyel, és így nyer. De a kétharmad lehetőségének a szele megcsapta őket, így van oka az aktív kampányolásnak. Ezen két "stratégia" között egy nagyon vicces középutat találtak: telenyomták az országot minden idők legbénább plakátjával. A formailag iszonyú megjelenés ugyanakkor egy üzenetet sugall. Pontosan egyet, de elég sokatmondót. Emlékezzünk csak: tavaly egy szó volt a kampány: ELÉG!. Most kicsit hosszabb, de értelmesebb: Itt az idő!

Ennek a három szónak külön üzenete is van, hiszen nézzük csak meg az eredeti környezetben:

Talpra magyar, hí a haza!
Itt az idő, most vagy soha!
Rabok legyünk vagy szabadok?
Ez a kérdés, válasszatok!
A magyarok istenére
Esküszünk,
Esküszünk, hogy rabok tovább
Nem leszünk!
 

Sokat mond, nem? Azt kell mondjam: minden formai bénázása ellenére ügyes.

Nade a két nagy párt látványos megjelenései mellett történik itt még valami. Ez pedig a tematizálás. Most például a nyugdíjasok kerültek terítékre, a nyugdíjukkal egyetemben. Aki komolyan veszi az üzeneteket, azt láthatja, hogy úgy veszekszik a két párt, hogy közben ugyanazt mondják. Ez részben így is van, de valójában egy nagyon érdekes és ügyes dolog történik: kisöpörnek mindenki mást a nyilvános megjelenésekből. Kit érdekel a Jobbik, az MDF+SZDSZ, az LMP, amikor a pénzünkről van szó? Az MSZP és a Fidesz elkezdett egy olyan harcot, ami azt mutatja: ez a két lehetőség, ez a két párt van, a többi nem érdekes. Mindkettőjük érdeke, hogy így legyen. A Fidesznek kell a kétharmad, az MSZP-nek kell a stabil második hely.

És ennek a következménye már jól látható a neten is. Gombamódra nőnek a fórumok, jönnek a blogbejegyzések, ilyen-olyan közösségi csoportok alakulnak. Téma lett a politika, sokkal inkább, mint eddig. Itt, előttünk vált egyik hétről a másikra a választás és a nyugdíjügy témává, itt előttünk jelent meg mindez a neten is. Ügyes? Vagy "csak" természetes? Valahol mindegy is.

A két nagy párt megágyazott magának. Jöhet a második menet.

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr11701519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.01.25. 20:06:07

nyugdíjasokra szálnak rá, mert ők nem ismerik az alternatív lehetőségeket és agyilag is inkább már csak lefele épülnek :/

könnyedén megvezethetőek mint a kisgyerekek

akinek nem inge…

Kontrád 2010.01.25. 20:41:46

"Mára a demokrácia alapját jelentő országgyűlési választás is csak egy olyan marketingkampánnyá silányult, amelyben mosópor helyett parlamenti szavazórobotokat adnak el a társadalomnak."

Ezt itt olvastam:
www.civilszamvevoszek.hu/

2010.01.25. 20:43:22

ki eszi meg ezeket a rizsákat, én nem tudom. de ha igen, akkor az tükröz valamit. hazugság az egész, tehát érdemtelen szemét a kampány, félelemkeltés, félrevezetés... ahogy mondtad, nincs olyan politikus, aki... de az a jó, hogy a politikázoh mindenki ért ilyenkor az országban. még én is...

Chrome Ball · http://www.chromeball.com 2010.01.25. 20:43:34

@B.Cs.: Arról nem beszélve, hogy kb. 3 millió nyugdíjas van Magyarországon. Épp csak egy kicsivel kevesebb mint amennyi adófizető...

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.01.25. 21:01:38

Engem, fiatal embert, nagyon fiatalt azért ez egy picit aggaszt. Jobban örülnék, ha nem a nyugdíjasok döntenének a jövőmről, jobban örülnék, ha valaki hozzánk is szólna. Én alig 22 évesen jobban örülnék, ha lezárnák a múltat és inkább új lapot nyitnának. Hihetetlen, hogy a fiataloknak alig van valami fóruma a megnyilvánulásra, hihetetlen, hogy ez az egész mennyire nem érdekli a kortársaimat...

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2010.01.27. 01:59:05

Kétségtelen, hogy a "kis" pártok nem tudják megszállnia tömegmédiát, nem tudnak milliós DM kampányokat finanszírozni, de ez interneten nekik áll a zászló. Az LMP például sokkal népszerűbb az interneten, mint akár a Fidesz vagy az MSZP, a fiatalok körében is jóval népszerűbb, mint a lakossági átlag, erről szól Vásárhelyi Mária interjúja a Figyelőben. És ez sokat számít, befolyásolhatja akár a nyugdíjasok vélekedését is.

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.01.27. 10:09:22

@iii: Ám legyen így. Nekem az LMP egyszerre szimpatikus és nagy talány.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.27. 10:22:16

@iii: azért a népszerűség mérése a socmediaban nem annyira egyértelmű. Adtál is egy post ötletet.

Debreczeni László 2010.01.30. 11:16:19

A Fidesz plakát "Itt az idő" szlogenjének van egy profánabb értelmezése, de kétségtelen, hogy a plakát retró feelingjébe ez is belefér :-)))

"A naranccsal kiemelt „Itt az idő" pedig inkább Fenyő Miklós (Hungária) korába, a „gyere hát, velünk járd, itt az idő" bugi-vugis (sic!), rongyrázós világába repít vissza, mint a „Jövő" és „Remény" csodálatos utópiájába. S bárhogy nézzünk, sehol nem látjuk az új fiút, aki a telepre költözött."

Debreczeni László 2010.01.30. 11:17:09

@DeLa: Bocs a forrás, a Kisalföld, ezt így korrekt megjegyezni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.30. 14:11:39

@DeLa: na, erre véletlenül se gondoltam volna. IMHO ők se (mármint a Fidesz) :)


süti beállítások módosítása