Ezerszer emlegetett bullshit duma, hogy az internet azért (is) jó, mert itt célozhatóak a hirdetések. Igen. Elvben. Aztán jön a gyakorlat, és mi szívunk, mert...
Van egy kedves ügyfelünk, aki eléggé helyi üzletet csinál: konkrétan ételt lehet nála rendelni Budapest bizonyos kerületeiben. Nem az egész városban, annak csak jobbára az északi részén. Csinálgatunk ezt-azt velük, de felmerült, hogy a szórólapozás helyett valami online megoldás kellene. És akkor jött a triviális ötlet: legyen ez a megoldás a Google AdWords, csináljunk abban csak a keresőre területileg is célzott kampányt. Mert jó lesz az nekünk.
Egyelőre nem jó az nekünk. A területi célzás annyira vacak, hogy az szinte hihetetlen. Ráadásul ellenőrizhetetlen is. Itt ülök Óbuda közepén, a kampánynak kötelező eleme a III. kerület, de én még élőben a hirdetést nem láttam. A statisztika alapján van megjelenés, kattintják is. Eleinte nagyon keveset. Akkor növeltük a területet, most egész Budapest van beállítva, és a hirdetés szövegében vannak a kerületek, ahol lehet rendelni. Így legalább van szabad szemmel is látható mennyiségű kattintás.
De a konverzió siralmas. Egy ételrendelés ára iszonyúan drága: több ezer forint. Simogatjuk, ápolgatjuk ezt a kampányt, de valami nagyon rossz számokat kapunk. Ez a területi rendeléses dolog igazából nem működik.
Márpedig ez baj, nagy baj. A kisvállalkozások jelentős része területileg erősen korlátozott helyen működik. A hazai internet felépítése viszont olyan, hogy az azonosításra használt IP címek nem területi alapon kerülnek kiosztásra. Így aztán hiába van ilyen eszköz a Google AdWords-ben, a valóság az, hogy nincs semmi haszna. Marad a hirdetés szövegében a célzás, de arra meg nagyon magas a rossz, értéktelen kattintás.
Most akkor maradjon a szórólap? Vagy fejlődjön akkorát a cég, hogy legalábbis egész Budapesten kiszállíthasson?
Utolsó kommentek