Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Konrad: @kereso: az a baj, hogy sokan csak a marketinget érintő részekre koncentrálnak. Egy vidéki vasipar... (2018.05.23. 11:35) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: @Konrad: Igen valószínűleg a kezelt adatok mennyisége alapján kellett volna szabályozni. Most gond... (2018.05.23. 11:27) A Nagy GDPR Hiszti
  • Konrad: @kereso: EU versenyképtelenség: per pillanat egyetértek. Viszont már évtizedes távlatban nem, szer... (2018.05.23. 11:24) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: Konrád elég nagy különbség ahhoz képest, ami t facebookon írtál :) A legnagyobb gond azzal van, h... (2018.05.23. 11:13) A Nagy GDPR Hiszti
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (138) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (109) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1130) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (263) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Közeli helyeken

Címkék: onlinemarketing kampány keresőmarketing sem

2010.03.03. szerda 15:31 Konrad

Ezerszer emlegetett bullshit duma, hogy az internet azért (is) jó, mert itt célozhatóak a hirdetések. Igen. Elvben. Aztán jön a gyakorlat, és mi szívunk, mert...

Van egy kedves ügyfelünk, aki eléggé helyi üzletet csinál: konkrétan ételt lehet nála rendelni Budapest bizonyos kerületeiben. Nem az egész városban, annak csak jobbára az északi részén. Csinálgatunk ezt-azt velük, de felmerült, hogy a szórólapozás helyett valami online megoldás kellene. És akkor jött a triviális ötlet: legyen ez a megoldás a Google AdWords, csináljunk abban csak a keresőre területileg is célzott kampányt. Mert jó lesz az nekünk.

Egyelőre nem jó az nekünk. A területi célzás annyira vacak, hogy az szinte hihetetlen. Ráadásul ellenőrizhetetlen is. Itt ülök Óbuda közepén, a kampánynak kötelező eleme a III. kerület, de én még élőben a hirdetést nem láttam. A statisztika alapján van megjelenés, kattintják is. Eleinte nagyon keveset. Akkor növeltük a területet, most egész Budapest van beállítva, és a hirdetés szövegében vannak a kerületek, ahol lehet rendelni. Így legalább van szabad szemmel is látható mennyiségű kattintás.

De a konverzió siralmas. Egy ételrendelés ára iszonyúan drága: több ezer forint. Simogatjuk, ápolgatjuk ezt a kampányt, de valami nagyon rossz számokat kapunk. Ez a területi rendeléses dolog igazából nem működik.

Márpedig ez baj, nagy baj. A kisvállalkozások jelentős része területileg erősen korlátozott helyen működik. A hazai internet felépítése viszont olyan, hogy az azonosításra használt IP címek nem területi alapon kerülnek kiosztásra. Így aztán hiába van ilyen eszköz a Google AdWords-ben, a valóság az, hogy nincs semmi haszna. Marad a hirdetés szövegében a célzás, de arra meg nagyon magas a rossz, értéktelen kattintás.

Most akkor maradjon a szórólap? Vagy fejlődjön akkorát a cég, hogy legalábbis egész Budapesten kiszállíthasson?

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr741805916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.03.03. 15:43:33

Szívás.. bár azt nem értem, hogy a "III kajarendelés" vagy "Óbuda pizza" kulcsszavakat megcélozva miért rossz a konverzió. Meg kéne nézni mennyi a keresés az ilyenekre.

Ki az aki még nem google adwordson hirdet és ha van még ilyen akkor miért?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.03. 15:50:14

@hamlet79: az a baj, hogy az ennyire célzott megjelenéseknél nincs volumen...

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.03.03. 16:05:50

Azért a szórólap meg az advörc között van még jó pár, finomabban hangolható dolog, nem? De én nem értek a marketinghez. Majd akik igen, azok jól megmondják! :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.03. 16:09:36

@dezo: persze, de amennyire tűpontosan szórhatod a szórólapot, pont annyira nem működik az adwords :(

Ingyenes nyugdíjpénztár tanácsadás · http://www.magannyugdijpenztarak.hu/ 2010.03.03. 18:35:59

Csak nem a pizza paradicsom a kérdéses ügyfél? Szerintem az pont olyan hely aminek a III. kerületben nem kell cégér, majd mindenki onnan rendel. Inkább a túlpartra koncentrálj, ott kevésbé ismerik és asszem a 13.ba még szállítanak.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.03.03. 19:22:23

Ételszállító cégnél szerintem is jobb a szórólap. Ha 10.000 darabban gondolkozol, akkor 50e az anyag 16e a kiszorás. Kb. 84e. Annyit mindenképpen megér. Adwords-ben is csak bólogatok. Akkor érdemes ha egész Pestre célzol...

syck · https://twitter.com/sycko 2010.03.03. 23:44:01

(kicsitoff: google mapsra lehetne reklamot tolni buzzon keresztul

egy ember kimegy gps+net+gmaps (pl szifon, 5800), terepre, es naponta parszor beirja olyan helyrol, ahova van kiszallitas is hogy "ide is hozunk kajat". 2-3 tucat user biztos latna :>. de tortenelmet irnatok asszem.)

de amugy ja, kicsik vagyunk meg a geohoz.

konyvelomo 2010.03.04. 00:39:37

A tűpontos szórólap szórással együtt a reklám a postaládába szerintem kidobott pénz. Nem ismerek adatokat, de nálunk a kéretlen reklám olvasatlanul megy a kukába.

Az AdWords-nek pedig MO nem piac, de ha az is lenne az összekuszált IP címek miatt lehetetlen a geotargeting. Ismerek olyan pesti Digis lakásokat, ahol Romániát lövi be IP alapján.

Ami viszont tuti működik - regisztrált közösségek esetén :-) - a postai irányítószám szerinti célzás.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.04. 00:44:25

@Könyvelő Mo: a regisztrációs megoldással két baj van. Az egyik, hogy jellemzően lakóhely és nem tartózkodási hely szerint adják meg, vagyis ha valaki a XXII. kerületben lakik, de a III. dolgozik, akkor a munkahelyén sem látja. A másik a mennyiség. Egész egyszerűen nem lehet elérni elég embert így hatékonyan.

@Ingyenes nyugdíjpénztár tanácsadás: az most mind1 is, ki az ügyfél :)

promoactivity · http://www.promociosaktivitasok.hu 2010.03.04. 09:40:10

Norbert, a 16.000 Ft.-os terjesztésre szánt összeget komolyan gondoltad, vagy csak elírás? :)

konyvelomo 2010.03.04. 10:19:17

@Konrad: Az étterem történet azért speciális, mert nem mindegy h a célközönséget a 12-14 óra közötti munkahelyi kajálókban látja (itt tényleg csak az ott dolgozók jöhetnek szóba) vagy pedig a kerületben élőket (is) célozza (reggeltől-estig).

Azt pedig te jobban tudod h hány olyan nagyobb (pl. iwiw, sanoma csoport) közösségi szolgáltatás van, ahol ez az adat rendelkezésre áll.
És h mennyiért adják a reklámot - bár gondolom nem összemérhető az AdWord-szel...

Nálunk korábban egy cég próbálkozott olyannal (ők kifejezetten a munkahelyi kajáltatást célozták meg) h pár emberük bejárta a kerületet és pár szó erejéig személyes kapcsolatot próbált kialakítani a lehetséges vásárlókkal. Nem túl hatékony, és volt ott is szórólap, de nem került a kukába.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.03.04. 12:56:35

@promoactivity: Komolyan gondoltam, de elírás, mert nem piaci ár. Az én partnerem nekem ennyiért szórja. Igazad van, megtévesztő lehet.

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2010.03.05. 09:55:26

Ez a probléma (hogyan hirdessenek a cégek közeli online helyeken) megoldódik a mobil eszközök és alkalmazások elterjedésével.

heliox 2010.03.06. 13:56:39

mobil? SMS? helyfüggő szolgáltatások ?

heliox 2010.03.06. 13:59:35

azt gondolom, hogy nem szórólapozni kell, hanem vócsert osztogatni, ami komoly engedményt ad: akár veszteséggel szállítasz, de egy címre csak egyszer használható vócser. És az első szállításnál hűtőmágnes. Azt nem dobják ki, ha jó megjelenésű, és ott van, ahol éhes. Utána már csak az kell, hogy gyorsan szállítson, és jót, jó áron.

Azonkívül ha egyedi kódú a vócser azt is mérni tudod, hogy melyik promótálótól mennyi jött be.

madaraszmarti 2010.03.07. 21:28:12

Sziasztok! A regionális célzás bár sok helyen működik, nálunk az IP-címek nem konzisztens kiosztása miatt sajnos nem lehetséges jól használni.

Ilyen esetekben a hirdetésszövegek mellett a kulcsszavak erőteljes testreszabása szükséges. A dinamikus kulcsszóbeillesztés és a speciális, jól célzott kulcsszólista sikerre vezethet. Ha ebből nem jön elég volumen, sajnos muszáj az általánosabb [étel neve + budapest] kulcsszavakat is felvenni. A volumenek körülbelüli becsléséhez a kulcsszóválasztó-eszközt javaslom adwords.google.com/select/KeywordToolExternal.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.07. 21:50:55

@madaraszmarti: szia, köszönöm. Mi is ezen az úton indultunk el ezt követően, szétszedjük a kampányokat kerületekre, ezekhez rakunk oda való kulcsszavakat stb. Meglátjuk. Ha sikerül növelni a konverziószámot, akkor majd szólok :)