Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Barcamp, Web 2.0 Symposium: ügynökségek értéke

Címkék: web2 symposium

2010.03.10. szerda 22:08 Konrad

Ma volt a Barcamp konferencia, lánykori nevén Web 2.0 Symposium, ahol egy érdekes témában vezettem egy workshopot:  Mi alapján lehet rangsorolni a webes ügynökségeket?

Mivel nekem elsősorban moderátori szerep lett osztva, ezért nem előadással készültem, hanem beszélgetést generáló kérdésekkel. Azt gondolom, mérsékelten sikerült megoldanom a problémát, vagyis átrágtuk a témát, még beszélgetés féle is lett belőle. Csak.

Csak kevesen voltunk. Illetve végülis a jelenlévő 20-25 fő nem kevés, de ebből csak kb. négyen voltak online ügynökségtől, illetve még talán 2-3 ember egyéb ügynökségi oldalról. Megrendelői oldalról kicsit többen, talán 7-8 érdeklődő. Ráadásul egy ilyen rendezvényen a passzív befogadáshoz vagyunk szokva, nem a beszélgetéshez. Éppen ezért igyekeztem olyan kérdéseket feltenni, amire lehetett igen-nem szavazatokat adni, így próbálva mindenáron bevonni a közönséget.

Bevallom, néha kicsit kínos volt, de azért csak-csak sikerült előre jutnunk.

A felvetésem az volt, hogy az alábbiak közül mi az, ami fontos lehet egy online ügynökség megítélésében:

  • éves árbevétel?
  • megrendelők száma?
  • alkalmazottak száma?
  • referenciák száma?
  • elnyert díjak?
  • közösségi média jelenlét?
  • ismertség?

E mellé jött még ötletnek kettő a közönség részéről:

  • a szolgáltatások széles köre
  • megrendelők nagysága (minősége)

A fentiek közül kialakult két fontos szempont:

  • megrendelők száma (és minősége)
  • referenciák

Ekkor tettem fel azt a kérdést, hogy kell-e egyáltalán online ügynökségi rangsor? Erre az volt a többségi válasz, hogy igen. Elsősorban azért, mert ez segítheti a megrendelőket az ügynökség választásban.

Végül arra voltam kíváncsi, ki csináljon ilyen rangsort. A javaslataim:

  • az ügynökségek
  • a megrendelők
  • szakmai szervezet
  • szakmai sajtó

A konszenzusos vélemény az volt, hogy ez utóbbi kettő, vagyis szakmai szervezet és egy szakmai sajtó. Nevesítve: az IAB és a Kreatív Magazin csinálhatna egy ilyet. Ez így elég konkrét "felkérés", nem?

És hogy hogyan kellene ennek elkészülnie? Az összes fenti szempontot tartalmazva, különböző súlyozással. Vagyis akár idén is lehetne egy ilyen rangsort összerakni - nem kis munkával. Lehetne.

Legyen?

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr551829999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matyas_Siska · http://csirip.blog.hu 2010.03.11. 07:37:24

Ha jól emlékszem, a megrendelők számossága és minőségének paraméterei tárgyalásakor felvetődött, hogy érdemes lenne a megrendelő kör "állandóságát" is fegyelembe venni, azaz azt is, hogy mennyire tartanak ki az ügynökség mellett, mekkora (van-e?) a gazdasági racionalitáson túli "szeretete" a megbízónak az ügynökség felé.

Az ügyfélkör felmérésénél, illetve az ügynökség "nagyságának" mérésénél felvetődött továbbá az ügynökség likviditásának vizsgálata - túl az árbevételen - illetve az is, hogy ha egy ügynökségnek olyan a megrendelői portfolioja, hogy bármely partnere elvesztése esetén omolhat a cég, akkor nagy ügynökségnek tekinthető-e.

Plusz, de ez már csak a listakészítés nehézsége, hogy felvetődött, hogy milyen szabályrendszer alapján mondhat valaki egy megbízót referenciájának manapság, amikor a legnagyobb súlyú refik (multik) egyszerre sok ügynökséggel dolgoztatnak, sok esetben csak apró részfeladatokat bízva egy-egy ügynökségre. Szóval a refi mellé valahogy a megbízási értéket is bele kellene venni (vagy még pontosabban a realizált nyereség értékét, gondoljunk csak a médiavásárlókra, akiken adott esetben "átcsorog a pénz"). Ezt viszont soha senki sem fogja bevallani - mérhetővé tenni.

Ilyesmikre emlékszem:)

Matyas_Siska · http://csirip.blog.hu 2010.03.11. 07:39:59

írtam egy regényt, a blogmotor meg megette...remélem előkerül...

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.03.11. 09:18:34

Drukkolok, hogy valóban megszülessen egy ilyen lista, baromira nem lenne hülyeség!

És igen, az ügyfélhűség szerintem is elég fontos szempont, hiszen megszerezni egy ügyfelet talán még "könnyebb", mint meg is tartani, bizonyítani neki.

szigetipeter · http://szivlapat.blog.hu 2010.03.11. 15:12:26

@konrád: köszönjük, vettük! Felmerült már bennünk is természetesen, hogy lehetne ilyet csinálni, és nem is csak az online ügynökségek területén. Vannak a dologgal kapcsolatban nehézségek szép számmal, de azt meg tudom ígérni a magunk és - egy villámegyezetetés után - az IAB nevében is, hogy gondolkozunk közösen azon, hogy hogyan lehet úgy megvalósítani a dolgot, hogy a végeredmény a lehető legtöbb érinett számára releváns és elfogadható legyen.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.03.11. 19:21:29

Lehetne egy ilyen listát csinálni, de igazából azon áll vagy bukik, hogy melyik szervezet, szakmai védnök adja a nevét hozzá. Másodsorban a szerkesztőknek ez miért jó? Elég nagy meló egy korrekt listát összehozni. Harmadrészt, aki a lista vége felé fog tanyázni az nem biztos, hogy mindenáron szerepelni akar majd rajta.

szigetipeter · http://szivlapat.blog.hu 2010.03.11. 21:36:49

@$Norbert$: a szerkesztönek azért jó, mert olyan exkluziv tartalma lesz, amit feltehetően elég sokan elolvasnak majd, és aztán jó nagy esélyjel vitatkoznak is rajta.

gbrindza 2010.03.14. 16:59:52

Lassan valaki csak rájön, hogy az sem mindegy, hogy egy (online) ügynökségnél milyen szakembergárda dolgozik. Én a lista első helyére tenném ezt a szempontot.

gbrindza 2010.03.16. 11:06:16

@Konrad: egyszerűen megnézném, hogy az adott cégnél, mennyi, és milyen tapasztalatú szakember található. Kifejezetten azt, aki velem dolgozik, azt még jobban górcső alá venném.


süti beállítások módosítása