Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: Kedves Posztoló! Te attól a korosztálytól vársz beletörôdést, aki azon nôtt fel, hogy mindenbôl hi... (2020.03.29. 17:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1151) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (267) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szavak, szavak, szavak... - frissítve

Címkék: google keresőmarketing sem

2010.03.23. kedd 20:25 Konrad

(A bejegyzés alján frissítve.)

...és milyen sokat érhetnek! Gondolj bele, ha a TE neved, vagy a céged, terméked neve a tét. Vajon mennyit ér ez meg neked?

És a konkurenciádnak?

Visszatérő kérdés, rendszeresen belefutok: a Google-ben a konkurenciám hirdet a cégem, termékem nevére. Mit csináljak?

A válasz eddig az volt: nyelj egyet, és dolgozz tovább. Most úgy tűnik, az Európai Bíróság is ezt javasolja: nyelj egyet, és lépj tovább. A döntésük értelmében ugyanis legális az a gyakorlat, hogy a Google engedi azt, hogy mások nevére, cégnevére, brand nevére hirdessünk. Természetesen a megtévesztő hirdetések ellen továbbra is fel lehet lépni, részben a hirdető, részben a Google felé, de ha a hirdetést kirakója egyértelműen feltünteti, hogy mi köze van a névhez, akkor elvben akár maradhat is.

Jó vagy rossz hír ez? Igazából olyan eszköz a más nevére történő hirdetés, amely néhány esetben nagyon hasznos lehet. Másrészt mi is könnyen kerülhetünk ilyen helyzetbe. Mondhatnánk, hogy egy-egy, majd mi is visszahirdetünk a konkurenciára, ha ő is ezt teszi. Bár magunk között ezzel is csak a Google jár jól. Kicsit olyan ez a helyzet, mint a A fülemile címe vers vége felé a bíró ítélete:

Se ide nem, se oda nem
Fütyöl a madárka, hanem
(Jobb felől üt) nekem fütyöl,
(Bal felől üt) s nekem fütyöl:
Elmehetnek.
 

Frissítés:

Madarász Márti a Google-től a kommentek között választ ad arra az esetre, hogy mit kell csinálnunk, ha bejegyzett védjegyünkre hirdetnek, és ezt nem szeretnénk engedni. Beemelem ide, mert úgy gondolom, hasznos:

A védjegyek kérdése nem újkeletű, a válasz viszont valamivel árnyaltabb.

Nem beszélhetünk általánosan védjegyek szerinti irányelvről, mert ez területenként változik: mint ahogy a televíziós v. rádiós reklámtörvények is országonként változók, a Google a védjegyek esetében is területi megkülönböztetést alkalmaz. Míg pl. egyes országokban a tévében láthatunk összehasonlító reklámokat, otthon ilyenekkel nem találkozunk - az online világban is szükséges volt tehát a területenkénti megkülönböztetés. A következőkben a hazai hirdetési irányelveinkről írok.

A részletes irányelv itt található: adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=hu&answer=6118, itt leírjuk, melyik esetben mi a teendő. Ha a védjegy tulajdonosa nem "szól" a Google-nak, nem tudhatjuk és nem is vagyunk olyan helyzetben, hogy eldöntsük, hogy az ő márkája védjegy - ezért szükséges a bejelelentés. A folyamat több szempontból is kedvező: ha már valaki a hazai bejegyeztetési folyamatot elkezdte és igazolni tudja, hogy az folyamatban van, már hozzánk is benyújthatja a kérelmet. Emellett lehetőség van a védjegyed hirdetési jogának a továbbadására is olyan esetben, ha a termékedet mások is értékesítik, és az a te érdeked is, hogy ezt sikeresen tegyék (tehát nem konkurálsz velük).

Az irányelv szigorúságát mutatja, hogy szigorúan fiókszintre vonatkozik, ezért a több fiókot kezelők esetén is elkerülhető az esetleges visszaélés.

Összességében tehát ha azt szeretnétek kivédeni, hogy a védjegyetekre hirdessenek versenytársaitok, a fenti segítséggel és az alábbi űrlapon továbbítsátok ezt felénk: services.google.com/inquiry/aw_tmcomplaint.
 

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr211863408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.03.23. 21:04:22

ahogy en tudom ha tradamarkolt markaneved van, arra googlenek is van valami bejelento formja, amit ha jogosnak talalnak letiltjak arra kulcsszora azt az adott hirdetot.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.23. 21:12:14

@zsoltikam: igen, de a gyakorlat ettől még az, hogy ez csak néhány esetben történik. Egy példa, nem kicsi cégekkel: skitch.com/konrad/n5c44/volkswagen-google-kereses

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.03.23. 21:16:43

azért ez egy nagyon fura dolog... de igen érdekes.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2010.03.23. 21:45:26

Én pozitívan pontozom az efféle leleményes fogásokat. :)

algi 2010.03.23. 22:00:40

Szerintem egy keresőszót azért már túlzás levédetni.

madaraszmarti 2010.03.23. 22:21:12

Szia Konrád!

A védjegyek kérdése nem újkeletű, a válasz viszont valamivel árnyaltabb.

Nem beszélhetünk általánosan védjegyek szerinti irányelvről, mert ez területenként változik: mint ahogy a televíziós v. rádiós reklámtörvények is országonként változók, a Google a védjegyek esetében is területi megkülönböztetést alkalmaz. Míg pl. egyes országokban a tévében láthatunk összehasonlító reklámokat, otthon ilyenekkel nem találkozunk - az online világban is szükséges volt tehát a területenkénti megkülönböztetés. A következőkben a hazai hirdetési irányelveinkről írok.

A részletes irányelv itt található: adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=hu&answer=6118, itt leírjuk, melyik esetben mi a teendő. Ha a védjegy tulajdonosa nem "szól" a Google-nak, nem tudhatjuk és nem is vagyunk olyan helyzetben, hogy eldöntsük, hogy az ő márkája védjegy - ezért szükséges a bejelelentés. A folyamat több szempontból is kedvező: ha már valaki a hazai bejegyeztetési folyamatot elkezdte és igazolni tudja, hogy az folyamatban van, már hozzánk is benyújthatja a kérelmet. Emellett lehetőség van a védjegyed hirdetési jogának a továbbadására is olyan esetben, ha a termékedet mások is értékesítik, és az a te érdeked is, hogy ezt sikeresen tegyék (tehát nem konkurálsz velük).

Az irányelv szigorúságát mutatja, hogy szigorúan fiókszintre vonatkozik, ezért a több fiókot kezelők esetén is elkerülhető az esetleges visszaélés.

Összességében tehát ha azt szeretnétek kivédeni, hogy a védjegyetekre hirdessenek versenytársaitok, a fenti segítséggel és az alábbi űrlapon továbbítsátok ezt felénk: services.google.com/inquiry/aw_tmcomplaint.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.23. 22:23:58

@madaraszmarti: Szia, köszönöm. Jól értem, hogy ez csak a bejegyzett védjegyre vonatkozik? Tehát cégnévre, személynévre, nem bejegyzett védjegyre nem lehet ilyet kérni?

madaraszmarti 2010.03.23. 22:44:51

@Konrad: Ezekben az esetekben mit vennél döntő tényezőül? Hogyan határoznád meg, hogy ha pl. több ugyanolyan név esetén melyik az "igazi", "eredeti"? A Google nem hozhat döntést ilyenek felett, ezért csak az adott ország hivatalos helyén már bejegyzett vagy bejegyeztetés alatt álló védjegyek kérhetik a Google-nél is a védelmüket.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.03.23. 22:49:01

@Konrad: sajnos a fent linkelt kepes esetekbena google is ludas, nem is kicsit, ha egy kicsit hanyagabb adwords manager kezeli a kampanyt, vagy szimplan tisztában van vele es nem erdekli, siman elfogadja a google altal ajanlott autosuggesteket, amikben ugye nyilvan benne lesz a konkurens marka...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.23. 23:00:26

@madaraszmarti: nem számonkérés volt, csak tisztázni szerettem volna :) Köszi!

konyvelomo 2010.03.23. 23:21:46

Nem ismerek adatokat a hazai védjegybejegyzési szokásokról, de feltételezem h hazánkban csak a nagy cégeknek van kapacitásuk foglalkozni ilyesmivel.

A fent leírtak nálam a gerillamarketing kategóriát jelentik. A nincs jó reklám, rossz reklám, csak reklám summázás pedig itt is érvényes. Ha működik és nem sért vele törvényt (védjegyes akármit), akkor gratula. Ez a módszer sem rosszabb mint a SEO...

2010.03.24. 13:44:52

hát, én ha volkswagent keresek, teszek rá ha volvoval hirdet :D

bedouin · http://www.bedouin.hu 2010.03.25. 00:35:46

egy plusz arnyalata a dolognak, hogy vannak olyan cegek, amelyeknek az lenne az erdeke, hogy a disztributorai hirdethessenek az o markanevere. de ha ilyen disztribol mondjuk van 200 Mo-on, raadasul folyamatosan alakulnak ujak es mennek csodbe regiek, akkor senkinek nem lesz energiaja a 200db disztrinek megadni fiokszam alapjan a jogosultsagot, hogy hasznalhatjak a markanevet. autos temaban ez erdekes kerdes, a markakereskedok egyre tobben adwords-oznek.

illetve pl. nyeremenyjatekoknal elofordul, hogy nem tudsz hirdetni a nyeremeny markajara, pedig bizonyos esetekben hatekony lehetne pl "ipod" keresesre megjelenni egy nyeremenyjatekkal, amelyben ipodot lehet nyerni.

oldalgazda · http://www.oldalgazda.hu/ 2010.04.01. 11:50:59

Hát igen, jó hogy végül is publikálásra került a Google-s válasz, hiszen ezt a trademark complaint-es űrlapot — mint a mellékelt ábra mutatja — eddig csak páran ismertük.
A bedouin által említett disztribútoros kérdéskörrel én is találkoztam már, de a márkavédjegyek használatának lehet még pár teljesen legitim alkalmazása: pl. ha én Mac-re kínálok egy szoftvert, akkor egyes országokban (emlékeim szerint pl. Japánban) nem használhatom a Mac szót a hirdetésemben. Akkor pedig marad az "almás gép" megnevezés?