Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: Kedves Posztoló! Te attól a korosztálytól vársz beletörôdést, aki azon nôtt fel, hogy mindenbôl hi... (2020.03.29. 17:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1151) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (267) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kilóra

Címkék: onlinemarketing kutatás

2010.04.01. csütörtök 11:24 Konrad

A Kreatív már tavaly is próbálkozott a haza kommunikációs szakma webkettes térképének az elkészítésével. Most a Neo Interactive által gondozott Digitális Tények Könyve adta az apropót, hogy csináljanak egy újat, de most önbevallásos megoldással.

Íme a cikk, és belőle a lényeg:

Webkettes térképet készít a Neo Interactive, a Next Wave és a Kreatív a Digitális Média Tények Könyvébe. Ügynökségek jelentkezését várjuk, a határidő április 7.

A jelentkezési lap MS Word dokumentum formátumban letölthető, és e-mailben kell elküldeni. Ez akkor is fapados megoldás lenne, ha nem ez a téma, de lássuk be: webkettőt "kutatni" ezzel a módszerrel egy dolgot mutat: valójában ők sem veszik ezt komolyan, ez az egész csak azért készül, hogy lehessen utólag ide mutogatni. "Megkérdeztünk mindenkit."

Szomorú, de jól jellemzi a kommunikációs iparág hozzáállását a webkettőhöz a kérdőív tartalma is. A kérdések ugyanis jobbára csak mennyiségi kérdések, ráadásul olyan - valójában teljesen fölösleges - statisztikákat kérdeznek, amik a lényegről nem mondanak el semmit.

Egy webkettes megoldás párbeszédre épül, a hatása pedig szükségszerűen közvetett. Hiába van a Facebookon egy cégnek 500 "rajongója", ha azok nem aktív Facebook használók. A legtöbb eszköz tartalom megosztást tesz lehetővé, de tartalmat akkor osztunk meg, ha van mit. Lehet, márciusban sokat, áprilisban meg kevesebbet - nem ezen múlik az, hogy mennyire jó valami. Például ott van a Rabbitblog. Mennyiben csökkenti az érdemeit, hogy nem naponta ír, hanem ahogy adódik - néha hetente, néha ritkábban, máskor sűrűbben?

A Blog.hu blogok Index címlapos kiemelése a kommentek számát is zárójelbe tette. Hiszen egy címlapos blog borítékolhatóan sokkal több kommentet kap, mint egy nem címlapos, nem is beszélve a más szolgáltatóknál lévő blogokról, vagy a saját domaines megoldásokról. A kommentek száma pedig végképp nem mond semmit a kommentek minőségéről, és arról, hogy azt három-négy ember hozta-e össze, vagy sokkal több.

Bosszantó ez. Nem azért, mintha számítana, hogy kiről mit ír a statisztika - a webkettő lényege úgyis csak a neten látszik -, hanem azért bosszantó, mert ilyen erővel lehetett volna ez jó is. Igaz, ahhoz érdemes lett volna felkérni egy kutató céget, csinálják meg ők ezt mint kutatás, legyen tényleg szakmailag és módszertanilag is elfogadható. Meg nem lett volna rossz, ha bevonják az IAB-t, hiszen ott meg van egy Social Media munkacsoport. Biztos lett volna véleményük, javaslatuk az ott lévő cégeknek.

Ez így sufnituning. Sajnos.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr781886450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Critmiss 2010.04.01. 11:58:43

Az elgondolásoddal egyetértek, de azért lássuk be, hogy ez egyelőre ágyúval elefántra lövöldözés lenne.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.01. 12:06:01

@ZaZie: nem tudom, miért lenne az. Nem egy reprezentatív kutatást csináltatnék, csak annyit, hogy a kérdéseket, szempontokat szakértők állítsák össze. Annak semmi értelme, hogy semmitmondó "térkép" készüljön. Akkor inkább ne legyen...

algi 2010.04.01. 12:23:12

Nem marketing szempontból, hanem általánosságban: nem lehetett volna jobb. Azért, mert épp az a lényeg, hogy vannak emberek, akik gyorsan akarnak mindent, erőfeszítés nélkül. És így megelőznek mindenki mást – az erejüket gyűjtő, a témával komolyan foglalkozó szakértőket is – egy ratyival, amiből vagy lesz valami vagy nem, minden esetre eltereli a figyelmet és az erőforrásokat azoktól, akik érdemben foglalkoznának a dologgal. (Most komolyan, ha bejelentették, hogy a web2.0-t kutatják, akkor hány kutatás élhet még meg mellettük úgy, hogy azokat komolyan veszik?)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.01. 12:30:18

@algi: ugyanmár, ez nem kutatás. Vannak webkettes kutatások idehaza is, pl. készül blogkutatás is, normális módszerekkel. Ez egy iparági felmérés, és ugyanekkora vagy minimálisan több odafigyeléssel lehetne jobb is. Ezért bosszankodom.

Bitter Brunó · http://www.nextwave.hu/blog 2010.04.01. 13:49:46

Szia Konrád,

ez infotainment, nem érdemes mellre szívni. A Word doksi persze tényleg ciki, de usability szempontból amúgy a mai napig az egyik legdemokratikusabb médium. A feldolgozás és elemzés módszertanát viszont mi vállaltuk, ezt a módszertant meg is fogjuk írni jövő héten a Kreatívba, meg lehet majd vitatni pro és kontra (mi magunk is ezt tesszük majd a cikkben).

A lényeg szerintem, hogy ez olyasmi lesz (részemről), mint ami a wiw.hu volt régen: a szórakoztatás a cél, ez egy játék. Nem érdemes ezen bosszankodni, ahogyan a wiwes szociográfiák sutaságán sem volt érdemes bosszankodni anno.

Barátsággal, Brunó

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.01. 13:58:04

@Bitter Brunó | Next Wave: ha infotainment, akkor ne vegyük komolyan. Ne rakjátok bele a Tények Könyvének nevezett kiadványba, hanem csináljatok egy infotainment kiadványt.

A Tények Könyve elvben egyfajta iránytű, nem? Akkor aki majd ez alapján akar választani, nem kap helyes eredményt. Vagy legalábbis nem biztos, hogy kap.

Gondolj bele: ez alapján a kérdőív alapján a webkettes arcok jelentős része nem fog belekerülni. Doransky, Rabbit, Dunder Krisztián, Angelday, Tóth Benedek - folytassam? Igaz, ők nem ügynökség, de mégis szakmabeliek.

A word doc meg nem demokratikus, a word doc egy tévedés. Amire te gondolsz, az az rtf. Az nem kötődik egy konkrét céghez...

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.04.01. 14:09:33

"A Word doksi persze tényleg ciki, de usability szempontból amúgy a mai napig az egyik legdemokratikusabb médium."
usability szempontbol... ezt te sem gondoltad komolyan...

varj, lassuk:
szoval usability szempontbol egyszerubb -> kattint -> letolt -> kinyit -> kitolt -> elment -> emailt nyit -> cimet bepotyog -> csattol,anyamkinja stb -> majd elkuld.

mint
kattint -> kitolt -> submittol.

Szoval?

Bitter Brunó · http://www.nextwave.hu/blog 2010.04.01. 14:14:12

A Word doksit nehezen tudom védeni. :) Mint Mac-es, akinek egyáltalán nincs is Office a gépén, pláne. De szerintem nem érdemes itt leragadni.

Bitter Brunó · http://www.nextwave.hu/blog 2010.04.01. 14:19:19

Doransky, Rabbit, Dunder Krisztián, Angelday, Tóth Benedek - ők valóban nem ügynökségek, nem ők vannak most kivételesen a webkettes fókuszban.

Javaslom, hogy várjátok meg az akár vitaindítóként is felfogható cikket a módszertanról!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.01. 14:22:37

@Bitter Brunó | Next Wave: az nagyon fog érdekelni, ezek a mennyiségi számok semmire nem alkalmasak szerintem...

SándorSzabolcs · http://karma.blog.hu 2010.04.01. 14:42:06

@Bitter Brunó | Next Wave: Nagyon kíváncsi leszek a módszertanra. A Karma FB például az elmúlt 1 hónapban legalább egy százast nőtt, ami a mi esetünkben 20 százalék. És a többi ügynökségnél sem beszélünk nagyobb számokról, szóval a dolog gyakorlatilag napról-napra változik. Tudom, hogy infotainment, de a Tények Könyve milyen időközönként jelenik meg? Évente? Félévente? (Bocs, tényleg nem emlékszem.) Simán lehet, hogy az az ügynökség, aki 3 hónap múlva vezetni fogja a listát követőszámban, még meg sem alakult :)

Bitter Brunó · http://www.nextwave.hu/blog 2010.04.01. 15:11:06

@SándorSzabolcs: Simán lehet, ez ilyen zsáner. De ellentétben a tavalyi kreatívos térképpel itt a követők száma csak egy dimenzió lesz.

Pocok08 2010.04.01. 15:19:19

Nekem ez abszolút április 1-i tréfának tűnik :). Persze lehet tévedek, de akkor ez tényleg szánalmas :).

homoscepticus 2010.04.01. 16:09:26

Ez B2B szakma, a mennyiségi szemlélet teljesen komolytalan.

szigetipeter · http://szivlapat.blog.hu 2010.04.01. 17:04:44

Bocs, beteszem ide is, amit a Kreatív onlineon írtam, nem látom értellmét ugyanazt máshogy megfogalmazni:

Kedves emberek!
Köszönjük, részben tök igazatok van: a doc. béna, elfogadom; gyorsan kellett valamit megoldani (Konrád: igen, hirtelen jött az ötlet, hogy csináljuk. Nem mentség, magyarázat.), így sikerült. Viszont: fogadjátok el kérlek, hogy ez egy kiindulási pont. Senki nem mondta, hogy a "beadott" "válaszok" összességéből készül majd az anyag. Senki nem mondta, hogy ez egy kutatás. Amit kértünk, az segítség valamihez, amin dolgozunk, a cél a segítségkéréssel az volt, hogy próbáljunk bizonyos hibákat kiszűrni, hogy elkerüljük azt, hogy valamit/valakit esetleg elfelejtünk. Természetesen bármilyen következettést levonattok az elkészült anyagról (meg a választott munkamódszerről)l előre is, de talán hasznosabb lenne megvárni, hogy mi lesz belőle. Aztán szedjétek darabokra, azért csináljuk.

mig8 (törölt) 2010.04.02. 09:54:03

Ahogy én látom, minden címlista összeállításakor bármennyire is pontos és tűéles, már lesznek olyan címzettek, akik nem célszemélyek.

És ahogy telik az idő, egyre többen lesznek. a kérdés csak az, hogy mikor mondjuk azt, hogy frissíteni kell? Évente, havonta, hetente, naponta?

shadai 2010.04.02. 10:22:40

@mig8: Nekünk van egy "webkettes térképünk", amin a magyarországi nagyvállalatok és nagy márkák vannak elhelyezve, ezt tavaly augusztusban hoztuk létre, újabban két-háromhavonta szoktuk frissíteni. De simán lehetne gyakrabban is, nagyon gyors a változás ezen a területen.

Bitter Brunó · http://www.nextwave.hu/blog 2010.04.13. 16:44:30

Hello Konrad és többiek,

meg is született az itt is belengetett írás a témáról:
www.kreativ.hu/cikk.php?id=26368

Üdv, Brunó / shadai