Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (591) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (181) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (394) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (250) közösségi média (30) kreatív (137) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1345) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (20) szakcikk (6) szövegírás (44) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (82) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (12) üzlet (418) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (258) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Overload

Címkék: onlinemarketing

2010.04.12. hétfő 21:58 Konrad

A netes kommunikáció egyidejű valami. Míg az eddig megszokott kommunikációs formák többé-kevésbé lineárisan voltak csak elérhetőek, addig az interneten egyszerre zúdul ránk az információ.

Mire is gondolok? Telefonálni egyszerre csak egy emberrel lehet (vagy konferencia beszélgetést folytatunk, de akkor sincs átfedés). Egy személyes találkozó közben nem tárgyalunk mással. A levél jellegénél fogva egyszerre lehet több is, de naponta egyszer kapunk olyat (általában). Ezzel szemben az interneten egyszerre kaphatunk mindent: az e-mail, a skype, az msn, a Gtalk, az ICQ, a Twitter, a Facebook hírfolyam, az rss és így tovább - mind egyszerre képes jönni.

Ismerős az az eset, hogy beesik egy nap 40-50 e-mail, rádchatelnek egyidőben hárman-négyen, kezd 100 fölé futni az olvasatlan rss feedek száma? És persze ilyenkor csörög a mobilod is, és szólítanak meg a Twitteren.

Ez rengeteg infó. Néha feldolgozhatatlanul sok. Egész egyszerűen túlnőtt minket ez az egész. Lassan kellene egy titkár, aki figyeli a leveleimet, és csak azt engedi tovább, amihez tényleg kellek. De az email - és a többi cucc - nem így működik.

Az időmért megy a harc, tudom én. Kérdés, meddig bírom, meddig lehet ezt bírni. Mert néha kicsit tele lesz ezzel az ember. Egyre több ismerősöm van, aki nem képes reagálni az e-mailekre - még el se jut odáig, hogy elolvassa azokat. Vajon hova fejlődik ez?

Amikor egy kommunikációs folyamatot kell megtervezni, igenis figyelni kell arra, a befogadónak mennyi ideje van velünk foglalkozni. Ha nincs ideje, vagy csak nagyon kevés ideje van, akkor nem szabad hosszú levelekkel, cikkekkel bombázni.  Ki kell találni, mi a kulcsüzenet, ki kell találni, melyik csatorna a legkevésbé túlterhelt, és ott kell megpróbálni lenyomkodni a torkán. De ne legyenek nagy reményeink: az ideje véges.

Mi a megoldás? Talán a szóbeszéd marketing. Talán. Amíg még van időnk beszélgetni a barátokkal.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr281916192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aDoayen@HWSW 2010.04.12. 22:04:18

"ki kell találni, melyik csatorna a legkevésbé túlterhelt"

thats the point

másik oldalról viszont én elkezdtem kigyomlálnia felesleges forrásokat, s egyre inkább szűkítek relevancia alapon. nem kell 1000 embert követnem twitteren, meg 600 feedre feliratkoznom rss-sel, hogy hamarabb tudjam meg mi történik, mint a legtöbb ember. sőt. viszont tényleg annyi az infó, hogy hétvégén például teljesen kikapcsolok csak h nyugtom legyen.

2010.04.13. 01:47:10

Bár lehet ezzel egy kicsit offolok, de pont a napokban gondolkodtam rajta, hogy emellett (mármint amit felhoztál példának) még ott van az is, hogy "kezeld" a hobbiblogjaid - mert az neked is szép számmal van (és ha már megvan miért hagynád őket elhalni)-, ha megkérnek, hogy publikálj már ide - oda 1-1 posztban vagy rovatban, arra is nehéz nemet mondani, bármennyire is elvagyunk havazva.

Amikor eldöntöm, hogy több időt töltök az offline életben, mindig jön valami.

Vida Ági · http://twitter.com/vidaagi 2010.04.13. 07:37:39

Nekem erre többféle megoldásom van:
1. Az RSS feedeket már csak annyira nézem át, hogy átgörgetem heti 1x - ha egy téma érdekel, akkor rákeresek és megtalálom, ami nagyon aktuális az úgyis fentlesz Twitteren

2."Lassan kellene egy titkár, aki figyeli a leveleimet, és csak azt engedi tovább, amihez tényleg kellek." - ha napi 50-100 levelet kapsz, akkor ez muszáj.

3. A leveleket szűrő is szűri és rendszerezi, külön helyre mennek a kommentekről szóló értesítések, a hírlevelek témánként stb. és még fontossági sorrendben is meg vannak jelölve, így első blikkre lehet látni, mi a fontos és mi nem. A levelezőprogram nincs bekapcsolva egész nap, csak napi 2x.

4. Skypeot csak akkor kapcsolok, ha időpontot beszéltem meg valakivel, és ha befejeztem: kikapcs.

A dolog nyitja, hogy egyetlen dologról kell leszokni: a "nem akarok lemaradni semmiről" érzésről. Erre nagyon rá lehet szokni, a végén már csak akkor érzed fontosnak magad, ha elég infót kapsz napi szinten, ha mindig van kihez "szólnod" virtuálisan. Ez viszont aláássa a koncentrált munkát és a normális életet, tehát idővel le kell küzdeni. A legjobb, ha megtanulod az overload eltűntető varázsigét: NEM :o)

Barazsy Ákos · http://www.roadrecord.hu 2010.04.13. 08:31:09

Én ezt már megmondtam korábban, de a legtöbb olvasónak csak azt tudta értelmezni belőle, hogy a közösségi média milyen jó... akkor most talán érdemes lesz elolvasni a fentiek fényében: www.baracomp.hu/blog/2010/02/20/kukaba-veluk-twitter-facebook-es-tarsaik/

Barazsy Ákos · http://www.roadrecord.hu 2010.04.13. 08:31:51

az előző helyesen: "... a legtöbb olvasó csak azt..."

deejayy · http://deejayy.hu/ 2010.04.13. 09:19:40

RSS: napi egyszer. a gr-ben is úgy vannak elrendezve a feedek, hogy prio1/2/3, ha túl kevés az időm, akkor "mark all as read" a nem prioritásos dolgokra.

IM: egybe van kötve az irc, msn, icq, twitter, facebook. ha valaki msg-zik, vagy említi a nickem, sípol. de arra is csak akkor nézek rá, ha épp ráérek, tehát nem dobálja nekem fel az ablakokat fölöslegesen.

Szerencsére e-mailt nem sokat kapok.

eszterencs 2010.04.13. 17:10:50

... és hová is az a nagy sietség?? .. azért az sokat elmond, hogy 1,6 millióval Garfield nyert vasárnap este...


süti beállítások módosítása