Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Berger Csaba: amiről biztosat tudok mondani, az a Rift. A PC-re le kell tölteni egy Oculus progra... (2021.01.23. 11:11) Virtuális tér
  • Berger Csaba: Szia! Nekem nem világos, hogy hogyan kerül az Oculus-ba a program. Bele van égetve, vagy valamilye... (2021.01.22. 22:07) Virtuális tér
  • Hammer: @Konrad: Akkor csak annyit, hogy együtt érzek veled. Ahogy írtad is, nem vagy ezzel egyedül. (2021.01.12. 10:01) Kezdem unni a Covid-ot
  • Konrad: @Hammer: igen, nettó panaszkodás, jól látod. Vállalom a másik felét is. (2021.01.12. 09:56) Kezdem unni a Covid-ot
  • Hammer: Természetesen jogod van unni, és megosztani az érzéseidet, de ez a poszt nekem most nettó panaszko... (2021.01.12. 09:50) Kezdem unni a Covid-ot
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (553) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (229) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (3) ebusiness (104) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (41) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (154) fórum (6) gépház (95) gerillamarketing (10) google (110) hiba (106) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (367) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (5) közösség (234) közösségi média (7) kreatív (114) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (28) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1196) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (31) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (71) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (308) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (244) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

ÁSz-t húztunk

2010.04.27. kedd 22:56 Konrad

Szabó Ákos beszólt a fél szakmának. Azt mondja, hogy jó lenne, ha nem tolná le mindenki a gatyáját, azt mondja, hogy jó lenne, ha az egyes hirdetési eszközöket a helyükön kezelnék, és nem mindent kattintásban mérnének. Azt mondja, jó lenne, ha a szakma szakmaként viselkedne, gondolkodna és nem perc-érdekeknek feküdne le.

"Normáliséknál komoly módszertana van a két terület összefüggésben való, - nálunk nullára devalvált szóval - 'integrált' alkalmazásának. De ennek az integrált használatnak az alapfeltétele az, hogy a két terület érdemben elkülöníthető legyen. Ahogy egy sokfogásos vacsora élménnyé válik attól, hogy az egyes fogások a számukra adekvát helyre kerülnek, válogatott italokkal, megfelelő szünetekkel és tálalásban, úgy egy reklámkampány hatékonysága is hasonló módon áll elő". 

Látszatra elég visszhangtalan a fogadtatás. Sehol egy bejegyzés, sehol egy vélemény - talán csak a Twitteren volt rá némi reakció. Ugyanakkor a cikk megjelenése óta több helyen is hallottam szóban kommenteket. Olyan félszavas, odavetett véleményeket.

Ezek a vélemények alapvetően két dolog köré csoportosulnak. Az egyik, hogy pont ő beszél, aki az Adaptive Médiánál dolgozik, és hát tudjuk, hogy ők is letolják a gatyájukat. A másik vélemény szerint ez a régi világ segélykiáltása, vagy nevezhetjük inkább halálhörgésnek: a bannernek annyi, az is hülye, aki nem kattintásra vásárol, egyébként is minden a PPC, felejtsük már el az AV-t meg az időt meg minden mást.

Válságban van a hazai online piac. Hatalmasat estek a költések, az Origó tavaly 1 milliárdnál is többet bukott. Ilyen esetben mindenki ugrik a bevételre, naná, hogy letolja a gatyáját. De vajon tényleg jó ez? És vajon tényleg jó az a gyakorlat, hogy a szakmaiság nem érdekes? Vajon nincs más út?

Szabó Ákos az interjúban éppen egy másik utat mutat meg: azt, hogy a szomszédos Romániában a tartalomszolgáltatók össze tudtak állni és ki tudtak dolgozni egy olyan hirdetési kódexet, amely szabályozza, milyen hirdetést milyen módon szabad eladni. És ezt azért tudták megtenni, mert az ottani piac még nem tart ott, mint a miénk, mert az ottani piac fejletlenebb.

Éveken keresztül mantráztuk páran, hogy a hazai piac túlárazott. Hogy magasak a listaárak, aránytalanul drágák a megjelenések a hatékonyságukhoz képest. Ugyanakkor azt is tudtuk, hogy a piacot a kedvezmények, a hatalmas kedvezmények irányítják. Ebbe az egyensúlyi állapotba zuhant be a Google és tette a piacot olyanná, amilyen most lett: a hirdetők rákaptak a kattintásra, hiszen az aztán mérhető, és ráadásul könnyen el is adható, hiszen mit érdekel engem, hogy hányan látták a hirdetésemet, csak az az érdekes, hányszor jöttek a weboldalamra.

Képzeljük el, hogy a tévéhirdetések nem idő vagy elérés alapúak, hanem az alapján kellene fizetni, hány fővel nőtt meg az üzletünk látogatószáma. Érdekes ötlet, nem? El tudjuk ezt képzelni? Én nem. A banner kattintásra vásárlása pedig ilyen. Látogatót veszünk, ami persze fontos, de nem az egyetlen lehetséges cél.

Szabó Ákos pont erre mutat rá. Nálunk is kellene lépni, nálunk is ki kellene már tépni a nyúl kezéből a vadászpuskát.

És Szabó Ákos az IAB elnökségi tagja, és az IAB elég nagy piaci szegmenst összefog. Ha végigviszi az elképzelését, nálunk is lehet szakmai szabályozás, és végre nálunk is megint az ötletek, a tudás, a tapasztalatok számítanak és nem pusztán az árak.

Én drukkolok neki.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr571957765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jabjab · http://www.jabjab.hu 2010.04.28. 08:20:00

Szabó Ákos nagyon keserűen, de (szerintem) NEM a PPC szakmának szólt be, hanem erősen kesergett azon, hogy a PPC mennyit elvitt a piacukról. És alapjaiban rosszul gondolkodik. Szerintem.
jabjab.blog.com/2010/04/28/kattintas-fetisizmus/

Mr.Insider · http://insider.ruul.hu 2010.04.28. 09:00:52

az IAB-t említetted, de az IAB-n belül van médiaszekció, ott van minden tartalmas cég tudtommal. Tehát Ákosnak van ráhatása az elnökségen keresztül ilyen típusú egyeztetés elindítására... nekem ez nyílt kapunak tűnik. Inkább az a kérdés, h a nagyoknak ez érdeke-e?

zila 2010.04.28. 09:15:01

Egyszerű fogyasztóként, nagyon ritkán kattintok hírdetésre. Annál gyakrabban keresek rá google-ben egy-egy hirdetésen látott cégre/szolgáltatásra/akármire. Esetleg szimplán beül a fejembe, és amikor szükségem van rá, vagy előjön a téma, akkor kapom elő a böngészőt.

watsonzoli 2010.04.28. 10:50:14

... annyi biztos, hogy a google eddig sem forditott egy fillért sem magyar nyelvű tartalom előállítására, és eztán sem fog... kitalicskázza a pénzt és kész.
A PPC-nek erős árnyoldalai is vannak.

Baddestfrogg 2010.04.28. 12:42:57

Először is köszönöm mindenkinek, hogy kommentálásra érdemesnek minősítette a témát és/vagy az interjúban közölt véleményemet! Tényleg!

Itthon sokszor nem azért kell hangosabban szólni, mert túl nagy a zaj, hanem mert az agyonhallgatás "kultúrája" süketszobaként fojt el sok mindent.

Nincs bennem keserűség, ezt jabjab rosszul érezte, indulat viszont van. Azt viszont jól látta, hogy eszem ágában sem volt beszólni a PPC-szakmának, de még a Google-nek sem. Őszintén tisztelek, becsülök mindenkit, aki ezzel a területtel hozzáértő módon foglalkozik.

Egyszerűen azt gyűlölöm, hogy az online iparágunk széles szürkületi zónájában mind a performance, mind a display terület szakmaiságát sokan elsikkasztják.

A következő két napban egy kicsit elfoglalt leszek, úgyhogy legkorábban péntek este fogok tudni érdemben reagálni a válaszokra. Addig is táplálom a reményt, hogy vannak olyan szakemberek a piacon, akik készek rá, hogy valamiféle szakmai vita bontakozzon ki a téma körül!

Kösz mindenkinek még egyszer!

Üdv, Szabó Ákos

Kolbert István 2010.04.28. 17:24:58

@Baddestfrogg: Azt látom, hogy egyre inkább az interakciók felé mozdul el a marketingszakma, ez nyilván a performace felé viszi el a hangsúlyt. Ebbe a szakmai vitába érdemes lenne eyetracking kutatásokat is felmutatni, hogy a display hatékonyságát is tudjuk mérni. A performace-nál egyértelmű, a megrendelő is sokkal jobban tudja értékelni-értelmezni...a display pedig sokesetben csak "vakfolt". A Google rendszerében is keveredik már a display és a ppc, az árazás is választható.
Néha jobban járunk a CPM alapú fizetéssel, de a saját tapasztalataim alapján az esetek 80%-ában a ppc költséghatékonyabb és alacsonyabb költést eredményez mintha CPM alapján fizetett volna az ügyfél. (Ezek kisebb cégek kampányai alapján megfigyelt számok, multik esetén nincs rálátásom...)
Mindenesetre, abban nem tudok egyetérteni, hogy a performance hirdetések ne tartalmazhassanak brandértéket.

feketefityma (törölt) 2010.04.29. 12:04:15

Az origón miért csodálkozzunk? Szar felépítés, átláthatatlan kőkorszaki, távolságtartó, közösségkergető.

Atisp · http://www.netgo.hu 2010.04.29. 13:45:51

PPC hirdetés hátterében van egy csomó elérhető infó, képzés, vizsga, példa, konferencia stb., stb. A display esetében meg ilyen gyakorlatilag sosem volt. Tehát nagyon kevesen tudják, hogy mikor, kinek, mire, miért jó, hogyan használható és melyek a hatékonyságmérés mutatószáma, stb. Legalábbis hirdetői oldalról ezen biztos lehetne javítani. Tehát a kkv-nak, multikat ilyen infókkal, képzésekkel szakmailag támogatni kellene a display és a portálokon igénybe vehető egyéb (RSS, textlink, stb.) hirdetések világáról. Ebben az MO-n működő online média véleményem szerint biztosan partner lenne. Más utak szerintem nagyon nehezen lennének kivitelezhetőek, főként e válságos helyzetben.

Gézakékazég 2010.04.30. 09:53:12

Én azt mondom, rajta, bátran meg lehet csinálni a román példa alapján nálunk is a kartellt, aztán ne csodálkozzatok, ha 1-2 évvel később rájöttök, hogy ezzel csak a saját sírotokat ástátok mélyebbre... :-)

UI: amúgy a román példa itthon sztem simán GVH-s ügy lenne, bár nem vagyok jogász.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.30. 09:56:15

@Gézakékazég: GVH-s ügy akkor lenne, ha az árakban egyeznének meg. De erről szó sincs. Az árazás módja a kérdés, és az árak aztán szabadon változtathatók.

Petrochelli · http://www.jatekstart.com 2010.04.30. 13:00:14

@watsonzoli: épp ellenkezőleg a Google végre versenyt hozott az amúgy belterjes magyar online média piacra. Valódi értékmerő eszközt adott az adsense/adwords által, amelyből kis tartalmi siteok is tudnak részesülni, ahol KKV tudnak megjelenni. Felpörgette a piacot és ez jó. Az, h néhány a babérjain ülő online média ügynökség most siránkozik, hogy bukóban a 60%-os profitrátája szerintem nem akkora gáz. Hatékonyság emberek ;)
A Google jóval többet tett (a magyar nyelvű) tartalomért mint bármelyik hazai piaci szereplő...


süti beállítások módosítása