Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (591) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (181) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (394) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (250) közösségi média (30) kreatív (137) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1345) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (20) szakcikk (6) szövegírás (44) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (82) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (12) üzlet (418) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (258) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Játék az élet

Címkék: onlinemarketing

2010.05.27. csütörtök 22:33 Konrad

Az elsőre jó ötletnek tűnik, hogy csináljunk egy aktivizációs játékot, mondjuk egy szépségversenyt, és majd szépen jelentkeznek is a népek, meg szavaznak is, és a szavazásra majd ömlenek az ismerősök, és akkor nőni fog az oldalunk ismertsége, látogatottsága.

Aztán ha ezt kicsit megkapargatjuk, akkor kiderülhetnek az alábbiak.

  • A "szavazó forgalom" rosszabb, mint a Google keresésből beesők. Jönnek szavaznak, és már mennek is. Ha fel is iratkoznak (mert az kell a szavazáshoz), akkor sem tudunk velük mit kezdeni.
  • Nem tudsz olyan szavazási rendszert csinálni, amit ne próbálnának meg kijátszani.
  • Ha értékes vagy népszerű az, amit csinálsz, akkor a felhasználók egy része össze fog állni, és elkezdenek csoportokban szavazni az általuk támogatott jelöltre. Olyan ez, mint a kartell, csak sok szereplővel: vannak pl. olyan anyukák-apukák, akik leosztják, melyik babaszépségversenyen kinek a gyereke nyerjen, és szépen mennek és szavaznak tömegével. Ezek a szavazók csak a nyereményre mennek, az oldalad biztosan nem érdeklik őket.

Tanulság? Aktivizációs játékot szabad (sőt, érdemes) csinálni, de nagyon nem mindegy, hogy milyet. Nem elég az ötleteinkből kiindulni, érdemes körbe is járni a témát. És még egy fontos dolog: ne azt akarjuk elérni, hogy sokan jöjjenek, hanem azt, hogy olyanok jöjjenek, akik jó eséllyel ott is maradnak.

 

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr582036780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.05.27. 22:46:34

Tipikusan leírtad, hogy MIT, csak azt nem, hogy HOGYAN...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.05.27. 22:49:52

@$Norbert$: olvasol rendszeresen, tudhatod, hogy a legritkább esetben adok kész megoldást. A HOGYAN az mindig projekt függő. Nincs olyan, ami jó mindenre.

2010.05.28. 00:42:58

@Konrad: "A HOGYAN az mindig projekt függő. Nincs olyan, ami jó mindenre."

Ezt mélyen bele kellene verni a fejekbe tényleg, elsősorban persze az infótermékesekébe, de ezt már jóideje hiába szajkózzuk annyian.

Vida Ági · http://twitter.com/vidaagi 2010.05.28. 06:51:11

HOGYAN? Például erre való a célcsoport-függő nyeremény. Pl. amikor egy kertészetről szóló blogban metszőollót lehetett nyerni a szavazóknak, azért egy metszőollóért nem tepernek annyira, csak azok, akik tudják mire való :)

Zsűri: a szavazatok IS számítanak, de a 2. fordulóba jutott legjobb 5-ből zsűri választ, vagy van egy közönségnyertes és egy zsűrinyertes.

Olyan témát kell találni a versenynek, amivel nagyjából a célcsoportot lehet elérni. Abban kell gondolkodni, hogy az emberek a hasonló érdeklődésű netes cimboráikat mozgassák meg szavazás-ügyben, tehát a kertészeti témájú játékra a témához tartozó közösség érkezzen az oldalra (nyilván lesz közte 1-2 rokon is), de a cél az legyen, hogy a blogokban, fórumokban, Facebookon minden versenyző a saját közösségét, rajongótáborát mozgassa meg.

A szavazóforgalmat ki kell használni: például listaépítésre. Ha nagyon nincs ötlet arra, hogyan szűrjük őket már magával a játékkal, akkor legalább regsztrációhoz kell kötni a szavazást és később szegmentálni ezt a listát célcsoportra pl. egy nekik szóló tanulmánnyal.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.05.28. 09:49:43

@Vida Ági: szia, igen, részben egyet tudok érteni, mégis felvetődnek ilyenkor is problémák a gyakorlatban. Volt olyan partnerünk, ahol ez tökéletesen működött, és olyan is, ahol csak értékelhetetlen eredményeket kaptunk, mert az ő célcsoportján ezek nem működnek. Ezért írtam: attól függ, mi a cég, mit szeretnénk elérni.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.05.28. 10:09:46

Nálunk heti verseny van és egyértelműen az eredményhirdetés és az új verseny kezdeti napjainak a forgalma a legerősebb. A (valós/aktív) regisztrációk száma is ezeken a napokon a legmagasabb, tehát ha nem túl szűk a célcsoportod akkor a meghívott szavazók is elég szépen tudnak felhasználókká konvertálódni.

Nyeremény nincs, mert csalnának... és a közfelháborodás/vádaskodások nagyobb gondot okoznának, mint amennyi haszna van az egésznek. (kipróbáltuk)

sikvidéki 2010.05.28. 19:11:25

Ismerek egy netes versenyt, egy adott országban készült fotókra lehet szavazni, az a lényeg, hogy akinek fotója a legtöbb "tetszik"-et kapja az nyer egy utazást. A jelenlegi első helyezett fotójára rengeteg szavazat érkezett, kb. tizszer annyi, mint a többinek az átlaga. A képen rengeteg fiatal mosolyog, a háttérben egy európai város napfényben fürdő falai sejlenek, Bécs, Budapest, vagy Bukarest? Mindegy is, lényeg, hogy ez lesz a nyerő kép.
Erről jutott eszembe ez a svéd gyermekvers:
Siv Widerberger: Bélyeg
Bélyeget gyûjtöttem.
Papa hozott egyszer egy kilót.
Azóta nem gyûjtök bélyeget.

ivcsek · http://abalaton.hu 2010.05.29. 06:10:50

A hozzászólások megerősítettek abban, hogy kell egyszakmai zsűri is:)
Mi a szavazást két szakaszra bontjuk: előbb az ajánlók között sorsolunk, azután az ajánlottak közül kell szavazással kiválasztani a legjobbakat (itt is sorsolás a motiváció)... De kell egy zűri, erről meggyőzött Vida Ági.
Át is írom mindjárt a játékleírást...
(Még nagyon Beta a dolog!)

SEO Expert · http://seo-expert.hu 2010.05.31. 01:01:59

első körben sima regisztráció utáni szavazás, aztán a második körben a 10 továbbjutó meg emeltdíjas sms szavazással döntik el. egyből a pénzednél vagy :D

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.05.31. 10:43:58

@SEO Expert: Akkor már emelt díjas sms a nevezéshez! :)

liba2 2010.05.31. 12:32:48

Mi most próbálkozunk egy szavazós játékkal a Facebook-on. Adja magát a tetszik gomb a feladatra. Jól működik, de azért ez sem tökéletes. Az aktivizáció viszont nagyon magas, maga a platform pedig talán erre a legalkalmasabb.

numapuma 2010.05.31. 18:19:43

Szörcs kilőve...
www.seoblog.hu/keresooptimalizalas-seo/szorcs-with-google-level-a-szorcs-hu-fejlesztoinek

Konrád: lassan ciki lesz a bal oldali szörcs trendek box ;)

Cockpuncher · http://bornirt.blog.hu/ 2010.06.01. 18:28:41

Nem hiszem, hogy ciki lenne a box, de szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki kíváncsi lenne Konrád véleményére a történtekről (nem provokációnak szánom).


süti beállítások módosítása