Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kérdések

Címkék: smo

2010.06.09. szerda 23:05 Konrad

Mennyiben tekinthetjük a blogokat a közösségi média részének? Vajon az, ha valaki magában elírogatja a dolgait, már közösségi média? Vagy kell egy közösség is a blogja körül, hogy a közösségi médiába soroljuk?

És ha a napi három egyedi látogatós blogger a közösségi média tagja, akkor vajon a fórumok is a közösségi média részei? A pár százezer fórumozó, vagy a köztük lévő pár tízezer aktív fórumozó legalább annyira kontent huszár, mint a bloggerek?

Vagy a közösségi média a Facebook, a Twitter, és - na jó - az iwiw?

Hogy is van ez? 

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr852070298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.06.09. 23:10:39

Szamit is ez?

Egyebkirant, mivel a kommentelok, a kozosseg is hozzatesz 1-1 cikkhez, vagy kommentben, vagy mert eleve ok ajanljanak be valamit, stb, szerintem nevezheto annak a reszenek.

Szabó Gábor · http://twitter.com/szabogabor 2010.06.10. 00:05:24

Szerintem az interakció lehetősége a kulcs. Ha egy blogban van hozzászólási lehetőség, akkor onnantól kezdve része a közösségi médiának.

Mr.Insider · http://insider.ruul.hu 2010.06.10. 00:29:17

hoppá ez most miért kérdés?? mi van a háttérben?

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2010.06.10. 14:08:33

Mivel a kommunikációhoz is eleve két fél kell, ezért azt gondolom, hogy egy blog, de bármi más is csak akkor a közösségi média része, ha az üzenet eljut egyik féltől a másikig, egyébként pedig nem.

Remélem ezzel az összes kérdésedet megválaszoltam. :)

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2010.06.10. 14:10:07

Azt még kifelejtettem a "definícióból", hogy egyértelműen akkor a közösségi média, és nem csak a "hagyományos" média része, ha lehetőség van interakcióra. Az már más kérdés szerintem, hogy esetleg nem élnek a lehetőséggel.

MárkaJani · http://www.brandepito.com 2010.06.10. 16:47:06

Szerintem az a lényeg, hogy minden a web2.0 része :)

Viccen kívül: szerintem azok az oldalak tekinthetőek közösségi oldalnak, ahol az ott rendszeresen megforduló személyek, többirányú kommunikációt folytatnak. Ismerik egymást és reagálnak a másik ember felvetéseire.

Ezt a blogot én erősen közösségi oldalnak tekintem és számtalan olyan fórum is van, ahol igen stabil közösség alakult ki.

52 · http://52nap.blog.hu 2010.06.10. 16:53:26

Én is az interakcióban látom az egyik lényeges különbséget. A másik lényeges különbséget viszont abban láom, hogy a tartalmat viszonylag kevesen állítják össze, vagy az közösség közösen teszi ezt.

Úgy gondolom, hogy a tartalom jelentős részét alkotják a kommentek, és azok az írások is, ahol Konrad a kommentelők írásaira reagáll.

Ellenben pl. azt, hogy milyen téma kerül a blogra mégis csak egy ember szabályozza.

De másképp megfogalmazva: Egy-egy ember által szerkesztett facebook lap vajon közösségi média? Vagy csak egy hagyományos (egyirányú, központilag szerkesztett) megoldást próbálunk beleerőltetni a közösségi oldal keretébe?

Ha mindennyian bedobnánk a témafelvetéseinket, megvitatnák, a közösség hozná össze a tartalmat, az sok szempontból "minőségileg" más mint az egyszemélyes oldalak esete. Nem az a kérdés, hogy blog vagy facebook page... Hanem az, hogy hogyan áll össze a tartalom.

Ha a facebook csoportnál természetes lenne, hogy az ember "bedob" egy új témát, kérdést, másképp működne a dolog.

Pl. a napokban nálam előkerült a téma, hogy néhány féle termék kapcsán nem láttam sem PPC kampányt, sem más bannereket, tulajdonképpen szinte semmi online hirdetést. Aki viszont ilyen termékekből él, az úgy érzi rajta kívülálló okok miatt zsugorodik a piaca (amin belül ő lehet akár piacvezető is). Ez is lett belőle:

forum.enerla.net/content/301-roleplaying-game-adwords-campaigns.html

Érdekes lehet a helyzetet elemezni, végiggondolni azt is, kiket, és milyen hirdetésekkel tud megcélozni egy piacvezető cég, hogy a piac amin van jelentősen bővüljön...

De az ötleteket nem egy közösség, hanem 1 ember dobja fel mind a blogon, mind a facebook oldalon. Nem alakul ki egy olyan egyensúly, hogy a közösséget jobban érdeklő témák előtérbe kerülnek (többször fordulnak elő), nem jelennek meg ilyen téren trendek.

Szóval a kérdés jó, és nem biztos, hogy egyértelmű rá a válasz :)

MárkaJani · http://www.brandepito.com 2010.06.10. 17:00:10

Itt nem igazán a szóösszetétel valódi jelentéséről van szó.
Magát a "közösségi oldal" kifejezés, egy kisajátítás részeként kezelem, amit az olyan oldalak, mint a Facebook és az iwiw megkülönböztetésére használnak.
A különbség csupán annyi, hogy míg egy blog és egy fórum közössége leginkább egy téma köré épül addig a "klasszikus" közösségi oldalak több önálló csoport (buborék :) halmaza és kapcsolatai.

52 · http://52nap.blog.hu 2010.06.10. 17:10:45

MárkaJani: Úgy gondolom, hogy amikor valaki a közösségi médiában meg akar jelenni, akkor nem az "általános" jelleg vonzó a facebookban, hanem elsősorban az, hogy egy feldobott téma (ha másokat érdekel), hogyan terjedhet el, hogyan csinálhat neki reklámot.

Ezért érzem úgy, hogy a tartalom összeállításának közösségi jellege fontos.

A határ viszont azért nem éles, mert ugye ha azt nézzük, van trackback, a blogok "hálózatot" alkotnak, a hálózat egésszére viszont már jellemző, hogy kialakulnak trendek.

netes mester · http://seobaglyak2011.blog.hu/ 2010.06.10. 18:55:21

@Petyaaaa: szerintem igazad van a kommunikáció 2 emberen alapszik min.

@52: az is igaz amit te mondasz:D

lacam · http://copyblog.blog.hu/2012/02/07/valentin_napi_sms_mester 2010.06.10. 20:12:36

Természetesen igen a válasz.

Nem is értem a kérdést...

52 · http://52nap.blog.hu 2010.06.10. 20:52:11

@iacocca: Fórumos hasonlat kapcsán: A gond a fordított iránnyal van: fórumon tudsz új topicot nyitni... Na, onnan, hogy a beszélgetés már több topicban zajlik amit sok ember nyit, döntően más a helyzet mint egy blogon ahol kevesek vethetnek fel új témát.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.06.10. 23:53:03

OFF: tudja valaki, hogy mi van a facebook közösségi modulokkal mostanában? olyan hiányosnak tűnnek.

SándorSzabolcs · http://karma.blog.hu 2010.06.16. 21:16:07

A fórumokon mi is sokat gondolkodtunk, végül úgy döntöttünk, hogy praktikus szempontokból közösségi média és kész. A blog egyértelműen az. Egy 300 példányban havonta megjelenő falusi lap is a nyomtatott sajtó része, nem a számok döntenek. (Persze a felhasználásnál igen.)


süti beállítások módosítása