Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @szekertabor: persze, ez a hatás oldaltól függetlenül működik, nem kérdés. De a tábort amúgy másho... (2020.10.01. 16:27) Kontraproduktív
  • szekertabor: @Konrad: Érdekes, hogy az állításom lényegére nem reflektáltál, ami mögött én is ideológiai önigaz... (2020.10.01. 16:05) Kontraproduktív
  • Konrad: @szekertabor: erre a manipulatív dologra, meg provokációra, és a komment egyéb állításaira két cik... (2020.10.01. 11:06) Kontraproduktív
  • szekertabor: Hm. Rövid távon valóban kontraproduktív egy ilyen figyelemfelhívás, ám ha egy szilárd értékrenddel... (2020.09.30. 17:07) Kontraproduktív
  • Konrad: @Illyés Edith: Igen, ez felmerült bennem is, éppen ezért nem írtam indulatból sehol az esetről. Me... (2020.09.30. 11:29) Kontraproduktív
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (229) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (3) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (40) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (148) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (103) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (220) közösségi média (3) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (26) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1165) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (66) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (282) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A web stratégia piramis

Címkék: onlinemarketing ajánló

2010.07.06. kedd 23:02 Konrad

Tegnap volt szerencsém leírni, hogy az online marketing nemcsak az e-mail marketingből áll, nemcsak e-mail marketing centrikus világkép létezik. De ha nemcsak ilyen a világ, akkor milyen lehet valójában? Hát összetett. Pár napja olvastam erről egy nagyon jó cikket, és azt kell mondjam, annyira pontosan megfogta a webes stratégia alapjait, hogy meg kell osszam.

(Most tehát jöhetne a fordulat: íme, hölgyeim és uraim, egy ábrában és néhány bekezdésben bemutatom az online marketing lényegét! Ezt olvassa el, értse, meg, és a többi már nem érdekes! Kérem kapcsolja ki. De ezt mégsem teszem, hiszen az alábbi csak egyfajta okfejtés, lehet más megközelítés is. Sőt, kell is, mert ez mindenre nem ad választ. De egynek ez se rossz.)

Jason Schubring cikkéről van szó, de annyira nem akarom lefordítani, inkább leírom azt, hogy az ő írása és az elmúlt évek tapasztalata alapján én hogy látom ezt a kérdést. A lényeg egy ábra:

Ez lenne a web stratégia piramis. Egyszerű és átlátható. De bontsuk ki!

A piramis forma lényege, hogy megmutatja, mi épül mire, milyen szinteket kell teljesíteni, mi az, amivel tovább lehet lépni. A piramis alja, az alapok tehát a content, vagyis a tartalom. Jason Schubring is írja: Content is king! De mit jelent ez a gyakorlatban?

Ha valamit is szeretnénk a weben csinálni, akkor annak az alapja a tartalom. Az, amit elmondunk, amit megmutatunk. Tartalom kell, tartalom nélkül nincs üzlet. Erős és egyértelmű tartalmának kell lenni az oldalunknak, ha sikeresek akarunk lenni. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy tudnunk kell, mit akarunk (mi a célunk), tudnunk kell, kiknek szólunk (mi a célcsoportunk). És természetesen kell egy jó megírt tartalom is. Persze a tartalom nemcsak szöveg: ide tartoznak azok a szolgáltatások, azok a megoldások, amit az oldunk nyújt még. Egy jó kalkulátor, egy jó segédprogram stb. De a tartalom része a felrakott videók, képek is. A tartalom mindaz, amit majd becsomagolunk.

Tehát a webes stratégiánk alapja, amire építünk.

A második szint a Usability/Design, vagyis a megjelenés. Ez az a pont, amivel mindent el lehet szúrni. Hiába jó a tartalmunk, ha azt eldugjuk, ha a felhasználók azt nehezen érik el. És hiába szép az oldal esztétikailag, ha egyébként használhatatlan, mert nem lehet megtalálni a funkciókat. Tehát a második lépés lényege: legyen szép és mindenképpen használható oldalunk.

A piramis harmadik szintje a keresőoptimalizálás, a SEO. A logika világos: ha már megvan a jó tartalom, és ráadásul használható az oldal, akkor azt találják is meg, ha keresik. Érthető és világos lépés: legyen rendben az oldal technológiailag is, legyen keresőbarát és csináljunk megfelelő linképítést is hozzá.

A negyedik szint a közösségi média (Social). Legyünk jelen a számunkra releváns helyeken: az iwiw-en, a Facebookon, a Twitteren, blogokban - ahol elérhetjük a célcsoportunkat. Az ilyen jelenlét jellemzően munkás, de ingyenes. Innen is várhatunk jó sok látogatót, de míg a SEO a direkt kereséseket szolgálja ki, addig a közösségi média az igény felkeltést és a brand erősítést szolgálhatja, és nem utolsó sorban egyfajta PR eszköz is.

Végül a piramis csúcsa a PPC. Én ezt kiegészíteném annyival, hogy a csúcson a fizetős kampányok vannak, vagyis amikor konkrét célból látogatókat viszünk az oldalra. Ez is egy logikus lépés: ha minden rendben van, és már jönnek a látogatók a keresőből, a közösségi webről, akkor elkezdhetjük ezt pénzért erősíteni.

Így össze is áll egy nagyon ütős stratégia, amivel az oldalunkat felépíthetjük. Mindössze egy piramist kell felépítenünk hozzá!

Az ábra szerintem annyira jó és használható, hogy fel is fogom használni előadásokban. Azt gondolom, kellően pontosan megmutatja a lényeget.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr482134564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heh 2010.07.07. 07:09:44

Ez nagyon jó kis összefoglaló. Tényleg használható is. Köszi.

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.07.07. 08:16:36

Kis kiegészítés:
A közösségi szint (social) csak akkor kell, vagyis csak akkor érdemes azt művelni, ha a célközönség aktívan ott van a közösségi tereken a neten. Simán lehet, és van is dögivel olyan vállalkozás, akinél ez a szint érdektelen. Persze lehet akkor is csinálni (hobbiból, kísérletezésként). Ha másra nem is, de a seo erősítésére jó.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2010.07.07. 09:25:10

Azért úgy érzem az akvirálás, a hírlevél szponzráció, és nanááá a hírlevél is hiányzik ebből a mixből. Illetve a usability inkább a használhatóság, és nem kizárólag arra kell gondolni, hogy egy hülye flash oldalon megtaláljuk e linket, hanem arra is, hogy a startup cég ajánlata, elég közérthető kontra elég csábít ó per elérthető árral bír e…
És a kampányszerű stratégi mint vezérelv...

PG

Barna László · http://www.creacommedia.hu 2010.07.07. 09:28:04

Nagyon jó cikk.
@Dezo jól mondod.
Sok cég aki innen-onnan szerzi be a tudását, hajlamos mindent akarni a kommunikációjában.
Cégre szabottan kell a piramis koktélt mixelni.
Van akiken felrázva, van akiken keverve. Van olyan is, akiken csak a koktélcseresznye hozza meg a sikert.

Barna László · http://www.creacommedia.hu 2010.07.07. 10:03:28

Szerintem is fontos még az e-mail.
Mikor a sokadik generációs marketing trükkökről beszélünk, addig se egy étteremben, se egy üzletben ahol potenciális vásárlónak látszódok, nem kérik el az e-mail címemet.
Aztán irányíthatnak site-ra, Facebookra, bárhová.
Az egyik méltatlanul elfelejtett út a piramis bejáratához

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2010.07.07. 10:44:36

@Barna László:
de még csak egy (sok) amúgy remek PR-ral rendelkező szállodában sem...
Van, aki a nagyszámok törvénye éltet még mindig, mások meg túl szkeptikusak.. és vannak a tájékozatlanok.

Sőt a szitu az, hogy gyakran érzem úgy, hogy marketing szakma annyira belterjes, hogy ha egyik könyvét olvasom, félbehagyom és folytatom a másikét észre sem veszem…
Ugyanazon szófordulatok, snittek, Magának/egymásnak kommunikál a marketing elit, és csak egy-egy vájtfülü van aki ráharap, és egy két szerencsés aki sikerre is viszi.
Az pedig egy külön misét megér, hogy nem egy iparágban, főleg bizonyos mértet alatt a marketing egyszerűen szitokszó.

Na ez az a pont, ahol elmélkedni kevés, de tenni, tenni kell…
(@Laci ez pont nem Rád vonatkozik, csak nálad merült fel!)

Nagy Barna (Emc) · http://www.kreativvonalak.hu/ 2010.07.07. 10:46:28

Több szempontból tanulságos megközelítés. Egyrészt egy piramis attól piramis, hogy az alsóbb elemei a legstabilabbak, legnagyobbak. Ha egy alsóbb elem nem tartja meg a rá épülőket (akár még látványosan demonstrálni is lehetne) felborulhat a rendszer, vagy akár lehetetlenné válik tovább építkezni.

Naponta kapunk olyan megkeresést, ahol a tervezett weboldalnak különösebb tartalma nem lenne, de elvárt, hogy a keresőben minden fontos kulcsszóra élen legyen. Az ábrából egyből leolvasható, hol hibádzik ez az elképzelés.

Valóban el lehet térni ettől a rendszertől, előrébbvenni a PPC-t a bevezetéskor, SEO-ra különösebb energiát nem fordítani, bolti e-mail adatbázis gyűjtésével új csatornát nyitni, stb. de egyrészt ez magától is kialakulhat, mert sok releváns tartalom miatt koncentrált erőfeszítés nélkül is jó lehet a keresőkben az oldal, saját social media aktivitás nélkül is elkezdhetnek beszélni/lájkolni a népszerű tartalmakról, stb. Másrészt a Maslow-piramis kapcsán is hiába mutatták rá számos kivételre, mégis a mai napig gyakran emlegetett és használt modell.

De személy szerint én még egy dolognak örülök ennek kapcsán: végre rámutatott valaki, hogy a usability/design a második legfontosabb dolog általában az online marketingben! Persze hogy lehet anélkül is érvényesülni - van, akinek marketing nélkül is gond nélkül megy az üzlet - de a sablon oldalakhoz képest egy határozott és profi megjelenéssel sokkal jobban lehet. Ha a több oldalnyi sales szöveg nem csak szöveg szinten akar létezni, hanem vizuálisan is (arculattal, tördeléssel, grafikával) az igenis nagyon fontos és segíti az értékesítést. Komolyabb oldalaknál, márkaépítésnél ez fokozottabban igaz.

Kolbert István 2010.07.07. 10:46:34

@Barna László:
Ez a piramis inkább a vevőszerzésről ügyfélszerzésről szól.
Ha az éttermes példánál maradunk, a piramis szintjei segítenek behozni a vendéget. Az email abban segíthet, ha elkérjük, hogy újra, vagy gyakrabban térjen vissza. Ezért az email nem a piramis bejárata, hanem inkább a folytatása.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2010.07.07. 11:16:33

@Kolbert István:

Az adatbázis gyűjtés kapcsán nekem alapból az offline online-á konvertálása ugrott be, és úgy jött le nekem Laci is erre gondol, és akkor már egy bejárat. ;))

Még mindig úgy tűnik a szakma alaptörvényszerűségeknek, állít piedesztált, holott igazából mindenkire érvényes örökérvényű megoldások nincsenek, és ez tudjuk mindannyian.
Mindenki hajtja a saját igazát, és technikákon vitázunk, és ez nem gond a mi bizniszünknek, ha kiegyensúlyozottan, jó belépő szintekkel tudjuk megvalósítani.
Viszont a szakma a potenciális ügyfeleit játssza el, vezeti félre önkéntelenül. Mert amíg technika áll a porondon, addig döntetlen a meccs, hisz nem ez dönt, hanem megfelelő célra megfelelő eszközt használunk e... ez pedig, koncepció, illetve értékesítési modellválasztás…

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2010.07.07. 11:28:05

Szemléletes ez a piramis, és én mint usabiity szakértő csak örülni tudok, hogy egyre több hang van, aki amellett szól, hogy használhatatlan oldalakkal nem jutunk messzire, hisz magyar országon a piramis második szintje hiányzik, vagy jó esetben is erősen romos, instabil. Még a usabilitys részhez annyit tennék hozzá, hogy a vizuális szerkezet mellett, ami tekinthető a megjelenés részének nagyon fontosak a tiszta, egyszerű folyamatok. Ezekre már Magyarországon végképp senkinek sincs figyelme. Általában a legkomolyabb oldalakon is zavaros, átgondolatlan "ügymenetekkel" találkozunk, amelyekről ordít, hogy ezeket soha senkivel sem tesztelték.

Barna László · http://www.creacommedia.hu 2010.07.08. 11:31:49

Örülök, hogy gyakorlati kivitelezők szóltak szinte hozzá és SEO-s kollégák.
Annak is örülök, hogy ti is látjátok a belterjességet.
A bejárat - lehet átjáró is, attól függ melyik oldalról vizsgáljuk.

Hónapok óta keresem a saját cégem hiteles kommunikációjának irányát.

Tudjátok mi a büdös nagy meglátásom?
Le kell sz@rni mit olvasol a belterjes közösségben, az kik látják mit kommunikálsz, az egy szűk szakmai és egy bővebb őket követő réteg.
Adott esetben ebből a követő rétegből lesznek hozzáértőbb vevők, de ez csak a jéghegy csúcsa.
A sok MLM-es marketinges délkárnegiidézetes, pozitívszemléletes, infótermékes világ alatt el van temetve egy olyan réteg, akik aktívan használja (ná) az Internetet, illetev a vásárlórétege már ezt teszi.

Be kell menni a kisboltba, a kis céghez, el kell vele beszélgetni, és a neki legrelevánsabb piramis elemeket elkezdeni neki megcsinálni.

ARculat!!!! Aztán Domain, tárhely, optimalizált weboldal, e-mail, PPC, SM, minden ami kellhet neki a céljainak megfelelően.

Lassan már öklendezünk magunktól, de a hányás után könnyebb lesz

azabaj 2010.07.08. 17:52:44

@Barna László: "ARculat!!!! Aztán Domain, tárhely, optimalizált weboldal, e-mail, PPC, SM, minden ami kellhet neki a céljainak megfelelően."

A "tartalom" mintha kimaradt volna.

Barna László · http://www.creacommedia.hu 2010.07.08. 20:46:42

@azabaj: jó igen, persze. Az a minden ami kellhet neki-be tartozik. Van még egy-két eszköz ami kimatardt. Magyarul: Jóvannnna kimaradt :)

Generar 2010.07.08. 22:57:49

Kedves Konrad és eddigi hozzászólók!

Az utóbbi pár évben újabb "web stratégiai" területek alakultak ki, melyeket a piramis 5 lépcsője már nem fed. Szakmailag ez a piramis és fokai nagyjából a 2000 -es évek közepéig elképzelt stratégia alkotást jelentik. Ma már ez kevés (oké, itthon még ez is elég lenne sok oldal számára). Ma már több szinttel (főkategóriával) bővült a lépcsők száma.

Lukacs Krisztian · http://twitter.com/lukacskrisztian 2010.07.10. 13:51:01

Kövezzetek meg, de én a SEO -t az usability elé teszem.

Lukacs Krisztian · http://twitter.com/lukacskrisztian 2010.07.10. 13:57:10

Miért? Ha nincs látogattotságod és nem találják meg a weblapod, akkor mindegy, hogy mennyire használható.

Ha van látogatottságod, akkor vannak statisztikáid ami alapján tudod csiszolni az usability-t.

(SEO tanácsadóként haza beszélek?)

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2010.07.12. 11:09:01

@Lukacs Krisztian: Meglehetősen, mert nagyon attól függ, hogy mi a problémád. Minél ismertebb offline cég vagy, annál kevésbé van szükséged SEO-ra és annál inkább usability-re. Egy t-mobile-nak sokkal inkább a rossz usability-je okoz kárt, minthogy rossz a seoja akár. A lényeg az arányok belövésén van. Egyiket sem nélkülözheted, mert hiába jön millió ember az oldaladra, ha ott semmit nem lehet csinálni, akkor sok rá pénz költéssel tudattad az emberekkel, hogy hello van egy pocsék cégem. Szóval szerintem SEO versus usability vita globáli szinten teljesen értelmetlen. Mind a kettő kell és az aktuális helyzet dönti el. Ráadásul a kettő közt filozófiai kapcsolat is van, hisz a SEO-s azt próbálja kitalálni, hogy mi tetszik a Google-nek, a Google meg, hogy mi a felhasználónak és az szintiszta tartalom+usability (nyilván a tartalomban jobb, mint a usabilityben). Nyilván a usability szakértők azért szoktak olyan hangosan hőbörögni, hogy így usability úgy usability, mert a SEO Magyarországon virágzik már, a usability még nem. Kb. 2-3 év kell, amíg eljut a megrendelők tudatáig.

Kolbert István 2010.07.12. 14:32:04

@Rung András:
Teljesen egyetértek. De a usability elég megfoghatatlan a laikusoknak. A Seo meg könnyebben feldolgozható és látható...vagy ott van a találatok között v nincs.